Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Pouzy
Posty: 113
Rejestracja: 19 sty 2020, 19:14
Has thanked: 19 times
Been thanked: 35 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości

Post autor: Pouzy »

Czy karty akcji wrogów:
1) tasujemy w każdej rundzie
2) tasujemy po tym jak talia skończy się
3) jest na nich jakiś symbol przetasowania (jak np. w GH)
Awatar użytkownika
Sarna
Posty: 404
Rejestracja: 21 lut 2013, 19:29
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 138 times
Been thanked: 64 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości

Post autor: Sarna »

Tasujeny kiedy talia akcji się skończy.
MowMiStefan
Posty: 913
Rejestracja: 17 sie 2020, 15:09
Lokalizacja: Warszawa/Tychy
Has thanked: 142 times
Been thanked: 318 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości

Post autor: MowMiStefan »

PanLech pisze: 25 sty 2025, 09:31 Na początku rundy walki dociągam karty, żeby mieć 5 w ręku. Podczas rundy walki mogę dowolnie zagrywać karty reakcji z ręki (limit 1 na akcję), i do tego zagrywam dwie akcje w swojej turze.

Przykład: gram zbrojnym. Po dobieraniu kart na początku rundy walki mam w ręku: 2x Potworny cios i 2x Atak tarczą. Nadchodzi moja tura. Mam przeciwnika w zwarciu. Wykonuję pierwszą akcję, którą jest Potworny cios (Akcja: atak 3) i w ramach reakcji zagrywam Atak tarczą (Reakcja: twoja tura) wzmacniając cios dodając mu 1 przebicie. Następnie wykonuję drugą akcję, robiąc to samo czyli zagrywam drugi potworny cios i wzmacniam go reakcją z drugiego Ataku tarczą. Zagrałem dwie akcje, w każdej z akcji zagrałem jedną reakcję. Zgodnie z zasadami?
Tak. Oczywiscie zostala Ci jedna karta na rece. Nikt inny tez nie mogl zagrac juz reakcji do Twoich Potwornych Ciosow (jedna reakcja nie wazne od kogo).

Jesli gralbys karte akcji majaca 2+ czynnosci, np: Atak 3 + Atak 1 to wtedy karta reakcji (nadal jedna) wyplynie tylko na jedna czynnosc - Ty wybierasz ktora.
Gargi
Posty: 115
Rejestracja: 29 gru 2021, 23:53
Has thanked: 11 times
Been thanked: 5 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości

Post autor: Gargi »

1.Gdy rzucam zaklęcie z karty bohatera muszę posiadać różdżkę? Do ataku magicznego rozumiem,że musi być różdżka,ale np do dołożenia jakiegoś efektu np ogłoszenie?

2.Podczas rozpatrywania pułapki np bomby odlamkowej rzuca się 3 kośćmi o ataku 3. Oprócz tego siła wynosi 3? Czyli podstawa to 3 plus ewentualne sukcesy z kości? Jeśli na bombie jest siła to sprawdza się obronę wręcz u wroga?
Tommus001
Posty: 3
Rejestracja: 20 lis 2020, 20:33

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości

Post autor: Tommus001 »

Dzień dobry,

Chciałem zapytać czy ktoś z tutaj obecnych mogły potwierdź mi jedna rzecz. Atak bronią z cecha obszarową. Jak rozumiem jak jestem na polu tylko z wrogami to atak wchodzi w każdego z nich. Rzut na każdego osobno.

Czy jak na polu poza wrogiem jest jeszcze inny bohater to bohater też jest celem tego ataku i tu też rzucam na atak tak jak na wroga?

W skrócie czy atak obszarowy wpływa też na moich kolegów z drużyny? :)
lazarro
Posty: 242
Rejestracja: 01 sie 2017, 19:48
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 8 times
Been thanked: 26 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

Post autor: lazarro »

Tommus001 pisze: 25 sty 2025, 14:06 Dzień dobry,

Chciałem zapytać czy ktoś z tutaj obecnych mogły potwierdź mi jedna rzecz. Atak bronią z cecha obszarową. Jak rozumiem jak jestem na polu tylko z wrogami to atak wchodzi w każdego z nich. Rzut na każdego osobno.

