Strona 21 z 31

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

: 29 sty 2025, 12:58
autor: Poochacz
Też zaczęliśmy na 2 postacie - zaklinaczkę i zbrojnego. Ale faktycznie strasznie to zawęża możliwe działania i reakcje podczas walki i dobraliśmy jeszcze medyka.

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

: 29 sty 2025, 18:31
autor: FretkaFantastyczna
Ja zarządziłam granie na cztery postaci, ale muszę poczekać, aż figurki będą pomalowane.

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

: 29 sty 2025, 20:54
autor: matio2007
Gromb pisze: 29 sty 2025, 11:22 Przydałby się zdjęcia punchboardow z ekwipunkiem, wtedy można coś zrobić.
Tutaj możecie pobrać całe arkusze z ekwipunkiem:
https://www.dropbox.com/scl/fi/38w7yayh ... 1zawm&dl=0

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

: 29 sty 2025, 21:20
autor: baradnor
@matio2007 Plik nie ma rozszerzenia i wydaje się być uszkodzony. Udało się Wam pobrać?

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

: 29 sty 2025, 21:26
autor: Gargi
Też nie mogę otworzyć

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

: 29 sty 2025, 21:27
autor: matio2007
baradnor pisze: 29 sty 2025, 21:20 @matio2007 Plik nie ma rozszerzenia i wydaje się być uszkodzony. Udało się Wam pobrać?
To jest spakowany katalog -trzeba kliknąć "pobierz" i zacznie się normalnie pobierać przynajmniej u mnie.

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

: 29 sty 2025, 21:42
autor: Hardkor
matio2007 pisze: 29 sty 2025, 21:27
baradnor pisze: 29 sty 2025, 21:20 @matio2007 Plik nie ma rozszerzenia i wydaje się być uszkodzony. Udało się Wam pobrać?
To jest spakowany katalog -trzeba kliknąć "pobierz" i zacznie się normalnie pobierać przynajmniej u mnie.
To coś jest nie tak, bo mam to samo - pobieram i plik jest bez roszerzenia, w ogóle nie da się tego wypakować

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

: 29 sty 2025, 21:49
autor: Kniaziu
Hardkor pisze: 29 sty 2025, 21:42
matio2007 pisze: 29 sty 2025, 21:27
baradnor pisze: 29 sty 2025, 21:20 @matio2007 Plik nie ma rozszerzenia i wydaje się być uszkodzony. Udało się Wam pobrać?
To jest spakowany katalog -trzeba kliknąć "pobierz" i zacznie się normalnie pobierać przynajmniej u mnie.
To coś jest nie tak, bo mam to samo - pobieram i plik jest bez roszerzenia, w ogóle nie da się tego wypakować
Dodajcie rozszerzenie zip i powinno działać, w środku są 3 pdfy.

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

: 29 sty 2025, 22:00
autor: Yuri
Rozpakowuję 7zipem i działa jak złoto.

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

: 29 sty 2025, 22:17
autor: NeoHex
W nazwie dopiszcie .zip dla przykładu, łowcy.zip.
Następnie wypakujcie zawartość. Są tam 3 pdfy.

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

: 30 sty 2025, 07:19
autor: Golfang
Podzielcie się swoimi uwagami odnośnie postaci.
Wczoraj próbowałem zagrać Gwałtowniczką + Medykiem i już druga misja pokazała mi że nie jestem w stanie przebijać byle jakich bandziorów (mieli pancerz 2).
Planuję zmienić drużynę na Gwałtowniczkę + Zaklinaczkę (obie mają chociaż drobne karty leczenia). Czy na 3 postacie? jeśli tak to kogo dołożyć? Kusznik? albo Tropicielka?

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

: 30 sty 2025, 08:18
autor: MowMiStefan
Czy gdzieś w przygodzie jest jakiś fabularny opis wyglądu Bestii? Chcę pomalować figurkę, patrzę na ilustrację i nie mam pomysłu. Duża prośba o wiadomość na PRV (aby uniknąć spoilerów dla innych) z wycinkiem takiego opisu - albo z inspiracjami do malowania jeśli ktoś pomalował :) A może w artbooku jest? :)

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

: 30 sty 2025, 08:20
autor: Nosiadbt1100
Jest w artbooku, ale przecież też jest na karcie potwora :D Jak 2114 malowałem to wszystko opierałem na tych dużych kartach potworów:)

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

: 30 sty 2025, 09:25
autor: Poochacz
Golfang pisze: 30 sty 2025, 07:19 Podzielcie się swoimi uwagami odnośnie postaci.
Wczoraj próbowałem zagrać Gwałtowniczką + Medykiem i już druga misja pokazała mi że nie jestem w stanie przebijać byle jakich bandziorów (mieli pancerz 2).
Planuję zmienić drużynę na Gwałtowniczkę + Zaklinaczkę (obie mają chociaż drobne karty leczenia). Czy na 3 postacie? jeśli tak to kogo dołożyć? Kusznik? albo Tropicielka?
Medyk do ataków jest taki średni - najlepiej on się sprawuje na co najmniej 3 osoby. Bandytów w tej misji załatwiała u nas zaklinaczka - wrażliwi są na ataki magiczne. Aktualnie lecimy ze składem Zbrojny + Zaklinaczka + Medyk i po 8 dniach jakoś to wygląda ale wciąż walki są ciężkie.

