Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
: 22 sty 2025, 09:58
autor: matio2007
MowMiStefan pisze: ↑22 sty 2025, 09:18
Wczoraj zresetowaliśmy kampanię - doszedł nam dodatkowy chetny do gry i okazał się tzw rule-nazi. No i teraz mamy pytania:
Zwarcie - wg definicji z Kompendium - w zwarciu są wszystkie figurki na polu z przeciwnikiem: mogą robić tylko: odskok, atak wręcz i atak magiczny jeżeli pozwala na atak o zasięgu 0.
1. Czy w Zwarciu (czyli będąc na tym samym polu co Leczony i przeciwnik) można użyć akcji Wylecz. Zakładam, że nie.
2. Czy bycie "związanym" lub "niezwiązanym" w zwarciu ma jakieś znaczenie? Niezwiązany to wtedy, kiedy Odskok nie spowoduje Karnego Ataku, czyli Bohaterów na polu jest więcej niż Wrogów.
3. Czy można Wyleczyć postać będącą w Zwarciu na sąsiadującym polu jeśli leczenie jest o zasięgu >0
W Zwarciu można użyć Magicznego Ataku "jeśli pozwala na atak w zasięgu 0":
4. Czy można użyć w zwarciu MA o zasięgu 0-X na to pole (efektywny zasięg 0).
5. Czy można użyć w zwarciu MA o zasięgu 0-X na sąsiadujące pole?
No i pytania z innej beczki
6. Czy na Karny Atak (wroga lub sojusznika) można zagrać reakcję?
7. Pomijając inne wymogi Ukrycia, jak rozumiem wykorzystanie Czynności o nazwie "Ukrycie" jest jedynym sposobem na Ukrycie?
8. Odepchnięcie użyte przez potwora przy ataku obszarowym działa na wszystkie postacie. Czy o kierunku decydują gracze? Czy odpychane postacie można odepchnąć w różnych kierunkach?
9. Tarcza wymienia Gwarantowany Sukces na Potencjalny Sukces (np. Sile na k6). Jak rozumiem ilość wymienianych Statystyk na kości jest "do X" - czyli 3 Zwinnosci na 3 kości działa również na postać o 2 Zwinności? Dodatkowo wymiana taka może wygenerować przerzut u wroga - czy można wobec tego zrezygnować z Efektu tarczy?
1. Nie można używac leczenia w zwarciu.
2. Ogólnie wszyscy znajdują się w zwarciu, ale przewaga liczebna pozwala uniknąć karnego ataku, tak jak piszesz.
3. Tak można.
4. Tak można.
5. Nie można - realny atak musi być wykonywany na zasięgu 0. Jeżeli jest większy zakres np. 0-3, to można go użyć jedynie na zasięgu 0.
6. Nie można, ponieważ karny atak nie jest akcją.
7. Podczas misji tak, ale niektóre misje pozwalają na rozpoczęcie z "ukryciem".
8. Postacie można odepchnąc w różnych kierunkach, cel odpychany jest w kierunku wybranym przez bohatera, ale zawsze musi spowodować zwiększenie odległości pomiędzy figurka odpychającą i odpychaną.
9. Jeżeli postać ma mniej zwinności, to po prostu redukujemy ilośc wymian na maksymalnie tyle, ile wynosi ten współczynnik. Nie ma jak użyć nadmiarowych wymian, ponieważ nie ma sukcesów do wymiany na potencjalne sukcesy. Można zrezygnować z efektu tarczy, użycie tarczy zależy od decyzji bohatera.
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
: 22 sty 2025, 21:38
autor: Martzel
Pkt 6 wg mnie bez sensu - atak, zaklęcie czy odskok wydaje się że wszędzie jest miejsce na reakcje (zapewnienie ochrony). Odskok i jego kara i tak jest bardzo radykalna (nie mówię że nie słuszna) ale żeby to taktycznie miało sens wypadałoby żeby można było odpalić reakcje . Są reakcje we wrogiej turze - karny atak jest jakby wrogą turą. W mojej grze będzie taka będzie zasada. Do przetestowania
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
: 22 sty 2025, 22:08
autor: MowMiStefan
Martzel pisze: ↑22 sty 2025, 21:38
Pkt 6 wg mnie bez sensu - atak, zaklęcie czy odskok wydaje się że wszędzie jest miejsce na reakcje (zapewnienie ochrony). Odskok i jego kara i tak jest bardzo radykalna (nie mówię że nie słuszna) ale żeby to taktycznie miało sens wypadałoby żeby można było odpalić reakcje . Są reakcje we wrogiej turze - karny atak jest jakby wrogą turą. W mojej grze będzie taka będzie zasada. Do przetestowania
Mnie to leczenie boli. Uzytecznosc Medyka stala sie bardzo niska - on nawet niespecjalnie ma karty reakcji na ture sojusznika, co samo w sobie wydaje mi sie dziwne. Zaden z niego combat healer a poza misja leczyc nie moze.