Czy jak na polu poza wrogiem jest jeszcze inny bohater to bohater też jest celem tego ataku i tu też rzucam na atak tak jak na wroga?

W skrócie czy atak obszarowy wpływa też na moich kolegów z drużyny? :)
Jest odpowiedni dział do zadawania pytań odnośnie zasad. Dobrze rozumujesz co do ataku obszarowego.
Niech admin przeniesie to pytanie do odpowiedniego działu.

Tak czytam od 2 dni Wasze żale i serducho mi pęka. Przecież za moment będziemy mieli rozwiązanie tymczasowe. Co teraz chłop ma zrobić? Wydrukować i każdemu pod drzwi dać fix pack w przeciągu tygodnia? Nie macie innych gier aby przeczekać lub zagrać ze świadomością tych błędów. Te wszystkie porównania do aut, żarcia są niepotrzebne. Dajcie autorowi gry czas na rozwiazanie i na wykonanie fix packa.
EDIT: mówcie więcej o rozgrywce i o tym co dzieje się na planszy.
Awatar użytkownika
arian
Posty: 934
Rejestracja: 26 sty 2016, 22:38
Has thanked: 326 times
Been thanked: 692 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości

Post autor: arian »

Tommus001 pisze: 25 sty 2025, 14:07 W skrócie czy atak obszarowy wpływa też na moich kolegów z drużyny? :)
Wpływa tak samo, jak na każdego przeciwnika. Ale zawsze możesz zrezygnować z ataku obszarowego i wykonać zwykły atak. Dlatego mimo posiadania broni obszarowej karty zapewniające kilka ataków w jednej akcji są dalej całkiem przydatne. :)
matio2007
Posty: 724
Rejestracja: 05 gru 2013, 12:55
Has thanked: 4 times
Been thanked: 287 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości

Post autor: matio2007 »

seki pisze: 24 sty 2025, 22:43 Czytam instrukcje i albo ja nie umiem czytać ze zrozumieniem albo coś jest namieszane w zasadach ataku wręcz. Instrukcja wprowadzająca strona 8, punkt 5 nakazuje przerzut wszystkich kości, na których wypadła wartość 1. Dokładne brzmienie to: Jeżeli podczas rzutu na trafienie uzyskaliscie wynik 1, wykonujecie dodatkowy rzut wszystkimi kośćmi na których wypadł taki rezultat. Kłóci się to ze złotą zasadą, która mówi że każda 1 jest sukcesem. Jak sukcesem skoro musimy ją przerzucić? Przykład sugeruje z kolei, że owszem 1 pozwala na przerzut ale innej kości a nie tej na której wypadło 1. Jak to ostatecznie ma działać?
Zacytowany fragment instrukcji nie nakazuje przerzutu, tylko dodatkowy rzut.
Za każdą uzyskaną "1" możecie wykonać dodatkowy rzut, z szansą na uzyskanie dodatkowego sukcesu na kości.
Przykład nie mówi nic o tym, którą kością wykonujemy dodatkowy rzut - nie ma to żadnego znaczenia, możecie użyć dowolnej kości z tych, którymi rzucaliście, lub wziąć nową kość z puli i nią wykonać rzut.
Gargi pisze: 25 sty 2025, 12:03 1.Gdy rzucam zaklęcie z karty bohatera muszę posiadać różdżkę? Do ataku magicznego rozumiem,że musi być różdżka,ale np do dołożenia jakiegoś efektu np ogłoszenie?

2.Podczas rozpatrywania pułapki np bomby odlamkowej rzuca się 3 kośćmi o ataku 3. Oprócz tego siła wynosi 3? Czyli podstawa to 3 plus ewentualne sukcesy z kości? Jeśli na bombie jest siła to sprawdza się obronę wręcz u wroga?
1. Różdżka jest potrzebna tylko do wykonywania ataków magicznych, nie do wszystkich zaklęć. Podobne jak każda inna broń jest potrzebna tylko do wykonywania konkretnych ataków.
2. Siła jest podana zawsze na żetonie - w przypadku bomby odłamkowej wynosi 3 + 3 kości ataku. Czyli 3 sukcesy od uzyskane są od razu + 3 potencjalne sukcesy na kościach. Jeżeli podana jest siła, to obrona wręcz jest testowana u wroga.
Ostatnio zmieniony 25 sty 2025, 20:53 przez matio2007, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Bruno
Posty: 2270
Rejestracja: 27 lip 2017, 19:13
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1703 times
Been thanked: 1298 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości

Post autor: Bruno »

matio2007 pisze: 25 sty 2025, 20:37 Zacytowany fragment instrukcji nie nakazuje przerzutu, tylko dodatkowy rzut.
Za każdą uzyskaną "1" możecie wykonać dodatkowy rzut, z szansą na uzyskanie dodatkowego sukcesu na kości.
Przykład nie mówi nic o tym, którą kością wykonujemy dodatkowy rzut (...)
Jak to :?: Mówi wprost, żeby przerzucić wszystkie kości, na których wypadła 1...
seki pisze: 24 sty 2025, 22:43 Dokładne brzmienie to: Jeżeli podczas rzutu na trafienie uzyskaliscie wynik 1, wykonujecie dodatkowy rzut wszystkimi kośćmi na których wypadł taki rezultat.
Jesteś szczęśliwym posiadaczem np. Gloomhaven? Masz więc egzemplarz tej gry, a nie jej kopię. To znacząca różnica ;-)
Druga edycja GWT: pacholęta wznoszą domy w krainie My little pony.
Kupię DGT Cube!
matio2007
Posty: 724
Rejestracja: 05 gru 2013, 12:55
Has thanked: 4 times
Been thanked: 287 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości

Post autor: matio2007 »

Bruno pisze: 25 sty 2025, 21:51
matio2007 pisze: 25 sty 2025, 20:37 Zacytowany fragment instrukcji nie nakazuje przerzutu, tylko dodatkowy rzut.
Za każdą uzyskaną "1" możecie wykonać dodatkowy rzut, z szansą na uzyskanie dodatkowego sukcesu na kości.
Przykład nie mówi nic o tym, którą kością wykonujemy dodatkowy rzut (...)
Jak to :?: Mówi wprost, żeby przerzucić wszystkie kości, na których wypadła 1...
seki pisze: 24 sty 2025, 22:43 Dokładne brzmienie to: Jeżeli podczas rzutu na trafienie uzyskaliscie wynik 1, wykonujecie dodatkowy rzut wszystkimi kośćmi na których wypadł taki rezultat.
Przykład nic o tym nie mówi, a o to było pytanie ;P
Natomiast w opisie ataku wręcz jest faktycznie informacja, którą cytujesz, żeby dodatkowy rzut wykonać kośćmi z uzyskanymi 1. Wpisałem tak aby łatwiej było zapamiętać, ale w rzeczywistości nie ma to znaczenia, można rzucić jakąkolwiek kością.
Awatar użytkownika
Bruno
Posty: 2270
Rejestracja: 27 lip 2017, 19:13
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1703 times
Been thanked: 1298 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości

Post autor: Bruno »

matio2007 pisze: 25 sty 2025, 21:56
Bruno pisze: 25 sty 2025, 21:51
matio2007 pisze: 25 sty 2025, 20:37 Zacytowany fragment instrukcji nie nakazuje przerzutu, tylko dodatkowy rzut.
Za każdą uzyskaną "1" możecie wykonać dodatkowy rzut, z szansą na uzyskanie dodatkowego sukcesu na kości.
Przykład nie mówi nic o tym, którą kością wykonujemy dodatkowy rzut (...)
Jak to :?: Mówi wprost, żeby przerzucić wszystkie kości, na których wypadła 1...
seki pisze: 24 sty 2025, 22:43 Dokładne brzmienie to: Jeżeli podczas rzutu na trafienie uzyskaliscie wynik 1, wykonujecie dodatkowy rzut wszystkimi kośćmi na których wypadł taki rezultat.
Przykład nic o tym nie mówi, a o to było pytanie ;P
Natomiast w opisie ataku wręcz jest faktycznie informacja, którą cytujesz, żeby dodatkowy rzut wykonać kośćmi z uzyskanymi 1. Wpisałem tak aby łatwiej było zapamiętać, ale w rzeczywistości nie ma to znaczenia, można rzucić jakąkolwiek kością.
Dzięki za szybką odpowiedź!
Natomiast to właśnie zacytowany fragment z instrukcji wzbudził wątpliwości u Sekiego - i u mnie też by wzbudził. Dlaczego mam "przerzucać jedynki", skoro wg reguł jedynka to zawsze sukces.
Myślę, że warto ten zapis poprawić, aby brzmiał bardziej klarownie, w kolejnych drukach.
Jesteś szczęśliwym posiadaczem np. Gloomhaven? Masz więc egzemplarz tej gry, a nie jej kopię. To znacząca różnica ;-)
Druga edycja GWT: pacholęta wznoszą domy w krainie My little pony.
Kupię DGT Cube!
matio2007
Posty: 724
Rejestracja: 05 gru 2013, 12:55
Has thanked: 4 times
Been thanked: 287 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości

Post autor: matio2007 »

Bruno pisze: 25 sty 2025, 22:05
Dzięki za szybką odpowiedź!
Natomiast to właśnie zacytowany fragment z instrukcji wzbudził wątpliwości u Sekiego - i u mnie też by wzbudził. Dlaczego mam "przerzucać jedynki", skoro wg reguł jedynka to zawsze sukces.
Myślę, że warto ten zapis poprawić, aby brzmiał bardziej klarownie, w kolejnych drukach.
Masz rację, powinno to być klarowniej napisane w tym zacytowanym punkcie.
Natomiast jest istotne, że nie mówimy o "przerzucaniu", tylko o "dodatkowym rzucie". Te dwa zapisy nie są tożsame.
Awatar użytkownika
Poochacz
Posty: 597
Rejestracja: 16 maja 2014, 17:27
Has thanked: 155 times
Been thanked: 377 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości

Post autor: Poochacz »

Po dwóch misjach szkoleniowych mam jedno pytanie: 6 podczas walki oznacza brak sukcesu ale co to oznacza? Autofail całego ataku? Co jak wyrzucę dwie jedynki i szóstkę?
Awatar użytkownika
Sarna
Posty: 404
Rejestracja: 21 lut 2013, 19:29
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 138 times
Been thanked: 64 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości

Post autor: Sarna »

To za dwie 1 masz 2 dodatkowe rzuty, a 6 nie trafiła. Myślę, że ta nie trafiającą 6 zdarzy Ci się potem, kiedy będziesz miał np kartę z atakiem 5, do tego +1 z miecza, niby trafiasz na 6, ale to są jednak pudła.
Martzel
Posty: 5
Rejestracja: 14 kwie 2024, 10:35
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości

Post autor: Martzel »

Poochacz pisze: 26 sty 2025, 06:51 Po dwóch misjach szkoleniowych mam jedno pytanie: 6 podczas walki oznacza brak sukcesu ale co to oznacza? Autofail całego ataku? Co jak wyrzucę dwie jedynki i szóstkę?
W takim razie 1 oznaczałoby że wygrywasz całą bitwę ... Gdzie się podziała wyobraźnia :)))

Przecież to jest oczywiste że jedynka to +1 sukces and + 1 rzut/przerzut/dodatkowy rzut/magiczne poturlnięcie sześcianem mocy zwanym kością :)

A tak i jeszcze "szóstka" ale jest wyżej napisane nie ma co powtarzać:)
Awatar użytkownika
aduko
Posty: 454
Rejestracja: 05 lut 2013, 10:47
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 208 times
Been thanked: 164 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości

Post autor: aduko »

matio2007 pisze: 25 sty 2025, 20:37
Spoiler:
2. Siła jest podana zawsze na żetonie - w przypadku bomby odłamkowej wynosi 3 + 3 kości ataku. Czyli 3 sukcesy od uzyskane są od razu + 3 potencjalne sukcesy na kościach. Jeżeli podana jest siła, to obrona wręcz jest testowana u wroga.
Jeżeli przy rzucie nie wypadnie żaden sukces, to i tak wspomniana bomba zada 3 obrażenia? Tak samo np. przy ataku dystansowym, bez sukcesu na kościach, liczą się punkty z np. zwinności?
Awatar użytkownika
arian
Posty: 934
Rejestracja: 26 sty 2016, 22:38
Has thanked: 326 times
Been thanked: 692 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości

Post autor: arian »

aduko pisze: 26 sty 2025, 10:57
matio2007 pisze: 25 sty 2025, 20:37
Spoiler:
2. Siła jest podana zawsze na żetonie - w przypadku bomby odłamkowej wynosi 3 + 3 kości ataku. Czyli 3 sukcesy od uzyskane są od razu + 3 potencjalne sukcesy na kościach. Jeżeli podana jest siła, to obrona wręcz jest testowana u wroga.
Jeżeli przy rzucie nie wypadnie żaden sukces, to i tak wspomniana bomba zada 3 obrażenia? Tak samo np. przy ataku dystansowym, bez sukcesu na kościach, liczą się punkty z np. zwinności?
Tak. Jak zaatakujesz szczura, to w zasadzie masz gwarancję, że zginie. 🙂
MowMiStefan
Posty: 913
Rejestracja: 17 sie 2020, 15:09
Lokalizacja: Warszawa/Tychy
Has thanked: 142 times
Been thanked: 318 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości

Post autor: MowMiStefan »

Generalnie to jest tak, ze zawsze masz Cecha+Kostki. Cecha to gwarantowane sukcesy, a Kostki to losowe :) Bomba ma 3 Sily + 3 Kostki - wiec od 3 do 6 sukcesow plus przebicia z „1”. A Sila wskazuje, ze na Bombe dziaka podatawowy Pancerz/Obrona (jak Atak Wrecz).
Awatar użytkownika
Poochacz
Posty: 597
Rejestracja: 16 maja 2014, 17:27
Has thanked: 155 times
Been thanked: 377 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości

Post autor: Poochacz »

Martzel pisze: 26 sty 2025, 10:47 W takim razie 1 oznaczałoby że wygrywasz całą bitwę ... Gdzie się podziała wyobraźnia :)))

Przecież to jest oczywiste że jedynka to +1 sukces and + 1 rzut/przerzut/dodatkowy rzut/magiczne poturlnięcie sześcianem mocy zwanym kością :)

A tak i jeszcze "szóstka" ale jest wyżej napisane nie ma co powtarzać:)
Jedynki dają dodatkowe kości do rzutu więc to i tak profit. Wątpliwości miałem co do szóstki która jest tylko określoną jako "brak sukcesu". Na początku i tak jest brakiem sukcesu więc wydawało mi się że żadna to kara i chodzi o to że atak jest nieudany.
KubaDaMasta
Posty: 13
Rejestracja: 09 cze 2020, 11:10

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości

Post autor: KubaDaMasta »

hejka
nie mogę znaleźć takiej info. Czy ruch mogę przerwać do zrobienia np interakcji?. Zagrywam kartę ruch2 wchodzę na kafelek obok rozstawiam pułapkę i wracam na poprzedni kafelek?
Kurzynsky
Posty: 171
Rejestracja: 18 sty 2022, 17:40
Has thanked: 65 times
Been thanked: 27 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości

Post autor: Kurzynsky »

MowMiStefan pisze: 25 sty 2025, 02:33
seki pisze: 24 sty 2025, 22:43 Czytam instrukcje i albo ja nie umiem czytać ze zrozumieniem albo coś jest namieszane w zasadach ataku wręcz. Instrukcja wprowadzająca strona 8, punkt 5 nakazuje przerzut wszystkich kości, na których wypadła wartość 1. Dokładne brzmienie to: Jeżeli podczas rzutu na trafienie uzyskaliscie wynik 1, wykonujecie dodatkowy rzut wszystkimi kośćmi na których wypadł taki rezultat. Kłóci się to ze złotą zasadą, która mówi że każda 1 jest sukcesem. Jak sukcesem skoro musimy ją przerzucić? Przykład sugeruje z kolei, że owszem 1 pozwala na przerzut ale innej kości a nie tej na której wypadło 1. Jak to ostatecznie ma działać?
tez przez chwile na tym zawislem, tym bardziej ze 6 to skrzyzowane miecze i myslalem to bedzie trafienie :)
ale jest tak, ze 1 daje dodatkowa kostke, z ktorej jedynka znow da dodatkowa itd… ja wymienilem kostki z gry na 12mm k6 chessexa w ilosci 24 szt i kazdy ma swoja pule :)
Panowie,
Wg mnie - NIE.
Jeśli wyrzucimy 1, raz możemy wykonać dodatkowy rzut i jeśli wypadnie kolejny raz jeden to przerzucamy do skutku dopóki nie wyrzucimy wyniku różny niż jeden. W praktyce jedynka zapewnia sukces a dodatkowe obrażenie zadamy wyrzucając 2 lub 3 oczywiście jeśli nasz atak na to pozwala (karta ma np. Atak 2 lub 3).
Mam nadzieję że dobrze zrozumiałem ??

