Spirit Island (R. Eric Reuss)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
StanleyStone

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

Post autor: StanleyStone »

Super pisze: 17 cze 2022, 00:50
StanleyStone pisze: 17 cze 2022, 00:28 Czy gracie mixy scenariusz + nacja?
Tak, oczywiście. Bo czemu by nie?

Do losowego generowania układów polecam: https://www.spiritislander.com/
Bo trudno mi wyobrazić sobie pokonanie Anglików na 6tym poziomie w połączeniu z jakimś trudnym scenariuszem.
Super
Posty: 453
Rejestracja: 07 lip 2017, 13:24
Has thanked: 252 times
Been thanked: 150 times

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

Post autor: Super »

Generalnie to chyba nie każdy układ jest wygrywalny, niektóre tylko przy dużym szczęściu, ale to chyba całkiem normalne i pożądane przy koopach? :)
Awatar użytkownika
polwac
Posty: 2593
Rejestracja: 09 mar 2017, 19:50
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 1174 times
Been thanked: 462 times

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

Post autor: polwac »

No raczej nie jest pożądane...a na pewno nie przeze mnie.
Jak siadam do gry to chcę mieć możliwość ją wygrać nawet jeśli po drodze zrobię jakiś nie do końca optymalny ruch.

Jeśli z góry nie ma szans wygrać co po co miałbym w ogóle rozpoczynać taką rozgrywkę?
Paweł
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
planszufka
Posty: 131
Rejestracja: 14 mar 2022, 08:12
Has thanked: 25 times
Been thanked: 48 times

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

Post autor: planszufka »

polwac pisze: 18 cze 2022, 18:09 No raczej nie jest pożądane...a na pewno nie przeze mnie.
Jak siadam do gry to chcę mieć możliwość ją wygrać nawet jeśli po drodze zrobię jakiś nie do końca optymalny ruch.

Jeśli z góry nie ma szans wygrać co po co miałbym w ogóle rozpoczynać taką rozgrywkę?
dla zabawy i spedzenia czasu, nie zawsze trzeba wygrac :)
Super
Posty: 453
Rejestracja: 07 lip 2017, 13:24
Has thanked: 252 times
Been thanked: 150 times

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

Post autor: Super »

polwac pisze: 18 cze 2022, 18:09 No raczej nie jest pożądane...a na pewno nie przeze mnie.
Jak siadam do gry to chcę mieć możliwość ją wygrać nawet jeśli po drodze zrobię jakiś nie do końca optymalny ruch.

Jeśli z góry nie ma szans wygrać co po co miałbym w ogóle rozpoczynać taką rozgrywkę?
Wtedy ustawiasz odpowiedni poziom trudności i grasz z przykladowymi Anglikami np. na 4 a nie na 6 poziomie? Generalnie asymetryczność duchów, ich różne synergie i nawet liczba graczy w zespole powodują że chyba nie dało się arbitralnie ustawić poziomów trudności dla wszystkich mozliwych kombinacji rozgrywki (bo tych jest ogrom wręcz niepojęty), tylko autor pozostawił możliwość dostosowania gry w tym zakresie. Dla mnie to plus, mimo że zmusza do podjęcia pewnego wysiłku w dostosowaniu odpowiednio trudności. Ale w tym częściowo pomaga strona, którą wcześniej podlinkowałem.

A i tak chodziło mi tylko o to że często koopy oferują poziom trudności który zabija 9/10 razy (albo 99/100) a nie o to, że to dobrze kiedy dany układ jest niemozliwy do wygrania w wyniku zastosowanych reguł gry.
Awatar użytkownika
polwac
Posty: 2593
Rejestracja: 09 mar 2017, 19:50
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 1174 times
Been thanked: 462 times

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

Post autor: polwac »

Spoiler:
Takie coś rozumiem i jest jak najbardziej w porządku :)
Spoiler:
Jak wyżej.
Jeśli da się dostosować odpowiednio poziom trudności to jest OK.

