Root (Cole Wehrle)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
-
- Posty: 210
- Rejestracja: 03 gru 2020, 20:04
- Has thanked: 76 times
- Been thanked: 15 times
Re: Root (Cole Wehrle)
A macie może jakieś złote myśli odnośnie gry Eryniami? Bo u nas asymetryczna jest nie tylko gra, ale stopień ogarnięcia każdej z frakcji. Jak gram ptakami, to licznik wraca do zera po każdym przewrocie...
-
- Posty: 2422
- Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14
- Has thanked: 1741 times
- Been thanked: 1061 times
Re: Root (Cole Wehrle)
Pamiętaj, że odejmujesz punkty tylko za karty niebieskie (ptaków) w swoim edykcie, a nie za wszystkie.
-
- Posty: 210
- Rejestracja: 03 gru 2020, 20:04
- Has thanked: 76 times
- Been thanked: 15 times
Re: Root (Cole Wehrle)
Pamiętaj, że punkty dostajesz co rundę zgodnie z tym co jest narysowane na ostatnim polu na torze. Dodatkowo za niszczenie żetonów są dodatkowe punkty. I najważniejsze to jest minimalizować zamieszki: tylko 1 niebieskia karta na budowanie, dużo kart na ruch bo z ruchu bardzo trudno o zamieszki.
Osoby z Wrocławia zapraszam do wrocławskiej grupy facebookowej zrzeszającej miłośników gier strategicznych i wojennych
- ZygfrydDeLowe
- Posty: 517
- Rejestracja: 17 sty 2017, 13:47
- Has thanked: 1100 times
- Been thanked: 229 times
Re: Root (Cole Wehrle)
Ogólnie trzeba starać się jak najszybciej wybudować gniazda, żeby zacząć zyskiwać punkty. Aczkolwiek tak jak z każdą frakcją przy grze z większą ilością graczy, jeśli zostaniesz liderem, to zapewne wszyscy rzucą się, by Ci te gniazda zniszczyć.Gildiril Blackcairn pisze: ↑16 cze 2021, 16:49 A macie może jakieś złote myśli odnośnie gry Eryniami? Bo u nas asymetryczna jest nie tylko gra, ale stopień ogarnięcia każdej z frakcji. Jak gram ptakami, to licznik wraca do zera po każdym przewrocie...
Poza tym należy planować swój dekret, także pod kątem przewrotu (np wiesz, że masz karty pozwalające zbudować 3 gniazda, ale potem upadniesz). Budowę i bitwę najtrudniej wykonać, a najłatwiej jest przeciwnikom przeszkodzić w ich realizacji. Jeśli nie do końca wiesz co chcesz osiągnąć, to zawsze bezpiecznym rozwiązaniem jest dokładanie karty do marszu - możesz wykonywać "parady", czyli maszerować tam i z powrotem między polanami, żeby tylko spełnić wymogi dekretu. Karty ptaków też stosować z rozwagą, tylko tam gdzie konieczne (chyba, że masz sporo ptaków na ręce), np do budowy właśnie - daje to największą swobodę.
- ave.crux
- Posty: 1905
- Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Has thanked: 923 times
- Been thanked: 1494 times
Re: Root (Cole Wehrle)
Jak nie wiesz gdzie to do werbunku, taka moja zasada. Dodatkowo jak walczysz na tosty to warto wrzucić kilka tych samych kart walki, bo z tostami długo sie walczy. Na poczatku staraj sie jak Najwiecej gniazd wybudowac, bo po utracie punktów za zamieszki ilość wybudowanych gniazd ci od razu zniweluje straty w tej rundzie.Gildiril Blackcairn pisze: ↑16 cze 2021, 16:49 A macie może jakieś złote myśli odnośnie gry Eryniami? Bo u nas asymetryczna jest nie tylko gra, ale stopień ogarnięcia każdej z frakcji. Jak gram ptakami, to licznik wraca do zera po każdym przewrocie...
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
-
- Posty: 2422
- Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14
- Has thanked: 1741 times
- Been thanked: 1061 times
Re: Root (Cole Wehrle)
Powinieneś dostawać punkty za walkę (zabite jednostki i zdejmowane żetony przeciwnika) i co rundę za zbudowane gniazda. Nie bój się walczyć.
- Vezyr
- Posty: 102
- Rejestracja: 25 sty 2009, 16:53
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 68 times
- Been thanked: 20 times
Re: Root (Cole Wehrle)
Z tego co wiem to tylko włóczęga punktuje za zabijanie jednostek w przypadku wrogiego nastawienia.feniks_ciapek pisze: ↑16 cze 2021, 20:48 Powinieneś dostawać punkty za walkę (zabite jednostki i zdejmowane żetony przeciwnika) i co rundę za zbudowane gniazda. Nie bój się walczyć.
