Cywilizacja: Poprzez wieki (1. i 2. edycja)
- Veridiana
- Administrator
- Posty: 3241
- Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
- Lokalizacja: Czyżowice
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 72 times
- Kontakt:
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]
Gracz startowy.
Wszelkie remisy w impactach na koniec gry wygrywa gracz startowy, bo rozstrzyganie impactów występuje jakby na początku tury gracza aktywnego, którym jest GS, a zawsze GS lub mu najbliższy wygrywa remisy.
Wszelkie remisy w impactach na koniec gry wygrywa gracz startowy, bo rozstrzyganie impactów występuje jakby na początku tury gracza aktywnego, którym jest GS, a zawsze GS lub mu najbliższy wygrywa remisy.
-
- Posty: 3546
- Rejestracja: 11 maja 2009, 15:58
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 25 times
- macike
- Posty: 2308
- Rejestracja: 07 cze 2007, 18:24
- Lokalizacja: Wrocław
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]
Remisy rozstrzygamy od bieżącego gracza - na końcu gry bieżącym graczem jest gracz startowy.staszek pisze:Mam pytanie-jeśli na końcu gry punktujemy wpływ siły i jest remis powiedzmy na dwóch graczy-czy 10 punktów dostaje gracz startowy, czy jakoś inaczej się to rozwiązuje
Si vis pacem, para bellum.
Gratislavia - wrocławski festiwal gier planszowych
Gratislavia - wrocławski festiwal gier planszowych
Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]
Znam tą zasadę, ale nigdy z niej nie korzystałem. Wygrywanie gry, bo akurat na początku wylosowała mi się szybsza pozycja jakoś do mnie nie przemawia...
Sent from iPhone using Tapatalk.
Sent from iPhone using Tapatalk.
- Nataniel
- Administrator
- Posty: 5293
- Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
- Lokalizacja: Gdańsk Osowa
- Been thanked: 6 times
- Kontakt:
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]
Gracze będący następni w kolejności mają tę przewagę, że mogą przeskoczyć pierwszego gracza (w nauce, sile), a on nie ma już mozliwości zareagować. Stąd bonus dla niego. Nie ma to nic wspólnego z losowaniem kto lepiej zaczyna.
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]
Ale on też miał swój ruch. Mógł to przewidzieć i też zainwestować w naukę lub siłę.
Raz wygrałem trzyosobową bardzo wyrównaną partię właśnie tym, że wpływy siły i nauki faworyzowały mnie jako pierwszego gracza. Inaczej gra zakończyłaby się remisem i uważam, że byłoby to sprawiedliwe![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Sent from iPhone using Tapatalk.
Raz wygrałem trzyosobową bardzo wyrównaną partię właśnie tym, że wpływy siły i nauki faworyzowały mnie jako pierwszego gracza. Inaczej gra zakończyłaby się remisem i uważam, że byłoby to sprawiedliwe
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Sent from iPhone using Tapatalk.
- Nataniel
- Administrator
- Posty: 5293
- Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
- Lokalizacja: Gdańsk Osowa
- Been thanked: 6 times
- Kontakt:
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]
Pierwszy gracz może przewidzieć, kolejni moga po prostu zareagować - to o wiele prostsze.kemotix pisze:Ale on też miał swój ruch. Mógł to przewidzieć i też zainwestować w naukę lub siłę.
Raz wygrałem trzyosobową bardzo wyrównaną partię właśnie tym, że wpływy siły i nauki faworyzowały mnie jako pierwszego gracza. Inaczej gra zakończyłaby się remisem i uważam, że byłoby to sprawiedliwe
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]
Nie, Tak jak jest, jest dobrze, po 200 partiach i tak wolę być ostatni niż pierwszykemotix pisze:Ale on też miał swój ruch. Mógł to przewidzieć i też zainwestować w naukę lub siłę.
Raz wygrałem trzyosobową bardzo wyrównaną partię właśnie tym, że wpływy siły i nauki faworyzowały mnie jako pierwszego gracza. Inaczej gra zakończyłaby się remisem i uważam, że byłoby to sprawiedliwe
.
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
"Jesteś inżynierem - wszystko co mówisz jest nienormalne".
Moja lista gier Mój blog
Lepiej zaliczać się do niektórych, niż do wszystkich
Moja lista gier Mój blog
Lepiej zaliczać się do niektórych, niż do wszystkich
- Zet
- Posty: 1365
- Rejestracja: 26 paź 2006, 00:08
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Has thanked: 164 times
- Been thanked: 169 times
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]
Mam pierwsze pytanie odnośnie C:PW (w końcu przełamałem się i zdecydowałem na kupno).
