Strona 3 z 15
Re: The Edge: Dawnfall
: 22 lip 2017, 21:36
autor: Kisun
A według mnie AR traktuje crowdfunding tak jak powinien. Zbiera kasę na rozwój projektu i robi grę najlepszą na jaką ich stać (nawet kosztem sporych opóźnień), a nie poprostu sprzedaje coś co już ma gotowe i równie dobrze mógliby to wydać bez wspieraczki. Sami nigdy nie ukrywali że rozpoczęcie nowej kampanii przed sfinalizowaniem starej pozwala im zapewnić stałą pracę dla ekipy która w innym wypadku nie miała by co robić (czytaj: poszła by gdzie indziej). To nie kolejne wcielenie zombicide, to nowa rozbudowana gra, a nawet cmon ma zwykle spore opóźnienia. Akurat tej gry nie wsparłem ale kibicuję Michałowi i AR. Dziwię się że ktoś traktuje CF jak przedsprzedaż i bierze poważnie terminy tam podane. Może w takim wypadku lepiej wstrzymać się i kupić grę jak już będzie w zwykłej sprzedaży? Po co samemu narażać się na stres?
Re: The Edge: Dawnfall
: 23 lip 2017, 16:02
autor: schizofretka
Mi się nie podoba zbieranie kasy na stworzenie gry, bo to nie jest nawet kot w worku, tylko nieznana zawartość nie widzianego worka. Nie ma absolutnie żadnego powodu, by taki produkt spełniał oczekiwania wspierających inaczej niż fartem.
Pieniądze powinny być zbierane na wydanie mechanicznie gotowych projektów: to jest część najbardziej kosztowna i obarczona największym ryzykiem finansowym. Nie mam ochoty płacić z góry za czas pracy nad projektem twórcy, który nie ma dość wiary i motywacji, by dopieścić go najlepiej jak potrafi.
Stukał Lucjan Szołajski
Re: The Edge: Dawnfall
: 17 maja 2018, 21:12
autor: drzewko
Widzę, że w temacie cisza, a gra już tuż tuż... Dlatego podzielę się swoimi wrażeniami po kilku godzinach spędzonych z grą na tabletop simulatorze.
Grałem dwa skirmishe (kampanie zostawiam sobie na deser jak przyjdzie mi wielkie pudło z grą) ale muszę powiedzieć, że gameplay jest niesamowity. Gra jest cholernie klimayczna, w miarę szybka (co prawda na tabletopie grało nam się około 2h-2,5h ale to przez to, że się uczyliśmy, no i sam fakt grania na kompie sprawia, że rozgrywka do najszybszych nie należy), ale w realu myślę, że w 1h bez problemu da się zagrać. Ludzie którzy narzekali (a czytalem takie głosy), że to tylko ruszanie jednostek i rzucanie kośćmi byli(są) w niesamowitym błędzie. Tylu możliwości decyzyjnych to ja często nie miałem w grach euro pokroju Projektu Gai. Autentycznie możliwości i strategii jest tutaj masa, a system z dwoma kośćmi (slabszą darmową i lepszą za która trzeba zapłacić) sprawdza się doskonale i wprowadza sporo emocji, jednocześnie nie psując zabawy losowością.
Osoby które nie wsparły, niech żałują, i mimo, że trzeba było czekać naprawdę długo, to jednak nagroda za to czekanie w pełni nas usatysfakcjonuje. Ja już to wiem:)
Re: The Edge: Dawnfall
: 05 lip 2018, 11:44
autor: el.kocyk
Do mnie dziś ma dojść dawnfall box. Mam nadzieję że kurier się pojawi po 17 bo inaczej się odbije od drzwi:(
Re: The Edge: Dawnfall
: 05 lip 2018, 12:55
autor: bigbluedragon
drzewko pisze: ↑17 maja 2018, 21:12
Widzę, że w temacie cisza, a gra już tuż tuż... Dlatego podzielę się swoimi wrażeniami po kilku godzinach spędzonych z grą na tabletop simulatorze.
