Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
Czy karty akcji wrogów:
1) tasujemy w każdej rundzie
2) tasujemy po tym jak talia skończy się
3) jest na nich jakiś symbol przetasowania (jak np. w GH)
1) tasujemy w każdej rundzie
2) tasujemy po tym jak talia skończy się
3) jest na nich jakiś symbol przetasowania (jak np. w GH)
-
- Posty: 913
- Rejestracja: 17 sie 2020, 15:09
- Lokalizacja: Warszawa/Tychy
- Has thanked: 142 times
- Been thanked: 318 times
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
Tak. Oczywiscie zostala Ci jedna karta na rece. Nikt inny tez nie mogl zagrac juz reakcji do Twoich Potwornych Ciosow (jedna reakcja nie wazne od kogo).PanLech pisze: ↑25 sty 2025, 09:31 Na początku rundy walki dociągam karty, żeby mieć 5 w ręku. Podczas rundy walki mogę dowolnie zagrywać karty reakcji z ręki (limit 1 na akcję), i do tego zagrywam dwie akcje w swojej turze.
Przykład: gram zbrojnym. Po dobieraniu kart na początku rundy walki mam w ręku: 2x Potworny cios i 2x Atak tarczą. Nadchodzi moja tura. Mam przeciwnika w zwarciu. Wykonuję pierwszą akcję, którą jest Potworny cios (Akcja: atak 3) i w ramach reakcji zagrywam Atak tarczą (Reakcja: twoja tura) wzmacniając cios dodając mu 1 przebicie. Następnie wykonuję drugą akcję, robiąc to samo czyli zagrywam drugi potworny cios i wzmacniam go reakcją z drugiego Ataku tarczą. Zagrałem dwie akcje, w każdej z akcji zagrałem jedną reakcję. Zgodnie z zasadami?
Jesli gralbys karte akcji majaca 2+ czynnosci, np: Atak 3 + Atak 1 to wtedy karta reakcji (nadal jedna) wyplynie tylko na jedna czynnosc - Ty wybierasz ktora.
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
1.Gdy rzucam zaklęcie z karty bohatera muszę posiadać różdżkę? Do ataku magicznego rozumiem,że musi być różdżka,ale np do dołożenia jakiegoś efektu np ogłoszenie?
2.Podczas rozpatrywania pułapki np bomby odlamkowej rzuca się 3 kośćmi o ataku 3. Oprócz tego siła wynosi 3? Czyli podstawa to 3 plus ewentualne sukcesy z kości? Jeśli na bombie jest siła to sprawdza się obronę wręcz u wroga?
2.Podczas rozpatrywania pułapki np bomby odlamkowej rzuca się 3 kośćmi o ataku 3. Oprócz tego siła wynosi 3? Czyli podstawa to 3 plus ewentualne sukcesy z kości? Jeśli na bombie jest siła to sprawdza się obronę wręcz u wroga?
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
Dzień dobry,
Chciałem zapytać czy ktoś z tutaj obecnych mogły potwierdź mi jedna rzecz. Atak bronią z cecha obszarową. Jak rozumiem jak jestem na polu tylko z wrogami to atak wchodzi w każdego z nich. Rzut na każdego osobno.
Czy jak na polu poza wrogiem jest jeszcze inny bohater to bohater też jest celem tego ataku i tu też rzucam na atak tak jak na wroga?
W skrócie czy atak obszarowy wpływa też na moich kolegów z drużyny?
Chciałem zapytać czy ktoś z tutaj obecnych mogły potwierdź mi jedna rzecz. Atak bronią z cecha obszarową. Jak rozumiem jak jestem na polu tylko z wrogami to atak wchodzi w każdego z nich. Rzut na każdego osobno.
Czy jak na polu poza wrogiem jest jeszcze inny bohater to bohater też jest celem tego ataku i tu też rzucam na atak tak jak na wroga?
W skrócie czy atak obszarowy wpływa też na moich kolegów z drużyny?