Przy okazji 2 pytania:

1) gdzie zaznaczamy postęp na torze czasu ? Jeśli np przemieszczamy się wozem po mapie. Bo rundy rozumiem że zaznaczamy na mapach misji.

2) czy jeśli po danej misji zostaną nam karty akcji to przechodzą do kolejnej ? Czy powinienem przetasować całość i wybrać nową piątkę kart przed kolejną misją ??

Z góry dzięki za pomoc

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 26 sty 2025, 13:07 przez Kurzynsky, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
tomp
Posty: 2576
Rejestracja: 26 kwie 2020, 21:49
Has thanked: 336 times
Been thanked: 554 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości

Post autor: tomp »

artykuł od strony probabilistycznej dla zastosowanego mechanizmu walki na kościach

https://www.analyticscheck.net/posts/exploding-dice
Zachęcam do poznania skali ocen BGG
Awatar użytkownika
aduko
Posty: 454
Rejestracja: 05 lut 2013, 10:47
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 208 times
Been thanked: 164 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości

Post autor: aduko »

Kurzynsky pisze: 26 sty 2025, 13:03
Przy okazji 2 pytania:

1) gdzie zaznaczamy postęp na torze czasu ? Jeśli np przemieszczamy się wozem po mapie. Bo rundy rozumiem że zaznaczamy na mapach misji.

2) czy jeśli po danej misji zostaną nam karty akcji to przechodzą do kolejnej ? Czy powinienem przetasować całość i wybrać nową piątkę kart przed kolejną misją ??

Z góry dzięki za pomoc

Pozdrawiam
1. Na planszy wozu masz tor czasu.

2. Każdą misję zaczynasz z odświeżoną talią 20 kart.
Kurzynsky pisze: 26 sty 2025, 13:03
Panowie,
Wg mnie - NIE.
Jeśli wyrzucimy 1, raz możemy wykonać dodatkowy rzut i jeśli wypadnie kolejny raz jeden to przerzucamy do skutku dopóki nie wyrzucimy wyniku różny niż jeden. W praktyce jedynka zapewnia sukces a dodatkowe obrażenie zadamy wyrzucając 2 lub 3 oczywiście jeśli nasz atak na to pozwala (karta ma np. Atak 2 lub 3).
Mam nadzieję że dobrze zrozumiałem ??
Każda 1 dodaje dodatkową kość, którą możesz rzucić podczas ataku.
Ostatnio zmieniony 26 sty 2025, 13:11 przez aduko, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Sarna
Posty: 404
Rejestracja: 21 lut 2013, 19:29
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 138 times
Been thanked: 64 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości

Post autor: Sarna »

Dobrze zrozumiałeś.
Na planszy wozu masz licznik dni, tam przesuwasz znacznik.
Przed każdą misją wybierasz 20 dowolnych kart z których będziesz korzystał w czasie tej misji i 5 dowolnych na rękę startową. Zawsze na początku nowej misji możesz wybierać z pełnej puli kart.
Awatar użytkownika
aduko
Posty: 454
Rejestracja: 05 lut 2013, 10:47
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 208 times
Been thanked: 164 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości

Post autor: aduko »

Na torze morale górne pola mają małe czarne krzyżyki. Czy są to pola niedostępne dla postaci?


Obrazek
ODPOWIEDZ