Strona 27 z 31

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

: 03 paź 2024, 17:21
autor: bdm
Próbował ktoś ogrywać to solo? Warto w ogóle siadać do takiej rozgrywki? Jest trochę dodatkowych zasad do opanowania, dlatego pytam. :wink:

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

: 03 paź 2024, 18:42
autor: mat_eyo
Wozik pisze: 03 paź 2024, 16:46
mat_eyo pisze: 02 paź 2024, 20:50
Nie mogłem rekrutować nowych jednostek, więc nie miałem czym szastać w kontekście poruszania. Kilka razy poruszyłem się, żeby zebrać stacje ekologiczne, ale to tyle. Miałem drogę do Harkonnenów po znakach czerwia/czerwiach, próbowałem szachować przeciwnika, ale się nie przejął. Dopóki nie zostanie zdetonowana atomówka, to jeźdźcy piasku nie mogą skończyć ruchu w osadzie Harkonnenów, więc nie da się wjechać do pustej osady w jednej akcji.
Żeby zdobyć osadę, robisz to akcją ataku, nie ruchu.
Skrót myślowy, bo po śladach czerwia też możesz zaatakować. Nie zmienia to jednak clue mojej wypowiedzi, że nawet mając ślady czerwia do samej góry, nie da rady zdobyć osady w jednej akcji, potrzebne są dwie. Oczywiście atomówka to zmienia.

Wozik pisze: 03 paź 2024, 16:42
mat_eyo pisze: 02 paź 2024, 16:12 Dodatkowo, jakbym miał mało problemów, to obie trójkowe sicze wylosowały się obok siebie, pod samym nosem Harkonnenów.
Czerwie nie pomogły?
Niezbyt, udało mi się przetrzebić i przyblokować jeden z dużych legionów Harkonnenów, ale miał jeszcze dwa spore.

bdm pisze: 03 paź 2024, 16:43 W sumie to można byłoby zastosować mały home rule i sicze rozłożyć wedle uznania. Zepsułoby to grę? Nie sądzę.
Zepsuć by nie zepsuło raczej, zwłaszcza jeśli możnaby rozkładać pary sicz + żeton rozstawienia. Przy czym ja się brzydzę wszelkiego rodzaju home rulesami, więc dopóki nie będzie tego w jakimś FAQ, to nie implementuję tego ;)

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

: 03 paź 2024, 22:08
autor: gregoff
Ja gram z Gildią kosmiczną (i smuglerami też ale to nie istotne) i ruch o 3 z fregat już powoduje więcej możliwości atakowania z zaskoczenia.

Według mnie Atrydzi mają swoje przewagi tylko trzeba mocno się napracować. Harkonenowie to jednak prosta sieczka po siczach...

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

: 03 paź 2024, 22:14
autor: Kitshu
gregoff pisze: 03 paź 2024, 22:08 Ja gram z Gildią kosmiczną (i smuglerami też ale to nie istotne) i ruch o 3 z fregat już powoduje więcej możliwości atakowania z zaskoczenia.

Według mnie Atrydzi mają swoje przewagi tylko trzeba mocno się napracować. Harkonenowie to jednak prosta sieczka po siczach...
Do momentu aż opanujesz grę, imo to w podstawce Harki mają minimalnie ale to minimalnie lekko pod górkę, muszą rushowac pod wejście Feyda bo on dopiero daje im dobrego boosta

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

: 12 paź 2024, 00:31
autor: Kajak
Po tygodniach malowania figurek w końcu zagrałem w to po raz pierwszy, na 4 graczy.
Gra zakończyła się dość nieoczekiwanie bo jeden z Harkonnenów po 5 godzinach grania ( i tłumaczenia) piernicznął kartami mówiąc że on ....... taką losowość i idzie spać.
Czyli w sumie wyszedł remis.
Nie wyobrażam sobie jak można wygrać Atrydami.
Harki wystarczy że przy odrobinie szczęścia zdobędę odpowiednie 4 wioski i po zabawie.
A weź zgromadź Atrydami wymaganą ilość punktów.

