Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
bdm
Posty: 744
Rejestracja: 18 mar 2019, 13:41
Has thanked: 532 times
Been thanked: 98 times

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

Post autor: bdm »

Próbował ktoś ogrywać to solo? Warto w ogóle siadać do takiej rozgrywki? Jest trochę dodatkowych zasad do opanowania, dlatego pytam. :wink:
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5717
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 944 times
Been thanked: 1480 times
Kontakt:

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

Post autor: mat_eyo »

Wozik pisze: 03 paź 2024, 16:46
mat_eyo pisze: 02 paź 2024, 20:50
Nie mogłem rekrutować nowych jednostek, więc nie miałem czym szastać w kontekście poruszania. Kilka razy poruszyłem się, żeby zebrać stacje ekologiczne, ale to tyle. Miałem drogę do Harkonnenów po znakach czerwia/czerwiach, próbowałem szachować przeciwnika, ale się nie przejął. Dopóki nie zostanie zdetonowana atomówka, to jeźdźcy piasku nie mogą skończyć ruchu w osadzie Harkonnenów, więc nie da się wjechać do pustej osady w jednej akcji.
Żeby zdobyć osadę, robisz to akcją ataku, nie ruchu.
Skrót myślowy, bo po śladach czerwia też możesz zaatakować. Nie zmienia to jednak clue mojej wypowiedzi, że nawet mając ślady czerwia do samej góry, nie da rady zdobyć osady w jednej akcji, potrzebne są dwie. Oczywiście atomówka to zmienia.

Wozik pisze: 03 paź 2024, 16:42
mat_eyo pisze: 02 paź 2024, 16:12 Dodatkowo, jakbym miał mało problemów, to obie trójkowe sicze wylosowały się obok siebie, pod samym nosem Harkonnenów.
Czerwie nie pomogły?
Niezbyt, udało mi się przetrzebić i przyblokować jeden z dużych legionów Harkonnenów, ale miał jeszcze dwa spore.

bdm pisze: 03 paź 2024, 16:43 W sumie to można byłoby zastosować mały home rule i sicze rozłożyć wedle uznania. Zepsułoby to grę? Nie sądzę.
Zepsuć by nie zepsuło raczej, zwłaszcza jeśli możnaby rozkładać pary sicz + żeton rozstawienia. Przy czym ja się brzydzę wszelkiego rodzaju home rulesami, więc dopóki nie będzie tego w jakimś FAQ, to nie implementuję tego ;)
gregoff
Posty: 866
Rejestracja: 02 maja 2006, 22:55
Lokalizacja: Świecie nad Wisłą
Has thanked: 631 times
Been thanked: 206 times

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

Post autor: gregoff »

Ja gram z Gildią kosmiczną (i smuglerami też ale to nie istotne) i ruch o 3 z fregat już powoduje więcej możliwości atakowania z zaskoczenia.

Według mnie Atrydzi mają swoje przewagi tylko trzeba mocno się napracować. Harkonenowie to jednak prosta sieczka po siczach...
Jestem tak stary, że pamiętam internet do którego sie dzwoniło...
Kitshu
Posty: 135
Rejestracja: 24 lip 2017, 16:58
Has thanked: 5 times
Been thanked: 41 times

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

Post autor: Kitshu »

gregoff pisze: 03 paź 2024, 22:08 Ja gram z Gildią kosmiczną (i smuglerami też ale to nie istotne) i ruch o 3 z fregat już powoduje więcej możliwości atakowania z zaskoczenia.

Według mnie Atrydzi mają swoje przewagi tylko trzeba mocno się napracować. Harkonenowie to jednak prosta sieczka po siczach...
Do momentu aż opanujesz grę, imo to w podstawce Harki mają minimalnie ale to minimalnie lekko pod górkę, muszą rushowac pod wejście Feyda bo on dopiero daje im dobrego boosta
Kajak
Posty: 252
Rejestracja: 11 lut 2006, 00:11
Lokalizacja: Niedaleko Nowej Huty
Has thanked: 209 times
Been thanked: 94 times

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

Post autor: Kajak »

