Fajnie. A u mnie było super. Napisałeś już do wydawcy?
Trickerion: Legends of Illusion (Richard Amann, Viktor Peter)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Re: Trickerion: Legends of Illusion (Richard Amann, Viktor Peter)
Po prostu mam pecha i co kupie grę od portalu to reklamacja :p Tak napisałem.
Firma Rebel niech się zajmie wydaniem gry Domek, bo tylko do tego się nadaje.
- kuleczka91
- Posty: 510
- Rejestracja: 10 lut 2020, 18:27
- Has thanked: 862 times
- Been thanked: 578 times
Re: Trickerion: Legends of Illusion (Richard Amann, Viktor Peter)
To widzę, że nie tylko ja mam takie "szczęście" do gier z portalu

Re: Trickerion: Legends of Illusion (Richard Amann, Viktor Peter)
Destylaty grałem na bga i powiem szczerze, nie wiem jak za tą cenę gra się tak szybko wyprzedała. Nie widziałem jej na żywo, ale samego mięsa w grze było mało. Powiedziałbym nawet, że to taka średnia gra była, albo ja czegoś nie widziałem.
Nieświadomy umysł podobno spoko ale po kilku grach ludzie pisali, że w sumie przekładanie surowców i odczucia kolejnej tej samej gry. Nie wiem, nie grałem ale powtórzę.
Z tego wszystkiego trickerion jest najcięższa gra, więc tak naprawdę pytanie czego szukasz.
-
- Posty: 637
- Rejestracja: 30 lis 2019, 12:07
- Has thanked: 93 times
- Been thanked: 319 times
Re: Trickerion: Legends of Illusion (Richard Amann, Viktor Peter)
Kupiłem wszystkie trzy, przy czym Trickeriona nie chciałem, i jako jedynego z tej trójki jeszcze nie ogralem. Odpowiedź na pytanie zawiera się właśnie w wyjaśnieniu takiego stanu: to są absolutnie różne gry.
Najmniej o Trickerionie, ale vox populi stwierdza, że to ciężka i poważna gra: tak w zasadach jak i rozgrywce.
Nieświadomy Umysł to średniej ciężkości gra, o oryginalnym temacie i zupełnie nieoryginalnych mechanikach (licznych) - ja lubię, ale wielu narzeka.
Destylaty to leciutka gra, celująca niemalże w imprezowe granie, o prostych zasadach i sporej losowości. Ja jestem zachwycony, ale głosów krytycznych spodziewam się nawet więcej niż przy NU
Gry łączy oryginalność tematów i świetne wykonanie. Poza tym dzieli wszystko. Zerknij sobie z boku, czego chcesz i potrzebujesz i odpowiedź nasunie Ci się sama.. każdemu wg potrzeb;)
Najmniej o Trickerionie, ale vox populi stwierdza, że to ciężka i poważna gra: tak w zasadach jak i rozgrywce.
Nieświadomy Umysł to średniej ciężkości gra, o oryginalnym temacie i zupełnie nieoryginalnych mechanikach (licznych) - ja lubię, ale wielu narzeka.
Destylaty to leciutka gra, celująca niemalże w imprezowe granie, o prostych zasadach i sporej losowości. Ja jestem zachwycony, ale głosów krytycznych spodziewam się nawet więcej niż przy NU
Gry łączy oryginalność tematów i świetne wykonanie. Poza tym dzieli wszystko. Zerknij sobie z boku, czego chcesz i potrzebujesz i odpowiedź nasunie Ci się sama.. każdemu wg potrzeb;)
Re: Trickerion: Legends of Illusion (Richard Amann, Viktor Peter)
To jest pytanie które mnie też ciekawi najbardziej.
W niedzielę przyszłą gramy pierwszy raz w 3 osoby i pytanie co tu wybrać jako pierwszy gameplay.
Re: Trickerion: Legends of Illusion (Richard Amann, Viktor Peter)
Mroczna alejka od razu, a potem wynalazki, reszta do śmietnika
Zdolności magików maja taki rozrzut siły, że szkoda się denerwować (pomógłby draft, ale wtedy już trzeba by ogarniać grę masakrycznie, a sam draft by wydłużył grę o 30-40 minut, szkoda czasu), akademię jako ciekawostkę można raz na 10 gier zagrać. Pozdrawiam.

