Cywilizacja: Poprzez wieki (3. edycja) - pytania i wątpliwości
- yosz
- Posty: 6375
- Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 200 times
- Been thanked: 495 times
- Kontakt:
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]
Rozmieniać można, niestety nie można "zamieniać na grubsze"
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
- aaxxee
- Posty: 239
- Rejestracja: 08 wrz 2014, 17:14
- Lokalizacja: Ciechocinek
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 19 times
- Kontakt:
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]
Mam wątpliwości co do I.Newtona . Jego zdolność daje punkty nauki za każdy budynek na technologi czy tylko za jeden. Mam np dwa budynki laboratoriów na poziomie II dostaje 4 dodatkowe punkty czy tylko 2?
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- GrzeL
- Administrator
- Posty: 1143
- Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
- Lokalizacja: okolica Warszawy
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 61 times
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]
Za jeden. 2.aaxxee pisze:Mam wątpliwości co do I.Newtona . Jego zdolność daje punkty nauki za każdy budynek na technologi czy tylko za jeden. Mam np dwa budynki laboratoriów na poziomie II dostaje 4 dodatkowe punkty czy tylko 2?
Pozdrawiam
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]
Wlasnie zakonczylem moja trzecia (ever) gre w CivTtA (3ed). Chyba juz mam (na razie dosyc powierzchowne) rozumienie zasad ale nie wiem, dlaczego nie uruchomila sie moja produkcja na koniec mojej tury konczacej ta gre. Zamiast tego jeden z graczy zrobil produkcje dwa razy w tej samej rundzie... Bug na boardgaming-online.com czy cos przeoczylem?
Przy okazji, czy ktos moglby mi powiedziec ile dostalbym punktow zagrywajac w ostatniej fazie politycznej Impact of Variety (moje przypuszczenie to: 3 pkt za zagranie zdarzenia + 6x2 pkt za Computers/B&C/Navi/Rockets/Cavalrymen/Swordsmen. Czy tak?
Przy okazji, czy ktos moglby mi powiedziec ile dostalbym punktow zagrywajac w ostatniej fazie politycznej Impact of Variety (moje przypuszczenie to: 3 pkt za zagranie zdarzenia + 6x2 pkt za Computers/B&C/Navi/Rockets/Cavalrymen/Swordsmen. Czy tak?
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]
Ale czy aby zostają do końca gry ?Nataniel pisze:Leżą
Nie wypadają gdy przeminie ich era + 2 ?
- Valarus
- Posty: 1270
- Rejestracja: 27 lut 2013, 23:12
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 20 times
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]
1. Bug, widziałem go już kilka razy. Niestety, stronce daleko do ideału.norkbes pisze:Wlasnie zakonczylem moja trzecia (ever) gre w CivTtA (3ed). Chyba juz mam (na razie dosyc powierzchowne) rozumienie zasad ale nie wiem, dlaczego nie uruchomila sie moja produkcja na koniec mojej tury konczacej ta gre. Zamiast tego jeden z graczy zrobil produkcje dwa razy w tej samej rundzie... Bug na boardgaming-online.com czy cos przeoczylem?
Przy okazji, czy ktos moglby mi powiedziec ile dostalbym punktow zagrywajac w ostatniej fazie politycznej Impact of Variety (moje przypuszczenie to: 3 pkt za zagranie zdarzenia + 6x2 pkt za Computers/B&C/Navi/Rockets/Cavalrymen/Swordsmen. Czy tak?
2. 3 za zagranie i 7x2, religia też się liczy jako typ budynku.