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
Martzel pisze: ↑22 sty 2025, 21:38
Pkt 6 wg mnie bez sensu - atak, zaklęcie czy odskok wydaje się że wszędzie jest miejsce na reakcje (zapewnienie ochrony). Odskok i jego kara i tak jest bardzo radykalna (nie mówię że nie słuszna) ale żeby to taktycznie miało sens wypadałoby żeby można było odpalić reakcje . Są reakcje we wrogiej turze - karny atak jest jakby wrogą turą. W mojej grze będzie taka będzie zasada. Do przetestowania
Mnie to leczenie boli. Uzytecznosc Medyka stala sie bardzo niska - on nawet niespecjalnie ma karty reakcji na ture sojusznika, co samo w sobie wydaje mi sie dziwne. Zaden z niego combat healer a poza misja leczyc nie moze.
Grałem osobiście medykiem w drużynie na testach - moim zdaniem jest mega gościem, polecam każdemu kto gra w 3 lub 4 osoby brać go do składu Nawet jak ma tylko leczenie na początkowych kartach akcji poza zwarciem, to jest kluczowy aby na początku/na końcu misji podratować pozostałych bohaterów. A potem można już dokupywać karty i wyspecjalizować go według własnej koncepcji.
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
Martzel pisze: ↑22 sty 2025, 21:38
Pkt 6 wg mnie bez sensu - atak, zaklęcie czy odskok wydaje się że wszędzie jest miejsce na reakcje (zapewnienie ochrony). Odskok i jego kara i tak jest bardzo radykalna (nie mówię że nie słuszna) ale żeby to taktycznie miało sens wypadałoby żeby można było odpalić reakcje . Są reakcje we wrogiej turze - karny atak jest jakby wrogą turą. W mojej grze będzie taka będzie zasada. Do przetestowania
Mnie to leczenie boli. Uzytecznosc Medyka stala sie bardzo niska - on nawet niespecjalnie ma karty reakcji na ture sojusznika, co samo w sobie wydaje mi sie dziwne. Zaden z niego combat healer a poza misja leczyc nie moze.
Grałem osobiście medykiem w drużynie na testach - moim zdaniem jest mega gościem, polecam każdemu kto gra w 3 lub 4 osoby brać go do składu Nawet jak ma tylko leczenie na początkowych kartach akcji poza zwarciem, to jest kluczowy aby na początku/na końcu misji podratować pozostałych bohaterów. A potem można już dokupywać karty i wyspecjalizować go według własnej koncepcji.
Na poczatku - oczywiscie, chociaz wymusza to rozstawienie i Percepcja 0 nie pomaga ale zdaje sobie sprawe ze swietnych kart jak Napar, reakcja Na wezwanie, Wywar czy Ogien Grecki (i przy okazji - dodajemy Umysl do sukcesow, tak?). Natomiast Stymulacja to porazka - tylko przygotowane z np. reakcji Biegu do rannego lub po rozwinieciu Percepcji, bo kto z tego skorzysta? chyba ze intencja jest by sojusznicy opoznili akcje?
Natomiast leczenie na koniec przeciez nie dziala - na razie misje koncza nam sie z wykonaniem celu, czy cos placzemy? Wezmy jedna z wczesnych misji z max nagroda 4 monet/osobe. Cel spelniony = koniec, wiec leczyc musze z doskoku.
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
Mnie to leczenie boli. Uzytecznosc Medyka stala sie bardzo niska - on nawet niespecjalnie ma karty reakcji na ture sojusznika, co samo w sobie wydaje mi sie dziwne. Zaden z niego combat healer a poza misja leczyc nie moze.