Firma Rebel niech się zajmie wydaniem gry Domek, bo tylko do tego się nadaje.
-
- Posty: 303
- Rejestracja: 01 gru 2019, 19:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 106 times
- Been thanked: 145 times
Re: Trickerion: Legends of Illusion (Richard Amann, Viktor Peter)
Tu pewnie też pytanie na ilu graczy. Ja na dzień dobry zagrałem we dwoje w wersję sote bez niczego (taka była prośba do mnie na pierwszą grę rozpoznawczą) i... jasne reguły można wtedy przyswoić ale brakuje jakiegoś mięska. Jak pisałem w innym temacie, w połowie gry dołożyliśmy karty losowo blokujące pola i już było trochę lepiej. Jednak dalej mało. Stąd chyba jako minimum przy dwóch graczach to dla mnie losowe blokowanie pól, teatry z pojedynku i - to już bez względu na ilość graczy - Ciemna Alejka (na upartego bez przepowiedni)*. Inaczej to kończy się komentarzem po rozgrywce "serio, myślałam że to coś bardziej zmusi do myślenia" 
*taka dziś leci rozgrywka i zobaczymy jak dalej.
Edycja: No i juz po rozgrywce. Alejka (jeszcze bez przepowiedni) zaczęła być odczuwalnym modyfikatorem gry, dodając jej dodatkową warstwę kombinacji. Po takiej jednej grze nie widzę sensu grania bez niej, chyba że tylko właśnie jako dawkowanie sobie doświadczeń z zakupem (chyba ze po takim "demo bez alejki" ktoś miałby się odbić i stracić chęć dalszego poznawania, bo jak od razu nie zobaczy wszystkiego to wyrabia sobie na szybko zdanie i zniechęca... ) albo też dawkowaniem zasad przy wprowadzaniu osób nie przyzwyczajonych do tego typu gier.

*taka dziś leci rozgrywka i zobaczymy jak dalej.
Edycja: No i juz po rozgrywce. Alejka (jeszcze bez przepowiedni) zaczęła być odczuwalnym modyfikatorem gry, dodając jej dodatkową warstwę kombinacji. Po takiej jednej grze nie widzę sensu grania bez niej, chyba że tylko właśnie jako dawkowanie sobie doświadczeń z zakupem (chyba ze po takim "demo bez alejki" ktoś miałby się odbić i stracić chęć dalszego poznawania, bo jak od razu nie zobaczy wszystkiego to wyrabia sobie na szybko zdanie i zniechęca... ) albo też dawkowaniem zasad przy wprowadzaniu osób nie przyzwyczajonych do tego typu gier.
-
- Posty: 424
- Rejestracja: 26 kwie 2016, 19:05
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Has thanked: 189 times
- Been thanked: 95 times
Re: Trickerion: Legends of Illusion (Richard Amann, Viktor Peter)
Hej,gogovsky pisze: ↑24 lis 2024, 17:22 Mroczna alejka od razu, a potem wynalazki, reszta do śmietnikaZdolności magików maja taki rozrzut siły, że szkoda się denerwować (pomógłby draft, ale wtedy już trzeba by ogarniać grę masakrycznie, a sam draft by wydłużył grę o 30-40 minut, szkoda czasu), akademię jako ciekawostkę można raz na 10 gier zagrać. Pozdrawiam.
A co w takim razie z Akademią Dahlgaarda jest nie tak?
A drugie pytanie, popisowe zdolności rozumiem, że podobnie jak moce magików cierpią na brak zbalansowania?
Tyle tu tych modułów, że mój mózg się już gubi


-
- Posty: 1621
- Rejestracja: 29 wrz 2018, 20:27
- Lokalizacja: Szczecin/Tanowo
- Has thanked: 104 times
- Been thanked: 357 times
Re: Trickerion: Legends of Illusion (Richard Amann, Viktor Peter)
Zna ktoś optymalne rozstawienie elementów? Bo jak na moje oko jest za dużo przegródek na duże karty a za mało na małe, plus generalnie jakieś puste sloty na żetony, koperty się nie mieszczą, generalnie ocena 4/10.