-
- Posty: 242
- Rejestracja: 01 sie 2017, 19:48
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 26 times
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)
Jest odpowiedni dział do zadawania pytań odnośnie zasad. Dobrze rozumujesz co do ataku obszarowego.Tommus001 pisze: ↑25 sty 2025, 14:06 Dzień dobry,
Chciałem zapytać czy ktoś z tutaj obecnych mogły potwierdź mi jedna rzecz. Atak bronią z cecha obszarową. Jak rozumiem jak jestem na polu tylko z wrogami to atak wchodzi w każdego z nich. Rzut na każdego osobno.
Czy jak na polu poza wrogiem jest jeszcze inny bohater to bohater też jest celem tego ataku i tu też rzucam na atak tak jak na wroga?
W skrócie czy atak obszarowy wpływa też na moich kolegów z drużyny?![]()
Niech admin przeniesie to pytanie do odpowiedniego działu.
Tak czytam od 2 dni Wasze żale i serducho mi pęka. Przecież za moment będziemy mieli rozwiązanie tymczasowe. Co teraz chłop ma zrobić? Wydrukować i każdemu pod drzwi dać fix pack w przeciągu tygodnia? Nie macie innych gier aby przeczekać lub zagrać ze świadomością tych błędów. Te wszystkie porównania do aut, żarcia są niepotrzebne. Dajcie autorowi gry czas na rozwiazanie i na wykonanie fix packa.
EDIT: mówcie więcej o rozgrywce i o tym co dzieje się na planszy.
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
Wpływa tak samo, jak na każdego przeciwnika. Ale zawsze możesz zrezygnować z ataku obszarowego i wykonać zwykły atak. Dlatego mimo posiadania broni obszarowej karty zapewniające kilka ataków w jednej akcji są dalej całkiem przydatne.

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
Zacytowany fragment instrukcji nie nakazuje przerzutu, tylko dodatkowy rzut.seki pisze: ↑24 sty 2025, 22:43 Czytam instrukcje i albo ja nie umiem czytać ze zrozumieniem albo coś jest namieszane w zasadach ataku wręcz. Instrukcja wprowadzająca strona 8, punkt 5 nakazuje przerzut wszystkich kości, na których wypadła wartość 1. Dokładne brzmienie to: Jeżeli podczas rzutu na trafienie uzyskaliscie wynik 1, wykonujecie dodatkowy rzut wszystkimi kośćmi na których wypadł taki rezultat. Kłóci się to ze złotą zasadą, która mówi że każda 1 jest sukcesem. Jak sukcesem skoro musimy ją przerzucić? Przykład sugeruje z kolei, że owszem 1 pozwala na przerzut ale innej kości a nie tej na której wypadło 1. Jak to ostatecznie ma działać?
Za każdą uzyskaną "1" możecie wykonać dodatkowy rzut, z szansą na uzyskanie dodatkowego sukcesu na kości.
Przykład nie mówi nic o tym, którą kością wykonujemy dodatkowy rzut - nie ma to żadnego znaczenia, możecie użyć dowolnej kości z tych, którymi rzucaliście, lub wziąć nową kość z puli i nią wykonać rzut.
1. Różdżka jest potrzebna tylko do wykonywania ataków magicznych, nie do wszystkich zaklęć. Podobne jak każda inna broń jest potrzebna tylko do wykonywania konkretnych ataków.Gargi pisze: ↑25 sty 2025, 12:03 1.Gdy rzucam zaklęcie z karty bohatera muszę posiadać różdżkę? Do ataku magicznego rozumiem,że musi być różdżka,ale np do dołożenia jakiegoś efektu np ogłoszenie?
2.Podczas rozpatrywania pułapki np bomby odlamkowej rzuca się 3 kośćmi o ataku 3. Oprócz tego siła wynosi 3? Czyli podstawa to 3 plus ewentualne sukcesy z kości? Jeśli na bombie jest siła to sprawdza się obronę wręcz u wroga?