Everyone loves perfectly balanced skill-based gameplay until they realize they're not as skilled as they thought.
kolekcja
kolekcja
- Shodan
- Posty: 1347
- Rejestracja: 24 cze 2017, 20:15
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 527 times
- Been thanked: 487 times
Re: Root (Cole Wehrle)
Ale za zabitych wojowników się punktów nie dostaje (z wyjątkiem włóczęgi w stosunku do wrogich frakcji).feniks_ciapek pisze: ↑16 cze 2021, 20:48Powinieneś dostawać punkty za walkę (zabite jednostki i zdejmowane żetony przeciwnika) i co rundę za zbudowane gniazda. Nie bój się walczyć.
-
- Posty: 210
- Rejestracja: 03 gru 2020, 20:04
- Has thanked: 76 times
- Been thanked: 15 times
- ave.crux
- Posty: 1905
- Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Has thanked: 923 times
- Been thanked: 1494 times
Re: Root (Cole Wehrle)
A ja przegralem jaszczurami. Było blisko wygranej na dominację, ale się przeciwnicy w trzech skrzyknęli na mnie i tez wygrały orły.
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
Re: Root (Cole Wehrle)
Na tylnich częściach planszetek masz tą informacje. Tu masz pliki print and play - możesz sprawdzić sobie:https://www.kickstarter.com/projects/20 ... =bggforums
- wrojka
- Posty: 563
- Rejestracja: 10 cze 2018, 00:00
- Lokalizacja: Gdańsk Wrzeszcz
- Has thanked: 273 times
- Been thanked: 277 times
Re: Root (Cole Wehrle)
Tak z pamięci:
Podstawka:
Kotów 25
Ptaków 20
Przymierza 10
Vagabond 1
Rzeczna Kompania:
Wydry 15
Jaszczury 25
i chyba x1 ekstra Vagabond
Drugi dodatek:
Krety 20
Kruki 15
- Yuri
- Posty: 3027
- Rejestracja: 21 gru 2018, 09:58
- Has thanked: 379 times
- Been thanked: 1401 times
Re: Root (Cole Wehrle)
Chciałbym "wejść" w ROOTa i od dawna czekałem na przedsprzedaż w Portalu kompletnych setów. No i się pojawiły....i nie wiem co wziąć...pomożecie ?
Myślę nad :
https://sklep.portalgames.pl/kategoria/ ... ll-in-zima
https://sklep.portalgames.pl/kategoria/ ... -in-jesien
Która mapa lepsza ? Jesień, czy zima ? Co wybrać ?
Czy może wziąc zestaw bez podstawki, ale z matą:
https://sklep.portalgames.pl/kategoria/ ... -mata-zima
https://sklep.portalgames.pl/kategoria/ ... ata-jesien
...albo po prostu sam nowy content i dokupić podstawkę i "Plemiona Rzeczne":
https://sklep.portalgames.pl/kategoria/ ... -tb-pw-rcm
...ale wtedy już chyba bardziej opłaca się dołożyć te parę złotych do "alinki" z wszystkim.
Pomożecie ? Czy te maty są niezbędne ? "Robią robotę" ? Co doradzacie ?
Myślę nad :
https://sklep.portalgames.pl/kategoria/ ... ll-in-zima
https://sklep.portalgames.pl/kategoria/ ... -in-jesien
Która mapa lepsza ? Jesień, czy zima ? Co wybrać ?
Czy może wziąc zestaw bez podstawki, ale z matą:
https://sklep.portalgames.pl/kategoria/ ... -mata-zima
https://sklep.portalgames.pl/kategoria/ ... ata-jesien
...albo po prostu sam nowy content i dokupić podstawkę i "Plemiona Rzeczne":
https://sklep.portalgames.pl/kategoria/ ... -tb-pw-rcm
...ale wtedy już chyba bardziej opłaca się dołożyć te parę złotych do "alinki" z wszystkim.
Pomożecie ? Czy te maty są niezbędne ? "Robią robotę" ? Co doradzacie ?
Moja kolekcja: https://boardgamegeek.com/collection/user/Yuri1984
RABATY, gdyby ktoś potrzebował: Portal = 15%, Mepel.pl = 5%, Planszomania.pl = 2%
Chcesz się zrewanżować kawą ? Zapraszam >>> https://www.buymeacoffee.com/yuri4891
RABATY, gdyby ktoś potrzebował: Portal = 15%, Mepel.pl = 5%, Planszomania.pl = 2%
Chcesz się zrewanżować kawą ? Zapraszam >>> https://www.buymeacoffee.com/yuri4891
Re: Root (Cole Wehrle)
Yuri
1. https://sklep.portalgames.pl/kategoria/ ... ll-in-zima
2. https://sklep.portalgames.pl/kategoria/ ... -i-jeziora
3. https://mepel.pl/elementy-zamienne-do-root-zestaw
Maty do gry to powielone plansze z podstawki i dodatku, ale wyglądają świetnie.