Grałem osobiście medykiem w drużynie na testach - moim zdaniem jest mega gościem, polecam każdemu kto gra w 3 lub 4 osoby brać go do składu Nawet jak ma tylko leczenie na początkowych kartach akcji poza zwarciem, to jest kluczowy aby na początku/na końcu misji podratować pozostałych bohaterów. A potem można już dokupywać karty i wyspecjalizować go według własnej koncepcji.
Na poczatku - oczywiscie, chociaz wymusza to rozstawienie i Percepcja 0 nie pomaga ale zdaje sobie sprawe ze swietnych kart jak Napar, reakcja Na wezwanie, Wywar czy Ogien Grecki (i przy okazji - dodajemy Umysl do sukcesow, tak?). Natomiast Stymulacja to porazka - tylko przygotowane z np. reakcji Biegu do rannego lub po rozwinieciu Percepcji, bo kto z tego skorzysta? chyba ze intencja jest by sojusznicy opoznili akcje?
Natomiast leczenie na koniec przeciez nie dziala - na razie misje koncza nam sie z wykonaniem celu, czy cos placzemy? Wezmy jedna z wczesnych misji z max nagroda 4 monet/osobe. Cel spelniony = koniec, wiec leczyc musze z doskoku.
Tak - do ataków magicznych dodajemy umysł.
Misje kończą sie dopiero na koniec rundy, w której zostanie zrealizowany cel. Musicie o tym pamiętać, że każdy gracz może jeszcze w tej ostatniej rundzie wykonac swoje akcje, co może być bardzo przydatne dla medyka.
Natomiast co do percepcji, często warto opóźniać działanie swoich bohaterów pod konkretne karty akcji sojusznika, nie tylko u medyka zresztą.
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
: 23 sty 2025, 22:33
autor: Szamano
Nie mogę znaleźć w instrukcji - jak to jest z życiem bohatera, jeśli straciłem np 2 życia w jednej misji to kolejną misję zaczynam z 2 mniej ?
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
: 23 sty 2025, 22:36
autor: Hardkor
Szamano pisze: ↑23 sty 2025, 22:33
Nie mogę znaleźć w instrukcji - jak to jest z życiem bohatera, jeśli straciłem np 2 życia w jednej misji to kolejną misję zaczynam z 2 mniej ?
Tak. Jedyna opcja leczenia się to umiejetnosci z kart i w miastach. Ewentualnie jak umrzesz to na koniec misji w ktorej umarles to wracasz z 1hp
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
: 24 sty 2025, 13:07
autor: Szamano
Dzięki, mam jeszcze wątpliwość z kartami fabuły gdzie jest klepsydra według instrukcji oznacza to, że: "dana karta musi zostać odkryta przed upływem dnia xx" ale na karcie mam 13-23, aktualnie jestem w 5 dniu kartę miałem wyłożyć ze znacznikiem czasu za 3 dni. Jak mam to rozumieć ?
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
: 24 sty 2025, 13:11
autor: Sarna
To jest info bardziej pomocnicze - jeżeli się wyrobisz w tych widełkach to informacja, że masz dobry timing, aby ukończyć kampanię. Jeżeli zrobisz wcześniej, to tylko lepiej dla Ciebie.
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
: 24 sty 2025, 13:20
autor: Seraphic_Seal
Nie wiem czy dolne widełki w niektórych sytuacjach nie sugerują, że jak pójdziesz tam wcześniej to być może drużyna jest na to jeszcze za słaba
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
: 24 sty 2025, 13:25
autor: Szamano
eh, szkoda że nie ma tego w instrukcji.
Jeszcze dobrałem kartę drogi i w rozpatrzeniu opcji mam że otrzymuję "Truciznę na humanoidy" - chodzi o smarowidło ?
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
: 24 sty 2025, 14:00
autor: Hardkor
Szamano pisze: ↑24 sty 2025, 13:25
eh, szkoda że nie ma tego w instrukcji.
Jeszcze dobrałem kartę drogi i w rozpatrzeniu opcji mam że otrzymuję "Truciznę na humanoidy" - chodzi o smarowidło ?
W FAQ jest o tych XX-YY
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
: 24 sty 2025, 17:15
autor: matio2007
Szamano pisze: ↑24 sty 2025, 13:25
eh, szkoda że nie ma tego w instrukcji.
Jeszcze dobrałem kartę drogi i w rozpatrzeniu opcji mam że otrzymuję "Truciznę na humanoidy" - chodzi o smarowidło ?
Tak, chodzi o smarowidło.
