Dune:Wojna o Arrakis - pytania o zasady

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Tomokontakt
Posty: 3
Rejestracja: 14 lis 2024, 23:26

Re: Dune:Wojna o Arrakis

Post autor: Tomokontakt »

Nie twierdze ze instrukcja jest zle napisana. Poprostu chcialem rozwiac watpliwosc. Gra zaraz dojdzie a czytam instrukcje bo autorzy sa ci sami co wop a z wop mam dluga przygode, to wszystko, dzieki
akustyk
Posty: 150
Rejestracja: 04 sty 2019, 20:11
Has thanked: 64 times
Been thanked: 56 times

Re: Dune:Wojna o Arrakis

Post autor: akustyk »

To uważaj na pewne „pułapki” tzn. rozwiązania są podobne do WOP-a… a jednak trochę inaczej. Też w WOP-a gram już ładnych kilka lat:) Pozdrówka!
Ianixius
Posty: 141
Rejestracja: 06 lut 2021, 22:37
Has thanked: 19 times
Been thanked: 6 times

Re: Dune:Wojna o Arrakis

Post autor: Ianixius »

Nie ogarnąłem atrydami i po zdobyciu arrakin nie osiągnąłem punktów jasnowidzenia, ale zrobiłem to w następnej turze (wykorzystaniu kości) czy to jest też automatyczny win czy dopuero na koniec rundy?
akustyk
Posty: 150
Rejestracja: 04 sty 2019, 20:11
Has thanked: 64 times
Been thanked: 56 times

Re: Dune:Wojna o Arrakis

Post autor: akustyk »

Wg mnie na koniec rundy.
Ianixius
Posty: 141
Rejestracja: 06 lut 2021, 22:37
Has thanked: 19 times
Been thanked: 6 times

Re: Dune:Wojna o Arrakis

Post autor: Ianixius »

Jeszcze dodam, że przesunąłem sie na torze jasnowidzenia kartą, która pozwoliła to zrobić zaraz po akcji, a nie na koniec rundy.

Ale też myślę, że na koniec rundy.
akustyk
Posty: 150
Rejestracja: 04 sty 2019, 20:11
Has thanked: 64 times
Been thanked: 56 times

Re: Dune:Wojna o Arrakis

Post autor: akustyk »

Mam do was pytanie a propos karty Mahdi:
Obrazek

Rozumiem, że ujawniam tylko sicz, żetonów rozmieszczenia nie dotykam ;) Mam inne pytanie: na BGG niestety nie widzę oficjalnego wyjaśnienia (a może źle szukałem) kiedy następuję ujawnienie tej siczy. Mamy dwie możliwości:
1. Faza Rund
2. Faza Końca Rundy.
Tutaj temat jaki znalazłem, ale sam Kevin Chapman napisał, że nie ma oficjalnej informacji na ten temat od projektantów:
https://boardgamegeek.com/thread/333912 ... ence-cards

Jak wy gracie?
Ostatnio zmieniony 05 gru 2024, 13:54 przez akustyk, łącznie zmieniany 1 raz.
Wozik
Posty: 168
Rejestracja: 14 sty 2020, 13:10
Has thanked: 38 times
Been thanked: 43 times

Re: Dune:Wojna o Arrakis

Post autor: Wozik »

akustyk pisze: 05 gru 2024, 12:17 Mam do was pytanie a propos karty Mahdi:
Obrazek

Rozumiem, że ujawniam tylko sicz, żetonów rozmieszczenia nie dotykam ;) Na BGG niestety nie widzę oficjalnego wyjaśnienia (a może źle szukałem) kiedy następuję ujawnienie tej siczy. Tutaj temat jaki znalazłem, ale sam Kevin Chapman napisał, że nie ma oficjalnej informacji na ten temat od projektantów:
https://boardgamegeek.com/thread/333912 ... ence-cards

Jak wy gracie?
Sicz to sicz.
akustyk
Posty: 150
Rejestracja: 04 sty 2019, 20:11
Has thanked: 64 times
Been thanked: 56 times

Re: Dune:Wojna o Arrakis

Post autor: akustyk »

Może pytanie nie zabrzmiało dobrze:
Kiedy ujawniacie tą sicz? Podczas fazy rund czy w fazie końca rundy?
Wozik
Posty: 168
Rejestracja: 14 sty 2020, 13:10
Has thanked: 38 times
Been thanked: 43 times

