
Eldritch Horror - zasady
Re: Eldritch Horror
Czy zdarzenie z tej karty nakazuje zamknąć bramę czy mogę tego nie robić. W naszym przypadku korzystniej byłoby nie zamykać bramy, tylko spróbować zrobić to w kolejnej turze, aby rozwiązać ostatnią tajemnicę "Gdy przybędą Przedwieczni".


- Col. Frost
- Posty: 257
- Rejestracja: 15 lis 2015, 17:40
- Lokalizacja: Głogów
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 51 times
Re: Eldritch Horror
Tak, przecież to nie jest akcja. Każda z tych kart spełnia warunek "gdy wykonujesz akcję odpoczynku", więc śmiało rzucasz kością dla każdej z nich.
Każdy badacz ma akcję specjalną na swojej karcie postaci. Ale są też akcje specjalne na kartach zasobów lub kartach stanów. Zapis instrukcji mówi o tym, że daną akcję specjalną można wykonać raz na rundę, ale w tej samej rundzie można wykonać kilka różnych akcji specjalnych. A mowa jest o kilku, a nie o dwóch, bo takim Silasem Marshem można teoretycznie nawet trzy akcje specjalne wykonać.
Z ciekawości. Dlaczego robiliście spotkanie w innym świecie, skoro nie chcieliście zamykać bramy?
Re: Eldritch Horror
Losuję kartę z talii Mitów - rozmnóż 2 potwory na polu Serce Afryki. Losuję zwykłego potwora i Wężowych ludzi. Zostają tam czy przez efekt rozmnożenia wędrują do Amazonii? 2 pytanie - Wężowa Korona. Kompletnie z czapy artefakt. Nawet te inne szkodzące można zrozumieć. Znalazłbym nawet wytłumaczenie dla Serca Zimy. W skrajnej sytuacji można się pokusić o podbicie statystyk i wzięcie Hipotermii jak ma to dać jakiś profit konkretny. No ale korona to bubel masakryczny. Nawet kością się nie rzuca na 1 czy 2 tylko z automatu strata sojusznika i jakiś durny test na zdobycie go. Gracie z nim na normalnych zasadach? Ja go chyba wywalę z rozgrywki, chyba, że wezmę na AO Yiga, to użyję go tylko do tej tajemnicy, co jest potrzebny. Nie widzę sensu, żeby był w grze a nie chcę mu zmieniać zasad działania.
- Col. Frost
- Posty: 257
- Rejestracja: 15 lis 2015, 17:40
- Lokalizacja: Głogów
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 51 times
Re: Eldritch Horror
Wędrują do Amazonii.
Nigdy mi to nie przeszkadzało. Gram ze wszystkimi kartami i nie ingeruję w treść żadnej z nich. Ta gra już taka jest. Nie wszystkie przedmioty dają tylko premie. Niektóre właśnie mają więcej odbierać niż dawać. Taki jest zamysł twórcówKOSHI pisze: ↑14 mar 2020, 23:162 pytanie - Wężowa Korona. Kompletnie z czapy artefakt. Nawet te inne szkodzące można zrozumieć. Znalazłbym nawet wytłumaczenie dla Serca Zimy. W skrajnej sytuacji można się pokusić o podbicie statystyk i wzięcie Hipotermii jak ma to dać jakiś profit konkretny. No ale korona to bubel masakryczny. Nawet kością się nie rzuca na 1 czy 2 tylko z automatu strata sojusznika i jakiś durny test na zdobycie go. Gracie z nim na normalnych zasadach? Ja go chyba wywalę z rozgrywki, chyba, że wezmę na AO Yiga, to użyję go tylko do tej tajemnicy, co jest potrzebny. Nie widzę sensu, żeby był w grze a nie chcę mu zmieniać zasad działania.