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
: 24 sty 2025, 17:17
autor: Gargi
Jak dojdę do Wasenburga to wtedy będę mógł odpalić misje związane z dodatkiem? Karty drogi i miasta mogę już od początku gry używać?
Gdzie w instrukcji jest napisane że nie mogę leczyć sojusznika w zwarciu?
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
: 24 sty 2025, 17:40
autor: MowMiStefan
Gargi pisze: ↑24 sty 2025, 17:17
Jak dojdę do Wasenburga to wtedy będę mógł odpalić misje związane z dodatkiem? Karty drogi i miasta mogę już od początku gry używać?
Gdzie w instrukcji jest napisane że nie mogę leczyć sojusznika w zwarciu?
Jak dotrzesz do Waserburga to w instrukcji dodatku masz jak go dolaczyc i od razu odpalic: nowe lokacje i Questy J101 i J102 w tych lokacjach.
W sekcji Leczenie w Kompendium
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
Gargi pisze: ↑24 sty 2025, 17:17
Jak dojdę do Wasenburga to wtedy będę mógł odpalić misje związane z dodatkiem? Karty drogi i miasta mogę już od początku gry używać?
Gdzie w instrukcji jest napisane że nie mogę leczyć sojusznika w zwarciu?
Jak dotrzesz do Waserburga to w instrukcji dodatku masz jak go dolaczyc i od razu odpalic: nowe lokacje i Questy J101 i J102 w tych lokacjach.
W sekcji Leczenie w Kompendium
Niektóre karty pozwalają na wykonanie akcji „Wylecz x ”.
Bohater może wyleczyć samego siebie lub dowolnego sojusznika
znajdującego się na tym samym polu, zwiększając poziom jego
aktualnego zdrowia o „x”.
Niektóre karty pozwalają również na leczenie na większym dystansie
lub na leczenie tylko samego siebie lub tylko sojusznika (zawsze jest
to opisane na karcie akcji).
Bohater nigdy nie może przekroczyć swojego maksymalnego
poziomu zdrowia .
W ten sam sposób można leczyć również nieprzytomnego bohatera.
Nieprzytomny bohater, który zostaje wyleczony, nie wykonuje swojej
tury w bieżącej rundzie.
Nic nie widze,że nie mogę leczyć w zwarciu
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
: 24 sty 2025, 19:26
autor: matio2007
Gargi pisze: ↑24 sty 2025, 18:08
Nic nie widze,że nie mogę leczyć w zwarciu
To nie jest opisane w akcjach, tylko w zwarciu (zwarcie - str. 23 kompendium). W zwarciu można wykonywać tylko ataki wręcz, ataki magiczne na dystansie 0 oraz odskoki. Żadne inne - czyli, np. leczenie, interakcja, ataki dystansowe, ukrycie itd nie moga być wykonywane w zwarciu.
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
: 24 sty 2025, 21:13
autor: Miszon
Gargi pisze: ↑24 sty 2025, 17:17
Gdzie w instrukcji jest napisane że nie mogę leczyć sojusznika w zwarciu?
Strzelałbym pod hasłem Zwarcie.
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
: 24 sty 2025, 22:43
autor: seki
Czytam instrukcje i albo ja nie umiem czytać ze zrozumieniem albo coś jest namieszane w zasadach ataku wręcz. Instrukcja wprowadzająca strona 8, punkt 5 nakazuje przerzut wszystkich kości, na których wypadła wartość 1. Dokładne brzmienie to: Jeżeli podczas rzutu na trafienie uzyskaliscie wynik 1, wykonujecie dodatkowy rzut wszystkimi kośćmi na których wypadł taki rezultat. Kłóci się to ze złotą zasadą, która mówi że każda 1 jest sukcesem. Jak sukcesem skoro musimy ją przerzucić? Przykład sugeruje z kolei, że owszem 1 pozwala na przerzut ale innej kości a nie tej na której wypadło 1. Jak to ostatecznie ma działać?