1. https://sklep.portalgames.pl/kategoria/ ... ll-in-zima
2. https://sklep.portalgames.pl/kategoria/ ... -i-jeziora
3. https://mepel.pl/elementy-zamienne-do-root-zestaw
Maty do gry to powielone plansze z podstawki i dodatku, ale wyglądają świetnie.
- Yuri
- Posty: 3027
- Rejestracja: 21 gru 2018, 09:58
- Has thanked: 379 times
- Been thanked: 1401 times
Re: Root (Cole Wehrle)
Ten zestaw z Mepla już mam od dawna na radarze i też bankowo łyknę do graniaoli_37 pisze: ↑07 sie 2021, 12:53 Yuri
1. https://sklep.portalgames.pl/kategoria/ ... ll-in-zima
2. https://sklep.portalgames.pl/kategoria/ ... -i-jeziora
3. https://mepel.pl/elementy-zamienne-do-root-zestaw
Maty do gry to powielone plansze z podstawki i dodatku, ale wyglądają świetnie.



Moja kolekcja: https://boardgamegeek.com/collection/user/Yuri1984
RABATY, gdyby ktoś potrzebował: Portal = 15%, Mepel.pl = 5%, Planszomania.pl = 2%
Chcesz się zrewanżować kawą ? Zapraszam >>> https://www.buymeacoffee.com/yuri4891
RABATY, gdyby ktoś potrzebował: Portal = 15%, Mepel.pl = 5%, Planszomania.pl = 2%
Chcesz się zrewanżować kawą ? Zapraszam >>> https://www.buymeacoffee.com/yuri4891
Re: Root (Cole Wehrle)
Maty to taka wisienka na torcie, wraz z komponentami 3D gra będzie się prezentowała wyśmienicie.
- Yuri
- Posty: 3027
- Rejestracja: 21 gru 2018, 09:58
- Has thanked: 379 times
- Been thanked: 1401 times
Re: Root (Cole Wehrle)
Widzę że różnica przy wzięciu maty, czy nie nie jest za wielka więc może skusze się na taki komplet jak właśnie dałeś.
Dziękuję za pomoc.
P. S. Gdyby ktoś coś ktoś chcial dodać to śmiało.
Dziękuję za pomoc.
P. S. Gdyby ktoś coś ktoś chcial dodać to śmiało.
Moja kolekcja: https://boardgamegeek.com/collection/user/Yuri1984
RABATY, gdyby ktoś potrzebował: Portal = 15%, Mepel.pl = 5%, Planszomania.pl = 2%
Chcesz się zrewanżować kawą ? Zapraszam >>> https://www.buymeacoffee.com/yuri4891
RABATY, gdyby ktoś potrzebował: Portal = 15%, Mepel.pl = 5%, Planszomania.pl = 2%
Chcesz się zrewanżować kawą ? Zapraszam >>> https://www.buymeacoffee.com/yuri4891
- japanczyk
- Moderator
- Posty: 12805
- Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3732 times
- Been thanked: 3933 times
Re: Root (Cole Wehrle)
W końcu udało mi się wrócić do Roota po zapoznaniu się z grą przy okazji premiery i...
Nie denerwuje was walka na kościach? Szczególnie w wypadku Koty vs sojusznicy lasu?
Ten mechanizm jest tak idiotycznie smutny, ze brak mi słów - mogę rzucić 9 kotów przeciwko 1 leśnemu zwierzowi i rzucać 3-0 doprowadzajac sie do samozagłady... what the actual frak
Gdyby nie ta walka, to gra byłaby znośna, ale mechanizm starć sprawia, że jakakolwiek taktyke czy planowanie mozna wrzucic do kosza, bo jesli nie wylosujesz akurat kart, ktore Ci w walce pomoga to mozesz liczyć na dziki łut szczescia, ze wygrasz
Czy czegoś nie widze?
Nie denerwuje was walka na kościach? Szczególnie w wypadku Koty vs sojusznicy lasu?
Ten mechanizm jest tak idiotycznie smutny, ze brak mi słów - mogę rzucić 9 kotów przeciwko 1 leśnemu zwierzowi i rzucać 3-0 doprowadzajac sie do samozagłady... what the actual frak
Gdyby nie ta walka, to gra byłaby znośna, ale mechanizm starć sprawia, że jakakolwiek taktyke czy planowanie mozna wrzucic do kosza, bo jesli nie wylosujesz akurat kart, ktore Ci w walce pomoga to mozesz liczyć na dziki łut szczescia, ze wygrasz
Czy czegoś nie widze?