Re: Dune:Wojna o Arrakis

Post autor: Wozik »

akustyk pisze: 05 gru 2024, 13:53 Może pytanie nie zabrzmiało dobrze:
Kiedy ujawniacie tą sicz? Podczas fazy rund czy w fazie końca rundy?
Moim zdaniem bez znaczenia, dopóki spełnione są warunki: sicz ujawniona jest przez gracza grającego Atrydami, jest w niej Paul, obydwie rzeczy są spełnione w fazie końca rundy.
akustyk
Posty: 150
Rejestracja: 04 sty 2019, 20:11
Has thanked: 64 times
Been thanked: 56 times

Re: Dune:Wojna o Arrakis

Post autor: akustyk »

Wozik pisze: 05 gru 2024, 14:01
akustyk pisze: 05 gru 2024, 13:53 Może pytanie nie zabrzmiało dobrze:
Kiedy ujawniacie tą sicz? Podczas fazy rund czy w fazie końca rundy?
Moim zdaniem bez znaczenia, dopóki spełnione są warunki: sicz ujawniona jest przez gracza grającego Atrydami, jest w niej Paul, obydwie rzeczy są spełnione w fazie końca rundy.
No nie do końca. Jak grasz Harkonnenami i widzisz taką sicz to możesz ją zaatakować. Jak wygrasz to Paul wraca do zbiornika regeneracyjnego i już karty nie możesz pozyskać. Jak ujawnisz na koniec to Harkonnenowie mogą wcześniej przypuszczać, że będziesz chciał to zrobić, ale nie ma pewności i czasem nie zaryzykuje. Różnica jest i 2 pkt piechotą nie chodzą ;) Wczoraj właśnie miałem taką sytuację.
Wozik
Posty: 168
Rejestracja: 14 sty 2020, 13:10
Has thanked: 38 times
Been thanked: 43 times

Re: Dune:Wojna o Arrakis

Post autor: Wozik »

akustyk pisze: 05 gru 2024, 14:12
Wozik pisze: 05 gru 2024, 14:01
akustyk pisze: 05 gru 2024, 13:53 Może pytanie nie zabrzmiało dobrze:
Kiedy ujawniacie tą sicz? Podczas fazy rund czy w fazie końca rundy?
Moim zdaniem bez znaczenia, dopóki spełnione są warunki: sicz ujawniona jest przez gracza grającego Atrydami, jest w niej Paul, obydwie rzeczy są spełnione w fazie końca rundy.
No nie do końca. Jak grasz Harkonnenami i widzisz taką sicz to możesz ją zaatakować. Jak wygrasz to Paul wraca do zbiornika regeneracyjnego i już karty nie możesz pozyskać. Jak ujawnisz na koniec to Harkonnenowie mogą wcześniej przypuszczać, że będziesz chciał to zrobić, ale nie ma pewności i czasem nie zaryzykuje. Różnica jest i 2 pkt piechotą nie chodzą ;) Wczoraj właśnie miałem taką sytuację.
Czyli warunek na koniec rundy nie jest spełniony, nie ma punktów. Ryzyko Atrydów, aby ugrać punkty z tej misji. Może doprecyzuję, ujawniona sicz i obecność Paula muszą występować na koniec rundy, niezależnie od tego kiedy Paul tam się znalazł, albo kiedy sicz została ujawniona w trakcie rundy.
akustyk
Posty: 150
Rejestracja: 04 sty 2019, 20:11
Has thanked: 64 times
Been thanked: 56 times

Re: Dune:Wojna o Arrakis

Post autor: akustyk »

Wozik pisze: 05 gru 2024, 14:14 Czyli warunek na koniec rundy nie jest spełniony, nie ma punktów. Ryzyko Atrydów, aby ugrać punkty z tej misji. Może doprecyzuję, ujawniona sicz i obecność Paula muszą występować na koniec rundy, niezależnie od tego kiedy Paul tam się znalazł, albo kiedy sicz została ujawniona w trakcie rundy.
A czytałeś wypowiedzi Kevina Chapmana na BGG? Dałem linka do forum:
"It is revealed when card is claimed, during the End of the Round phase."
Wozik
Posty: 168
Rejestracja: 14 sty 2020, 13:10
Has thanked: 38 times
Been thanked: 43 times

Re: Dune:Wojna o Arrakis

Post autor: Wozik »

akustyk pisze: 05 gru 2024, 15:13
Wozik pisze: 05 gru 2024, 14:14 Czyli warunek na koniec rundy nie jest spełniony, nie ma punktów. Ryzyko Atrydów, aby ugrać punkty z tej misji. Może doprecyzuję, ujawniona sicz i obecność Paula muszą występować na koniec rundy, niezależnie od tego kiedy Paul tam się znalazł, albo kiedy sicz została ujawniona w trakcie rundy.
A czytałeś wypowiedzi Kevina Chapmana na BGG? Dałem linka do forum:
"It is revealed when card is claimed, during the End of the Round phase."
O widzisz, dzięki za wyjaśnienie.
akustyk
Posty: 150
Rejestracja: 04 sty 2019, 20:11
Has thanked: 64 times
Been thanked: 56 times