Po tygodniach malowania figurek w końcu zagrałem w to po raz pierwszy, na 4 graczy.
Gra zakończyła się dość nieoczekiwanie bo jeden z Harkonnenów po 5 godzinach grania ( i tłumaczenia) piernicznął kartami mówiąc że on ....... taką losowość i idzie spać.
Czyli w sumie wyszedł remis.
Nie wyobrażam sobie jak można wygrać Atrydami.
Harki wystarczy że przy odrobinie szczęścia zdobędę odpowiednie 4 wioski i po zabawie.
A weź zgromadź Atrydami wymaganą ilość punktów.
bdm
Posty: 744
Rejestracja: 18 mar 2019, 13:41
Has thanked: 532 times
Been thanked: 98 times

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

Post autor: bdm »

No niestety losowość w tej grze jest wszędzie: w kostkach akcji, walki, kartach, siczach, żetonach czerwi i rozmieszczenia. Ale kolega że wytrzymał te 5h to i tak dobrze. :D
Arius
Posty: 1629
Rejestracja: 30 mar 2016, 16:31
Has thanked: 409 times
Been thanked: 260 times

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

Post autor: Arius »

bdm pisze: 12 paź 2024, 09:35 No niestety losowość w tej grze jest wszędzie: w kostkach akcji, walki, kartach, siczach, żetonach czerwi i rozmieszczenia. Ale kolega że wytrzymał te 5h to i tak dobrze. :D
W każdej grze jest losowość. Nawet w szachach.
Ostatnio na speedzie losowo graczowi figura przewróciła się na planszy i przegrał na czas :)
Awatar użytkownika
Mrukar
Posty: 336
Rejestracja: 06 cze 2021, 13:48
Has thanked: 276 times
Been thanked: 190 times

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

Post autor: Mrukar »

Jak ja lubie tę rozkminy po jednej rozgrywce.

Dla równowagi dodam, że się hypowałem, grę kupiłem, zagrałem jedną pełną rozgrywkę na początku września i od tego czasu nie zeszła z półki. Fakt, że wrzesiu nie miałem możliwości pograć w nic, ale z drugiej strony gra po tej rozgrywce zostawiła mnie na tyle obojętnym, że nawet nie myślałem, żeby do niej wracać.
Musi poczekać na lepszy czas.
Kajak
Posty: 252
Rejestracja: 11 lut 2006, 00:11
Lokalizacja: Niedaleko Nowej Huty
Has thanked: 209 times
Been thanked: 94 times

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

Post autor: Kajak »

To po ilu rozgrywkach można napisać że kolegę ewidentny pech wyprowadził z równowagi?
Aż mi się śmiać chciało bo jak miał grubych Harkonnenów to nie mógł sobie kwiatuszków wyrzucić na kostce, a jak ich nie miał to rzucał same kwiatuszki( raz 5 sztuk na 6 kostkach).
Ostatnio zmieniony 12 paź 2024, 17:06 przez Kajak, łącznie zmieniany 1 raz.
bdm
Posty: 744
Rejestracja: 18 mar 2019, 13:41
Has thanked: 532 times
Been thanked: 98 times

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

Post autor: bdm »

Jak masz więcej jak 3 te same symbole na kostce akcji Harkonenów to możesz je przecież dać na inne (puste) pola akcji.

Ja miałem pecha takiego, że jak potrzebowałem wsparcia jednostek bo mi Atryda najazd na osadę robił to nie wyrzuciłem żadnego symbolu rozmieszczenia i nie mogłem przełożyć kostek z innych pól. Dodatkowo wyrzuciłem trzy wyniki na przywództwo kiedy nie miałem w tym momencie na planszy żadnego przywódcy. :D A jak nie masz już kart to kostki przepadają.
Ostatnio zmieniony 12 paź 2024, 14:11 przez bdm, łącznie zmieniany 1 raz.
Kajak
Posty: 252
Rejestracja: 11 lut 2006, 00:11
Lokalizacja: Niedaleko Nowej Huty
Has thanked: 209 times
Been thanked: 94 times

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

Post autor: Kajak »

Biega mi o kości walki.
(Kwiatuszek= symbol specjalny.)
bdm
Posty: 744
Rejestracja: 18 mar 2019, 13:41
Has thanked: 532 times
Been thanked: 98 times

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

Post autor: bdm »

Do usunięcia.
Ostatnio zmieniony 12 paź 2024, 14:25 przez bdm, łącznie zmieniany 1 raz.
bdm
Posty: 744
Rejestracja: 18 mar 2019, 13:41
Has thanked: 532 times
Been thanked: 98 times

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

Post autor: bdm »