Natomiast mi nie dawało by zabawy spędzanie czasu przy grze, w której z góry wiadomo, że praktycznie nie da się wygrać(nie widzę sensu takiej rozgrywki i była by to dla mnie strata czasu :) ) i o to mi chodziło w mojej odpowiedzi do twojego komentarza:
Generalnie to chyba nie każdy układ jest wygrywalny, niektóre tylko przy dużym szczęściu, ale to chyba całkiem normalne i pożądane przy koopach? :)
Paweł
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
jediwolf
Posty: 451
Rejestracja: 11 sty 2015, 20:14
Has thanked: 111 times
Been thanked: 101 times

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

Post autor: jediwolf »

Wiadomo kiedy Lacerta ma startować ze wspieraczką?
Awatar użytkownika
Ardel12
Posty: 4058
Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
Lokalizacja: Milicz/Wrocław
Has thanked: 1403 times
Been thanked: 2945 times

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

Post autor: Ardel12 »

Sprawdziłem wątek i nie było informacji, że 18 października startuje nowa kampania, a z nią nowy dodatek:
https://www.backerkit.com/call_to_actio ... nouncement

Nowe duchy, nowe moce, ożywiona natura, nowe zagrożenia. Ja jestem ciekaw, ale patrząc na to, że leżą u mnie oba dodatki i zaraz wejdę w posiadanie promo packa to w sumie grania mam już na lata... Jestem ciekaw czy dodatek będzie wprowadzał nowe mechaniki, które będą warte dodania do podstawki.
StanleyStone

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

Post autor: StanleyStone »

Czyli obecnie cisza na temat obu dodatków? Bo rozumiem, że ostatnia informacja była taka, że oba mają być wydane, tak?
Kal-El83
Posty: 1232
Rejestracja: 03 sty 2015, 17:28
Lokalizacja: Kołobrzeg
Has thanked: 430 times
Been thanked: 196 times

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

Post autor: Kal-El83 »

Pracownik oryginalnego wydawcy miał/ma urlop i czekają na kontakt. Wstepnie miała być kampania na początku lipca ale przesunięto ją na koniec lipca początek sierpnia (wstępnie)
Niegdyś Azazelek, narodzony na nowo jako Kal-El83 ;)
Awatar użytkownika
Mr_Fisq
Administrator
Posty: 5818
Rejestracja: 21 lip 2019, 11:10
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1682 times
Been thanked: 1846 times

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

Post autor: Mr_Fisq »

Azazelek pisze: 12 lip 2022, 13:10 Pracownik oryginalnego wydawcy miał/ma urlop i czekają na kontakt. Wstepnie miała być kampania na początku lipca ale przesunięto ją na koniec lipca początek sierpnia (wstępnie)
Dokładnie tak, kontakt poszedł na urlop ojcowski i coś nie może wrócić/jest zawalony po urlopie.
Sprzedam: Czerwcowe obniżki (m.in.: Królestwa Północy, SPQR Deluxe, League of Dungeoneers)
Przygarnę: Zone Wars, Agricola: Torfowisko (pierwsze wydanie PL)
StanleyStone

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

Post autor: StanleyStone »

A skąd macie info? Gdzie to śledzić, żeby nie przegapić?
Awatar użytkownika
Mr_Fisq
Administrator
Posty: 5818
Rejestracja: 21 lip 2019, 11:10
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1682 times
Been thanked: 1846 times

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

Post autor: Mr_Fisq »

StanleyStone pisze: 12 lip 2022, 19:26 A skąd macie info? Gdzie to śledzić, żeby nie przegapić?
Z live'ów Planszowych Newsów. Obecnie śledziłbym tu na forum temat SI oraz temat z planami wydawniczymi Lacerty - jak coś w innych mediach mi się przewinie, to na pewno wrzucę.
Na FB profil Planszowych Newsów oraz Fanów Lacerty to też dobre kierunki.
Sprzedam: Czerwcowe obniżki (m.in.: Królestwa Północy, SPQR Deluxe, League of Dungeoneers)
Przygarnę: Zone Wars, Agricola: Torfowisko (pierwsze wydanie PL)
Awatar użytkownika
Mr_Fisq
Administrator
Posty: 5818
Rejestracja: 21 lip 2019, 11:10
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1682 times
Been thanked: 1846 times

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

Post autor: Mr_Fisq »

Jak donoszą planszowe newsy jeszcze w tym roku pojawi się prostsza bardziej marketowa wersja Spirit Island => Horizons of Spirit Island.