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]
Bardzo dziekuje - zglosilem bug adminowi. BGO doskonale nie jest ale przynajmniej dla mnie swietnie sprawdzilo sie w roli poznawania regul gry. W przebiegu samej rozgrywki bledow w rachunkach/implementacji kart nie dostrzegam - a zliczanie koncowe poki co mozna sobie samemu poprawnie policzyc jak juz wiadomo, ze jest z tym problem. Szkoda, ze CGE/Rebel.pl nie wspieraja tego serwisu (przynajmniej oficjalnie) bo to wg mnie najlepszy sposob poznania tej gry i rozwijania umiejetnosci.Valarus pisze:1. Bug, widziałem go już kilka razy. Niestety, stronce daleko do ideału.norkbes pisze:Wlasnie zakonczylem moja trzecia (ever) gre w CivTtA (3ed). Chyba juz mam (na razie dosyc powierzchowne) rozumienie zasad ale nie wiem, dlaczego nie uruchomila sie moja produkcja na koniec mojej tury konczacej ta gre. Zamiast tego jeden z graczy zrobil produkcje dwa razy w tej samej rundzie... Bug na boardgaming-online.com czy cos przeoczylem?
Przy okazji, czy ktos moglby mi powiedziec ile dostalbym punktow zagrywajac w ostatniej fazie politycznej Impact of Variety (moje przypuszczenie to: 3 pkt za zagranie zdarzenia + 6x2 pkt za Computers/B&C/Navi/Rockets/Cavalrymen/Swordsmen. Czy tak?
2. 3 za zagranie i 7x2, religia też się liczy jako typ budynku.
- GrzeL
- Administrator
- Posty: 1143
- Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
- Lokalizacja: okolica Warszawy
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 61 times
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]
Tak.puciek2 pisze:Ale czy aby zostają do końca gry ?Nataniel pisze:Leżą
Nie wypadają gdy przeminie ich era + 2 ?
Nie.
- aaxxee
- Posty: 239
- Rejestracja: 08 wrz 2014, 17:14
- Lokalizacja: Ciechocinek
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 19 times
- Kontakt:
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]
Witam.
Karta Zbrojna interwencja. Zabieram przeciwnikowi do 7 pkt. kultury i dodaje sobie, czy tylko odbieram a mój wskaźnik się nie zmienia?
I właśnie pytanie ogólne ,jeśli karta mówi ze tylko coś zabieram np: Wojna o terytorium lub jak wyżej Zbrojna interwencja, to czy dodaje sobie jeśli kata o tym nie mówi.
Karta Zbrojna interwencja. Zabieram przeciwnikowi do 7 pkt. kultury i dodaje sobie, czy tylko odbieram a mój wskaźnik się nie zmienia?
I właśnie pytanie ogólne ,jeśli karta mówi ze tylko coś zabieram np: Wojna o terytorium lub jak wyżej Zbrojna interwencja, to czy dodaje sobie jeśli kata o tym nie mówi.
Ostatnio zmieniony 03 lut 2016, 18:40 przez aaxxee, łącznie zmieniany 1 raz.
- vinnichi
- Posty: 2439
- Rejestracja: 17 sty 2014, 00:16
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1379 times
- Been thanked: 839 times
- Kontakt:
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]
Zabierasz, inaczej byłoby napisane przeciwnik traci. Tak my gramy le pewnie jeszcze się ktoś wypowie
kręcimy wąsem na dobre gry
you tube
you tube
- GrzeL
- Administrator
- Posty: 1143
- Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
- Lokalizacja: okolica Warszawy
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 61 times
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]
Dokładnie.vinnichi pisze:Zabierasz, inaczej byłoby napisane przeciwnik traci. Tak my gramy le pewnie jeszcze się ktoś wypowie
-
- Posty: 120
- Rejestracja: 12 lut 2013, 00:03
- Lokalizacja: Toruń
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]
Może banalne pytanie ale nie grałem wcześniej w żadną Cywilizację:
Czy w przypadku kart militarnych, które posiadają zarówno symbol korony, jak i symbol harfy można wybrać, czy w fazie politycznej chce się ją zagrać na stół czy wrzucić do przyszłych wydarzeń? Graliśmy, że można wybrać, ale na 100% nie jestem pewien.
Czy w przypadku kart militarnych, które posiadają zarówno symbol korony, jak i symbol harfy można wybrać, czy w fazie politycznej chce się ją zagrać na stół czy wrzucić do przyszłych wydarzeń? Graliśmy, że można wybrać, ale na 100% nie jestem pewien.
- Nataniel
- Administrator
- Posty: 5293
- Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
- Lokalizacja: Gdańsk Osowa
- Been thanked: 6 times
- Kontakt:
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]
Nie, nie można wybrać.
