Strona 28 z 45
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
: 22 kwie 2021, 08:12
autor: VivoBrezo
Trochę na luzie
Żona Wookiego, kiedy widzi szalejący licznik na Kickstarterze:

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
: 22 kwie 2021, 12:03
autor: Hardkor
Kwestie talii wydarzeń mogliby akuat zaczerpnąć z Frostpunk'a. Ciekawe to tam wygląda. Np w odpowiedzi na niektóre karty mamy wybory. Jak wybierzesz X to dzieje się coś + dodajesz karte do talli wydarzen (oczywiscie odpowiednio oznaczoną). Dodatkowo możnaby tak ogarnąć mechanikę, że niektóre wybory by pomagały/psuły pojedyńczym graczom, a inne wszystkim. Typu możesz okraść wieśniaka lub mu pomóc. Wtasowujesz odpowiednią karte, jak okradłeś to kolejny wiedźmin, który tam wpadnie dostaje jakieś minusy albo np wyskakuje karta "ten który pomógł dostaje profit, reszta nie lub minus". Na pewno pomysłów można takich wiele, a zwiększyłoby to trochę regrywalność przy odpowedniej kombinacji kart.
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
: 22 kwie 2021, 12:06
autor: Propi
Mam wrażenie, że na miesiąc przed kampanią nie należy się spodziewać drastycznej zmiany mechaniki, tym bardziej w takim zakresie. Ponadto, takie kombinacje z taliami, wtasowywaniem kart i różnicowaniem wydarzeń na pewno zwiększyłyby próg wejścia - choćby tylko pozornie. Wydaje mi się, że ten ma być przystępny i umożliwić szybkie wejście w świat gry - dodatkowe zabiegi mogłyby odstraszyć grupę docelową, dla której "karta przygody" to jest już samo w sobie elektryzujące pojęcie, niezależnie od potencjalnej regrywalności czy żywotności gry.
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
: 23 kwie 2021, 08:21
autor: VivoBrezo
Yar-Chan pisze: ↑22 kwie 2021, 14:03
A tak pytanie odnośnie tego rodzaju prototypu - czy są gry tworzone w Polsce a testowane na TableTop Simulator? Za granicą np. Leader Games korzysta z darmowego feedbacku.
Tak, pandemia ograniczyła twórcom możliwość testowania, więc coraz chętniej korzystają z takich rozwiązań. Mówił o tym np Ignacy Trzewiczek.
Polską grą, która jest aktualnie w ten sposób testowana, jest np Skalvenia.
https://www.facebook.com/Skalvenia-102718221195059/
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
: 23 kwie 2021, 12:31
autor: Backero
Wiem, że to już na tym etapie nie zostanie wprowadzone, ale mam pomysł jak możnaby urozmaicić walkę z potworami w tej grze.
Obecnie każdy (a przynajmniej większość) potworów ma efekt specjalny działający TYLKO na początku walki. Myślę, że każdy potwór (może poza najsłabszymi) powinien mieć jeszcze opisany "atak specjalny", który mógłby dać dodatkowy efekt. Byłby opisany symbolem np wykrzyknika, np:
...itd. Oraz dodać znaczek wykrzyknika do niektórych kart potwora zarówno do szarży jak i ugryzienia w różnej kombinacji np:
. Możnaby wtedy wówczas sprawić, że walka z każdym potworem byłaby inna, jednocześnie wciąż używając tego samego zestawu kart, a jednocześnie, że potężniejsze potwory na tych samych kartach byliby groźniejsi, gdyż mają lepszą zdolność specjalną, a słabsi nie mają żadnej. Ponadto podejście do takich przeciwników musiałoby się równać bardziej indywidualnemu przygotowaniu.
Nie wiem na ile jest to oryginalne, bo akurat w grach tego typu (RPG/przygodowe) mam bardzo małe doświadczenie.
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
: 23 kwie 2021, 13:40
autor: Moonday
Ale nie widzę chęci na testowanie tego typu mechaniki przez Wookiego
Być może takie chęci pojawią się po kampanii. AR, po naciskach graczy zmieniło nieco system działania kart w TG, więc warto wrzucać pomysły na forum kampanii w trakcie jej trwania.
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
: 23 kwie 2021, 13:40
autor: PytonZCatanu
Z ciekawości sprawdziłem: Wookie przestał regularnie pisać tu na forum od wiosny 2018 roku (od tamtej pory napisał tylko 2 posty w jakiś tematach do umawiania się na zbiorowe zamówienia z KS).
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
: 23 kwie 2021, 14:55
autor: Propi
PytonZCatanu pisze: ↑23 kwie 2021, 13:40
Z ciekawości sprawdziłem: Wookie przestał regularnie pisać tu na forum od wiosny 2018 roku (od tamtej pory napisał tylko 2 posty w jakiś tematach do umawiania się na zbiorowe zamówienia z KS).
Nie musi pisać, żeby się zalogować i poczytać - a poza tym ma na pewno niejedne oczy i uszy na tym forum