Grałem dwa skirmishe (kampanie zostawiam sobie na deser jak przyjdzie mi wielkie pudło z grą) ale muszę powiedzieć, że gameplay jest niesamowity. Gra jest cholernie klimayczna, w miarę szybka (co prawda na tabletopie grało nam się około 2h-2,5h ale to przez to, że się uczyliśmy, no i sam fakt grania na kompie sprawia, że rozgrywka do najszybszych nie należy), ale w realu myślę, że w 1h bez problemu da się zagrać. Ludzie którzy narzekali (a czytalem takie głosy), że to tylko ruszanie jednostek i rzucanie kośćmi byli(są) w niesamowitym błędzie. Tylu możliwości decyzyjnych to ja często nie miałem w grach euro pokroju Projektu Gai. Autentycznie możliwości i strategii jest tutaj masa, a system z dwoma kośćmi (slabszą darmową i lepszą za która trzeba zapłacić) sprawdza się doskonale i wprowadza sporo emocji, jednocześnie nie psując zabawy losowością.
Osoby które nie wsparły, niech żałują, i mimo, że trzeba było czekać naprawdę długo, to jednak nagroda za to czekanie w pełni nas usatysfakcjonuje. Ja już to wiem:)
Mógłbyś napisać coś więcej o tych możliwościach decyzyjnych? Przyznam, że po obejrzeniu pierwszych gameplayi byłem zdania wspomnianego wcześniej, zwykłe przesuwanie jednostek, kilka zdolności i kości, dlatego też po długich zastonowieniach odpuściłem. Jestem ciekaw co się zmieniło od tamtej pory i jak bardzo trzeba żałować
Re: The Edge: Dawnfall
: 05 lip 2018, 13:10
autor: Scyz
Heh możliwości decyzyjne w tego typu grze to normalna rzecz
Z tego co patrze to nieco podobne to do neuroshimy hex w którą gram sporo (aczkolwiek wiele odrębnych elementów), a tam nieraz masz zagwozdkę, zresztą jeden z powodów dla których wsparłem. Jedyny minus to chyba, że jak na taką cenę to SG trochę wydają się biedne (nie uznaje faction boxa za "samodzielną grę"). I tak prawdopodobnie będzie KS 2.0 albo coś w ten deseń bo to pierwsze uniwersum stworzone od podstaw przez AR, więc jak ktoś nie wsparł to spora szansa, że będzie okazja.
Re: The Edge: Dawnfall
: 05 lip 2018, 14:51
autor: drzewko
bigbluedragon pisze: ↑05 lip 2018, 12:55
Mógłbyś napisać coś więcej o tych możliwościach decyzyjnych? Przyznam, że po obejrzeniu pierwszych gameplayi byłem zdania wspomnianego wcześniej, zwykłe przesuwanie jednostek, kilka zdolności i kości, dlatego też po długich zastonowieniach odpuściłem. Jestem ciekaw co się zmieniło od tamtej pory i jak bardzo trzeba żałować
Też miałem takie obawy, że to bedzie zwykłe przesuwanie figurek i rzucanie kośćmi, na szczęście zaryzykowałem.
Co do decyzji:
customizowujesz sobie deck z kartami, a kart do wyboru jest mnóstwo, więc możesz ustawic różne taktyki, kłaść nacisk na konkretne składy
Kazda karta ma dwa możliwe działania - jedno dla danego składu, drugie ogólne dla kazdego składu
możliwość aktywacji dowolnego składu co ture (nawet mozesz co ture ciągle ten sam skład aktywować)
robisz albo ture aktywną albo pasywną - kluczowe, żeby w odpowiednim momencie robić tury pasywne
masz dwa typy kości lepsza - płatna i gorsza - darmowa - i za lepszą możesz płacić kryształami lub victory pointsami lub healthem składów - bardzo dużo ciężkich decyzji tutaj
- przy czym jeszcze przy naprawde słabych rzutach masz bonifikate w postaci odświeżania kryształków, więc to nie jest tak, że jak rzucasz beznadziejnie to nic z tego nie masz
możliwość zagrywania kart w turze przeciwnika (tylko niektórych) też daje sporo możliwości
początkowe rozstawianie składów/shrinów/kryształów
Kiedyś AR napisali że chcieli gre w której o zwyciestwie decyduje 80% skilla i 20% szczęscia. Myślę że im się to udało.