No na to nie masz wpływu. Zły los po prostu. :)
Kajak pisze: 12 paź 2024, 14:10 Biega mi o kości walki.
(Kwiatuszek= symbol specjalny.)
Dla mnie to od początku były gwiazdki. :wink:
Awatar użytkownika
ghostdog
Posty: 653
Rejestracja: 20 sty 2006, 15:54
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3 times
Been thanked: 2 times

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

Post autor: ghostdog »

My z synem zagraliśmy na razie 3 gry. Jedna na remis i dwa razy attrydzi wygrali. Syn się cieszył, bo to on wygrał. Ni cholery nie mogę rozgryźć jak tu wygrać tymi harrkonenami.
"Obydwaj pochodzimy ze starożytnych plemion Obydwaj jesteśmy już na wymarciu Wszystko wokół nas zmienia się....."
moja lista
http://boardgamegeek.com/collection/use ... own=1&ff=1
bdm
Posty: 744
Rejestracja: 18 mar 2019, 13:41
Has thanked: 532 times
Been thanked: 98 times

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

Post autor: bdm »

ghostdog pisze: 13 paź 2024, 21:57 My z synem zagraliśmy na razie 3 gry. Jedna na remis i dwa razy attrydzi wygrali. Syn się cieszył, bo to on wygrał. Ni cholery nie mogę rozgryźć jak tu wygrać tymi harrkonenami.
Ale jak na remis? W jaki sposób można zremisować w tej grze? Harkonenowie wygrywają natychmiast jak uzyskają 10 pkt hegemonii a Atrydzi jak spełnią cel z karty. Więc ktoś zawsze musi wygrać.

Syn ile ma lat?
Awatar użytkownika
ghostdog
Posty: 653
Rejestracja: 20 sty 2006, 15:54
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3 times
Been thanked: 2 times

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

Post autor: ghostdog »

12. Zona zakończyła grę 😀 żartowałem z remisem. Uznaliśmy, że nie wiadomo jak się potoczy dalej i kończymy remisem. Taki nasz zwyczaj.
"Obydwaj pochodzimy ze starożytnych plemion Obydwaj jesteśmy już na wymarciu Wszystko wokół nas zmienia się....."
moja lista
http://boardgamegeek.com/collection/use ... own=1&ff=1
Kitshu
Posty: 135
Rejestracja: 24 lip 2017, 16:58
Has thanked: 5 times
Been thanked: 41 times

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

Post autor: Kitshu »

Kajak pisze: 12 paź 2024, 00:31 Po tygodniach malowania figurek w końcu zagrałem w to po raz pierwszy, na 4 graczy.
Gra zakończyła się dość nieoczekiwanie bo jeden z Harkonnenów po 5 godzinach grania ( i tłumaczenia) piernicznął kartami mówiąc że on ....... taką losowość i idzie spać.
Czyli w sumie wyszedł remis.
Nie wyobrażam sobie jak można wygrać Atrydami.
Harki wystarczy że przy odrobinie szczęścia zdobędę odpowiednie 4 wioski i po zabawie.
A weź zgromadź Atrydami wymaganą ilość punktów.
Pograj trochę to ci się zmieni percepcja, Harki są dobrze zbalansowane i nawet bym powiedział że atrydom należy się leciutki nerfik.
Wozik
Posty: 167
Rejestracja: 14 sty 2020, 13:10
Has thanked: 38 times
Been thanked: 43 times

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

Post autor: Wozik »

W tej grze jest tak:

- Jak niby tymi Atrydami mam wygrać?
- O cholera, ale Atrydzi są zajebiści!
- Jak niby tymi Harkonnenami mam wygrać?

Świetna gra!
Awatar użytkownika
ghostdog
Posty: 653
Rejestracja: 20 sty 2006, 15:54
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3 times
Been thanked: 2 times

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

Post autor: ghostdog »

Wozik pisze: 14 paź 2024, 10:36 W tej grze jest tak:

- Jak niby tymi Atrydami mam wygrać?
- O cholera, ale Atrydzi są zajebiści!
- Jak niby tymi Harkonnenami mam wygrać?