Re: Eldritch Horror
To był nasz błąd, a że gramy w myśl zasady "trzeba żyć z tym co się zagrało" nie uznajemy cofania ruchu. Mieliśmy ostatnią tajemnicę do rozwiązania "Gdzie przybędą Przedwieczni", i ostatnią kartę mitów na stole. Postać którą grał syn była przygotowana na zamknięcie tej bramy i rozwiązania tej tajemnicy, ale rzut był fatalny - 8 czy 9 kości i nic nie weszło. Później ja podjąłem próbę zamknięcia portalu i niestety się udało, a ja nie miałem 2 zaklęć do odrzucenia. Niestety, bo następny portal do zamknięcia był za daleko żeby zdążyć w następnej, ostatniej turze.Col. Frost pisze: ↑13 mar 2020, 23:10Tak, przecież to nie jest akcja. Każda z tych kart spełnia warunek "gdy wykonujesz akcję odpoczynku", więc śmiało rzucasz kością dla każdej z nich.
Każdy badacz ma akcję specjalną na swojej karcie postaci. Ale są też akcje specjalne na kartach zasobów lub kartach stanów. Zapis instrukcji mówi o tym, że daną akcję specjalną można wykonać raz na rundę, ale w tej samej rundzie można wykonać kilka różnych akcji specjalnych. A mowa jest o kilku, a nie o dwóch, bo takim Silasem Marshem można teoretycznie nawet trzy akcje specjalne wykonać.
Z ciekawości. Dlaczego robiliście spotkanie w innym świecie, skoro nie chcieliście zamykać bramy?
Re: Eldritch Horror
Nie powiedziałbym, że w tej grze wszystkie rzeczy są słuszne i dobrze zbalansowane. O ile inne artefakty szkodzą tak i dają niezłe profity, a ten jeden rodzynek w sumie nie daje nic. Można dostać przyjaciela, żeby ci go gra zaraz zabrała, więc po co go używać? Dla mnie akurat to bezsens, ale co kto woli...Col. Frost pisze: ↑14 mar 2020, 23:26Nigdy mi to nie przeszkadzało. Gram ze wszystkimi kartami i nie ingeruję w treść żadnej z nich. Ta gra już taka jest. Nie wszystkie przedmioty dają tylko premie. Niektóre właśnie mają więcej odbierać niż dawać. Taki jest zamysł twórców
-
- Posty: 317
- Rejestracja: 27 wrz 2015, 23:27
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 26 times
- Kontakt:
Re: Eldritch Horror
Tak, Wężowa Korona jest kompletnie zepsuta. Gdzieś kiedyś chyba uzewnętrzniałem się na ten temat. Na emeryturze pewnie będę ją naprawiał a na razie po prostu usunąłem ją z talii.KOSHI pisze: ↑15 mar 2020, 20:13Nie powiedziałbym, że w tej grze wszystkie rzeczy są słuszne i dobrze zbalansowane. O ile inne artefakty szkodzą tak i dają niezłe profity, a ten jeden rodzynek w sumie nie daje nic. Można dostać przyjaciela, żeby ci go gra zaraz zabrała, więc po co go używać? Dla mnie akurat to bezsens, ale co kto woli...Col. Frost pisze: ↑14 mar 2020, 23:26Nigdy mi to nie przeszkadzało. Gram ze wszystkimi kartami i nie ingeruję w treść żadnej z nich. Ta gra już taka jest. Nie wszystkie przedmioty dają tylko premie. Niektóre właśnie mają więcej odbierać niż dawać. Taki jest zamysł twórców ;)
Re: Eldritch Horror
Kilka pytań:
1) Pogłoska Powrót starożytnych - muszę być fizycznie na polu 19, czy mogę okładać potwory np. z takiego Tokio?
2) Walczyłem wczoraj z Cthulhu - tajemnica ubij Hydrę. Bez tego mieczyka aktywny badacz nie jest mu w stanie nic zrobić. Jak mniemam mając artefakt mogę go okładać z Tokio bo miecz mam a nigdzie nie widzę, że muszę ją lać tym mieczem?
1) Pogłoska Powrót starożytnych - muszę być fizycznie na polu 19, czy mogę okładać potwory np. z takiego Tokio?
2) Walczyłem wczoraj z Cthulhu - tajemnica ubij Hydrę. Bez tego mieczyka aktywny badacz nie jest mu w stanie nic zrobić. Jak mniemam mając artefakt mogę go okładać z Tokio bo miecz mam a nigdzie nie widzę, że muszę ją lać tym mieczem?