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

: 12 paź 2024, 09:35
autor: bdm
No niestety losowość w tej grze jest wszędzie: w kostkach akcji, walki, kartach, siczach, żetonach czerwi i rozmieszczenia. Ale kolega że wytrzymał te 5h to i tak dobrze. :D

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

: 12 paź 2024, 10:09
autor: Arius
bdm pisze: 12 paź 2024, 09:35 No niestety losowość w tej grze jest wszędzie: w kostkach akcji, walki, kartach, siczach, żetonach czerwi i rozmieszczenia. Ale kolega że wytrzymał te 5h to i tak dobrze. :D
W każdej grze jest losowość. Nawet w szachach.
Ostatnio na speedzie losowo graczowi figura przewróciła się na planszy i przegrał na czas :)

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

: 12 paź 2024, 10:20
autor: Mrukar
Jak ja lubie tę rozkminy po jednej rozgrywce.

Dla równowagi dodam, że się hypowałem, grę kupiłem, zagrałem jedną pełną rozgrywkę na początku września i od tego czasu nie zeszła z półki. Fakt, że wrzesiu nie miałem możliwości pograć w nic, ale z drugiej strony gra po tej rozgrywce zostawiła mnie na tyle obojętnym, że nawet nie myślałem, żeby do niej wracać.
Musi poczekać na lepszy czas.

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

: 12 paź 2024, 12:59
autor: Kajak
To po ilu rozgrywkach można napisać że kolegę ewidentny pech wyprowadził z równowagi?
Aż mi się śmiać chciało bo jak miał grubych Harkonnenów to nie mógł sobie kwiatuszków wyrzucić na kostce, a jak ich nie miał to rzucał same kwiatuszki( raz 5 sztuk na 6 kostkach).

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

: 12 paź 2024, 14:10
autor: bdm
Jak masz więcej jak 3 te same symbole na kostce akcji Harkonenów to możesz je przecież dać na inne (puste) pola akcji.

Ja miałem pecha takiego, że jak potrzebowałem wsparcia jednostek bo mi Atryda najazd na osadę robił to nie wyrzuciłem żadnego symbolu rozmieszczenia i nie mogłem przełożyć kostek z innych pól. Dodatkowo wyrzuciłem trzy wyniki na przywództwo kiedy nie miałem w tym momencie na planszy żadnego przywódcy. :D A jak nie masz już kart to kostki przepadają.

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

: 12 paź 2024, 14:10
autor: Kajak
Biega mi o kości walki.
(Kwiatuszek= symbol specjalny.)

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

: 12 paź 2024, 14:12
autor: bdm
Do usunięcia.

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

: 12 paź 2024, 14:25
autor: bdm
No na to nie masz wpływu. Zły los po prostu. :)
Kajak pisze: 12 paź 2024, 14:10 Biega mi o kości walki.
(Kwiatuszek= symbol specjalny.)
Dla mnie to od początku były gwiazdki. :wink:

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

: 13 paź 2024, 21:57
autor: ghostdog
My z synem zagraliśmy na razie 3 gry. Jedna na remis i dwa razy attrydzi wygrali. Syn się cieszył, bo to on wygrał. Ni cholery nie mogę rozgryźć jak tu wygrać tymi harrkonenami.

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

: 14 paź 2024, 00:57
autor: bdm
ghostdog pisze: 13 paź 2024, 21:57 My z synem zagraliśmy na razie 3 gry. Jedna na remis i dwa razy attrydzi wygrali. Syn się cieszył, bo to on wygrał. Ni cholery nie mogę rozgryźć jak tu wygrać tymi harrkonenami.
Ale jak na remis? W jaki sposób można zremisować w tej grze? Harkonenowie wygrywają natychmiast jak uzyskają 10 pkt hegemonii a Atrydzi jak spełnią cel z karty. Więc ktoś zawsze musi wygrać.

Syn ile ma lat?

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

: 14 paź 2024, 05:25
autor: ghostdog
12. Zona zakończyła grę 😀 żartowałem z remisem. Uznaliśmy, że nie wiadomo jak się potoczy dalej i kończymy remisem. Taki nasz zwyczaj.

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

: 14 paź 2024, 09:58
autor: Kitshu
Kajak pisze: 12 paź 2024, 00:31 Po tygodniach malowania figurek w końcu zagrałem w to po raz pierwszy, na 4 graczy.
Gra zakończyła się dość nieoczekiwanie bo jeden z Harkonnenów po 5 godzinach grania ( i tłumaczenia) piernicznął kartami mówiąc że on ....... taką losowość i idzie spać.
Czyli w sumie wyszedł remis.
Nie wyobrażam sobie jak można wygrać Atrydami.
Harki wystarczy że przy odrobinie szczęścia zdobędę odpowiednie 4 wioski i po zabawie.
A weź zgromadź Atrydami wymaganą ilość punktów.
Pograj trochę to ci się zmieni percepcja, Harki są dobrze zbalansowane i nawet bym powiedział że atrydom należy się leciutki nerfik.