2. Siła jest podana zawsze na żetonie - w przypadku bomby odłamkowej wynosi 3 + 3 kości ataku. Czyli 3 sukcesy od uzyskane są od razu + 3 potencjalne sukcesy na kościach. Jeżeli podana jest siła, to obrona wręcz jest testowana u wroga.
Ostatnio zmieniony 25 sty 2025, 20:53 przez matio2007, łącznie zmieniany 1 raz.
- Bruno
- Posty: 2270
- Rejestracja: 27 lip 2017, 19:13
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1703 times
- Been thanked: 1298 times
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
Jak to

Jesteś szczęśliwym posiadaczem np. Gloomhaven? Masz więc egzemplarz tej gry, a nie jej kopię. To znacząca różnica ;-)
Druga edycja GWT: pacholęta wznoszą domy w krainie My little pony.
Kupię DGT Cube!
Druga edycja GWT: pacholęta wznoszą domy w krainie My little pony.
Kupię DGT Cube!
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
Przykład nic o tym nie mówi, a o to było pytanie ;P
Natomiast w opisie ataku wręcz jest faktycznie informacja, którą cytujesz, żeby dodatkowy rzut wykonać kośćmi z uzyskanymi 1. Wpisałem tak aby łatwiej było zapamiętać, ale w rzeczywistości nie ma to znaczenia, można rzucić jakąkolwiek kością.
- Bruno
- Posty: 2270
- Rejestracja: 27 lip 2017, 19:13
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1703 times
- Been thanked: 1298 times
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
Dzięki za szybką odpowiedź!matio2007 pisze: ↑25 sty 2025, 21:56Przykład nic o tym nie mówi, a o to było pytanie ;P
Natomiast w opisie ataku wręcz jest faktycznie informacja, którą cytujesz, żeby dodatkowy rzut wykonać kośćmi z uzyskanymi 1. Wpisałem tak aby łatwiej było zapamiętać, ale w rzeczywistości nie ma to znaczenia, można rzucić jakąkolwiek kością.
Natomiast to właśnie zacytowany fragment z instrukcji wzbudził wątpliwości u Sekiego - i u mnie też by wzbudził. Dlaczego mam "przerzucać jedynki", skoro wg reguł jedynka to zawsze sukces.
Myślę, że warto ten zapis poprawić, aby brzmiał bardziej klarownie, w kolejnych drukach.
Jesteś szczęśliwym posiadaczem np. Gloomhaven? Masz więc egzemplarz tej gry, a nie jej kopię. To znacząca różnica ;-)
Druga edycja GWT: pacholęta wznoszą domy w krainie My little pony.
Kupię DGT Cube!
Druga edycja GWT: pacholęta wznoszą domy w krainie My little pony.
Kupię DGT Cube!
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
Masz rację, powinno to być klarowniej napisane w tym zacytowanym punkcie.Bruno pisze: ↑25 sty 2025, 22:05
Dzięki za szybką odpowiedź!
Natomiast to właśnie zacytowany fragment z instrukcji wzbudził wątpliwości u Sekiego - i u mnie też by wzbudził. Dlaczego mam "przerzucać jedynki", skoro wg reguł jedynka to zawsze sukces.
Myślę, że warto ten zapis poprawić, aby brzmiał bardziej klarownie, w kolejnych drukach.
Natomiast jest istotne, że nie mówimy o "przerzucaniu", tylko o "dodatkowym rzucie". Te dwa zapisy nie są tożsame.
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
Po dwóch misjach szkoleniowych mam jedno pytanie: 6 podczas walki oznacza brak sukcesu ale co to oznacza? Autofail całego ataku? Co jak wyrzucę dwie jedynki i szóstkę?
- Sarna
- Posty: 404
- Rejestracja: 21 lut 2013, 19:29
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 138 times
- Been thanked: 64 times
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
To za dwie 1 masz 2 dodatkowe rzuty, a 6 nie trafiła. Myślę, że ta nie trafiającą 6 zdarzy Ci się potem, kiedy będziesz miał np kartę z atakiem 5, do tego +1 z miecza, niby trafiasz na 6, ale to są jednak pudła.