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

: 30 sty 2025, 09:36
autor: Sarna
U mnie w składzie Awanturnicza, Nożownik, Medyk. Medyk robi za leczenie i interakcję, plus rzut ogniem greckim - robi robotę. Awanturnicza to główna postać walcząca, ciekawi mnie mechanika morale u niej, z czasem kiedy się rozwinie zobaczę jak to działa. Nożownik? No właśnie, sam nie wiem co z nim zrobić, czy iść w walkę dwoma brońmi, czy może dystansową, albo miks? Na razie nie robi za wiele, pewnie zastąpienie go Zaklinaczką dałoby bardzo mocną ekipę. Wałki nie są łatwe, ale dzięki leczeniu wychodzę z nich bez szwanku, nawet jeśli kogoś ubiją, to na początku następnej misji Medyk robi robotę.

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

: 30 sty 2025, 10:29
autor: Golfang
właśnie zauważyłem że Tropicielka ma też karty leczące... nie wiem na ile to wystarczy ale zawsze jakaś opcja jest. Spróbuję 3 babeczek w drużynie: Awanturniczka, Zakliczka oraz Tropicielka... każda z postaci ma leczenie (słabe bo słabe ale jest)

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

: 30 sty 2025, 15:35
autor: MowMiStefan
Coś tam pokombinowałem z plikami Mateusza i złożyłem cały ekwipunek w PDF. Nie wiem czy jakość jest wystarczająca, no ale... jak ktoś chce to proszę email na prv albo instrukcję jak tu PDFa wrzucić :)

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

: 30 sty 2025, 16:21
autor: Gargi
Dobra- dzień 13. Kasy udało się tyle zarobić ,że zaklinaczka ma kostur na dwie kości i jest lekko ubrana w najzwyklejszy hełm i zbroje,to samo medyk-on akurat bez broni. Mój wojownik ma długi miecz, lepszy hełm i kolczugę. Te 13 dni wykorzystałem idealnie i tym razem już tak łatwo się nie poddam (2 razy nie przeszedłem scenariusza)

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

: 30 sty 2025, 17:30
autor: Morgon
Cieszy mnie że gra nie jest łatwa. Będzie pole do popisu przy optymalnym zarządzaniu drużyną 🙂

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

: 30 sty 2025, 18:09
autor: Sarna
Ja przy pierwszym podejściu Landknecht i Zaklinaczka, pieniądze bez przerwy przepalałem u Medyka w mieście, straszna bieda była ze sprzętem. Teraz przy grze z własnym Medykiem plus Awanturniczka i Nożownik jest o niebo lepiej (długi miecz dwie lepsze zbroje, rozwinięty warsztat, już w okolicach 8-10 dnia), liczę na dobre łowy ;)

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

: 30 sty 2025, 18:50
autor: MowMiStefan
Zestawienie sprzętu z plików od Mateusza w jeden PDF:
https://www.dropbox.com/scl/fi/bioa1911 ... j0v5y&dl=0

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

: 01 lut 2025, 15:03
autor: Hardkor
MowMiStefan pisze: 30 sty 2025, 18:50 Zestawienie sprzętu z plików od Mateusza w jeden PDF:
https://www.dropbox.com/scl/fi/bioa1911 ... j0v5y&dl=0
Mega pomocne, dzięki!


Przy okazji. Wczoraj drugie posiedzenie, znowu 6h grania. Widze, że powoli robi się schemat. Zaczynamy grę i jest "no fajna gra", potem z każdą godziną coraz bardziej "kurde, ale super się bawie", a po zakończeniu spotkania "zagrałbym znowu". Co lepiej to chyba najlepsza tego typu jaka grałem, bo jak przypominam sobie Iss Vanguard, Etherfields czy Tainted Grail to przy żadnej aż tak nie było (ale TG było tego najbliżej!).

Jednoczesnie widzę trochę mankamentów:

1. Za dużo wciąż jest tego craftingu, chyba też przedmiotów (może kwestia poziomu trudności, ale wiekszosc ulepszen/biżuterii uważamy za bezużyteczne lub dosłownie raz na jakis czas w jakiejs konkretnej misji ok i tyle, a bez sensu to craftować "jakby co", szukam czegoś uniwersalnego)

2. Nierówny poziom trudności -> niektóre questy/misje robimy dosłownie od ręki (i to mimo, że mają napisane średni poziom), a inna jest nie do zrobienia xD

3. Dziwne skalowanie gry -> staramy się optymalizować chodzenie, robić tylko LEKKO poboczne rzeczy, a i tak jesteśmy w tyle z dniami. Jak?