Symbol korony oznacza, ze kartę można zagrać w fazie politycznej. Jeżeli dodatkowo ma symbol harfy, to oznacza, że zagranie karty oznacza włożenie jej do stosu przyszłych wydarzeń.
Symbol korony oznacza, ze kartę można zagrać w fazie politycznej. Jeżeli dodatkowo ma symbol harfy, to oznacza, że zagranie karty oznacza włożenie jej do stosu przyszłych wydarzeń.
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
- for2players
- Posty: 896
- Rejestracja: 06 sie 2013, 17:43
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Been thanked: 27 times
- Kontakt:
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]
Hej.
W czasie naszych rozgrywek pojawiło się kilka wątpliwości...
Era I.
1. Konflikt graniczny - "Najsłabsza cywilizacja traci 1 budynek ..." - Co oznacza słowo traci? Czy to jest równoznaczne ze zniszczeniem budynku? Czy wraca on do pudełka?
2. Udane zbiory/ Nowe złoża - Po co napisane jest "zignoruj konsumpcję i korupcje" ? Przecież konsumpcja i korupcja następuje w końcu tury, w fazie produkcji.
3. Barbarzyńcy/ Rządy terroru/ Zaraza - Co oznacza zmiejszenie populacji o 1? - czy to jest równoznaczne z pojęciem strata populacji ze skrótu gracza?
4. Podjazd - Czy otrzymanie jedzenia/surowców jest jednoznaczne z ich zyskaniem (pojęcie ze słownika pojęć)?
5. Nieszczelne granice - " Najsilniejsza cywilizacja zabiera najsłabszej 1 żółty znacznik z banku" - i co z nim robi ?
(odkłada do banku, na wolnych robotników, czy gdzie chce?) Co znaczy zabiera/ zabierz (pojęcie jest powtarzane na przykład na Wojnie o technologię, Wojna o kulturę, Agresja: zbrojna interwencja)?
6. Agresja: zniewolenie - "...Twoja cywilizacja produkuje 2 jedzenia oraz 2 surowce" - nie ma nic o korupcji/konsumpcji. To oznacza, że ją ignorujemy?
Era II.
7. Kreml - Co oznacza smutka buźka? Zakładam, że jednego niezadowolonego, wirtualnego robotnika?
Ogólnie w grze nie ma usystematyzowanych pojęć. W słowniczku jest zyskanie, a na kartach i w instrukcji otrzymanie. W związku z tym pojawiają się takie, a nie inne wątpliwości.
W czasie naszych rozgrywek pojawiło się kilka wątpliwości...
Era I.
1. Konflikt graniczny - "Najsłabsza cywilizacja traci 1 budynek ..." - Co oznacza słowo traci? Czy to jest równoznaczne ze zniszczeniem budynku? Czy wraca on do pudełka?
2. Udane zbiory/ Nowe złoża - Po co napisane jest "zignoruj konsumpcję i korupcje" ? Przecież konsumpcja i korupcja następuje w końcu tury, w fazie produkcji.
3. Barbarzyńcy/ Rządy terroru/ Zaraza - Co oznacza zmiejszenie populacji o 1? - czy to jest równoznaczne z pojęciem strata populacji ze skrótu gracza?
4. Podjazd - Czy otrzymanie jedzenia/surowców jest jednoznaczne z ich zyskaniem (pojęcie ze słownika pojęć)?
5. Nieszczelne granice - " Najsilniejsza cywilizacja zabiera najsłabszej 1 żółty znacznik z banku" - i co z nim robi ?

6. Agresja: zniewolenie - "...Twoja cywilizacja produkuje 2 jedzenia oraz 2 surowce" - nie ma nic o korupcji/konsumpcji. To oznacza, że ją ignorujemy?
Era II.
7. Kreml - Co oznacza smutka buźka? Zakładam, że jednego niezadowolonego, wirtualnego robotnika?
Ogólnie w grze nie ma usystematyzowanych pojęć. W słowniczku jest zyskanie, a na kartach i w instrukcji otrzymanie. W związku z tym pojawiają się takie, a nie inne wątpliwości.
