Root (Cole Wehrle)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Gildiril Blackcairn
Posty: 210
Rejestracja: 03 gru 2020, 20:04
Has thanked: 76 times
Been thanked: 15 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: Gildiril Blackcairn »

A macie może jakieś złote myśli odnośnie gry Eryniami? Bo u nas asymetryczna jest nie tylko gra, ale stopień ogarnięcia każdej z frakcji. Jak gram ptakami, to licznik wraca do zera po każdym przewrocie...
feniks_ciapek
Posty: 2422
Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14
Has thanked: 1741 times
Been thanked: 1061 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: feniks_ciapek »

Pamiętaj, że odejmujesz punkty tylko za karty niebieskie (ptaków) w swoim edykcie, a nie za wszystkie.
Gildiril Blackcairn
Posty: 210
Rejestracja: 03 gru 2020, 20:04
Has thanked: 76 times
Been thanked: 15 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: Gildiril Blackcairn »

Ja może za coś nie dodaję... :shock: ?
Awatar użytkownika
kamron6
Posty: 1109
Rejestracja: 23 sty 2010, 20:57
Has thanked: 52 times
Been thanked: 66 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: kamron6 »

Pamiętaj, że punkty dostajesz co rundę zgodnie z tym co jest narysowane na ostatnim polu na torze. Dodatkowo za niszczenie żetonów są dodatkowe punkty. I najważniejsze to jest minimalizować zamieszki: tylko 1 niebieskia karta na budowanie, dużo kart na ruch bo z ruchu bardzo trudno o zamieszki.
Osoby z Wrocławia zapraszam do wrocławskiej grupy facebookowej zrzeszającej miłośników gier strategicznych i wojennych
Awatar użytkownika
ZygfrydDeLowe
Posty: 517
Rejestracja: 17 sty 2017, 13:47
Has thanked: 1100 times
Been thanked: 229 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: ZygfrydDeLowe »

Gildiril Blackcairn pisze: 16 cze 2021, 16:49 A macie może jakieś złote myśli odnośnie gry Eryniami? Bo u nas asymetryczna jest nie tylko gra, ale stopień ogarnięcia każdej z frakcji. Jak gram ptakami, to licznik wraca do zera po każdym przewrocie...
Ogólnie trzeba starać się jak najszybciej wybudować gniazda, żeby zacząć zyskiwać punkty. Aczkolwiek tak jak z każdą frakcją przy grze z większą ilością graczy, jeśli zostaniesz liderem, to zapewne wszyscy rzucą się, by Ci te gniazda zniszczyć.
Poza tym należy planować swój dekret, także pod kątem przewrotu (np wiesz, że masz karty pozwalające zbudować 3 gniazda, ale potem upadniesz). Budowę i bitwę najtrudniej wykonać, a najłatwiej jest przeciwnikom przeszkodzić w ich realizacji. Jeśli nie do końca wiesz co chcesz osiągnąć, to zawsze bezpiecznym rozwiązaniem jest dokładanie karty do marszu - możesz wykonywać "parady", czyli maszerować tam i z powrotem między polanami, żeby tylko spełnić wymogi dekretu. Karty ptaków też stosować z rozwagą, tylko tam gdzie konieczne (chyba, że masz sporo ptaków na ręce), np do budowy właśnie - daje to największą swobodę.
Awatar użytkownika
ave.crux
Posty: 1905
Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Has thanked: 923 times
Been thanked: 1494 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: ave.crux »

Gildiril Blackcairn pisze: 16 cze 2021, 16:49 A macie może jakieś złote myśli odnośnie gry Eryniami? Bo u nas asymetryczna jest nie tylko gra, ale stopień ogarnięcia każdej z frakcji. Jak gram ptakami, to licznik wraca do zera po każdym przewrocie...
Jak nie wiesz gdzie to do werbunku, taka moja zasada. Dodatkowo jak walczysz na tosty to warto wrzucić kilka tych samych kart walki, bo z tostami długo sie walczy. Na poczatku staraj sie jak Najwiecej gniazd wybudowac, bo po utracie punktów za zamieszki ilość wybudowanych gniazd ci od razu zniweluje straty w tej rundzie.
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
feniks_ciapek
Posty: 2422
Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14
Has thanked: 1741 times
Been thanked: 1061 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: feniks_ciapek »