TAk czy owak, bawie się super. Po 12h grania dla mnie to jest 9.5/10

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

: 01 lut 2025, 16:52
autor: arian
Hardkor pisze: 01 lut 2025, 15:03 1. Za dużo wciąż jest tego craftingu, chyba też przedmiotów (może kwestia poziomu trudności, ale wiekszosc ulepszen/biżuterii uważamy za bezużyteczne lub dosłownie raz na jakis czas w jakiejs konkretnej misji ok i tyle, a bez sensu to craftować "jakby co", szukam czegoś uniwersalnego)
Nie wiem jak u Was, ale niektóre walki u mnie sprawiły, że żałowałem, że nie mam jakiegoś eliksiru. Chociaż ja wóz rozwinąłem tylko w kierunku produkcji medykamentów. Wydaje mi się, że przy dwóch bohaterach płacenie za ulepszenia wozu jest mało opłacalne. Ale niektóre przedmioty wydają się cenne. A co do przedmiotów, to właśnie wydaje mi się teraz, że jak jest za łatwo, to znaczy, że czasu już jest za mało.

2. Nierówny poziom trudności -> niektóre questy/misje robimy dosłownie od ręki (i to mimo, że mają napisane średni poziom), a inna jest nie do zrobienia xD
Miałem to samo. I dlatego pisałem, że ogromną zaletą jest szybkość rozkładania walk. W innej grze by mnie to irytowało. Tutaj, przez to że rozłożenie starcia jest błyskawiczne, to nawet było fajne. Grałem ostrożnie i starałem się jednak rozwinąć postać, żeby później nie musieć tracić czasu na leczenie. No i chyba jednak zbyt ostrożnie.
3. Dziwne skalowanie gry -> staramy się optymalizować chodzenie, robić tylko LEKKO poboczne rzeczy, a i tak jesteśmy w tyle z dniami. Jak?
Ja przez brak czasu przegrałem. Myślałem, że będzie dobrze i dam radę nadrobić małe opóźnienie, ale później dni zaczęły znikać tak szybko, że nie miałem szans, bo z małego opóźnienie nagle zrobiło się kilkanaście dni w końcówce. Wydaje mi się, że przy drugiej rozgrywce będę celować w dolna granicę sugerowanych na kartach terminów podjęcia się misji. Z jednej strony wydaje mi się, że trudno zagrać za pierwszym razem optymalnie, mimo nawet lekkiej pomocy na rewersach kart misji, czy nawet tych sugestii jak trudna będzie misja. Odrobina szczęścia w podejmowaniu decyzji gdzie pójść jest konieczna i szkoda, że przez jego brak można przegrać z powodu braku czasu. Ale ma to też swoje dobra stronę, bo zachęca do drugiego podejścia i tak jak w poprzednich Łowcach nie miałem ochoty grać jeszcze raz, tak tutaj już się nie mogę doczekać. Wydaje mi się, że ta gra ma po prostu fajną płynność rozgrywki.

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

: 01 lut 2025, 21:16
autor: Darkstorm
Kurczę, nie wiem czy ja coś źle robię czy mam turbo pecha ale ten poziom trudności wydaje się absurdalny. Potwory na samym początku mają 4 obrony (nawet misje oznaczone jako łatwy), zdejmują postacie w 1-2 rundy, kolejną misję zaczynamy z 1 życiami, niby można kupić medykamenty ale to tylko dwa życia i wystarczy jeden atak potwora by postać znowu padła na strzała. Nie mamy złota, mamy po 1 życiu i w sumie nie wiem co dalej i nie wiem czy mi się chce tak grać. Może przegapiłem jakąś zasadę, że postać odzyskuje życie po misji czy coś?

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

: 01 lut 2025, 21:47
autor: arian
Darkstorm pisze: 01 lut 2025, 21:16 Kurczę, nie wiem czy ja coś źle robię czy mam turbo pecha (...)
Pecha możesz mieć swoją drogą. Ja mam wrażenie, że ta gra może być na początku podatna na mechanizm kuli śnieżnej. Jeśli po pierwszych misjach musisz wydawać dużo pieniędzy na leczenie, to będzie ciężko to odrobić. Kluczowe jest, by jak najszybciej kupić jak najlepszy dostępny pancerz. Dzięki temu blokujesz obrażenia i oszczędzasz pieniądze. Lepiej zapobiegać niż leczyć. 😉

Natomiast co zrobić z wrogami, którym ciężko zrobić krzywdę nie wiem. Pisałem tu jakiś czas temu, że trafiłem na przeciwnika, który był mocno przegięty na tle innych w scenariuszu i praktycznie dla mnie nietykalny. Mnóstwo obrony, ogłuszenie, generował ogromną liczbę obrażeń atak... Jedyna opcja to była ucieczka. Nie miałem postaci magicznej, więc nie byłem w stanie zadać odpowiednio dużo obrażeń, żeby nie zginąć, gdy odpowie atakiem.

Właśnie mnie trochę boli, że różnice w sile wrogów są aż tak ogromne. Z jednej strony trafiamy na taką walkę, gdzie zabijamy przeciwnika w jednej rundzie, ale z drugiej to gracze mogą paść od jednego ataku. Miałem relatywnie mało takich mocno wyrównanych walk i w gruncie rzeczy nawet później czułem się trochę jak "szklany czołg". Może to też kwestia wyboru bohaterów?