Znajdź nas na: NASZA STRONA, FACEBOOK
- GrzeL
- Administrator
- Posty: 1143
- Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
- Lokalizacja: okolica Warszawy
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 61 times
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]
Ad 1for2players pisze:Hej.
W czasie naszych rozgrywek pojawiło się kilka wątpliwości...
Era I.
1. Konflikt graniczny - "Najsłabsza cywilizacja traci 1 budynek ..." - Co oznacza słowo traci? Czy to jest równoznaczne ze zniszczeniem budynku? Czy wraca on do pudełka?
2. Udane zbiory/ Nowe złoża - Po co napisane jest "zignoruj konsumpcję i korupcje" ? Przecież konsumpcja i korupcja następuje w końcu tury, w fazie produkcji.
3. Barbarzyńcy/ Rządy terroru/ Zaraza - Co oznacza zmiejszenie populacji o 1? - czy to jest równoznaczne z pojęciem strata populacji ze skrótu gracza?
4. Podjazd - Czy otrzymanie jedzenia/surowców jest jednoznaczne z ich zyskaniem (pojęcie ze słownika pojęć)?
5. Nieszczelne granice - " Najsilniejsza cywilizacja zabiera najsłabszej 1 żółty znacznik z banku" - i co z nim robi ?(odkłada do banku, na wolnych robotników, czy gdzie chce?) Co znaczy zabiera/ zabierz (pojęcie jest powtarzane na przykład na Wojnie o technologię, Wojna o kulturę, Agresja: zbrojna interwencja)?
6. Agresja: zniewolenie - "...Twoja cywilizacja produkuje 2 jedzenia oraz 2 surowce" - nie ma nic o korupcji/konsumpcji. To oznacza, że ją ignorujemy?
Era II.
7. Kreml - Co oznacza smutka buźka? Zakładam, że jednego niezadowolonego, wirtualnego robotnika?
Ogólnie w grze nie ma usystematyzowanych pojęć. W słowniczku jest zyskanie, a na kartach i w instrukcji otrzymanie. W związku z tym pojawiają się takie, a nie inne wątpliwości.
Musi zniszczyć jeden budynków publicznych, farmę lub kopalnię.
Ad 2
Bo te karty aktywują produkcję surowców, dzięki temu nie ma wątpliwości, czy jest korupcja i konsumpcja.
Ad 3
Tak, wykonujesz stratę populacji.
Ad 4
Tak.
Ad 5
Umieszcza w swoim banku. Wzięcie od pokonanego gracza określonych profitów i umieszczenie ich w tym samym miejscu gdzie były do tej pory, tylko że u siebie.
Ad 6
W angielskiej wersji nie ma produkcji, tylko ww. dobra się zyskuje, więc nie ma korupcji i konsumpcji.
Ad 7
Posiadasz jedną smutną buźkę. Podczas podliczenia poziomu zadowolenia odejmuje jedną wesołą buźkę.
- vinnichi
- Posty: 2439
- Rejestracja: 17 sty 2014, 00:16
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1379 times
- Been thanked: 839 times
- Kontakt:
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]
AD 1.
Czyli żółta kostka wraca jako wolny robotnik
Czyli żółta kostka wraca jako wolny robotnik
kręcimy wąsem na dobre gry
you tube
you tube
- for2players
- Posty: 896
- Rejestracja: 06 sie 2013, 17:43
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Been thanked: 27 times
- Kontakt:
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]
Dzięki.
Jeszcze ad. 2 Nowe złoża - czy to oznacza, że następuje konsumpcja jedzenia?
Jeszcze ad. 2 Nowe złoża - czy to oznacza, że następuje konsumpcja jedzenia?
Znajdź nas na: NASZA STRONA, FACEBOOK
- GrzeL
- Administrator
- Posty: 1143
- Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
- Lokalizacja: okolica Warszawy
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 61 times
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]
Nie, bo tylko kopalnie produkują.for2players pisze:Dzięki.
Jeszcze ad. 2 Nowe złoża - czy to oznacza, że następuje konsumpcja jedzenia?