Wiadomo, że do wypraski nie da się zmieścić kart w koszulkach mini euro FFG, dlatego postanowiłem wepchnąć karty (BARDZO ostrożnie jest to możliwe) do mini american FFG. Góra odrobinę wystaje, ale to mała cena za możliwość pomieszczenia w wyprasce. Problem jednak jest w tym, że karty lekko się zaginają w łuk - są może o pół milimetra za szerokie.
I tutaj moje pytanie - czy ktoś tego próbował? Czy koszulki po jakimś czasie się poddają, czy raczej rozrywają? Czy też jest to zupełnie chybiony pomysł?
Stos takich kart można trzymać chyba podczas gry w pudełku w przegródkach, żeby się nie rozsypywał, więc z tym problemu nie powinno być.
Edit: kurcze, dopiero teraz zauważyłem, że to jest dział zasady - pytania i wątpliwości, a nie wątek ogólny. Sam nie wiem, czy powinno być to tutaj, bo niby jest to pytanie i wątpliwość
Jeśli się pomyliłem, to dajcie znać, skasuję, lub może miły moderator przeniesie ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Wiadomo, że do wypraski nie da się zmieścić kart w koszulkach mini euro FFG, dlatego postanowiłem wepchnąć karty (BARDZO ostrożnie jest to możliwe) do mini american FFG. Góra odrobinę wystaje, ale to mała cena za możliwość pomieszczenia w wyprasce. Problem jednak jest w tym, że karty lekko się zaginają w łuk - są może o pół milimetra za szerokie.
I tutaj moje pytanie - czy ktoś tego próbował? Czy koszulki po jakimś czasie się poddają, czy raczej rozrywają? Czy też jest to zupełnie chybiony pomysł?
Stos takich kart można trzymać chyba podczas gry w pudełku w przegródkach, żeby się nie rozsypywał, więc z tym problemu nie powinno być.
Edit: kurcze, dopiero teraz zauważyłem, że to jest dział zasady - pytania i wątpliwości, a nie wątek ogólny. Sam nie wiem, czy powinno być to tutaj, bo niby jest to pytanie i wątpliwość
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]
Mam kilka pytań:
1. Gra pełna. Napisane jest w instrukcji, że gdy kończy się jakaś epoka, każda cywilizacja traci po 2 żółte znaczniki. Czy w momencie końca epoki A również odejmujemy znaczniki? Był u mnie ostry spór, bo gracz rozpoczynający rundę ma przewagę, gdyż w jego turze jest jeszcze epoka A, więc może taniej (płacąc 2) zwiększyć populację. Reszta musiała wtedy płacić 3 żywności.
2. W drugiej turze gracz rozpoczynający przesuwa tor i wykłada pozostałe karty epoki A. Następnie odkłada resztę poza grę i wykładane są karty epoki I. Czyli może się zdarzyć, że niektóre karty nie wejdą do gry, tak? Powiedzmy piramidy albo inny znaczący cud/lider.
3. Geniusz konstruktorski/architektura. Często zdarzało się tak, że ktoś zagrywał ową kartę, której bonus przewyższał koszt ukończenia etapu. Co w tej sytuacji? Czy ten ktoś musi położyć niebieski znacznik na karcie cudu mimo że koszt był zerowy (ewentualnie ujemny
)
4. Czy można poświęcać jednostki, armie w czasie ataku poprzez agresję lub wojnę? Ktoś tu pisał, że nie.
pozdrawiam serdecznie
1. Gra pełna. Napisane jest w instrukcji, że gdy kończy się jakaś epoka, każda cywilizacja traci po 2 żółte znaczniki. Czy w momencie końca epoki A również odejmujemy znaczniki? Był u mnie ostry spór, bo gracz rozpoczynający rundę ma przewagę, gdyż w jego turze jest jeszcze epoka A, więc może taniej (płacąc 2) zwiększyć populację. Reszta musiała wtedy płacić 3 żywności.
2. W drugiej turze gracz rozpoczynający przesuwa tor i wykłada pozostałe karty epoki A. Następnie odkłada resztę poza grę i wykładane są karty epoki I. Czyli może się zdarzyć, że niektóre karty nie wejdą do gry, tak? Powiedzmy piramidy albo inny znaczący cud/lider.