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
W takim razie 1 oznaczałoby że wygrywasz całą bitwę ... Gdzie się podziała wyobraźnia

Przecież to jest oczywiste że jedynka to +1 sukces and + 1 rzut/przerzut/dodatkowy rzut/magiczne poturlnięcie sześcianem mocy zwanym kością

A tak i jeszcze "szóstka" ale jest wyżej napisane nie ma co powtarzać:)
- aduko
- Posty: 454
- Rejestracja: 05 lut 2013, 10:47
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 208 times
- Been thanked: 164 times
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
Jeżeli przy rzucie nie wypadnie żaden sukces, to i tak wspomniana bomba zada 3 obrażenia? Tak samo np. przy ataku dystansowym, bez sukcesu na kościach, liczą się punkty z np. zwinności?
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
Tak. Jak zaatakujesz szczura, to w zasadzie masz gwarancję, że zginie.
-
- Posty: 913
- Rejestracja: 17 sie 2020, 15:09
- Lokalizacja: Warszawa/Tychy
- Has thanked: 142 times
- Been thanked: 318 times
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
Generalnie to jest tak, ze zawsze masz Cecha+Kostki. Cecha to gwarantowane sukcesy, a Kostki to losowe
Bomba ma 3 Sily + 3 Kostki - wiec od 3 do 6 sukcesow plus przebicia z „1”. A Sila wskazuje, ze na Bombe dziaka podatawowy Pancerz/Obrona (jak Atak Wrecz).

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
Jedynki dają dodatkowe kości do rzutu więc to i tak profit. Wątpliwości miałem co do szóstki która jest tylko określoną jako "brak sukcesu". Na początku i tak jest brakiem sukcesu więc wydawało mi się że żadna to kara i chodzi o to że atak jest nieudany.Martzel pisze: ↑26 sty 2025, 10:47 W takim razie 1 oznaczałoby że wygrywasz całą bitwę ... Gdzie się podziała wyobraźnia))
Przecież to jest oczywiste że jedynka to +1 sukces and + 1 rzut/przerzut/dodatkowy rzut/magiczne poturlnięcie sześcianem mocy zwanym kością
A tak i jeszcze "szóstka" ale jest wyżej napisane nie ma co powtarzać:)
-
- Posty: 13
- Rejestracja: 09 cze 2020, 11:10
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
hejka
nie mogę znaleźć takiej info. Czy ruch mogę przerwać do zrobienia np interakcji?. Zagrywam kartę ruch2 wchodzę na kafelek obok rozstawiam pułapkę i wracam na poprzedni kafelek?
nie mogę znaleźć takiej info. Czy ruch mogę przerwać do zrobienia np interakcji?. Zagrywam kartę ruch2 wchodzę na kafelek obok rozstawiam pułapkę i wracam na poprzedni kafelek?
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
Panowie,MowMiStefan pisze: ↑25 sty 2025, 02:33tez przez chwile na tym zawislem, tym bardziej ze 6 to skrzyzowane miecze i myslalem to bedzie trafienieseki pisze: ↑24 sty 2025, 22:43 Czytam instrukcje i albo ja nie umiem czytać ze zrozumieniem albo coś jest namieszane w zasadach ataku wręcz. Instrukcja wprowadzająca strona 8, punkt 5 nakazuje przerzut wszystkich kości, na których wypadła wartość 1. Dokładne brzmienie to: Jeżeli podczas rzutu na trafienie uzyskaliscie wynik 1, wykonujecie dodatkowy rzut wszystkimi kośćmi na których wypadł taki rezultat. Kłóci się to ze złotą zasadą, która mówi że każda 1 jest sukcesem. Jak sukcesem skoro musimy ją przerzucić? Przykład sugeruje z kolei, że owszem 1 pozwala na przerzut ale innej kości a nie tej na której wypadło 1. Jak to ostatecznie ma działać?
ale jest tak, ze 1 daje dodatkowa kostke, z ktorej jedynka znow da dodatkowa itd… ja wymienilem kostki z gry na 12mm k6 chessexa w ilosci 24 szt i kazdy ma swoja pule![]()
Wg mnie - NIE.