-
- Posty: 1998
- Rejestracja: 29 cze 2016, 00:59
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 1035 times
- Been thanked: 661 times
Re: Trickerion: Legends of Illusion (Richard Amann, Viktor Peter)
Academia to trochę jak szachy na 4, można sobie urozmaicić grę, ale ogólnie to przerost formy nad treścią wydłuża grę czasem o godzinę, a nie daje nie wiadomo jakiej satysfakcji. Sztuka dla sztuki.
Firma Rebel niech się zajmie wydaniem gry Domek, bo tylko do tego się nadaje.
Re: Trickerion: Legends of Illusion (Richard Amann, Viktor Peter)
Ja przenosiłam się z angielskiej wersji do tej polskiej kolekcjonerskiej to też pewnie łatwiej mi było to ułożyć - szczerze przejrzałam kilka poradników i każdy układa jak mu pasuje. Nie ma raczej zasady - ja np. ułożyłam rzeczy solo + moduł dla dwóch osób osobno i wszystko zakoszulkowane mieści się na luzie.
- zawias
- Posty: 253
- Rejestracja: 08 gru 2013, 00:45
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 41 times
- Kontakt:
Re: Trickerion: Legends of Illusion (Richard Amann, Viktor Peter)
Ułożyłem wszystko według tego planu. Karty w koszulkach premium od rebela, a duże od paladin i wszystko wchodzi bez problemu. Na początku wiadomo, karty są "napompowane" i wystają z przegródek, ale po dociśnięciu innymi elementami i poleżeniu gry przez pewien czas jest ok.
- bly73
- Posty: 121
- Rejestracja: 07 lis 2017, 22:50
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
- Has thanked: 142 times
- Been thanked: 17 times
Re: Trickerion: Legends of Illusion (Richard Amann, Viktor Peter)
Mam tę edycję z KS i wszystko się zgadza oprócz woreczków. Były 3, na monety, kryształki i jeden z typów żetonów.2. W drugiej kampanii (uruchomionej dla dodatku Dahlgaard’s Academy) można było kupić edycję kolekcjonerską, ktora zawierała podstawkę, dodatki, numerowane (miało mieć aksamitną powłokę, ale się nie udało) duże pudło, insert, monety i woreczki (tym razem 7). Można było zakupić tez upgrade pack, który „podnosil” edycję zwykłą do tej kolekcjonerskiej
Re: Trickerion: Legends of Illusion (Richard Amann, Viktor Peter)
Dzisiaj otworzyłem swojego Trickeriona i zacząłem sprawdzać i przeliczać komponenty. Zauważyłem że brakuje mi jednej karty Specjalnego Przydziału z rozszerzenia "Świt Technologii". Powinno być 5 kart, po jednej do każdej z talii Lokacji a brakuje mi karty Śródmieścia. W instrukcji tego dodatku na pierwszej stronie jest grafika zawartości i widnieje tam karta "Technik" i tej mi brakuje. Jednocześnie jest to o tyle dziwne, że kart Warsztatu mam jakby o jedną więcej bo pozostałe talie mają po 15 kart, wyjątkami jest właśnie Śródmieście (jest 14) i Warsztat (16), a nie udało mi się zauważyć żeby coś było zdublowane. Może mi ktoś potwierdzić czy to problem mojego egzemplarza czy tak ma być?
-
- Posty: 108
- Rejestracja: 12 paź 2020, 20:25
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 35 times
Re: Trickerion: Legends of Illusion (Richard Amann, Viktor Peter)
U mnie jest po 15 kart każdego rodzaju, mam też kartę Technik ze Śródmieścia i tak samo jedną kartę Warsztatu z rozszerzenia "Świt Technologii" - Reakcja łańcuchowa, więc chyba problem Twojego egzemplarza, aczkolwiek dziwne że w tych 16 kartach Warsztatu nie masz żadnej powtarzającej się. Karty z rozszerzeń mają ikonkę w prawym górnym rogu, więc może to coś naprowadzi.Pelarg1r pisze: ↑08 gru 2024, 01:16 Dzisiaj otworzyłem swojego Trickeriona i zacząłem sprawdzać i przeliczać komponenty. Zauważyłem że brakuje mi jednej karty Specjalnego Przydziału z rozszerzenia "Świt Technologii". Powinno być 5 kart, po jednej do każdej z talii Lokacji a brakuje mi karty Śródmieścia. W instrukcji tego dodatku na pierwszej stronie jest grafika zawartości i widnieje tam karta "Technik" i tej mi brakuje. Jednocześnie jest to o tyle dziwne, że kart Warsztatu mam jakby o jedną więcej bo pozostałe talie mają po 15 kart, wyjątkami jest właśnie Śródmieście (jest 14) i Warsztat (16), a nie udało mi się zauważyć żeby coś było zdublowane. Może mi ktoś potwierdzić czy to problem mojego egzemplarza czy tak ma być?
