KeyForge - pytania i wątpliwości
- Atamán
- Posty: 1374
- Rejestracja: 13 kwie 2010, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 629 times
- Been thanked: 296 times
Re: KeyForge (Richard Garfield)
Jest kilka sytuacji, gdy nie można zagrać karty:
- ulepszenie, gdy nie ma żadnych stworzeń w grze
- gdy karta ma w tekście jakieś warunki zagrywania i te warunkie nie są spełnione, np.: Smok Kelifi (Kelifi Dragon), Truebaru
- gdy karta ma słowo kluczowe Alfa, a w tej turze już coś było zagrane lub użyte
- ulepszenie, gdy nie ma żadnych stworzeń w grze
- gdy karta ma w tekście jakieś warunki zagrywania i te warunkie nie są spełnione, np.: Smok Kelifi (Kelifi Dragon), Truebaru
- gdy karta ma słowo kluczowe Alfa, a w tej turze już coś było zagrane lub użyte
- Atamán
- Posty: 1374
- Rejestracja: 13 kwie 2010, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 629 times
- Been thanked: 296 times
Re: KeyForge (Richard Garfield)
Niby tak, ale to już nie jest takie proste. Efekt "Omega" sam w sobie nie zabrania zagrywania kart, jedynie to, że po rozpatrzeniu efektu karty następuje koniec etapu zagrywania kart. Ale czasami może być sytuacja, że zagrasz kartę Omega i konsekwencją tego zagrania będzie zagranie innej karty - wtedy to będzie legalne.
Na przykładzie:
Masz w grze Jargogle

Pod Jargogle jest umieszczona karta Wild Wormhole

Zagrywasz Unlocked Gateway

Unlocked Gateway zabija wszystkie stworzenia i ma słowo kluczowe Omega, które kończy etap zagrywania kart. Jednak zanim stworzenia zginą uruchamiają się ich zdolności Destroyed (Zniszczenie), zagrywana jest karta będąca pod Jargogle, jest to Wild Wormhole: bierzesz Aember i zagrywasz kartę z wierzchu talii. Tym sposobem po zagraniu karty ze słowem kluczowym Omega udało się zagrać jeszcze dwie inne karty. Bo dopiero po rozpatrzeniu efektów Jargogle oraz Wild Wormhole kończy się rozpatrywanie efektów karty Unlocked Gateway.
Natomiast jeśli Wild Wormhole wyciągnie kartę ze słowem kluczowym Alfa, to taka karta nie może być zagrana.
(jest wtedy odkładana na wierch talii bez efektu)
Czyli nie ma symetrii między efektami Alfa i Omega. W grze nie ma sposobu, by cokolwiek było zagrane przed kartą ze słowem Alfa, natomiast zagranie karty po karcie ze słowem Omega jest możliwe (o ile to zagranie karty będzie częścią efektu Omega lub będzie wywołane jakimiś reakcjami na to zagranie).
Re: KeyForge (Richard Garfield)
Witam serdecznie.
Mam 2 pytania.
1. Czy mogę sam sobie zadawać obrażenia? Np artefaktem który zadaje 1 obrażenia?
2. Czy kombo Zła Grosa i Życie za życie mogę użyć tylko raz w turze czy mogę odpalać tyle razy ile mam kart Życie za życie?
Mam 2 pytania.
1. Czy mogę sam sobie zadawać obrażenia? Np artefaktem który zadaje 1 obrażenia?
2. Czy kombo Zła Grosa i Życie za życie mogę użyć tylko raz w turze czy mogę odpalać tyle razy ile mam kart Życie za życie?
- BartP
- Administrator
- Posty: 4763
- Rejestracja: 09 lis 2010, 12:34
- Lokalizacja: Rumia
- Has thanked: 397 times
- Been thanked: 936 times
Re: KeyForge (Richard Garfield)
1. Ja gram, że można. Nawet nie zastanawiałem się nad tym. Póki nie jest napisane, że celem jest istota przeciwnika, to jest ok.
2. Bez cytatu lib zdjęcia karty nie odpowiem ot tak.
2. Bez cytatu lib zdjęcia karty nie odpowiem ot tak.
Sprzedam nic
- polwac
- Posty: 2593
- Rejestracja: 09 mar 2017, 19:50
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 1174 times
- Been thanked: 462 times
Re: KeyForge (Richard Garfield)
1. jak najbardziej można
2. tutaj już wchodzi w gre rule of 6, także maksymalnie 6 razy mógłbyś takie combo zagrać
2. tutaj już wchodzi w gre rule of 6, także maksymalnie 6 razy mógłbyś takie combo zagrać
Paweł
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
- Atamán
- Posty: 1374
- Rejestracja: 13 kwie 2010, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 629 times
- Been thanked: 296 times
Re: KeyForge (Richard Garfield)
1. O ile nie ma tekstu, że to musi być wrogie stworzenie, to można wybrać swoje. A jak przeciwnik nie ma stworzeń, to nawet trzeba wybrać swoje. 
2. Nie wiem, nie znam tej karty "Życie za życie".