Tylko kurde gdzie jest mój Warchest?!
Re: The Edge: Dawnfall
: 05 lip 2018, 15:17
autor: Jareks1985
drzewko pisze: ↑05 lip 2018, 14:51
bigbluedragon pisze: ↑05 lip 2018, 12:55
Mógłbyś napisać coś więcej o tych możliwościach decyzyjnych? Przyznam, że po obejrzeniu pierwszych gameplayi byłem zdania wspomnianego wcześniej, zwykłe przesuwanie jednostek, kilka zdolności i kości, dlatego też po długich zastonowieniach odpuściłem. Jestem ciekaw co się zmieniło od tamtej pory i jak bardzo trzeba żałować
Też miałem takie obawy, że to bedzie zwykłe przesuwanie figurek i rzucanie kośćmi, na szczęście zaryzykowałem.
Co do decyzji:
customizowujesz sobie deck z kartami, a kart do wyboru jest mnóstwo, więc możesz ustawic różne taktyki, kłaść nacisk na konkretne składy
Kazda karta ma dwa możliwe działania - jedno dla danego składu, drugie ogólne dla kazdego składu
możliwość aktywacji dowolnego składu co ture (nawet mozesz co ture ciągle ten sam skład aktywować)
robisz albo ture aktywną albo pasywną - kluczowe, żeby w odpowiednim momencie robić tury pasywne
masz dwa typy kości lepsza - płatna i gorsza - darmowa - i za lepszą możesz płacić kryształami lub victory pointsami lub healthem składów - bardzo dużo ciężkich decyzji tutaj
- przy czym jeszcze przy naprawde słabych rzutach masz bonifikate w postaci odświeżania kryształków, więc to nie jest tak, że jak rzucasz beznadziejnie to nic z tego nie masz
możliwość zagrywania kart w turze przeciwnika (tylko niektórych) też daje sporo możliwości
początkowe rozstawianie składów/shrinów/kryształów
Kiedyś AR napisali że chcieli gre w której o zwyciestwie decyduje 80% skilla i 20% szczęscia. Myślę że im się to udało.
Tylko kurde gdzie jest mój Warchest?!
Cześć, najgorsze, że nie ma zbyt dużo recenzji na temat tej gry, osoba Michała Oracza obiecuje bardzo dużo, tak samo wykonanie przez AR, ale patrząc na wykreowany świat i plansze rodem z Neuroshimy hex, wydaje się nie być pretendentem to gry bitewnej numer 1, Mythic battles prezentuje sie na tym polu znacznie lepiej, a może sie mylę? Chciałbym
Re: The Edge: Dawnfall
: 06 lip 2018, 11:33
autor: TOMI
Czy ta gierka będzie kiedykolwiek do kupienia w sklepach ?
Jest jakakolwiek szansa na wersje pl w przyszłości ?
Dużo jest tekstu w angielskim ?
Dzięki
Re: The Edge: Dawnfall
: 06 lip 2018, 11:54
autor: Błysk
Ja jeszcze całkiem niedawno się zastanawiałem czy nie wejść w The Edge, ale Anno Domini 1666 zwyciężyło. Dajcie znać czy faktycznie jest czego żałować, poza serio wypas frakcjami i figurkami.
Re: The Edge: Dawnfall
: 07 lip 2018, 12:55
autor: Scyz
TOMI pisze: ↑06 lip 2018, 11:33
Czy ta gierka będzie kiedykolwiek do kupienia w sklepach ?
Jest jakakolwiek szansa na wersje pl w przyszłości ?
Dużo jest tekstu w angielskim ?
