i co z tego że wie ilu wrogowie posłali żołnierzy skoro najpewniej nie będzie miał wolnego pola żeby dosłać swoichmineralen pisze: ↑09 lip 2021, 07:30Gracz nr 4 ma mniej pół do wyboru, ale też ma jedną dużą przewagę - wie ilu żołnierzy wystawili przeciwnicy.Bartoszeg02 pisze: ↑08 lip 2021, 11:44 Czytam to co piszecie i już zacieram ręce na kolejną grę
Powiedzcie mi tylko czy w 4 graczy nie jest zbyt tłoczno? Nie widziałem w instrukcji żeby gracz nr 3 czy 4 otrzymywali jakąś nagrodę w zamian za to że będą mieli znacznie mniej pól do wyboru od graczy 1 czy 2
Diuna: Imperium / Dune: Imperium (Paul Dennen)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- Bartoszeg02
- Posty: 568
- Rejestracja: 25 mar 2009, 21:35
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 178 times
- Been thanked: 44 times
Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)
Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)
No bez przesady, tych pól jest aż 10. Wtedy wszyscy musieliby pójść na pola walki.Bartoszeg02 pisze: ↑09 lip 2021, 12:26i co z tego że wie ilu wrogowie posłali żołnierzy skoro najpewniej nie będzie miał wolnego pola żeby dosłać swoichmineralen pisze: ↑09 lip 2021, 07:30Gracz nr 4 ma mniej pół do wyboru, ale też ma jedną dużą przewagę - wie ilu żołnierzy wystawili przeciwnicy.Bartoszeg02 pisze: ↑08 lip 2021, 11:44 Czytam to co piszecie i już zacieram ręce na kolejną grę
Powiedzcie mi tylko czy w 4 graczy nie jest zbyt tłoczno? Nie widziałem w instrukcji żeby gracz nr 3 czy 4 otrzymywali jakąś nagrodę w zamian za to że będą mieli znacznie mniej pól do wyboru od graczy 1 czy 2
A jeśliby się tak stało, to przynajmniej wiesz, że się tam nie warto pchać.
- Arkhon
- Posty: 332
- Rejestracja: 31 paź 2015, 02:31
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 101 times
- Been thanked: 169 times
Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)
Zgadza się, od siebie dodam:mineralen pisze: ↑09 lip 2021, 12:32No bez przesady, tych pól jest aż 10. Wtedy wszyscy musieliby pójść na pola walki.Bartoszeg02 pisze: ↑09 lip 2021, 12:26i co z tego że wie ilu wrogowie posłali żołnierzy skoro najpewniej nie będzie miał wolnego pola żeby dosłać swoich
A jeśliby się tak stało, to przynajmniej wiesz, że się tam nie warto pchać.
- są karty intryg wysyłające żołnierzy z garnizonu do bitwy
- są karty imperialne które przy wysyłaniu agenta/reveal dosyłają do bitwy
- ostatni gracz może nie wysyłać agenta a zrobić dość mocny reveal po silną kartę z imperial row .... no i najważniejsze....
jakby ostatni gracz w turze miał zawsze tak tragicznie jak niektórzy myślą, pole mantata było by niemal nieużywane (jedynie na przemiał karty, za 2solari... niewarte zachodu)
Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)
Musisz zagrac z kims kto bardziej ogarniaBartoszeg02 pisze: ↑09 lip 2021, 12:26i co z tego że wie ilu wrogowie posłali żołnierzy skoro najpewniej nie będzie miał wolnego pola żeby dosłać swoichmineralen pisze: ↑09 lip 2021, 07:30Gracz nr 4 ma mniej pół do wyboru, ale też ma jedną dużą przewagę - wie ilu żołnierzy wystawili przeciwnicy.Bartoszeg02 pisze: ↑08 lip 2021, 11:44 Czytam to co piszecie i już zacieram ręce na kolejną grę
Powiedzcie mi tylko czy w 4 graczy nie jest zbyt tłoczno? Nie widziałem w instrukcji żeby gracz nr 3 czy 4 otrzymywali jakąś nagrodę w zamian za to że będą mieli znacznie mniej pól do wyboru od graczy 1 czy 2
-
- Posty: 10
- Rejestracja: 27 mar 2021, 11:34
- Has thanked: 1 time
Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)
Jakby ktoś był zainteresowany, to do Diuny pasuje insert Folded Space z Terraformacji Marsa - nie wszystkie elementy są potrzebne.