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
: 23 kwie 2021, 17:15
autor: polwac
Na BGG jest Wookie aktywny, więc pomysły lepiej by było tam zamieszczać

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
: 23 kwie 2021, 17:22
autor: Propi
polwac pisze: ↑23 kwie 2021, 17:15
Na BGG jest Wookie aktywny, więc pomysły lepiej by było tam zamieszczać
Po co się interesować rodakami, skoro prawdziwy cel to zawsze był Zachód

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
: 23 kwie 2021, 19:18
autor: Moonday
Po co się interesować rodakami, skoro prawdziwy cel to zawsze był Zachód

Z dwojga złego Zachód nam sfinansuje (oby) fajne SG

Jak dla mnie spoko, niech decydują. Jeżeli nie będą naciskać na zmianę mechaniki walki z potworami, to znaczy że my się po prostu czepiamy

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
: 23 kwie 2021, 20:20
autor: maciej.kr
Myślę że i tak na zagram w to Wiedzmina wesprze co najmniej taka grupa jak tytanów. Za duże ryzyko że gra będzie dobra i będzie żal że nie wsparłem a wersja ks ma więcej.
Kluczowe czy autor wsłuchuje się w te komentarze i ma miejsce czas ochotę na wprowadzenie zmian jeżeli są dobre.
Ja jako fan Wiedzmina i tak go wezmę. Pewnie że chciałbym najlepszą grę a jak będzie zobaczymy. Fajnie że na forum są ludzie którzy rozkminiają już tą grę i trzymam kciuki za to że będzie dobrze
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
: 24 kwie 2021, 10:50
autor: japanczyk
Ja jestem mega ciekaw kampanii - Tytani byli bardzo slabo poprowadzeni, obstawiam, że wiedzmin moze byc lepiej, ale nie spodziewam się fajerwerków niestety
Re: Wrażenia z zapowiedzi Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World
: 24 kwie 2021, 13:45
autor: 612
Marudzicie na regrywalność i mechanikę a i tak kupicie przez fomo i dla kolekcjonerki, żeby mieć kolejne pudło w chałupie. Ćwierć z Was pewnie nawet nie odfoliuje, równie dobrze w środku mógłby być "Kapitalizm".
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
: 27 kwie 2021, 15:51
autor: Hardkor
MiXB pisze: ↑27 kwie 2021, 15:07
Wookie zaczął pierwszy temat nt. "poprawek" do projektu. Na pierwszy ogień - większa różnorodność w walce z potworami.
https://boardgamegeek.com/thread/264868 ... 4qyJHpiJbw
Sugeruję osobom, które są zaangażowane i poważnie traktują tą grę by się wypowiedziały, komentowały na BGG albo na YT, bo parę opinii z forum chętnie bym zobaczył w samej grze.
Na pewno dodam swoje 3 grosze. Dobrze, że wrzuciłeś link!
Re: Wrażenia z zapowiedzi Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World
: 27 kwie 2021, 22:21
autor: Deem
612 pisze: ↑24 kwie 2021, 13:45
Marudzicie na regrywalność i mechanikę a i tak kupicie przez fomo i dla kolekcjonerki, żeby mieć kolejne pudło w chałupie. Ćwierć z Was pewnie nawet nie odfoliuje, równie dobrze w środku mógłby być "Kapitalizm".
A teraz wstaw ten uniwersalny post do wszystkich pozostałych tematów na tym forum

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
: 28 kwie 2021, 09:47
autor: Asurmar
Hardkor pisze: ↑27 kwie 2021, 15:51
MiXB pisze: ↑27 kwie 2021, 15:07
Wookie zaczął pierwszy temat nt. "poprawek" do projektu. Na pierwszy ogień - większa różnorodność w walce z potworami.
https://boardgamegeek.com/thread/264868 ... 4qyJHpiJbw
Sugeruję osobom, które są zaangażowane i poważnie traktują tą grę by się wypowiedziały, komentowały na BGG albo na YT, bo parę opinii z forum chętnie bym zobaczył w samej grze.
Na pewno dodam swoje 3 grosze. Dobrze, że wrzuciłeś link!
Ja już dodałem swoje 3 grosze i zachęcam was do tego samego. Może nie wszytko jeszcze stracone

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
: 28 kwie 2021, 11:15
autor: MichalCh132
Również dorzuciłem kilka słów na temat talii potworów oraz na temat wyboru ataku. Cieszę się że Wookie bierze pod uwagę opinie community