BGG:
https://boardgamegeek.com/image/6972813 ... rit-island
Duchów z tej wersji będzie można używać w standardowym SI.

Źródło: FB Planszowych Newsów

Opinia:
- Okładka wyjątkowo mi się nie podoba. W moim odczuciu jest po prostu brzydka...
Sprzedam: Czerwcowe obniżki (m.in.: Królestwa Północy, SPQR Deluxe, League of Dungeoneers)
Przygarnę: Zone Wars, Agricola: Torfowisko (pierwsze wydanie PL)
mineralen
Posty: 992
Rejestracja: 01 gru 2019, 19:07
Has thanked: 580 times
Been thanked: 654 times

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

Post autor: mineralen »

Też mi się nie podoba. No, ale żadna okładka z tej serii nie jest dobra, z wyjątkiem dodatku Branch and Claw.
Awatar użytkownika
Mr_Fisq
Administrator
Posty: 5818
Rejestracja: 21 lip 2019, 11:10
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1682 times
Been thanked: 1846 times

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

Post autor: Mr_Fisq »

Chciałem napisać, że podstawka ma całkiem przyjemną okładkę, ale jak się bliżej przyjrzałem... To chyba kwestia przyzwyczajenia/opatrzenia - obiektywnie też nie powala.

O ile jednak w SI i dodatkach nie miało to aż tak dużego znaczenia - bo to jednak są pozycje dla osób bardziej ogranych, które kupują nie tylko oczami - o tyle w wypadku wersji uproszczonej mającej trafić do marketu prezencja na półce jest bardzo istotna....
Sprzedam: Czerwcowe obniżki (m.in.: Królestwa Północy, SPQR Deluxe, League of Dungeoneers)
Przygarnę: Zone Wars, Agricola: Torfowisko (pierwsze wydanie PL)
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 12767
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3724 times
Been thanked: 3920 times

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

Post autor: japanczyk »

Grafika i ogolnie cale wykonanie tej gry jest meh
Fojtu
Posty: 3516
Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
Has thanked: 579 times
Been thanked: 1378 times

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

Post autor: Fojtu »

Okładka wygląda po prostu strasznie dziecinnie. Kojarzy mi się po prostu jakaś zabawka.
sasquach
Posty: 2020
Rejestracja: 29 cze 2016, 00:59
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 1038 times
Been thanked: 664 times

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

Post autor: sasquach »

To jest gra centralnie do marketów (a konkretnie sieci Target). Ma być prosto (pełne zasady, ale proste karty i duchy) oraz tanio (stąd tokeny zamiast drewna i plastiku).
Jak ktoś ma SI, to nie ma czego tu szukać. Chyba, że chce duchy do kolekcji bo mają być kompatybilne z dużą siostrą.
Awatar użytkownika
Mr_Fisq
Administrator
Posty: 5818
Rejestracja: 21 lip 2019, 11:10
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1682 times
Been thanked: 1846 times

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

Post autor: Mr_Fisq »

Prezentacjo-recenzja od SU&SD:
https://www.youtube.com/watch?v=Qj2OTrksMuY
Niedługo ma pojawić się również analogiczny materiał o dodatkach do SI.
Sprzedam: Czerwcowe obniżki (m.in.: Królestwa Północy, SPQR Deluxe, League of Dungeoneers)
Przygarnę: Zone Wars, Agricola: Torfowisko (pierwsze wydanie PL)
Quimeen
Posty: 114
Rejestracja: 20 mar 2019, 20:53
Has thanked: 17 times
Been thanked: 97 times

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

Post autor: Quimeen »

japanczyk pisze: 22 lip 2022, 10:24 Grafika i ogolnie cale wykonanie tej gry jest meh
A mi własnie te brzydkie grafiki i plastikowe znaczniki buduja klimat w SI i bardzo je lubię. :)
venomik
Posty: 663
Rejestracja: 30 kwie 2007, 20:20
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 326 times
Been thanked: 320 times

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

Post autor: venomik »

Garść pytań zwiazanych z Spirit Island:
1. Czy miał ktoś tak, że bardzo lubił tę grę i jej specyficzną policzalność i 'planowalność', po czym kupił dodatek i przekonał się do niego dopiero po jakimś czasie? Bo ja bardzo lubię SI, jest to ledwie jedna z 3-4 gier solo w jakie jestem w stanie grać, ale po kilku partiach z dodatkiem mam wrażenie, że bawię się gorzej niż bez niego. Niemniej wiadomo - więcej duchów to zawsze więcej zabawy. Zwłaszcza, że preferuję zwykle grać jednym duchem, więc do ogrania mam tylko konkretne duchy, a nie ich kombinacje.