-
- Posty: 317
- Rejestracja: 27 wrz 2015, 23:27
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 26 times
- Kontakt:
Re: Eldritch Horror
Ta pogłoska sprawdza gdzie jest badacz ale nie sprawdza gdzie jest potwór.
Ty musisz być na polu 19. Ale jeśli stojąc na polu 19 pokonasz (np. dzięki czarowi) potwora na innym polu, to liczy się on na potrzeby pogłoski.
Tak, zgadza się.
-
- Posty: 45
- Rejestracja: 27 kwie 2015, 15:10
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 3 times
Re: Eldritch Horror
Coś musi ci kazać wziąć wskazówkę. Najczęściej jest to Spotkanie Badawcze, które możesz rozpatrywać tylko na polu ze wskazówką.
Re: Eldritch Horror
Ups, to źle graliśmy
, będę musiał przeprosić Przedwiecznych za niesportowe zachowanie
. Wczoraj zainstalowałem darmowy Ancient Terror z Google Play i to zauważyłem, grał w to ktoś? To nielicencjonowany Eldrish Horror w wersji mobilnej.


-
- Posty: 317
- Rejestracja: 27 wrz 2015, 23:27
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 26 times
- Kontakt:
Re: Eldritch Horror
Znalazłem, rozmowa dotyczyła praw autorskich, mnie interesują zasady gry. W wersjach elektronicznych sprawdzam czy dobrze poznałem zasady - zakładam że zasady z aplikacji są prawidłowe - i właśnie dzięki tej apce zauważyłem że nieprawidłowo dobierałem żetony wskazówek, co TrevorGryffits potwierdził. I tu pojawiają się dwie kolejne różnice między tym jak gram a aplikacją:
1 - czy jest limit wskazówek jaki mogę mieć? W apce jest limit dwóch;
2 - w apce jest akcja Focus, również limit dwa żetony, pozwala przerzucać kości tak samo jak wskazówka, w wersji planszowej nie znalazłem czegoś takiego, chyba że jest to element z jakiegoś dodatku. Czy grał w to ktoś i może coś o tym napisać? Sytuacja wygląda tak, że ja jestem teraz na kwarantannie poza domem, a mój synek gra w nią w domu (grę mamy dopiero od 2 tygodni) i pyta o zasady. Mam w prawdzie instrukcję i almanach na telefonie ale odpowiedzi tam nie znalazłem.

1 - czy jest limit wskazówek jaki mogę mieć? W apce jest limit dwóch;
2 - w apce jest akcja Focus, również limit dwa żetony, pozwala przerzucać kości tak samo jak wskazówka, w wersji planszowej nie znalazłem czegoś takiego, chyba że jest to element z jakiegoś dodatku. Czy grał w to ktoś i może coś o tym napisać? Sytuacja wygląda tak, że ja jestem teraz na kwarantannie poza domem, a mój synek gra w nią w domu (grę mamy dopiero od 2 tygodni) i pyta o zasady. Mam w prawdzie instrukcję i almanach na telefonie ale odpowiedzi tam nie znalazłem.

-
- Posty: 317
- Rejestracja: 27 wrz 2015, 23:27
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 26 times
- Kontakt:
Re: Eldritch Horror
Nie ma.
Z dodatku, ale praktycznie wszyscy, łącznie z twórcami plagiatujących apek, używają tej zasady także bez dodatku. "Focus Action" na stronie 5.
Re: Eldritch Horror
Ja troszkę odkope temat i zadam kilka głupich pytań gdyz dopiero zacząłem przygodę z EH.
1.Ruch - wykonuje swój 2 ruch na pole z Brama wskazówka i potworem,(odrazy walczę czy...) robi się faza spotkań i odrazu mam walkę (wygrywam), jadę dalej wskazówkę(wygrywam) i brama(wygrywam) i koniec fazy? Czy wygląda to tak, że spotykam potwora, wygrywam i robię fazę mitów itd? I co jeśli przegra walkę?
2.Walka - jak ja dokładnie rozumieć żeby wygrać, proszę o rozpisane tego dla prawdziwego laika.
Jak rozumieć te testy woli i siły.