-
- Posty: 687
- Rejestracja: 27 maja 2020, 14:27
- Has thanked: 125 times
- Been thanked: 254 times
Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)
tak na partyzanta to wiekoszc insertow da sie wpasowac:)morfeusz-22 pisze: ↑09 lip 2021, 21:15 Jakby ktoś był zainteresowany, to do Diuny pasuje insert Folded Space z Terraformacji Marsa - nie wszystkie elementy są potrzebne.
Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)
Niestety druga partia do 10 rund z inną ekipą i tym razem nikomu gra się nie podobała. Przeciągnięta, schematyczna i mało interesująca. Niestety jest to bardziej WP niż DB, a sam WP w tej grze jest nudny. Wylatuje z kolekcji.
-
- Posty: 876
- Rejestracja: 07 wrz 2019, 15:00
- Has thanked: 80 times
- Been thanked: 119 times
Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)
Od zachwytu w pierwszej rozgrywce do nudy w drugiej, ciekawe... Może podziel się jakie schematy już wyczailiście w drugiej grze?
- Arkhon
- Posty: 332
- Rejestracja: 31 paź 2015, 02:31
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 101 times
- Been thanked: 169 times
Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)
Nie zawsze masz mnóstwo opcji, bo nie zawsze masz kartę z odpowiednim symbolem jak i surowce, pisałem to w moim poście, jedynie wystarczyło uważnie przeczytać.XLR8 pisze: ↑10 lip 2021, 17:54Chciałem przez chwilę się wdawać w polemikę ale argument, że niby nie gram prawidłowo mnie kompletnie zabił.Arkhon pisze: ↑10 lip 2021, 16:11
- Pierwsza gra w 4 osoby w nowym gronie, w 9 rund nikomu nie udało się zrobić 9 punktów? Powiem tak, troszkę partii przez te 7 miesięcy rozegrałem, w różnych gronach i NIGDY nie zdażyło się, by grać 10 rund. Rzadko 9 graliśmy. Muszę przyznać, że fascynuje mnie to, jak Wam się to udało, musieliście jak to ująłeś (ścigać się po torach) zamiast grać w Dune:I. To chyba dodatkowo pokazuje jak fascynuje mnie gra. Myślę jak to się stało, obyście mieli tak i z Agricolą, bo ja osobiście nie mam.
- To wszystko jak i kolekcja XLR8 (wraz z ocenami, które przyznam w sporej części się i z moimi pokrywają, wiec nasze gusta diametralnie jakoś, się nie różnią) mówi mi, że nie byliście targetem tej produkcji. Mam wrażenie, że taka hybryda trafi do osób które lubią świat Diuny i czują zależności między mechaniką i klimatem, co wybacza nie aż taką głębie i pole wyboru jak w niektórych euro sucharach (które z kolei niejednokrotnie lubię)
I gdzie niby ta gra jest ciasna? Jakby nie patrzeć zawsze masz mnóstwo opcji żeby np wystawić wojsko i zebrać melanż. Jedynie musisz się nagłówkować żeby robić optymalne ruchy przy pomocy kart.
DB w tej grze to żart. Przy średnio 7 turach kupionych kart może użyjesz 2 razy. To już taka Tortuga jest dużo lepsza, a Star Realms wręcz niszczy Diunę pod tym względem.
Niby jak można inaczej w nią grać jak pchać wózek w górę torów i starać się wygrać konflikty za PZ?
Nie jeden argument, co już inni wspomnieli, podawałem, pisałem też, że wielce nie będę w dyskusję wchodził, doprawdy napisałem, Twa i Twych towarzyszy wola co dalej zrobicie i że szanuje to co piszesz, co nie dokońca po Twoim poście i "zabijaniu" wnoszę.
Pisałem też wiele wcześniej, by się nie spodziewać typowego euro z 50 miejscami do obsadzenia przez Twych 5-10 workerów, jak i nie typowe DB gdzie kupujesz 40 kart i deck "mielisz 10 razy".
To hybryda, jak już pisałem w poprzednim poście, oczywiście - nie dla każdego.