2. Nie wiem, nie znam tej karty "Życie za życie".
- BartP
- Administrator
- Posty: 4763
- Rejestracja: 09 lis 2010, 12:34
- Lokalizacja: Rumia
- Has thanked: 397 times
- Been thanked: 936 times
Re: KeyForge (Richard Garfield)
Na każdą kartę Życie za życie możesz poświęcać tę samą Grosię. Czyli ogólnie odpowiedź na twoje pytanie brzmi "możesz odpalać tyle razy, ile masz kart Życie za życie".
Sprzedam nic
- Atamán
- Posty: 1374
- Rejestracja: 13 kwie 2010, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 629 times
- Been thanked: 296 times
Re: KeyForge (Richard Garfield)
Tylko na sobie 
Zarchiwizuj kartę domyślne znaczy = wybierz kartę ze swojej ręki i wyślij do swojego archiwum.
Archiwizowanie kart z gry albo kart przeciwnika jest czasem możliwe, ale to na tekście karty musi być wprost napisane, że takie rzeczy umożliwia.

Zarchiwizuj kartę domyślne znaczy = wybierz kartę ze swojej ręki i wyślij do swojego archiwum.
Archiwizowanie kart z gry albo kart przeciwnika jest czasem możliwe, ale to na tekście karty musi być wprost napisane, że takie rzeczy umożliwia.
Re: KeyForge (Richard Garfield)
Tak myślałem właśnie. Nie widzę większego sensu tej karty. Ewentualnie zwiększanie ręki danego domu.
- BartP
- Administrator
- Posty: 4763
- Rejestracja: 09 lis 2010, 12:34
- Lokalizacja: Rumia
- Has thanked: 397 times
- Been thanked: 936 times
Re: KeyForge (Richard Garfield)
No sens jest choćby taki, że masz sytuacyjną kartę (np. zabij wszystkie istoty) na ręce, ale jest w tym momencie nieprzydatna. Zamiast ją wywalać, możesz sobie zarchiwizować na później.
Sprzedam nic
- najata
- Posty: 308
- Rejestracja: 21 sie 2012, 11:36
- Lokalizacja: Warszawa (Jelonki)
- Has thanked: 99 times
- Been thanked: 16 times
Re: KeyForge (Richard Garfield)
Zwalniasz sobie też miejsce na dobranie karty. Samo "zwiększanie ręki danego domu" też jest nie w kij dmuchał. No i mogą być komba/efekty bazujące na tym, kiedy archiwizowana jest karta albo zależne od tego, ile kart jest w archiwum (nie pamiętam, czy są, ale zawsze mogą być).
Re: KeyForge (Richard Garfield)
Dzięki jeszcze raz. Każdy komentarz się przydaje. Niestety u mnie w mieście chyba za dużo ludzi nie gra - jest nas 3 więc każda taka informacja się przydaje.
Re: KeyForge (Richard Garfield)
Dwa pytania po dzisiejszej rozgrywce:
- jak zagrywam kartę akcji, która każe zagrać wierzchnią kartę z tali ale jest to ulepszenie a nie mam aktualnie stworzenia - co w takim wypadku?
- karta X każe przenieść stworzenie do archiwum, co z kartą ulepszenia? Również ląduje w archiwum czy zostaje odrzucona?
- jak zagrywam kartę akcji, która każe zagrać wierzchnią kartę z tali ale jest to ulepszenie a nie mam aktualnie stworzenia - co w takim wypadku?
- karta X każe przenieść stworzenie do archiwum, co z kartą ulepszenia? Również ląduje w archiwum czy zostaje odrzucona?
Re: KeyForge (Richard Garfield)
1) W pierwszej kolejności sprawdź czy przeciwnik ma stworzenie i podepnij pod wrogie stworzenie. Jak nie ma to zagrywana i od razu odrzucana.
2) Odrzucasz ulepszenie
2) Odrzucasz ulepszenie