Dzięki
Ja kupiłem polską wersje to dopiero pod koniec sierpnia dostane. W sklepach to wątpliwe czy będzie, bo gra jest droga to wydawcy na to kręcą nosem. Prędzej kickstarter Edge 1.5/2.0, na razie zbierają feedback od backerów, ale z tego co widzę w grupie ludzie są zadowoleni.
A tekstu jest sporo, nie licząc opisów na kartach, są jeszcze 3 kampanie konfliktów (30+ stron każda), zasady itp. Ale wersje językowe mają (angielski, niemiecki, francuski, hiszpański i polski) to będzie to przetłumaczone razem z SG, jedynie addony (father of the sun/kampanie bossów/terrain i prime shadow) będą nieprzetłumaczone.
Re: The Edge: Dawnfall
: 07 lip 2018, 13:15
autor: bigbluedragon
Heh pytanie czy jak w przypadku MBP cena też pójdzie 20% w górę przy wersji 1.5 :p
Bo skoro faktycznie tak to do pracowali to może warto będzie jeszcze raz się nad tym pochylić i rozważyć za i przeciw.
Re: The Edge: Dawnfall
: 07 lip 2018, 13:46
autor: Scyz
Wątpie, początkowe wysokie ceny tłumaczyli tym, że potrzebują na formy. Teraz je mają, a przydałoby by się trochę rozpowszechnić grę, to pewnie bogato sypneliby SG.
Re: The Edge: Dawnfall
: 07 lip 2018, 14:25
autor: bigbluedragon
Scyz pisze: ↑07 lip 2018, 13:46
Wątpie, początkowe wysokie ceny tłumaczyli tym, że potrzebują na formy. Teraz je mają, a przydałoby by się trochę rozpowszechnić grę, to pewnie bogato sypneliby SG.
Ciekawa informacja
no nic trzeba będzie posledzic temat.
Przy okazji ktoś już grał w kampanię i mógłby podzielić się wrażeniami? Jestem ciekaw czy to też dopracowali jak rozgrywkę
Re: The Edge: Dawnfall
: 11 wrz 2018, 18:59
autor: Acererak
Scyz pisze: ↑07 lip 2018, 12:55
Prędzej kickstarter Edge 1.5/2.0, na razie zbierają feedback od backerów, ale z tego co widzę w grupie ludzie są zadowoleni.
I faktycznie, będzie coś takiego w październiku:
Reprint will happen on Kickstarter and most will go live in October*
*Once language editions from first KS will be shipped to backers and people who did not completed pledge manager will receive their games as well.
A tu wątek, gdzie pytają ludzi o pomysły na nowe rzeczy
na BGG
Aczkolwiek wiadomo jak to u nich z terminami stąd nie dziwię się że zastrzegli gwiazdkę i nie zdziwię się jak przesunie im się to na grudzień/styczeń. No to czyżby mieli w niedalekiej przyszłości aż 5 niezakończonych KS naraz? (SiegeStorm - co by nie mówić to jednak ta sama firma, LoH, Nemesis, Taunted Grail i reprint Edge'a). No i dalej nie wszyscy jeszcze dostali TWoMa. Do dzisiaj. Byłem w szoku jak te komentarze na KS widziałem. Więc teoretycznie tamto też niezamknięte na 100% mają. Ciekawe ile tym razem czekania na Edg'a będzie dla większości osób. Może AR pobije swój rekord?
Coś chyba faktycznie kasa zaczyna im się kończyć, potrzebują solidnego zastrzyku a wyczuwają że sam Grail może nie wystarczyć. Co do sklepów to może niektóre przez KS zamówią, zwłaszcza te które ostanie Kickstartery awakenrealmskie jednak dostarczały.
Re: The Edge: Dawnfall
: 12 wrz 2018, 09:08
autor: irzykus
Niby wiem ze AR i trzeba uważać ale cholernie mi się podoba dawnfall. Nie załapałem się na pierwszą kampanie byłem biednym studentem. Teraz bym już przytulił chętnie. Chociaż stres jest u nich. Jakieś recenzje już są? Na razie tylko dobre opinie ludzikow ale chciałbym przeczytać /obejrzeć dokładniej analizę gry.