Ze zdania że "tylko ścigasz się o pz na torach" teraz używasz " tory + konflikty" po kilku grach mógłbyś stwierdzić jak przedmówcy i ja, że jeszcze dochodzą punkty z intryg, z kart imperium itd...
Nie wspominając o dodatku jak i innych trybach rozgrywki.
Oczywiście jasną konkluzją jest, że jeżeli po 2 rozgrywkach gra Cię męczy, a postawy swojej nie zmieniasz i argumentów nie przyjmujesz, nie ma po co Ciebie przekonywać, że jest inaczej niż piszesz.
Mam szczerą nadzieję, że jest masa (a widzę po kolekcji, że jest) tytułów, które jednak Was (czego zresztą życzę) bawią.
-
- Posty: 10
- Rejestracja: 27 mar 2021, 11:34
- Has thanked: 1 time
Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)
I tu się nie zgodzę, przejrzałem kilkanaście insertów i tylko ten mi pasował:dwaduzepe pisze: ↑09 lip 2021, 23:36tak na partyzanta to wiekoszc insertow da sie wpasowac:)morfeusz-22 pisze: ↑09 lip 2021, 21:15 Jakby ktoś był zainteresowany, to do Diuny pasuje insert Folded Space z Terraformacji Marsa - nie wszystkie elementy są potrzebne.
- zgodna wielkość pudełka, tak żeby nie było luzów (przynajmniej w poziomie),
- odpowiednia ilość przestrzeni na karty standardowe i małe w koszulkach,
- miejsce na karty postaci,
- miejsce na planszę.
Wcale nie jest tak łatwo
Jedyna wada, że pudełko musi leżeć na półce w poziomie
- itsthisguyagain
- Posty: 503
- Rejestracja: 04 lut 2020, 22:27
- Has thanked: 219 times
- Been thanked: 350 times
Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)
U mnie z każdą grą gra zyskuje i za każdym razem gram trochę lepiej czyli mniej się przeciąga jest mniej schematów i bardziej interesująca.
- PytonZCatanu
- Posty: 4571
- Rejestracja: 23 mar 2017, 13:53
- Has thanked: 1705 times
- Been thanked: 2147 times
Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)
Mam problem z tą grą
Zabawa jest fajna. Myślę, że za aż tak dużym sukcesem tej gry stoi w szczególności skorzystanie z wielu znanych (z innych gier) mechanik, dzięki czemu siadamy i od razu czujemy się jak w domu (w szczególności mam na myśli rozwiązania z Brzdęka czy Lords of Waterdeep). Jest na tyle fajna, że wylądowała u mnie na wysokim 37 miejscu półrocznego zestawienia za 2021 rok (7 miejsce wśród nowości wydawniczych tego roku (na 38)), a na BGG dałem ocenę 8/10.
Ale…intuicja każe mi być uważnym, bo gra może mieć problem z balansem. Przy grach do godziny w ogóle bym na to nie patrzył, ale tutaj pełnokrwista partia na 4osoby zajmuje ok 2h, wiec gracz, którego ten problem dotknie, może cierpieć. Zastrzegam, że po 3 partiach trudno mi to potwierdzić, ale dostrzegłem oznaki, ze tak może być (np. dostęp do pola pozwalającego na desant 5 żołnierzy, balans kart w talii intrygi itp.).
Zobaczymy co będzie dalej.
Zabawa jest fajna. Myślę, że za aż tak dużym sukcesem tej gry stoi w szczególności skorzystanie z wielu znanych (z innych gier) mechanik, dzięki czemu siadamy i od razu czujemy się jak w domu (w szczególności mam na myśli rozwiązania z Brzdęka czy Lords of Waterdeep). Jest na tyle fajna, że wylądowała u mnie na wysokim 37 miejscu półrocznego zestawienia za 2021 rok (7 miejsce wśród nowości wydawniczych tego roku (na 38)), a na BGG dałem ocenę 8/10.
Ale…intuicja każe mi być uważnym, bo gra może mieć problem z balansem. Przy grach do godziny w ogóle bym na to nie patrzył, ale tutaj pełnokrwista partia na 4osoby zajmuje ok 2h, wiec gracz, którego ten problem dotknie, może cierpieć. Zastrzegam, że po 3 partiach trudno mi to potwierdzić, ale dostrzegłem oznaki, ze tak może być (np. dostęp do pola pozwalającego na desant 5 żołnierzy, balans kart w talii intrygi itp.).