Jeśli wyrzucimy 1, raz możemy wykonać dodatkowy rzut i jeśli wypadnie kolejny raz jeden to przerzucamy do skutku dopóki nie wyrzucimy wyniku różny niż jeden. W praktyce jedynka zapewnia sukces a dodatkowe obrażenie zadamy wyrzucając 2 lub 3 oczywiście jeśli nasz atak na to pozwala (karta ma np. Atak 2 lub 3).
Mam nadzieję że dobrze zrozumiałem ??
Przy okazji 2 pytania:
1) gdzie zaznaczamy postęp na torze czasu ? Jeśli np przemieszczamy się wozem po mapie. Bo rundy rozumiem że zaznaczamy na mapach misji.
2) czy jeśli po danej misji zostaną nam karty akcji to przechodzą do kolejnej ? Czy powinienem przetasować całość i wybrać nową piątkę kart przed kolejną misją ??
Z góry dzięki za pomoc
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 26 sty 2025, 13:07 przez Kurzynsky, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
artykuł od strony probabilistycznej dla zastosowanego mechanizmu walki na kościach
https://www.analyticscheck.net/posts/exploding-dice
https://www.analyticscheck.net/posts/exploding-dice
Zachęcam do poznania skali ocen BGG
- aduko
- Posty: 454
- Rejestracja: 05 lut 2013, 10:47
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 208 times
- Been thanked: 164 times
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
1. Na planszy wozu masz tor czasu.Kurzynsky pisze: ↑26 sty 2025, 13:03
Przy okazji 2 pytania:
1) gdzie zaznaczamy postęp na torze czasu ? Jeśli np przemieszczamy się wozem po mapie. Bo rundy rozumiem że zaznaczamy na mapach misji.
2) czy jeśli po danej misji zostaną nam karty akcji to przechodzą do kolejnej ? Czy powinienem przetasować całość i wybrać nową piątkę kart przed kolejną misją ??
Z góry dzięki za pomoc
Pozdrawiam
2. Każdą misję zaczynasz z odświeżoną talią 20 kart.
Każda 1 dodaje dodatkową kość, którą możesz rzucić podczas ataku.Kurzynsky pisze: ↑26 sty 2025, 13:03
Panowie,
Wg mnie - NIE.
Jeśli wyrzucimy 1, raz możemy wykonać dodatkowy rzut i jeśli wypadnie kolejny raz jeden to przerzucamy do skutku dopóki nie wyrzucimy wyniku różny niż jeden. W praktyce jedynka zapewnia sukces a dodatkowe obrażenie zadamy wyrzucając 2 lub 3 oczywiście jeśli nasz atak na to pozwala (karta ma np. Atak 2 lub 3).
Mam nadzieję że dobrze zrozumiałem ??
Ostatnio zmieniony 26 sty 2025, 13:11 przez aduko, łącznie zmieniany 1 raz.
- Sarna
- Posty: 404
- Rejestracja: 21 lut 2013, 19:29
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 138 times
- Been thanked: 64 times
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 - pytania i wątpliwości
Dobrze zrozumiałeś.
Na planszy wozu masz licznik dni, tam przesuwasz znacznik.
Przed każdą misją wybierasz 20 dowolnych kart z których będziesz korzystał w czasie tej misji i 5 dowolnych na rękę startową. Zawsze na początku nowej misji możesz wybierać z pełnej puli kart.
Na planszy wozu masz licznik dni, tam przesuwasz znacznik.
Przed każdą misją wybierasz 20 dowolnych kart z których będziesz korzystał w czasie tej misji i 5 dowolnych na rękę startową. Zawsze na początku nowej misji możesz wybierać z pełnej puli kart.