Re: The Edge: Dawnfall
: 12 wrz 2018, 09:49
autor: Błysk
irzykus pisze: ↑12 wrz 2018, 09:08
Niby wiem ze AR i trzeba uważać ale cholernie mi się podoba dawnfall. Nie załapałem się na pierwszą kampanie byłem biednym studentem. Teraz bym już przytulił chętnie. Chociaż stres jest u nich. Jakieś recenzje już są? Na razie tylko dobre opinie ludzikow ale chciałbym przeczytać /obejrzeć dokładniej analizę gry.
Są recenzje i gameplaye. Mój zapał akurat ostudziły, ale może dlatego, że spodziewałem się po prostu czegoś nieco bardziej skomplikowanego. Recenzenci raczej chwalą.
Choćby Dice Tower sprawdź.
Re: The Edge: Dawnfall
: 13 wrz 2018, 11:22
autor: Scyz
irzykus pisze: ↑12 wrz 2018, 09:08
Niby wiem ze AR i trzeba uważać ale cholernie mi się podoba dawnfall. Nie załapałem się na pierwszą kampanie byłem biednym studentem. Teraz bym już przytulił chętnie. Chociaż stres jest u nich. Jakieś recenzje już są? Na razie tylko dobre opinie ludzikow ale chciałbym przeczytać /obejrzeć dokładniej analizę gry.
Ostatnio z popularniejszych portali to
Dice Tower zrobił recenzje.
Jeszcze jest z
Drive Thru Games i
McGuire Review.
Ewentualnie tabletop simulator, AR zazwyczaj udostępnia print and playa to są mody do wszystkich gier od nich na TTS.
Próbowałem na TTS i nawet spoko, jak ktoś grał w Neuroshime Hex to jest podobna rozgrywka, troche taka Neuroshima na sterydach - z miniaturami, możliwością wyboru oddziałów,kart. Jak ktoś lubi Neuroshime to powinno się spodobać.
W ostateczności to nawet za 1£ na KS wesprzeć i potem w pledge menagerze zamówić, ewentualnie dać sobie czas na zebranie funduszy lub czas na rozmyślenie.
bigbluedragon pisze: ↑07 lip 2018, 14:25
Scyz pisze: ↑07 lip 2018, 13:46
Wątpie, początkowe wysokie ceny tłumaczyli tym, że potrzebują na formy. Teraz je mają, a przydałoby by się trochę rozpowszechnić grę, to pewnie bogato sypneliby SG.
Ciekawa informacja
no nic trzeba będzie posledzic temat.
Jednak się pomyliłem i mają lekko podnieść ceny. Przeliczyli się z wydatkami na 1 KS
Re: The Edge: Dawnfall
: 06 paź 2018, 09:22
autor: Asia - On Table
Taka filmowa krótka prezentacja niektórych figurek tej wielkiej gry:)
https://youtu.be/l0hNIX1G0eg
Re: The Edge: Dawnfall
: 06 paź 2018, 14:07
autor: waadimch
Re: The Edge: Dawnfall
: 06 paź 2018, 17:12
autor: Asia - On Table
Jeszcze parę razy muszę rozegrać, a mam jeszcze trochę gier do ogrania. za około 2 tygodnie, a może wcześniej powinna się pojawić.
Re: The Edge: Dawnfall
: 06 paź 2018, 19:10
autor: waadimch
Czekamy
Re: The Edge: Dawnfall
: 06 paź 2018, 21:03
autor: Acererak
Bardzo fajnie Ci to wyszło, podoba mi się
Re: The Edge: Dawnfall
: 07 paź 2018, 07:38
autor: Asia - On Table
DZiękuję bardzo za słowa uznania
Re: The Edge: Dawnfall
: 19 paź 2018, 23:00
autor: Curiosity
23 października, ruszy zbiórka na kickstarterze 2 edycji.
330$ + wysyłka za całość? Kurdę, trochę dużo :/
https://www.kickstarter.com/projects/aw ... n=b8590446