Zobaczymy co będzie dalej.
Garść statystyk z BGG | Moje TOP 100 - stan na 1.01.2024
-
- Posty: 3396
- Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
- Has thanked: 563 times
- Been thanked: 1267 times
Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)
Ja ogólnie się z tym w pełni zgadzam. Losowość czasem boli, szczególnie niektóre karty intryg w końcowej fazie gry są smutne jak się dobierze. No ale w tego typu grach to raczej nieuniknione. Grałem 16 gier i ani razu nie miałem wrażenia, że wypadłem z gry przed końcem. Gra oferuje sporo emocji i ciągłą walkę na noże, więc jakoś wybaczam osobiście tę dawkę losowości/dysbalansu.
-
- Posty: 1442
- Rejestracja: 29 wrz 2018, 20:27
- Lokalizacja: Szczecin/Tanowo
- Has thanked: 96 times
- Been thanked: 320 times
Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)
Generalnie warto intrygi zbierać na początku gry i pod nie ustawiać strategię, ewentualnie jako ostatnia deska ratunku że a nóż się coś trafi pod koniec, jak nie ma nic lepszego do roboty.
-
- Posty: 3396
- Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
- Has thanked: 563 times
- Been thanked: 1267 times
Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)
Generalnie warto intrygi zbierać non stop. Mi się zdarzyło, że dosłownie 3 ostatnie karty kompletnie nic mi nie dawały, więc wzruszyłem ramionami i tyle. Czasem tak bywa i trudno. Jedynie zastanawiam się, czy nie wywalić karty dającej 2 solari - nigdy nie widziałem, żeby ktoś z tej karty był zadowolony.
Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)
Nie zawsze intryga sie uda, wiec moga byc i slabsze karty.
Natomiast jak juz pisalem mozna wygrac nie biorac zadnych kart specjalnie, w sensie chodzić po nie a jedynie zgarniac jakies pojedyncze z bitew.
Natomiast jak juz pisalem mozna wygrac nie biorac zadnych kart specjalnie, w sensie chodzić po nie a jedynie zgarniac jakies pojedyncze z bitew.
- Dr. Nikczemniuk
- Posty: 2821
- Rejestracja: 19 paź 2016, 13:39
- Has thanked: 447 times
- Been thanked: 318 times
Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)
No chyba że na gwałt akurat potrzebujesz te 2 solari, to wtedy taka karta może być kozak.Fojtu pisze: ↑14 lip 2021, 15:50Generalnie warto intrygi zbierać non stop. Mi się zdarzyło, że dosłownie 3 ostatnie karty kompletnie nic mi nie dawały, więc wzruszyłem ramionami i tyle. Czasem tak bywa i trudno. Jedynie zastanawiam się, czy nie wywalić karty dającej 2 solari - nigdy nie widziałem, żeby ktoś z tej karty był zadowolony.
Ja w pierwszej partii miałem tak, że korzystałem z akcji i zapomniałem brać wodę, i jak się zorientowałem to potem okazało się, że mam wybitny plan... tylko jestem w plecy z wodą i to uwaliło mi całą grę...
Ale co tam, przecież następnym razem można się odkuć co nie?
Kto nie widzi ciemności, nie będzie szukał światła.
- itsthisguyagain
- Posty: 503
- Rejestracja: 04 lut 2020, 22:27
- Has thanked: 219 times
- Been thanked: 350 times
Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)
No i fakt, że zabawa jest fajna powinien wystarczyć aby grę określić jednoznacznie jako dobrą. Nie wiem dlaczego w całym świecie planszówkowym dominuje pogląd, że gra musi nadawać się do rozgrywek turniejowych żeby była jednoznacznie dobra.PytonZCatanu pisze: ↑14 lip 2021, 15:18 Mam problem z tą grą
Zabawa jest fajna. Myślę, że za aż tak dużym sukcesem tej gry stoi w szczególności skorzystanie z wielu znanych (z innych gier) mechanik, dzięki czemu siadamy i od razu czujemy się jak w domu (w szczególności mam na myśli rozwiązania z Brzdęka czy Lords of Waterdeep). Jest na tyle fajna, że wylądowała u mnie na wysokim 37 miejscu półrocznego zestawienia za 2021 rok (7 miejsce wśród nowości wydawniczych tego roku (na 38)), a na BGG dałem ocenę 8/10.