Świetna gra!
Coś w tym jest
"Obydwaj pochodzimy ze starożytnych plemion Obydwaj jesteśmy już na wymarciu Wszystko wokół nas zmienia się....."
moja lista
http://boardgamegeek.com/collection/use ... own=1&ff=1
maciej.kr
Posty: 233
Rejestracja: 01 lip 2019, 22:03
Has thanked: 64 times
Been thanked: 50 times

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

Post autor: maciej.kr »

My w grupie trzepiemy w kilka osób już tą Diunę na 4 kopiach gry i gra wygląda na dobrze zbalansowaną .
Wiadomo że jest wiele zmiennych , zależy jakie karty wejdą , jaki sekretny cel, gdzie wyjdą czerwie , jakie rzuty na kościach ale nadal na ta cała losowość można wpływać, a kluczowe są decyzje graczy co zrobić w jakiej kolejności .
Awatar użytkownika
tomp
Posty: 2547
Rejestracja: 26 kwie 2020, 21:49
Has thanked: 330 times
Been thanked: 547 times

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

Post autor: tomp »

wydaje mi się, że gra jest "niezbalansowana" jak gra się w bardzo wąskim (hermetycznym gronie). Mam na myśli standardowe otwarcia, wykorzystanie kart w "zawsze tak samo" w bardzo podobnych sytuacjach. Wydaje mi się, że wówczas 1 z frakcji ma stale większe szanse na wygraną lub nawet ciągle wygrywa.
Gdy gra się z różnymi przeciwnikami to istnieje spora szansa na zobaczenie/nauczenie się nowych zagrań, innego sposobu poprowadzenia działań do tego samego celu pośredniego lub końcowego (czyli wygranej).
Zachęcam do poznania skali ocen BGG
Awatar użytkownika
ghostdog
Posty: 653
Rejestracja: 20 sty 2006, 15:54
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3 times
Been thanked: 2 times

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

Post autor: ghostdog »

Może to jest rozwiązanie mojego problemu, że podświadomie daje mu fory? Jakie Wy stosujecie strategię grając Harkkonenami?
"Obydwaj pochodzimy ze starożytnych plemion Obydwaj jesteśmy już na wymarciu Wszystko wokół nas zmienia się....."
moja lista
http://boardgamegeek.com/collection/use ... own=1&ff=1
maciej.kr
Posty: 233
Rejestracja: 01 lip 2019, 22:03
Has thanked: 64 times
Been thanked: 50 times

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

Post autor: maciej.kr »

ghostdog pisze: 14 paź 2024, 11:30 Może to jest rozwiązanie mojego problemu, że podświadomie daje mu fory? Jakie Wy stosujecie strategię grając Harkkonenami?
Nie jestem ekspertem ale ważne jest żeby zanim zaatakujesz mieć dużo przywódców nazwanych w oddziale i sardaukarow. Druga sprawa to umieszczenie w odpowiednim legionie bestii raban który są ci dodatkowy ruch i takie manewrowanie że w swoim ruchu może zaatakować 2 Sicze. Atryda musi wybrać którą bronić. Zamiana oddziałów regularnych na elitarne. W początkowej fazie jak karty podejdą warto wrzucić więcej zniwiarek na planszę i ściągnąć z 2 pkt za przyprawę nawet kosztem obniżenia któregoś ze znaczników przyprawy. 2 pkt robią różnicę.
Awatar użytkownika
Gambit
Posty: 5434
Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 558 times
Been thanked: 2146 times
Kontakt:

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

Post autor: Gambit »

Dwa słowa ode mnie (ze szczyptą kontrowersji :P )
Obejrzyj na ZnadPlanszy
Obejrzyj na YouTube
Awatar użytkownika
Deem
Posty: 1280
Rejestracja: 23 mar 2005, 01:50
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 543 times
Been thanked: 370 times

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

Post autor: Deem »

Gambit pisze: 20 paź 2024, 12:03 Dwa słowa ode mnie (ze szczyptą kontrowersji :P )
Obejrzyj na ZnadPlanszy
Obejrzyj na YouTube
O ile rozumiem końcową ocenę, bo to kwestia wysoce subiektywna, o tyle robienie zarzutu z tego, że po wydaniu gry, twórcy nadal poprawiają zasady, jest słabe. Raz, że idea living rules istnieje na rynku już od dłuższego czasu (ja spotkałem się z nią pierwszy raz przy okazji pierwszej edycji Pax Ren), dwa, że chyba lepiej jest mieć produkt bardziej grywalny niż mniej, trzy, że w czasach wypluwania ksów i zapominaniu o nich przez twórców, należałoby to chwalić, a nie ganić.
Immanentnie abstrahując od transcendentalnych dywagacji, w kierunku pejoratywnych aczkolwiek konstruktywnych rekapitulacji, dochodzimy do konkluzji, że ewenement jest ewidentnym paradoksem.
ODPOWIEDZ