Re: Dune:Wojna o Arrakis

Post autor: akustyk »

Właśnie dlatego zapytałem jak wy gracie?
Ianixius
Posty: 141
Rejestracja: 06 lut 2021, 22:37
Has thanked: 19 times
Been thanked: 6 times

Re: Dune:Wojna o Arrakis

Post autor: Ianixius »

Ja grałem tak, że ujawniałem sicz i 'zaklepwywałem' kartę w trakcie rundy, ale punkty dodawałem na koniec
akustyk
Posty: 150
Rejestracja: 04 sty 2019, 20:11
Has thanked: 64 times
Been thanked: 56 times

Re: Dune:Wojna o Arrakis

Post autor: akustyk »

Ianixius pisze: 04 sty 2025, 08:23 Ja grałem tak, że ujawniałem sicz i 'zaklepwywałem' kartę w trakcie rundy, ale punkty dodawałem na koniec
Czyli nie tak jak Kevin napisał. Ja wolę się trzymać jego wersji. To jednak oficjalny tester i ma kontakt z projektantami.
Ianixius
Posty: 141
Rejestracja: 06 lut 2021, 22:37
Has thanked: 19 times
Been thanked: 6 times

Re: Dune:Wojna o Arrakis

Post autor: Ianixius »

No tak, ale to dla mnie była intuicyjne rozwiązanie
erykg
Posty: 11
Rejestracja: 28 kwie 2024, 14:38
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: Dune:Wojna o Arrakis

Post autor: erykg »

Hej

Taki przypadek:
Jako Atrydzi umieszczam żeton czerwia tam gdzie mam swój legion (poza sicza). Potem atakuje mnie legion Harkonenów. Czy najpierw odkrywamy żeton czerwia (i załóżmy że pojawia się czerw) - to przeprowadzamy walkę Harkonenów z czerwiem? I jak zostaną jakies jednostki po tej pierwszej walce to dopiero przeprowadzamy atak na legion Atrydow?
akustyk
Posty: 150
Rejestracja: 04 sty 2019, 20:11
Has thanked: 64 times
Been thanked: 56 times

Re: Dune:Wojna o Arrakis - pytania o zasady

Post autor: akustyk »

Proszę o usunięcie... zła odpowiedź była.
Ostatnio zmieniony 27 sty 2025, 09:56 przez akustyk, łącznie zmieniany 2 razy.
erykg
Posty: 11
Rejestracja: 28 kwie 2024, 14:38
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: Dune:Wojna o Arrakis - pytania o zasady

Post autor: erykg »

akustyk pisze: 26 sty 2025, 23:06 Najpierw rozpatrujesz żeton. Jeśli to czerw to następuje odwrót. Jeśli nie ma jak to czerw atakuje. Dopiero w następnej kolejności następuje walka z kegionem.
Ale z tego wynika ze jak legion Harkonenów zrobi odwrót (Atrydzi standardowo decydują zapewne) to będzie taki stan, że czerw zostanie na polu z legionem Atrydów - w teorii nie powinno tak być bo Atrydzi nie mogą zatrzymywać się (więc i być?) na polu z czerwiem.

No i co potem? Załóżmy, że tak zostanie. Legion Harkonenów atakuje znów (po wcześniejszym odwrocie) - to zaczyna od czerwia, potem walka z legionem Atrydów?
akustyk
Posty: 150
Rejestracja: 04 sty 2019, 20:11
Has thanked: 64 times
Been thanked: 56 times

Re: Dune:Wojna o Arrakis - pytania o zasady

Post autor: akustyk »

Na stronie 31 instrukcji jest napisane:
Ani Legiony Harkonnenów, ani Atrydów nigdy nie mogą wejść ani zaatakować Obszarów na których znajduje się Czerw Pustyni.

Także tutaj sprawa jest prosta.
akustyk
Posty: 150
Rejestracja: 04 sty 2019, 20:11
Has thanked: 64 times
Been thanked: 56 times

Re: Dune:Wojna o Arrakis - pytania o zasady

Post autor: akustyk »

W sumie to źle Ci napisałem. Po kolei co się dzieje:
1. Legion Atrydów zostaje zaatakowany najpierw. Mamy bitwę.
2. Jeśli Legion Atrydów przegra to tak czy tak (czy się wycofa zgodnie z zasadami (tak Harkonneni go przesuną) czy zostanie zniszczony) znika z obszaru.
3. Legion Harkonnenów może teraz mieć dwie możliwości:
a) wejść na obszar z żetonem i wtedy następuje ujawnienie żetonu. Jeśli to czerw to znowu są dwie możliwości:
1) Jeśli Legion może dokonać odwrotu to Atrydzi go przesuwają zgodnie z zasadami
2) Jeśli Legion nie może dokonać odwrotu to Czerw atakuje (zgodnie z zasadami) i znika automatycznie.
b) Legion Harkonnenów po bitwie nie wchodzi na teren z żetonem i nic się nie dzieje z tym żetonem. Czeka na kolejną fazę (Pustynne zagrożenia).