Ale…intuicja każe mi być uważnym, bo gra może mieć problem z balansem. Przy grach do godziny w ogóle bym na to nie patrzył, ale tutaj pełnokrwista partia na 4osoby zajmuje ok 2h, wiec gracz, którego ten problem dotknie, może cierpieć. Zastrzegam, że po 3 partiach trudno mi to potwierdzić, ale dostrzegłem oznaki, ze tak może być (np. dostęp do pola pozwalającego na desant 5 żołnierzy, balans kart w talii intrygi itp.).
Zobaczymy co będzie dalej.
Dla mnie D:I nie jest grą wybitną ale jest grą dobrą. Często gry są takie, że po 3-4 partii ruchy są oczywiste i włącza się optymalizacja ruchów i czytasz przeciwników jak z kartki, wiesz co im się opłaca i co najprawdopodobniej zrobią. Najciekasze jest jak zrobią coś inaczej niż optymalnie to aż masz ochotę ich powstrzymać przed błędem. W D:I zdarzyło mi się takie coś raz kiedy kolega grając pierwszy raz kupił piechotę sardaukarów w pierwszej turze co potem się na nim zemściło kiedy dobrał 2x przekonujący argument i piechotę +2 jakieś inne karty ze 2 tury później. Nie był to jakiś wybitny błąd i tak miał szanse na wygraną, nie wyeliminował się z gry jednym złym ruchem - jak dla mnie kolejny duży + dla gry.
Jak dla mnie wyznacznikiem dobrej gry gdzie gracz a nie mechanika decyduje o kierunku działań i w zasadzie w większości przypadków w D:I tak jest.
W D:I, moim zdaniem, najważniejszą umiejętnością gracza jest szacunek ryzyka. Tak jak w Terraformacji Marsa umiejętność szybkiego przeliczania prostej matematyki (dodawanie i odejmowanie do 60) przy podobnej znajomości gry daje przewagę nad innymi graczami tak w D:I to szacowanie ryzyka. Co daje większą >szansę< na wygranie konfliktu o PZ. Co daje większą >szansę< na zwiększenie swojej puli wyborów na następną turę. Co daje większą korzyść karta z toru imperium czy losowa karta intryg. Im lepiej gracz szacuje ryzyko tym dla niego lepiej.
Możliwe, że za ileśtam gier ruchy staną się oczywiste i szacowanie stanie się automatyczne wtedy D:I wyląduje na półce i będzie grana od czasu do czasu z nostalgii. Póki co D:I to dobra gra. Nie musi być w żadnym top34 ani nie musi być kolektywnie uznana za grę roku, żeby była dobra. Polecisz komuś D:I? Jeśli tak to wystarczy.
-
- Posty: 803
- Rejestracja: 02 maja 2006, 22:55
- Lokalizacja: Świecie nad Wisłą
- Has thanked: 551 times
- Been thanked: 170 times
Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)
Leci już pierwszy dodatek więc może będzie lepiej z tym liczeniem
Jestem tak stary, że pamiętam internet do którego sie dzwoniło...
Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)
Po 3 partiach Diuna ostatecznie wylatuje z kolekcji.
-zbyt schematyczna
-zbyt mała liczba dróg do zwycięstwa i zdobywania pz
-potrafi się ciągnąć jak flaki z olejem gdy kilka razy się remisuje za 1 miejsce w konfliktach
-workerplacement jest nędzny
-deckbuilding kompletnie mdły i nijaki, przy średnio 8-9 turach ciężko tu tak naprawdę mówić o jakimkolwiek db, bierzemy cokolwiek wydaje nam się dobre
Co ciekawe po 3 partiach tylko 1 osobie ta gra naprawdę sie podobała, większość twierdzi, że to zwykły średniak, do którego nie chcą wracać.