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

: 14 paź 2024, 10:36
autor: Wozik
W tej grze jest tak:

- Jak niby tymi Atrydami mam wygrać?
- O cholera, ale Atrydzi są zajebiści!
- Jak niby tymi Harkonnenami mam wygrać?

Świetna gra!

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

: 14 paź 2024, 10:37
autor: ghostdog
Wozik pisze: 14 paź 2024, 10:36 W tej grze jest tak:

- Jak niby tymi Atrydami mam wygrać?
- O cholera, ale Atrydzi są zajebiści!
- Jak niby tymi Harkonnenami mam wygrać?

Świetna gra!
Coś w tym jest

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

: 14 paź 2024, 10:50
autor: maciej.kr
My w grupie trzepiemy w kilka osób już tą Diunę na 4 kopiach gry i gra wygląda na dobrze zbalansowaną .
Wiadomo że jest wiele zmiennych , zależy jakie karty wejdą , jaki sekretny cel, gdzie wyjdą czerwie , jakie rzuty na kościach ale nadal na ta cała losowość można wpływać, a kluczowe są decyzje graczy co zrobić w jakiej kolejności .

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

: 14 paź 2024, 11:21
autor: tomp
wydaje mi się, że gra jest "niezbalansowana" jak gra się w bardzo wąskim (hermetycznym gronie). Mam na myśli standardowe otwarcia, wykorzystanie kart w "zawsze tak samo" w bardzo podobnych sytuacjach. Wydaje mi się, że wówczas 1 z frakcji ma stale większe szanse na wygraną lub nawet ciągle wygrywa.
Gdy gra się z różnymi przeciwnikami to istnieje spora szansa na zobaczenie/nauczenie się nowych zagrań, innego sposobu poprowadzenia działań do tego samego celu pośredniego lub końcowego (czyli wygranej).

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

: 14 paź 2024, 11:30
autor: ghostdog
Może to jest rozwiązanie mojego problemu, że podświadomie daje mu fory? Jakie Wy stosujecie strategię grając Harkkonenami?

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

: 14 paź 2024, 13:36
autor: maciej.kr
ghostdog pisze: 14 paź 2024, 11:30 Może to jest rozwiązanie mojego problemu, że podświadomie daje mu fory? Jakie Wy stosujecie strategię grając Harkkonenami?
Nie jestem ekspertem ale ważne jest żeby zanim zaatakujesz mieć dużo przywódców nazwanych w oddziale i sardaukarow. Druga sprawa to umieszczenie w odpowiednim legionie bestii raban który są ci dodatkowy ruch i takie manewrowanie że w swoim ruchu może zaatakować 2 Sicze. Atryda musi wybrać którą bronić. Zamiana oddziałów regularnych na elitarne. W początkowej fazie jak karty podejdą warto wrzucić więcej zniwiarek na planszę i ściągnąć z 2 pkt za przyprawę nawet kosztem obniżenia któregoś ze znaczników przyprawy. 2 pkt robią różnicę.

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

: 20 paź 2024, 12:03
autor: Gambit
Dwa słowa ode mnie (ze szczyptą kontrowersji :P )
Obejrzyj na ZnadPlanszy
Obejrzyj na YouTube

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

: 21 paź 2024, 17:26
autor: Deem
Gambit pisze: 20 paź 2024, 12:03 Dwa słowa ode mnie (ze szczyptą kontrowersji :P )
Obejrzyj na ZnadPlanszy
Obejrzyj na YouTube
O ile rozumiem końcową ocenę, bo to kwestia wysoce subiektywna, o tyle robienie zarzutu z tego, że po wydaniu gry, twórcy nadal poprawiają zasady, jest słabe. Raz, że idea living rules istnieje na rynku już od dłuższego czasu (ja spotkałem się z nią pierwszy raz przy okazji pierwszej edycji Pax Ren), dwa, że chyba lepiej jest mieć produkt bardziej grywalny niż mniej, trzy, że w czasach wypluwania ksów i zapominaniu o nich przez twórców, należałoby to chwalić, a nie ganić.