- ArnhemHorror
- Posty: 527
- Rejestracja: 01 maja 2013, 23:09
- Lokalizacja: NibyLandia
- Has thanked: 373 times
- Been thanked: 170 times
Re: KeyForge (Richard Garfield)
Czy w tym drugim wypadku (brak kreatur) ewentualny aember z karty się dodaje?
W życiu jest miejsce na jedynie 3 2 1 LCGi.
- polwac
- Posty: 2593
- Rejestracja: 09 mar 2017, 19:50
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 1174 times
- Been thanked: 462 times
Re: KeyForge (Richard Garfield)
Każdą kartę możesz "zagrać" tylko po to żeby dostać bonusowy aember nawet jeśli efekt nie wchodzi w życie i jest od razu odrzucana.
Przeoczyłem ten fakt.There are cards you cant play without meeting requirements - they clearly specify. [[Kelifi dragon]] is an example. Upgrades are also restricted if they cant attach to something. Other than those and the house requirements you can play anything.
BartP ma rację.
Ostatnio zmieniony 28 cze 2019, 09:00 przez polwac, łącznie zmieniany 1 raz.
Paweł
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
- Atamán
- Posty: 1374
- Rejestracja: 13 kwie 2010, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 629 times
- Been thanked: 296 times
Re: KeyForge (Richard Garfield)
Sprostowanie: jeśli karta ma być zagrana z wierzchu talii, a nie może być zagrana (np. bo jest to ulepszenie, a nie ma żadnych stworzeń w grze), to nie odrzucamy takiej karty, tylko zostawiamy na wierzchu talii.
Re: KeyForge (Richard Garfield)
Witam
Mam pytanie odnośnie działania akcji "Odrastanie" - zagranie:cofnij stworzenie ze swojego stosu odrzuconych na swoją rękę.
Teraz mam np stos odrzuconych trzy karty, na spodzie dwa stworzenia i na wierzchu akcję.
a. nie mogę cofnąć stworzenia bo chodzi o wierzchnią kartę ze stosu odrzuconych a ta nie jest stworzeniem tylko akcją
b. biorę pierwsze stworzenie które jest pod akcją ze stosu kart odrzuconych
c. wybieram sobie stworzenie ze stosu kart odrzuconych
Nie jest określone czy to musi być wierzchnia karta stąd moje wątpliwości
Mam pytanie odnośnie działania akcji "Odrastanie" - zagranie:cofnij stworzenie ze swojego stosu odrzuconych na swoją rękę.
Teraz mam np stos odrzuconych trzy karty, na spodzie dwa stworzenia i na wierzchu akcję.
a. nie mogę cofnąć stworzenia bo chodzi o wierzchnią kartę ze stosu odrzuconych a ta nie jest stworzeniem tylko akcją
b. biorę pierwsze stworzenie które jest pod akcją ze stosu kart odrzuconych
c. wybieram sobie stworzenie ze stosu kart odrzuconych
Nie jest określone czy to musi być wierzchnia karta stąd moje wątpliwości
Re: KeyForge (Richard Garfield)
Nie ma napisane, że z wierzchu stosu, nie ma napisane, że pierwsze stworzenie. Cofnij stworzenie ze swojego stosu odrzuconych. Nie ważne które, skoro tego nie podano.
Generalnie przy interpretacji efektów najlepiej podchodzić do sprawy jak najprościej, niczego nie pomijać, ale też nie dopowiadać sobie czegoś, czego nie ma na karcie
Generalnie przy interpretacji efektów najlepiej podchodzić do sprawy jak najprościej, niczego nie pomijać, ale też nie dopowiadać sobie czegoś, czego nie ma na karcie