-zbyt schematyczna
-zbyt mała liczba dróg do zwycięstwa i zdobywania pz
-potrafi się ciągnąć jak flaki z olejem gdy kilka razy się remisuje za 1 miejsce w konfliktach
-workerplacement jest nędzny
-deckbuilding kompletnie mdły i nijaki, przy średnio 8-9 turach ciężko tu tak naprawdę mówić o jakimkolwiek db, bierzemy cokolwiek wydaje nam się dobre
Co ciekawe po 3 partiach tylko 1 osobie ta gra naprawdę sie podobała, większość twierdzi, że to zwykły średniak, do którego nie chcą wracać.
- bardopondo
- Posty: 726
- Rejestracja: 27 kwie 2015, 21:18
- Has thanked: 184 times
- Been thanked: 228 times
Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)
Po 3 partiach mam diametralnie inną opinie.
Bardzo ciasny worker placement, ciągły deficyt surowców trochę przypomina agricolowe liczenie - co do kropelki wody.
DB bardzo podchwytliwy, kilka kart zabranych wcześnie potrafi spowodować przeciekawe sytuacje przy fazie reveal. Kumpel olał wczesne pozyskanie 3 agenta, zamiast tego skupił się na kupnie kart .na revealu miał 5-8 kart vs. moje marne 2-4.
W grze bardzo mieli się deckiem. Praktycznie co rundę/ dwie przetasowanie.
Praktycznie 2 źródła punktów - w efekcie klarowność dynamiki gry - wiadomo w co inwestować ale też w efekcie konkurencja jest duża . Bardzo mi się to podoba - jak w ukochanym Puerto Rico.
Stanowi to miłą przeciwwagę dla obecnych trendów w grach, czyli upychanie możliwości punktowania, rozpraszając rozgywkę - vide przedawkowane Feudum.
Konflikty do końca nieprzewidywalne. Bolały 2 przegrane konflikty mimo sporej inwestycji (grałem tym osiłkiem co dobrze werbuje - nie wystarczyło na kumpla z tymi trylionami maczet na revealu) .
No i prostota zasad przy dużej głebi rozgrywki- mój ulubiony gatunek gier.
Edit: mądry dobór kart skutkujący duża kasą na kupno kolejnych kart uruchamia 3 sposób na scoring -kupno robali).
Czekam na kolejną partię i próbe nowej strategii
Edit2 : literówki
Bardzo ciasny worker placement, ciągły deficyt surowców trochę przypomina agricolowe liczenie - co do kropelki wody.
DB bardzo podchwytliwy, kilka kart zabranych wcześnie potrafi spowodować przeciekawe sytuacje przy fazie reveal. Kumpel olał wczesne pozyskanie 3 agenta, zamiast tego skupił się na kupnie kart .na revealu miał 5-8 kart vs. moje marne 2-4.
W grze bardzo mieli się deckiem. Praktycznie co rundę/ dwie przetasowanie.
Praktycznie 2 źródła punktów - w efekcie klarowność dynamiki gry - wiadomo w co inwestować ale też w efekcie konkurencja jest duża . Bardzo mi się to podoba - jak w ukochanym Puerto Rico.
Stanowi to miłą przeciwwagę dla obecnych trendów w grach, czyli upychanie możliwości punktowania, rozpraszając rozgywkę - vide przedawkowane Feudum.
Konflikty do końca nieprzewidywalne. Bolały 2 przegrane konflikty mimo sporej inwestycji (grałem tym osiłkiem co dobrze werbuje - nie wystarczyło na kumpla z tymi trylionami maczet na revealu) .
No i prostota zasad przy dużej głebi rozgrywki- mój ulubiony gatunek gier.
Edit: mądry dobór kart skutkujący duża kasą na kupno kolejnych kart uruchamia 3 sposób na scoring -kupno robali).
Czekam na kolejną partię i próbe nowej strategii
Edit2 : literówki
Ostatnio zmieniony 18 lip 2021, 18:27 przez bardopondo, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)
Bardzo ciasny.bardopondo pisze: ↑18 lip 2021, 17:59 Bardzo ciasny worker placement, ciągły deficyt surowców trochę przypomina agricolowe liczenie - co do kropelki wody.
3 pola do zbierania melanżu, 4982395379 pól dzięki którym można wystawiać wojsko i 3 pola do zbierania kasy.