Re: Trickerion: Legends of Illusion (Richard Amann, Viktor Peter)
Jak z regrywalnością tytułu?
Planuje zakup pod 2osoby czasem solo
Planuje zakup pod 2osoby czasem solo
Re: Trickerion: Legends of Illusion (Richard Amann, Viktor Peter)
Nieskończona, 4 klasy, po 3 postacie,.po 3 różnych pomocników, różne karty specjalnych przydziałów, przepowiedni. 48 czarów do wyboru.
Firma Rebel niech się zajmie wydaniem gry Domek, bo tylko do tego się nadaje.
- Coen
- Posty: 2560
- Rejestracja: 14 wrz 2011, 11:38
- Lokalizacja: Warszawa, Sulejówek
- Has thanked: 507 times
- Been thanked: 146 times
Re: Trickerion: Legends of Illusion (Richard Amann, Viktor Peter)
Bardzo duża, ale z pewnością skończona
Mam takie gry,
a zastanawiam się jeszcze nad tymi
ⓘ 𝗢𝗳𝗳𝗶𝗰𝗶𝗮𝗹 𝘀𝗼𝘂𝗿𝗰𝗲𝘀 𝘀𝘁𝗮𝘁𝗲𝗱 𝘁𝗵𝗮𝘁 𝘁𝗵𝗶𝘀 𝗶𝘀 𝗳𝗮𝗹𝘀𝗲 𝗮𝗻𝗱 𝗺𝗶𝘀𝗹𝗲𝗮𝗱𝗶𝗻𝗴
a zastanawiam się jeszcze nad tymi
ⓘ 𝗢𝗳𝗳𝗶𝗰𝗶𝗮𝗹 𝘀𝗼𝘂𝗿𝗰𝗲𝘀 𝘀𝘁𝗮𝘁𝗲𝗱 𝘁𝗵𝗮𝘁 𝘁𝗵𝗶𝘀 𝗶𝘀 𝗳𝗮𝗹𝘀𝗲 𝗮𝗻𝗱 𝗺𝗶𝘀𝗹𝗲𝗮𝗱𝗶𝗻𝗴
-
- Posty: 1998
- Rejestracja: 29 cze 2016, 00:59
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 1035 times
- Been thanked: 661 times
Re: Trickerion: Legends of Illusion (Richard Amann, Viktor Peter)
Z maila do mindclashów wynika, że wiosną będzie mini dodatek do Trickeriona i pewnie jakieś wizualne bajery


-
- Posty: 963
- Rejestracja: 24 sie 2009, 11:08
- Has thanked: 304 times
- Been thanked: 163 times
Re: Trickerion: Legends of Illusion (Richard Amann, Viktor Peter)
Podobno ma być wydane Anniversary Edition z okazji 10 lat gry.
- brutusss
- Posty: 287
- Rejestracja: 06 lis 2019, 12:19
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 306 times
- Been thanked: 63 times
Re: Trickerion: Legends of Illusion (Richard Amann, Viktor Peter)
https://www.kickstarter.com/projects/m ... y-edition
Nowy dodatek, kolejny kickstarter i chyba nowe wydanie.
Nowy dodatek, kolejny kickstarter i chyba nowe wydanie.
Trickerion: Arcane Arts expands Trickerion: Legends of Illusion with new worker types, new ways to prepare Tricks, and a twist to the game's Action economy through Arcane Shards. The Arcanist, a wandering master of forgotten arts, moves between the Downtown, The Market Row, and the Dark Alley, and wherever he stops, players gain access to a set of Arcane Actions.
Through the Arcanist, magicians can now recruit four new Supernatural Workers - the Specter, Golem, Trickster, and Shapeshifter - each with unique abilities. These workers follow special assignment rules, making them efficient but requiring careful planning.