Gildiril Blackcairn pisze: 16 cze 2021, 17:17 Ja może za coś nie dodaję... :shock: ?
Powinieneś dostawać punkty za walkę (zabite jednostki i zdejmowane żetony przeciwnika) i co rundę za zbudowane gniazda. Nie bój się walczyć.
Awatar użytkownika
Vezyr
Posty: 102
Rejestracja: 25 sty 2009, 16:53
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 68 times
Been thanked: 20 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: Vezyr »

feniks_ciapek pisze: 16 cze 2021, 20:48 Powinieneś dostawać punkty za walkę (zabite jednostki i zdejmowane żetony przeciwnika) i co rundę za zbudowane gniazda. Nie bój się walczyć.
Z tego co wiem to tylko włóczęga punktuje za zabijanie jednostek w przypadku wrogiego nastawienia.
Everyone loves perfectly balanced skill-based gameplay until they realize they're not as skilled as they thought.
kolekcja
Awatar użytkownika
Shodan
Posty: 1347
Rejestracja: 24 cze 2017, 20:15
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 527 times
Been thanked: 487 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: Shodan »

feniks_ciapek pisze: 16 cze 2021, 20:48
Gildiril Blackcairn pisze: 16 cze 2021, 17:17 Ja może za coś nie dodaję... :shock: ?
Powinieneś dostawać punkty za walkę (zabite jednostki i zdejmowane żetony przeciwnika) i co rundę za zbudowane gniazda. Nie bój się walczyć.
Ale za zabitych wojowników się punktów nie dostaje (z wyjątkiem włóczęgi w stosunku do wrogich frakcji).
Gildiril Blackcairn
Posty: 210
Rejestracja: 03 gru 2020, 20:04
Has thanked: 76 times
Been thanked: 15 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: Gildiril Blackcairn »

No i to rozumiem. Gra wygrana. Dziękuję za porady 8)
Awatar użytkownika
ave.crux
Posty: 1905
Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Has thanked: 923 times
Been thanked: 1494 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: ave.crux »

Gildiril Blackcairn pisze: 16 cze 2021, 22:54 No i to rozumiem. Gra wygrana. Dziękuję za porady 8)
A ja przegralem jaszczurami. Było blisko wygranej na dominację, ale się przeciwnicy w trzech skrzyknęli na mnie i tez wygrały orły.
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
alodoko
Posty: 33
Rejestracja: 15 lip 2018, 14:57
Has thanked: 5 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: alodoko »

Pytanie: Ile jest figurek w podstawce z wyszczególnieniem na frakcje?
Awatar użytkownika
michaldz1
Posty: 344
Rejestracja: 18 paź 2011, 11:36
Has thanked: 158 times
Been thanked: 133 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: michaldz1 »

Na tylnich częściach planszetek masz tą informacje. Tu masz pliki print and play - możesz sprawdzić sobie:https://www.kickstarter.com/projects/20 ... =bggforums
Awatar użytkownika
wrojka
Posty: 563
Rejestracja: 10 cze 2018, 00:00
Lokalizacja: Gdańsk Wrzeszcz
Has thanked: 273 times
Been thanked: 277 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: wrojka »

alodoko pisze: 01 sie 2021, 21:24 Pytanie: Ile jest figurek w podstawce z wyszczególnieniem na frakcje?
Tak z pamięci:
Podstawka:
Kotów 25
Ptaków 20
Przymierza 10
Vagabond 1

Rzeczna Kompania:
Wydry 15
Jaszczury 25
i chyba x1 ekstra Vagabond

Drugi dodatek:
Krety 20
Kruki 15
Awatar użytkownika
Yuri
Posty: 3027
Rejestracja: 21 gru 2018, 09:58
Has thanked: 379 times
Been thanked: 1401 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: Yuri »

Chciałbym "wejść" w ROOTa i od dawna czekałem na przedsprzedaż w Portalu kompletnych setów. No i się pojawiły....i nie wiem co wziąć...pomożecie ?

Myślę nad :

https://sklep.portalgames.pl/kategoria/ ... ll-in-zima

https://sklep.portalgames.pl/kategoria/ ... -in-jesien

Która mapa lepsza ? Jesień, czy zima ? Co wybrać ?