3. Geniusz konstruktorski/architektura. Często zdarzało się tak, że ktoś zagrywał ową kartę, której bonus przewyższał koszt ukończenia etapu. Co w tej sytuacji? Czy ten ktoś musi położyć niebieski znacznik na karcie cudu mimo że koszt był zerowy (ewentualnie ujemny
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
4. Czy można poświęcać jednostki, armie w czasie ataku poprzez agresję lub wojnę? Ktoś tu pisał, że nie.
pozdrawiam serdecznie
- adikom5777
- Posty: 2231
- Rejestracja: 28 gru 2009, 08:52
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 81 times
- Been thanked: 12 times
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]
1. Nie, tylko po epoce I, II oraz III
2. tak
3. buduje etap cudu za darmo kładąc jeden niebieski znacznik z toru (nie kopalni)
4. Można, najpierw atakujący potem broniący. Nie można tego robić w ostatniej turze gry
2. tak
3. buduje etap cudu za darmo kładąc jeden niebieski znacznik z toru (nie kopalni)
4. Można, najpierw atakujący potem broniący. Nie można tego robić w ostatniej turze gry
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]
Jednostki można poświęcać w obu przypadkach. Jedynie jest taka różnica, że w czasie wojny nie można używać kart obrony.4. Czy można poświęcać jednostki, armie w czasie ataku poprzez agresję lub wojnę? Ktoś tu pisał, że nie.
-
- Posty: 3546
- Rejestracja: 11 maja 2009, 15:58
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 25 times
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]
Mam pytanie o Chopina.Z założenia umiera gdy zaczyna się 4 era.Czy przyrost punktów kultury od innego gracza,mogę sobie wyliczyć przed śmiercią jego lidera ?
- adikom5777
- Posty: 2231
- Rejestracja: 28 gru 2009, 08:52
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 81 times
- Been thanked: 12 times
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]
Cześć !
Jestem początkującym "budowniczym" Cywilizacji i czytając pierwsze 10 stron tego tematu zrobiłem sobie w mózgu totalny miszmasz ;P Jako, że przymierzam się do rozgrywki zaawansowanej mam kilka pytań:
1) Czy podczas zmiany epoki usuwam wszystkie karty, które mam na ręce czy tylko te które pochodzą z jednej epoki wstecz ?
2) Gdzieś mi się przewinęło w Waszych wypowiedziach usuwanie żółtych znaczników podczas zmiany epoki i trochę tego nie pojmuję, więc proszę o ewentualne sprostowanie![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
3) Czy usuwając lidera z gry (wprowadzając na jego miejsce nowego) dezaktywujemy wszystkie jego efekty ? Czyli np. jeżeli Michał Anioł dodawał PK za zadowolone buźki to z chwilą gdy opuszcza plac gry należy zweryfikować ilość PK dodawanych co turę pomniejszając je o efekt Michała Anioła ?
Jestem początkującym "budowniczym" Cywilizacji i czytając pierwsze 10 stron tego tematu zrobiłem sobie w mózgu totalny miszmasz ;P Jako, że przymierzam się do rozgrywki zaawansowanej mam kilka pytań:
1) Czy podczas zmiany epoki usuwam wszystkie karty, które mam na ręce czy tylko te które pochodzą z jednej epoki wstecz ?
2) Gdzieś mi się przewinęło w Waszych wypowiedziach usuwanie żółtych znaczników podczas zmiany epoki i trochę tego nie pojmuję, więc proszę o ewentualne sprostowanie
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
3) Czy usuwając lidera z gry (wprowadzając na jego miejsce nowego) dezaktywujemy wszystkie jego efekty ? Czyli np. jeżeli Michał Anioł dodawał PK za zadowolone buźki to z chwilą gdy opuszcza plac gry należy zweryfikować ilość PK dodawanych co turę pomniejszając je o efekt Michała Anioła ?
- Veridiana
- Administrator
- Posty: 3241
- Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
- Lokalizacja: Czyżowice
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 72 times
- Kontakt:
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]
ad. 1) tylko te z jednej epoki wstecz
ad. 2) żółte znaczniki usuwamy tylko w wersji pełnej. w zaawansowanej nie musisz się tym martwisć. ale polega to po prostu na wywaleniu z żółtego banku kolejnych 2 znaczników (tak jakbyś je wyszkolił na wolnych robotników, tylko zwiali po drodze
)
ad. 3) tak, wszystkie efekty lidera idą z nim do piachu
ad. 2) żółte znaczniki usuwamy tylko w wersji pełnej. w zaawansowanej nie musisz się tym martwisć. ale polega to po prostu na wywaleniu z żółtego banku kolejnych 2 znaczników (tak jakbyś je wyszkolił na wolnych robotników, tylko zwiali po drodze
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
ad. 3) tak, wszystkie efekty lidera idą z nim do piachu
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]
Czy podczas podliczania punktów na koniec rozgrywki zaawansowanej odbywa się to w taki sam sposób jak w wersji uproszczonej ? I w takim razie czy dostaje sie jedynie punkty kultury za każdą wynalezioną technologie z pierwszej epoki czy z drugiej również ? ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]
Nie. Punktacja z wersji uproszczonej obowiązuje tylko w niej.