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]
Witam.
1. Mogę zaoferować pakt kilku graczom (oczywiście każdy inny i w innej rundzie jako akcja polityczna) ?
Np. pakt X = gracz 1, pakt Y = gracz 2, pakt Z = gracz 3
2. Przy Agresji atakujący też może korzystać z kart bonusowych aby zwiększyć siłę ataku (górna część karty) ?
Bo do obrony można ją wykorzystać.
Pozdrawiam.
Bartek
1. Mogę zaoferować pakt kilku graczom (oczywiście każdy inny i w innej rundzie jako akcja polityczna) ?
Np. pakt X = gracz 1, pakt Y = gracz 2, pakt Z = gracz 3
2. Przy Agresji atakujący też może korzystać z kart bonusowych aby zwiększyć siłę ataku (górna część karty) ?
Bo do obrony można ją wykorzystać.
Pozdrawiam.
Bartek
- GrzeL
- Administrator
- Posty: 1143
- Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
- Lokalizacja: okolica Warszawy
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 61 times
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]
Ad 1wormsik pisze:Witam.
1. Mogę zaoferować pakt kilku graczom (oczywiście każdy inny i w innej rundzie jako akcja polityczna) ?
Np. pakt X = gracz 1, pakt Y = gracz 2, pakt Z = gracz 3
2. Przy Agresji atakujący też może korzystać z kart bonusowych aby zwiększyć siłę ataku (górna część karty) ?
Bo do obrony można ją wykorzystać.
Pozdrawiam.
Bartek
Możesz, ale każdy nowy pakt, który zaproponujesz i zostanie przyjęty, będzie zastępował poprzednio zaproponowany przez ciebie pakt (obowiązujący do tej pory).
Ad 2
Nie, bo są to karty z bonusem do obrony.
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]
odnośnie paktu:
podręcznik - strona 22 - cyt:
"Możesz być stroną w więcej niż jednym pakcie, ale w swoim obszarze gry możesz posiadać tylko jeden pakt (który Ty zaoferowałeś). Jeżeli zaoferujesz nowy pakt i propozycja zostanie przyjęta, automatycznie odrzucasz poprzedni pakt znajdujący się w Twoim obszarze gry."
no i tu mi coś nie gra....
rozumiem że jeśli proponuję Tobie pakt i go przyjmiesz to leży on na moim obszarze gry. Więc już chyba nie mogę zawrzeć innych paktów.
podręcznik - strona 22 - cyt:
"Możesz być stroną w więcej niż jednym pakcie, ale w swoim obszarze gry możesz posiadać tylko jeden pakt (który Ty zaoferowałeś). Jeżeli zaoferujesz nowy pakt i propozycja zostanie przyjęta, automatycznie odrzucasz poprzedni pakt znajdujący się w Twoim obszarze gry."
no i tu mi coś nie gra....
rozumiem że jeśli proponuję Tobie pakt i go przyjmiesz to leży on na moim obszarze gry. Więc już chyba nie mogę zawrzeć innych paktów.
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]
Mam jeszcze jedno pytanie odnośnie poziomu zadowolenia związanego z Michałem Aniołem i Bazyliką św.Piotra ale chciałem to omówić na podstawie zdjęcia. Czy jest możliwe na forum aby je wrzucić ?
Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]
Możesz mieć więcej, ale inni gracze muszą Ci je zaproponować.wormsik pisze: rozumiem że jeśli proponuję Tobie pakt i go przyjmiesz to leży on na moim obszarze gry. Więc już chyba nie mogę zawrzeć innych paktów.
- GrzeL
- Administrator
- Posty: 1143
- Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
- Lokalizacja: okolica Warszawy
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 61 times
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]
Wrzuć na zewnętrzny serwer albo po prostu opisz zaistniałą sytuację.wormsik pisze:Mam jeszcze jedno pytanie odnośnie poziomu zadowolenia związanego z Michałem Aniołem i Bazyliką św.Piotra ale chciałem to omówić na podstawie zdjęcia. Czy jest możliwe na forum aby je wrzucić ?