Czy może wziąc zestaw bez podstawki, ale z matą:

https://sklep.portalgames.pl/kategoria/ ... -mata-zima

https://sklep.portalgames.pl/kategoria/ ... ata-jesien

...albo po prostu sam nowy content i dokupić podstawkę i "Plemiona Rzeczne":

https://sklep.portalgames.pl/kategoria/ ... -tb-pw-rcm

...ale wtedy już chyba bardziej opłaca się dołożyć te parę złotych do "alinki" z wszystkim.

Pomożecie ? Czy te maty są niezbędne ? "Robią robotę" ? Co doradzacie ?
Moja kolekcja: https://boardgamegeek.com/collection/user/Yuri1984
RABATY, gdyby ktoś potrzebował: Portal = 15%, Mepel.pl = 5%, Planszomania.pl = 2%
Chcesz się zrewanżować kawą ? Zapraszam >>> https://www.buymeacoffee.com/yuri4891
solkan
Posty: 240
Rejestracja: 05 lut 2010, 15:29
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 13 times
Been thanked: 3 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: solkan »

Czy maty do gry to tylko powielenie plansz z podstawki i dodatków, czy też są to nowe mapy, niedostępne jako plansze?
oli_37
Posty: 121
Rejestracja: 02 gru 2019, 17:35
Been thanked: 30 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: oli_37 »

Awatar użytkownika
Yuri
Posty: 3027
Rejestracja: 21 gru 2018, 09:58
Has thanked: 379 times
Been thanked: 1401 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: Yuri »

oli_37 pisze: 07 sie 2021, 12:53 Yuri
1. https://sklep.portalgames.pl/kategoria/ ... ll-in-zima
2. https://sklep.portalgames.pl/kategoria/ ... -i-jeziora
3. https://mepel.pl/elementy-zamienne-do-root-zestaw
Maty do gry to powielone plansze z podstawki i dodatku, ale wyglądają świetnie.
Ten zestaw z Mepla już mam od dawna na radarze i też bankowo łyknę do grania :) :) :) Więc mówisz, że ta playmata się przydaje ? Bo akurat co do niej mam wątpliwosci...
Moja kolekcja: https://boardgamegeek.com/collection/user/Yuri1984
RABATY, gdyby ktoś potrzebował: Portal = 15%, Mepel.pl = 5%, Planszomania.pl = 2%
Chcesz się zrewanżować kawą ? Zapraszam >>> https://www.buymeacoffee.com/yuri4891
oli_37
Posty: 121
Rejestracja: 02 gru 2019, 17:35
Been thanked: 30 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: oli_37 »

Maty to taka wisienka na torcie, wraz z komponentami 3D gra będzie się prezentowała wyśmienicie.
Awatar użytkownika
Yuri
Posty: 3027
Rejestracja: 21 gru 2018, 09:58
Has thanked: 379 times
Been thanked: 1401 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: Yuri »

Widzę że różnica przy wzięciu maty, czy nie nie jest za wielka więc może skusze się na taki komplet jak właśnie dałeś.

Dziękuję za pomoc.

P. S. Gdyby ktoś coś ktoś chcial dodać to śmiało.
Moja kolekcja: https://boardgamegeek.com/collection/user/Yuri1984
RABATY, gdyby ktoś potrzebował: Portal = 15%, Mepel.pl = 5%, Planszomania.pl = 2%
Chcesz się zrewanżować kawą ? Zapraszam >>> https://www.buymeacoffee.com/yuri4891
Awatar użytkownika
Yar-Chan
Posty: 37
Rejestracja: 10 wrz 2020, 15:02
Has thanked: 6 times
Been thanked: 12 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: Yar-Chan »

Podziemia, Partyzanci i włóczędzy już we wrześniu? Bierę bez zastanowienia!
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 12805
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3732 times
Been thanked: 3933 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: japanczyk »

W końcu udało mi się wrócić do Roota po zapoznaniu się z grą przy okazji premiery i...
Nie denerwuje was walka na kościach? Szczególnie w wypadku Koty vs sojusznicy lasu?