Praktycznie 2 źródła czyli tory i konflikty. Przy czym żadne z obu źródeł nie da 10pz więc nadal trzeba inwestować w oba i to raczej równomiernie.bardopondo pisze: ↑18 lip 2021, 17:59 Praktycznie 2 źródła punktów - w efekcie klarowność dynamiki gry - wiadomo w co inwestować ale też w efekcie konkurencja jest duża . Bardzo mi się to podoba - jak w ukochanym Puerto Rico.
Stanowi to miłą przeciwwagę dla obecnych trendów w grach, czyli upychanie możliwości punktowania, rozpraszając rozgywkę - vide przedawkowane Feudum.
Faktycznie ogromna regrywalność.
- japanczyk
- Moderator
- Posty: 11202
- Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3394 times
- Been thanked: 3313 times
Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)
Tak, tyle że masz 2 lub 3 workerow, ewentualnie 4 jak pojdziesz po mentata, ale w momencie jak masz swordmastera to pojscie po mentsta to tylko zamiana kartyXLR8 pisze: ↑18 lip 2021, 18:12Bardzo ciasny.bardopondo pisze: ↑18 lip 2021, 17:59 Bardzo ciasny worker placement, ciągły deficyt surowców trochę przypomina agricolowe liczenie - co do kropelki wody.
3 pola do zbierania melanżu, 4982395379 pól dzięki którym można wystawiać wojsko i 3 pola do zbierania kasy.
WP jest ciasny - masz ograniczone mozliwosci - co z tego ze masz taki wybir skoro nigdy reka nie bedzie ci dawala mozliwoaco pojsc na wszystkie pola
Inni ci moga podebrac pola, a w efekcie tego reka moze Ci mocno ograniczyc twoje mozliwosci zagrywania workerow
W wielu grach nie miałem mozliwosci isc na pole ktore mi pasowalo I musialem korzystac z planu b
Wystawianie wojsk tez moze jest na wielu polach, ale wciąż- musisz miec po co na nie isc, wiele razy bylo tak ze mialem dylemat czy dolaczyc/zmienić szale konfliktu czy isc gdzies indziej zeby zawalczyc o cos innego
Sprzedam: (S) Redukcja kolekcji! 100+ tytulow: Pagan i inne
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
- bardopondo
- Posty: 726
- Rejestracja: 27 kwie 2015, 21:18
- Has thanked: 184 times
- Been thanked: 228 times
Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)
Pisałem o interakcyjności nie o regrywalności.
Ale zazwyczaj dobra interakcyjność skutkuje regrywalnością.
Nie ma z czego rechotać.
Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)
Semantyka. Dla nas Diuna nigdy nie była ciasna, a jedynie bardzo wąska i limitująca opcje. Nadal przy 2 workerach przez całą grę można spokojnie być kompetytywnym i nawet wygrać. Często przy stole pojawiały się głosy "po co mi ten 3 worker?!". Ciasna to jest np Agricola.japanczyk pisze: ↑18 lip 2021, 18:22Tak, tyle że masz 2 lub 3 workerow, ewentualnie 4 jak pojdziesz po mentata, ale w momencie jak masz swordmastera to pojscie po mentsta to tylko zamiana kartyXLR8 pisze: ↑18 lip 2021, 18:12Bardzo ciasny.bardopondo pisze: ↑18 lip 2021, 17:59 Bardzo ciasny worker placement, ciągły deficyt surowców trochę przypomina agricolowe liczenie - co do kropelki wody.
3 pola do zbierania melanżu, 4982395379 pól dzięki którym można wystawiać wojsko i 3 pola do zbierania kasy.
WP jest ciasny - masz ograniczone mozliwosci - co z tego ze masz taki wybir skoro nigdy reka nie bedzie ci dawala mozliwoaco pojsc na wszystkie pola
Inni ci moga podebrac pola, a w efekcie tego reka moze Ci mocno ograniczyc twoje mozliwosci zagrywania workerow
W wielu grach nie miałem mozliwosci isc na pole ktore mi pasowalo I musialem korzystac z planu b
Wystawianie wojsk tez moze jest na wielu polach, ale wciąż- musisz miec po co na nie isc, wiele razy bylo tak ze mialem dylemat czy dolaczyc/zmienić szale konfliktu czy isc gdzies indziej zeby zawalczyc o cos innego