1.Ruch - wykonuje swój 2 ruch na pole z Brama wskazówka i potworem,(odrazy walczę czy...) robi się faza spotkań i odrazu mam walkę (wygrywam), jadę dalej wskazówkę(wygrywam) i brama(wygrywam) i koniec fazy? Czy wygląda to tak, że spotykam potwora, wygrywam i robię fazę mitów itd? I co jeśli przegra walkę?
2.Walka - jak ja dokładnie rozumieć żeby wygrać, proszę o rozpisane tego dla prawdziwego laika.
Jak rozumieć te testy woli i siły.
Re: Eldritch Horror
Ad 1. Jeśli skończyłeś ruch, to w fazie spotkań musisz walczyć z każdym potworem (w pierwszej kolejności wszystkie "zwykłe", a w następnej kolejności epickie tj. ze ściętym narożnikiem), który znajduje się na twoim polu. Jeśli uda ci się pokonać wszystkie potwory na twoim polu, to możesz odbyć jedno normalne spotkanie z żetonu, pola lub rewersu karty postaci pokonanego badacza.
Zapewne istnieją jakieś odstępstwa ze względu na przedmioty lub zdolności postaci, ale idea jest taka jak powyżej.
Ad 2.
1. Wykonujesz test woli/poczytalności (uwzględniasz premie wynikającą z rzuconych zaklęć, posiadanych przedmiotów, sprzymierzeńców etc. dodajesz tylko jeden modyfikator +X do siły woli).
2. Wynik testu (ilość sukcesów modyfikujesz o stopień trudności testu np. +1 dla Ghoula.
3. Porównujesz ilość uzyskanych sukcesów z współczynnikiem przerażenia np. 1 w przypadku Ghoula.
4. Jeśli ilość uzyskanych sukcesów:
a) jest większa lub równa współczynnikowi przerażenia, to udało ci się zdać test bez szwanku,
b) jest mniejsza to badacz traci tyle poczytalności ile wynosi różnica (np. dla Ghoula przy 0 sukcesów 0-1=-1, czyli badacz traci 1 pkt. poczytalności).
5. Wykonujesz test siły (UWAGA! tutaj również uwzględnia się tylko jeden modyfikator +X do siły, niezależnie od jego źródła (broń, zaklęcie, artefakt, sprzymierzeniec; inne modyfikatory typu możliwość przerzucenia kości możesz sumować).
6. Jeśli ilość uzyskanych sukcesów:
a) jest większa lub równa współczynnikowi obrażeń (serce), to udało ci się zdać test bez szwanku,
b) jest mniejsza to badacz traci tyle życia ile wynosi różnica (np. dla Ghoula przy 1 sukcesie 1-2=-1, czyli badacz traci 1 pkt. życia).
7. Zadajesz potworowi tyle ran ile wyrzuciłeś sukcesów w pkt. 5. (1 sukces oznacza zabicie Ghoula).
8. Zadawanie ran odbywa się jednocześnie.
Zapewne istnieją jakieś odstępstwa ze względu na przedmioty lub zdolności postaci, ale idea jest taka jak powyżej.
Ad 2.
1. Wykonujesz test woli/poczytalności (uwzględniasz premie wynikającą z rzuconych zaklęć, posiadanych przedmiotów, sprzymierzeńców etc. dodajesz tylko jeden modyfikator +X do siły woli).
2. Wynik testu (ilość sukcesów modyfikujesz o stopień trudności testu np. +1 dla Ghoula.
3. Porównujesz ilość uzyskanych sukcesów z współczynnikiem przerażenia np. 1 w przypadku Ghoula.
4. Jeśli ilość uzyskanych sukcesów:
a) jest większa lub równa współczynnikowi przerażenia, to udało ci się zdać test bez szwanku,
b) jest mniejsza to badacz traci tyle poczytalności ile wynosi różnica (np. dla Ghoula przy 0 sukcesów 0-1=-1, czyli badacz traci 1 pkt. poczytalności).
5. Wykonujesz test siły (UWAGA! tutaj również uwzględnia się tylko jeden modyfikator +X do siły, niezależnie od jego źródła (broń, zaklęcie, artefakt, sprzymierzeniec; inne modyfikatory typu możliwość przerzucenia kości możesz sumować).