Sprzedam: (S) Redukcja kolekcji! 100+ tytulow: Pagan i inne
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
- raj
- Administrator
- Posty: 5737
- Rejestracja: 01 lis 2006, 11:22
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 346 times
- Been thanked: 1009 times
- Kontakt:
Re: Root (Cole Wehrle)
Tego, że wojna to chaos i niespodzianki.
https://www.gamesfanatic.pl/2015/08/19/ ... wojennych/
Root pomimo cukierkowej otoczki jest grą wojenną.
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."
Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
- Yuri
- Posty: 3027
- Rejestracja: 21 gru 2018, 09:58
- Has thanked: 379 times
- Been thanked: 1401 times
Re: Root (Cole Wehrle)
Ta walka to część bajkowego enturażu gry. Kotłuje się, kotłuje i na polu bitwy zostaje jeden kot, a reszta leży na ziemi poobijana i kręci im się nad głowąjapanczyk pisze: ↑09 sie 2021, 08:54...
Ten mechanizm jest tak idiotycznie smutny, ze brak mi słów - mogę rzucić 9 kotów przeciwko 1 leśnemu zwierzowi i rzucać 3-0 doprowadzajac sie do samozagłady... what the actual frak
Gdyby nie ta walka, to gra byłaby znośna, ale mechanizm starć sprawia, że jakakolwiek taktyke czy planowanie mozna wrzucic do kosza, bo jesli nie wylosujesz akurat kart, ktore Ci w walce pomoga to mozesz liczyć na dziki łut szczescia, ze wygrasz
Czy czegoś nie widze?
Moja kolekcja: https://boardgamegeek.com/collection/user/Yuri1984
RABATY, gdyby ktoś potrzebował: Portal = 15%, Mepel.pl = 5%, Planszomania.pl = 2%
Chcesz się zrewanżować kawą ? Zapraszam >>> https://www.buymeacoffee.com/yuri4891
RABATY, gdyby ktoś potrzebował: Portal = 15%, Mepel.pl = 5%, Planszomania.pl = 2%
Chcesz się zrewanżować kawą ? Zapraszam >>> https://www.buymeacoffee.com/yuri4891
- karmazynowy
- Posty: 1152
- Rejestracja: 15 lut 2011, 18:26
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 221 times
- Been thanked: 504 times
Re: Root (Cole Wehrle)
Nas nie denerwuje, bo szanse na rzut 3 x 3:0 są naprawdę nikłe. Druga sprawa, że Sojusz ma bardzo mało wojowników, część z nich musi też poświęcić na oficerów, więc bicie go bezpośrednio nie jest efektywne, bardziej trzeba go blokować i ograniczać mu ruch, zwłaszcza kotem. Jeśli jednak Sojusz wystawił większość swoich wojowników na mapę to znaczy, że przespaliście moment na jego zduszenie. Co więcej, u nas Sojusz potrafił wygrywać grę praktycznie w ogóle nie wystawiając wojowników, po prostu spamował "łapkami" i tak nabijał punkty. Oczywiście pomogła mu w tym bierność pozostałych graczy, bo Sojusz bardzo łatwo ignorować właśnie przez to, że nie widać go na mapie, a potem z tyłka ogłasza zwycięstwo.japanczyk pisze: ↑09 sie 2021, 08:54 W końcu udało mi się wrócić do Roota po zapoznaniu się z grą przy okazji premiery i...
Nie denerwuje was walka na kościach? Szczególnie w wypadku Koty vs sojusznicy lasu?
Ten mechanizm jest tak idiotycznie smutny, ze brak mi słów - mogę rzucić 9 kotów przeciwko 1 leśnemu zwierzowi i rzucać 3-0 doprowadzajac sie do samozagłady... what the actual frak
Gdyby nie ta walka, to gra byłaby znośna, ale mechanizm starć sprawia, że jakakolwiek taktyke czy planowanie mozna wrzucic do kosza, bo jesli nie wylosujesz akurat kart, ktore Ci w walce pomoga to mozesz liczyć na dziki łut szczescia, ze wygrasz
Czy czegoś nie widze?

Ostatnio zmieniony 09 sie 2021, 09:07 przez karmazynowy, łącznie zmieniany 1 raz.
Na półce | Na stole | Na sprzedaż (Gdynia) | Podzielę się rabatem: Grybezpradu.eu - 5% | Planszostrefa.pl - 11%