Ten mechanizm jest tak idiotycznie smutny, ze brak mi słów - mogę rzucić 9 kotów przeciwko 1 leśnemu zwierzowi i rzucać 3-0 doprowadzajac sie do samozagłady... what the actual frak

Gdyby nie ta walka, to gra byłaby znośna, ale mechanizm starć sprawia, że jakakolwiek taktyke czy planowanie mozna wrzucic do kosza, bo jesli nie wylosujesz akurat kart, ktore Ci w walce pomoga to mozesz liczyć na dziki łut szczescia, ze wygrasz

Czy czegoś nie widze?
Awatar użytkownika
raj
Administrator
Posty: 5737
Rejestracja: 01 lis 2006, 11:22
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 346 times
Been thanked: 1009 times
Kontakt:

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: raj »

japanczyk pisze: 09 sie 2021, 08:54 Czy czegoś nie widze?
Tego, że wojna to chaos i niespodzianki.
https://www.gamesfanatic.pl/2015/08/19/ ... wojennych/
Root pomimo cukierkowej otoczki jest grą wojenną.
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."

Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
Awatar użytkownika
Yuri
Posty: 3027
Rejestracja: 21 gru 2018, 09:58
Has thanked: 379 times
Been thanked: 1401 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: Yuri »

japanczyk pisze: 09 sie 2021, 08:54...

Ten mechanizm jest tak idiotycznie smutny, ze brak mi słów - mogę rzucić 9 kotów przeciwko 1 leśnemu zwierzowi i rzucać 3-0 doprowadzajac sie do samozagłady... what the actual frak

Gdyby nie ta walka, to gra byłaby znośna, ale mechanizm starć sprawia, że jakakolwiek taktyke czy planowanie mozna wrzucic do kosza, bo jesli nie wylosujesz akurat kart, ktore Ci w walce pomoga to mozesz liczyć na dziki łut szczescia, ze wygrasz

Czy czegoś nie widze?
Ta walka to część bajkowego enturażu gry. Kotłuje się, kotłuje i na polu bitwy zostaje jeden kot, a reszta leży na ziemi poobijana i kręci im się nad głową 😉
Moja kolekcja: https://boardgamegeek.com/collection/user/Yuri1984
RABATY, gdyby ktoś potrzebował: Portal = 15%, Mepel.pl = 5%, Planszomania.pl = 2%
Chcesz się zrewanżować kawą ? Zapraszam >>> https://www.buymeacoffee.com/yuri4891
Awatar użytkownika
karmazynowy
Posty: 1152
Rejestracja: 15 lut 2011, 18:26
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 221 times
Been thanked: 504 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: karmazynowy »

japanczyk pisze: 09 sie 2021, 08:54 W końcu udało mi się wrócić do Roota po zapoznaniu się z grą przy okazji premiery i...
Nie denerwuje was walka na kościach? Szczególnie w wypadku Koty vs sojusznicy lasu?

Ten mechanizm jest tak idiotycznie smutny, ze brak mi słów - mogę rzucić 9 kotów przeciwko 1 leśnemu zwierzowi i rzucać 3-0 doprowadzajac sie do samozagłady... what the actual frak

Gdyby nie ta walka, to gra byłaby znośna, ale mechanizm starć sprawia, że jakakolwiek taktyke czy planowanie mozna wrzucic do kosza, bo jesli nie wylosujesz akurat kart, ktore Ci w walce pomoga to mozesz liczyć na dziki łut szczescia, ze wygrasz

Czy czegoś nie widze?
Nas nie denerwuje, bo szanse na rzut 3 x 3:0 są naprawdę nikłe. Druga sprawa, że Sojusz ma bardzo mało wojowników, część z nich musi też poświęcić na oficerów, więc bicie go bezpośrednio nie jest efektywne, bardziej trzeba go blokować i ograniczać mu ruch, zwłaszcza kotem. Jeśli jednak Sojusz wystawił większość swoich wojowników na mapę to znaczy, że przespaliście moment na jego zduszenie. Co więcej, u nas Sojusz potrafił wygrywać grę praktycznie w ogóle nie wystawiając wojowników, po prostu spamował "łapkami" i tak nabijał punkty. Oczywiście pomogła mu w tym bierność pozostałych graczy, bo Sojusz bardzo łatwo ignorować właśnie przez to, że nie widać go na mapie, a potem z tyłka ogłasza zwycięstwo. :lol:
Ostatnio zmieniony 09 sie 2021, 09:07 przez karmazynowy, łącznie zmieniany 1 raz.
Na półce | Na stole | Na sprzedaż (Gdynia) | Podzielę się rabatem: Grybezpradu.eu - 5% | Planszostrefa.pl - 11%
ODPOWIEDZ