6. Jeśli ilość uzyskanych sukcesów:
a) jest większa lub równa współczynnikowi obrażeń (serce), to udało ci się zdać test bez szwanku,
b) jest mniejsza to badacz traci tyle życia ile wynosi różnica (np. dla Ghoula przy 1 sukcesie 1-2=-1, czyli badacz traci 1 pkt. życia).
7. Zadajesz potworowi tyle ran ile wyrzuciłeś sukcesów w pkt. 5. (1 sukces oznacza zabicie Ghoula).
8. Zadawanie ran odbywa się jednocześnie.
Rabaty: 5% w sklepie Jaskinia Graczy.
Re: Eldritch Horror
Czyli jeśli mam na polu 2 potwór to rozprawiam się z dwoma, jeden po drugim i jak wygram to robię akcje spotkania. I tu właśnie kolejne pytanie. Wykonuje się tylko raz test woli? Jeśli przegram odejmuję ilość poczytalnosci i przechodzę do testu siły, tutaj wykonuje test tyle raz aż pokona potwora bądź on mnie? Czy tylko raz rzucam kością i np zadam 1 z 3 obrażeń, i kończy się faza spotkanie i zaczynam mitów? Zaczynam fazę akcji i odrazu walczę z nim?
Sorki za głupie pytania ale to moja pierwsza przygoda z planszowkami a chciałbym ją w miarę ogarnąć.
Gram w nią sam, grać 1 czy 2 badacza i?
edit. Ad.8 czyli oboje tracimy po życiu w pkt. 5b?
Sorki za głupie pytania ale to moja pierwsza przygoda z planszowkami a chciałbym ją w miarę ogarnąć.
Gram w nią sam, grać 1 czy 2 badacza i?
edit. Ad.8 czyli oboje tracimy po życiu w pkt. 5b?
Re: Eldritch Horror
Wszelkie testy wykonujesz dla każdego z potworów z osobna, tak jak gdybyś spotkał ich jeden po drugim.
UWAGA! Niektóre potwory mają specjalne zdolności opisane na odwrocie żetonu/karcie przedwiecznego, więc czasem mogą pojawić się odstępstwa (np. Kultyści Azathotha nie wymagają testu siły, bo gdy zdasz test Poczytalności automatycznie tracisz 1 pkt. Zdrowia).
Test Siły wykonujesz RAZ na spotkanie/turę (dla każdego z potworów osobny!). Jeśli nie uda ci się za pierwszym razem [nanosisz zadane rany umieszczając pkt. ran (serca) na jego żeton]. W kolejnej fazie spotkań, jeśli pozostaniesz na polu z potworem, powtarzasz całą walkę zgodnie z pkt. 1-7.
a) badacz otrzymuje jedną ranę [1-2(atak potwora)=-1],
b) jednocześnie potwór otrzymuje również jedną ranę (1-1=0, umiera).
Wykonujesz test Poczytalności i jeśli udało ci się zachować jasność umysłu, tzn. pkt. Poczytalności nie zeszły do 0, przechodzisz do testu Siły.
UWAGA! Niektóre potwory mają specjalne zdolności opisane na odwrocie żetonu/karcie przedwiecznego, więc czasem mogą pojawić się odstępstwa (np. Kultyści Azathotha nie wymagają testu siły, bo gdy zdasz test Poczytalności automatycznie tracisz 1 pkt. Zdrowia).
Test Siły wykonujesz RAZ na spotkanie/turę (dla każdego z potworów osobny!). Jeśli nie uda ci się za pierwszym razem [nanosisz zadane rany umieszczając pkt. ran (serca) na jego żeton]. W kolejnej fazie spotkań, jeśli pozostaniesz na polu z potworem, powtarzasz całą walkę zgodnie z pkt. 1-7.
Gra jest bodaj najlepiej zbalansowana, gdy badaczy jest 4-ch. Grając mniejszą ilością może być ciężko "ogarnąć" cały świat i pojawiające się problemy - bramy, potwory, pogłoski, jednocześnie próbując rozwikłać Tajemnice.
Tak, przy 1 sukcesie w teście Siły:
a) badacz otrzymuje jedną ranę [1-2(atak potwora)=-1],
b) jednocześnie potwór otrzymuje również jedną ranę (1-1=0, umiera).
Rabaty: 5% w sklepie Jaskinia Graczy.