Tak powinno to wyglądać. Przepraszam za wprowadzenie w błąd.
Paywer
Posty: 10
Rejestracja: 01 maja 2021, 17:56

Re: Dune:Wojna o Arrakis - pytania o zasady

Post autor: Paywer »

Mam pytanie odnośnie jednej sytuacji. Mianowicie chodzi o atak przy użyciu akcji transportu ornitopterem albo jeźdzcem piasku. Jest powiedziane w instrukcji, że można atakować legion na regionie do którego można się dostać przy użyciu tych specjalnych akcji ruchu. Czyli jeżeli atakujemy legion w regionie który sasiaduje z regionem zawierającym czerwia tzn. że region z czerwiem był regionem przez który przejeżdżamy bądź przelatujemy (zależnie od frakcji) i teoretycznie z niego jest atak. Pytanie brzmi co się dzieje gdy atakujący nie chce kontynuować walki po jednej rundzie. W instrukcji jest że legion zostaje tam gdzie był czyli w regionie z którego atakował czyli w sąsiednim czyli w tym przypadku to wychodzi ten region z czerwiem. Jak t rozwiązać? Najlogiczniej chyba przyjąć że wtedy nie można przerwać walki jak atakujący i jedynie możliwy jest odwrót zgodnie z zasadami. Innej opcji sensownej nie widzę. Bo nie można przecież przerwać walki i zostać np 3 regiony wcześniej skąd rozpoczęło się ten dłuższy ruch bo przecież walka jest już po transporcie bądź przejeździe na czerwiu. Mówiąc fabularnie. Gra powinna być logiczna. Proszę o pomoc.
gregoff
Posty: 882
Rejestracja: 02 maja 2006, 22:55
Lokalizacja: Świecie nad Wisłą
Has thanked: 658 times
Been thanked: 218 times

Re: Dune:Wojna o Arrakis - pytania o zasady

Post autor: gregoff »

Nie wiem czy czytałeś zasady z FAQ 3.0 lub 3.1 ale tak jest wyraźnie napisane, że nie musisz poruszać się legionem po ataku do miejsca zaatakowanego. Czyli przerywasz atak zgodnie z zasadami z instrukcji:


Obrazek

Fabularnie jest to rozwiązane że przyleciałaś Ornitoreptorami lub przyjechałeś Czerwieni ale zdecydowałeś się wstrzymać atak i tym.samym środkami transportu wróciłeś do miejsca startu.
Jestem tak stary, że pamiętam internet do którego sie dzwoniło...
Paywer
Posty: 10
Rejestracja: 01 maja 2021, 17:56

Re: Dune:Wojna o Arrakis - pytania o zasady

Post autor: Paywer »

gregoff pisze: 29 sty 2025, 21:33 Nie wiem czy czytałeś zasady z FAQ 3.0 lub 3.1 ale tak jest wyraźnie napisane, że nie musisz poruszać się legionem po ataku do miejsca zaatakowanego. Czyli przerywasz atak zgodnie z zasadami z instrukcji:


Obrazek

Fabularnie jest to rozwiązane że przyleciałaś Ornitoreptorami lub przyjechałeś Czerwieni ale zdecydowałeś się wstrzymać atak i tym.samym środkami transportu wróciłeś do miejsca startu.
Mało logiczne takie latanie w te i we wte. Naciągane moim zdaniem. Wg mnie najsensowniejsza interpretacja to taka że jeśli region z którego się atakowało czyli sąsiadujący wg zasad to ten który jest ostatni na ścieżce do regionu atakowanego i jeśli nie zawiera on czerwia to można normalnie wstrzymać atak i na nim zostać a jelsi ma czerwia to możliwy jest tylko odwrót zgodnie z zasadami czyli na wolny sąsiadujący region chyba że takiego nie ma. Zostaje jeszcze kwestia regionów z żetonem czerwia w przypadku harkonnenów. Chyba że przyjąć że tylko odwrót jest dostępny po takim specjalnym ruchu czyli innymi słowy desancie. Temat mocno dyskusyjny moim zdaniem. :/
ODPOWIEDZ