W zaawansowanej liczą się karty militarne z III epoki wyłożone przed rozpoczęciem gry.
Sent from iPhone using Tapatalk.
W zaawansowanej liczą się karty militarne z III epoki wyłożone przed rozpoczęciem gry.
Sent from iPhone using Tapatalk.
- rzaba
- Posty: 445
- Rejestracja: 22 kwie 2007, 23:18
- Lokalizacja: Limerick, Irlandia
- Has thanked: 37 times
- Been thanked: 2 times
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]
ktorzy to sa robotnicy zadowoleni? czy to sa wszyscy żółci w banku? Jest takie wydarzenie ktore daje 2 kultury za kazdego zadowolonego powyzej 10 - jesli mam np. 6 buziek oraz robotnikow w sekcjach od 8 do 3 to czy oni wszyscy sa zadowoleni?
- Veridiana
- Administrator
- Posty: 3241
- Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
- Lokalizacja: Czyżowice
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 72 times
- Kontakt:
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]
Zadowoleni to wszyscy, którzy wyszli już z żółtego banku, czyli zarówno ci na kartach, jak i na polu wolnych robotników. Jednakże, jeśli masz nieodpowiedni poziom zadowolenia i któryś z wolnych robotników (lub nawet kilku) "zabawia lud" to on (oni) nie jest (nie są) zadowolony (zadowoleni) i się nie liczy (liczą).
- rzaba
- Posty: 445
- Rejestracja: 22 kwie 2007, 23:18
- Lokalizacja: Limerick, Irlandia
- Has thanked: 37 times
- Been thanked: 2 times
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]
dzieki, bardzo to słabo wyjaśniono w instrukcji...jak w takim razie liczymy niezadowolonych robotnikow? czy to jest po prostu róznica w wymaganej ilosci buziek minus obecna ilosc buziek?
- Nataniel
- Administrator
- Posty: 5293
- Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
- Lokalizacja: Gdańsk Osowa
- Been thanked: 6 times
- Kontakt:
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]
Dokladnie tak.rzaba pisze:dzieki, bardzo to słabo wyjaśniono w instrukcji...jak w takim razie liczymy niezadowolonych robotnikow? czy to jest po prostu róznica w wymaganej ilosci buziek minus obecna ilosc buziek?
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
- rzaba
- Posty: 445
- Rejestracja: 22 kwie 2007, 23:18
- Lokalizacja: Limerick, Irlandia
- Has thanked: 37 times
- Been thanked: 2 times
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]
wczoraj prawie doszlo do rekoczynow przy stole:
3 graczy, gracz A i B maja taka samą siłe, gracz C jest najslabszy - wychodzi wydarzenie ktore mowi ze jesli gracz z najwieksza iloscia kultury (B) jest rownoczesnie jednym z dwóch najslabszych to traci robotnika. Kłótnia była o to czy gracz B jest jednym z 2 najslabszych (byla tura gracza A) - twierdzil ze on jest jednym z 2 najsilniejszych wiec równocześnie nie moze być jednym z 2 najsłabszych...jak to w koncu interpretowac? Zagralismy ze gracz B jednak stracil tego robotnika ale atmosfera byla ciezka![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
3 graczy, gracz A i B maja taka samą siłe, gracz C jest najslabszy - wychodzi wydarzenie ktore mowi ze jesli gracz z najwieksza iloscia kultury (B) jest rownoczesnie jednym z dwóch najslabszych to traci robotnika. Kłótnia była o to czy gracz B jest jednym z 2 najslabszych (byla tura gracza A) - twierdzil ze on jest jednym z 2 najsilniejszych wiec równocześnie nie moze być jednym z 2 najsłabszych...jak to w koncu interpretowac? Zagralismy ze gracz B jednak stracil tego robotnika ale atmosfera byla ciezka
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]
Zagraliście prawidłowo - gracz B był jednym z 2 najsłabszych (w tym wydarzeniu nie miało znaczenia, że był jednocześnie jednym z 2 najsilniejszych
). Swoją droga chyba stracił populację, a nie kamień (to wydarzenie to "Barbarzyńcy") ![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Zawsze gdy zauważysz, że jesteś po stronie większości zatrzymaj się i zastanów.
magazyn
magazyn