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
: 24 sty 2025, 22:51
autor: sortirus
seki pisze: ↑24 sty 2025, 22:43
Czytam instrukcje i albo ja nie umiem czytać ze zrozumieniem albo coś jest namieszane w zasadach ataku wręcz. Instrukcja wprowadzająca strona 8, punkt 5 nakazuje przerzut wszystkich kości, na których wypadła wartość 1. Dokładne brzmienie to: Jeżeli podczas rzutu na trafienie uzyskaliscie wynik 1, wykonujecie dodatkowy rzut wszystkimi kośćmi na których wypadł taki rezultat. Kłóci się to ze złotą zasadą, która mówi że każda 1 jest sukcesem. Jak sukcesem skoro musimy ją przerzucić? Przykład sugeruje z kolei, że owszem 1 pozwala na przerzut ale innej kości a nie tej na której wypadło 1. Jak to ostatecznie ma działać?
Ja to zrozumiałem tak, że masz już 1 sukces i możesz przerzucić, by ewentualnie uzyskać kolejny sukces. Takim sposobem jedna kość może zagwarantować kilka sukcesów, czyli jedna kość = 0-nieskończoność.
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
: 24 sty 2025, 23:15
autor: Gargi
Podczas rozpatrywania pułapki np bomby odlamkowej rzuca się 3 kośćmi o ataku 3. Oprócz tego siła wynosi 3? Czyli podstawa to 3 plus ewentualne sukcesy z kości? Jeśli na bombie jest siła to sprawdza się obronę wręcz u wroga?
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
: 24 sty 2025, 23:25
autor: niwlak
seki pisze: ↑24 sty 2025, 22:43
Czytam instrukcje i albo ja nie umiem czytać ze zrozumieniem albo coś jest namieszane w zasadach ataku wręcz. Instrukcja wprowadzająca strona 8, punkt 5 nakazuje przerzut wszystkich kości, na których wypadła wartość 1. Dokładne brzmienie to: Jeżeli podczas rzutu na trafienie uzyskaliscie wynik 1, wykonujecie dodatkowy rzut wszystkimi kośćmi na których wypadł taki rezultat. Kłóci się to ze złotą zasadą, która mówi że każda 1 jest sukcesem. Jak sukcesem skoro musimy ją przerzucić? Przykład sugeruje z kolei, że owszem 1 pozwala na przerzut ale innej kości a nie tej na której wypadło 1. Jak to ostatecznie ma działać?
Troche niżej jest przykład, który to wszystko wyjaśnia.
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
: 25 sty 2025, 02:33
autor: MowMiStefan
seki pisze: ↑24 sty 2025, 22:43
Czytam instrukcje i albo ja nie umiem czytać ze zrozumieniem albo coś jest namieszane w zasadach ataku wręcz. Instrukcja wprowadzająca strona 8, punkt 5 nakazuje przerzut wszystkich kości, na których wypadła wartość 1. Dokładne brzmienie to: Jeżeli podczas rzutu na trafienie uzyskaliscie wynik 1, wykonujecie dodatkowy rzut wszystkimi kośćmi na których wypadł taki rezultat. Kłóci się to ze złotą zasadą, która mówi że każda 1 jest sukcesem. Jak sukcesem skoro musimy ją przerzucić? Przykład sugeruje z kolei, że owszem 1 pozwala na przerzut ale innej kości a nie tej na której wypadło 1. Jak to ostatecznie ma działać?
tez przez chwile na tym zawislem, tym bardziej ze 6 to skrzyzowane miecze i myslalem to bedzie trafienie
ale jest tak, ze 1 daje dodatkowa kostke, z ktorej jedynka znow da dodatkowa itd… ja wymienilem kostki z gry na 12mm k6 chessexa w ilosci 24 szt i kazdy ma swoja pule
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
: 25 sty 2025, 09:31
autor: PanLech
Na początku rundy walki dociągam karty, żeby mieć 5 w ręku. Podczas rundy walki mogę dowolnie zagrywać karty reakcji z ręki (limit 1 na akcję), i do tego zagrywam dwie akcje w swojej turze.
Przykład: gram zbrojnym. Po dobieraniu kart na początku rundy walki mam w ręku: 2x Potworny cios i 2x Atak tarczą. Nadchodzi moja tura. Mam przeciwnika w zwarciu. Wykonuję pierwszą akcję, którą jest Potworny cios (Akcja: atak 3) i w ramach reakcji zagrywam Atak tarczą (Reakcja: twoja tura) wzmacniając cios dodając mu 1 przebicie. Następnie wykonuję drugą akcję, robiąc to samo czyli zagrywam drugi potworny cios i wzmacniam go reakcją z drugiego Ataku tarczą. Zagrałem dwie akcje, w każdej z akcji zagrałem jedną reakcję. Zgodnie z zasadami?