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
: 28 kwie 2021, 11:46
autor: polwac
MichalCh132 pisze: ↑28 kwie 2021, 11:15
Również dorzuciłem kilka słów na temat talii potworów oraz na temat wyboru ataku.
Cieszę się że Wookie bierze pod uwagę opinie community
Tak daleko bym się jeszcze nie zapędzał. Na razie zbiera informacje, ale czy i w jakim stopniu weźmie je pod uwage to tego jeszcze nie wiemy

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
: 28 kwie 2021, 12:00
autor: Karalek_PL
Pytanie do osób śledzących różne kampanie i ich twórców. Jest to pierwsza gra, którą mam w planach wesprzeć, więc chciałbym się lepiej zorientować w sytuacji.
Jak często w świecie planszówek, autor gdy prosi community o pomysły na poprawę gry? Ja rozumiem zbieranie info od testerów ale od ludzi, którzy grę widzieli jedynie na filmikach?
Na pierwszy rzut oka szanuje takie podejście. Nikt nie jest nieomylny i jeżeli ludzie mówią, że warto było by coś zmienić to twórca powinien się temu elementowi przyjrzeć i rozważyć zmiany. Z drugiej strony, jak daleko miałby się posunąć by ta gra dalej była jego wytworem, a nie zlepkiem cudzych pomysłów?
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
: 28 kwie 2021, 12:02
autor: japanczyk
Karalek_PL pisze: ↑28 kwie 2021, 12:00
Jak często w świecie planszówek, autor gdy prosi community o pomysły na poprawę gry? Ja rozumiem zbieranie info od testerów ale od ludzi, którzy grę widzieli jedynie na filmikach?
Na pierwszy rzut oka szanuje takie podejście. Nikt nie jest nieomylny i jeżeli ludzie mówią, że warto było by coś zmienić to twórca powinien się temu elementowi przyjrzeć i rozważyć zmiany. Z drugiej strony, jak daleko miałby się posunąć by ta gra dalej była jego wytworem, a nie zlepkiem cudzych pomysłów?
Coraz częściej. Feedback community podczas kampanii jest bardzo wazny,a czasem prowadzic nawet do reworku gry
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
: 28 kwie 2021, 12:10
autor: Brylantino
Karalek_PL pisze: ↑28 kwie 2021, 12:00
Pytanie do osób śledzących różne kampanie i ich twórców. Jest to pierwsza gra, którą mam w planach wesprzeć, więc chciałbym się lepiej zorientować w sytuacji.
Jak często w świecie planszówek, autor gdy prosi community o pomysły na poprawę gry? Ja rozumiem zbieranie info od testerów ale od ludzi, którzy grę widzieli jedynie na filmikach?
Na pierwszy rzut oka szanuje takie podejście. Nikt nie jest nieomylny i jeżeli ludzie mówią, że warto było by coś zmienić to twórca powinien się temu elementowi przyjrzeć i rozważyć zmiany. Z drugiej strony, jak daleko miałby się posunąć by ta gra dalej była jego wytworem, a nie zlepkiem cudzych pomysłów?
Słuchanie społeczności odnośnie elementów, które mogą wydawać się nieciekawe / wzbudzają jakieś wątpliwości to normalna część pracy prawie każdego designera - niemniej na te problemy zwykle autor musi znaleźć rozwiązania samodzielnie, bo to ON najlepiej wie jak wszystkie mechaniki się łączą i jak działają (co dla osób trzecich może być całkowicie niejasne).
Stąd nawet jakby pozmieniał większość rzeczy, które zostaną zgłoszone, to dalej ON wymyślił jak naprawić wskazane problemy i nie umniejsza mu w żaden sposób tytułowania się autorem danej gry.
Re: Wrażenia z zapowiedzi Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World
: 28 kwie 2021, 17:04
autor: 612
Zrobię to w piątek wieczorem, żeby zepsuć moderatorowi weekend.
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
: 28 kwie 2021, 19:42
autor: Casiliasplp
Oby Wiedźmin miał tak dobre figurki jak Tytani

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
: 29 kwie 2021, 09:43
autor: RUNner
Brylantino pisze: ↑28 kwie 2021, 12:10
Słuchanie społeczności odnośnie elementów, które mogą wydawać się nieciekawe / wzbudzają jakieś wątpliwości to normalna część pracy prawie każdego designera - niemniej na te problemy zwykle autor musi znaleźć rozwiązania samodzielnie, bo to ON najlepiej wie jak wszystkie mechaniki się łączą i jak działają (co dla osób trzecich może być całkowicie niejasne).
Stąd nawet jakby pozmieniał większość rzeczy, które zostaną zgłoszone, to dalej ON wymyślił jak naprawić wskazane problemy i nie umniejsza mu w żaden sposób tytułowania się autorem danej gry.
Z drugiej strony rodzi się pytanie, w jaki sposób gra była testowana i przez kogo? Bo jeśli autor ogrywał prototyp w najbliższym gronie, to może dlatego społeczność ma tyle zastrzeżeń do tytułu?.