2. Czy dodatek sprawia, że w grę lepiej się gra w 2-3 osoby niż solo, porównując to z samą podstwką?

3. Tak z ciekawości - uważacie, że granie duchami, które wyszły już w/po dodatku, ale które nie odnoszą się do żadnego elementu z dodatków, będzie spoko w grze na zasadach z samej podstawki? Teoretycznie nie widzę sensownego argumentu przeciwko, ale też siłą rzeczy nie mam ogranego dodatku i duchów, więc może jednak nawet jeśli duchy wprost nie odnoszą sie do elementów dodatku, to ich skalowanie pod bazową grę będzie zaburzone.
Awatar użytkownika
wrojka
Posty: 563
Rejestracja: 10 cze 2018, 00:00
Lokalizacja: Gdańsk Wrzeszcz
Has thanked: 272 times
Been thanked: 277 times

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

Post autor: wrojka »

venomik pisze: 24 lip 2022, 17:44 Garść pytań zwiazanych z Spirit Island:
1.
2.
3.
1. Na wyższych poziomach z kartami najeźdźców fajniej mi jest bez losowych eventów, bo jak wyleci pozytywny event to ma się uczucie jakby się oszukiwało, a jak wyleci negatywny nie do obejścia to czuję się oszukany :D Co do grania solo 1 duchem i eventów, to niżej o to zahaczyłem. Jak gra się solo Wildfire (Ognisty...jeleń?) i wyleci event gdzie potrzeba 10 wody (albo wydajemy energię) to jest lipa :/

2. Zakładając, że nie ma problemów z wytłumaczeniem eventów / tokenów (bestie,rośliny, pięść, plaga) to imho lepiej grać z dodatkiem. Niektóre eventy dają taki feeling "Wielkie Rady Duchów" gdzie się lekko obraduje czy wybrać A czy B i ile jako grupa musimy dołożyć energii itp. Miło jak musimy przeciwdziałać suszy i chociaż jeden duch z naszego teamu jest wodnym ekspertem :D

3. Wyznaję zasadę, że jak duchy odwołują się do tokenów, to lepiej grać je z tokenami+eventami. Jak się nie odwołują, to można bez tych dodatków i będzie ok. Bazuję na tym, że podstawka musiała mieć już 'balans' elementów na kartach mocy itd. Ewentualnie można sobie zrobić house-rule że przy dobieraniu mocy odkrywamy 1 kartę więcej (drobne ułatwienie).

Edit do 3. Jagged Earth daje karty, które zmieniają pasywne moce 4 najprostszych duchów z podstawki, ale to wynika z faktu że te 4 najprostsze są nieco słabsze (mniej elastyczne?) niż te z dodatków.
Awatar użytkownika
Mr_Fisq
Administrator
Posty: 5818
Rejestracja: 21 lip 2019, 11:10
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1682 times
Been thanked: 1846 times

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

Post autor: Mr_Fisq »

Nowe info w sprawie wspieraczki polskich dodatków:
⚠ Mamy aktualizację odnośnie dodatków dla Spirit Island. Produkcja całej serii Spirit Island została przeniesiona przez oryginalnego wydawcę do innej fabryki. Dodatkowo zmieniono formę dodruków na druk międzynarodowy (wiele wydawnictw z różnych krajów drukuje swoje wersje językowe w tym samym czasie, co wpływa na koszt, ale też sprawia, że terminy druku są sztywne). Czekamy na nowe wyceny oraz podanie terminów druków dodatków, byśmy mogli dostosować odpowiednio naszą wspieraczkową kampanię rozszerzeń oraz inne oferowane podczas niej nagrody.
Źródło: FB Lacerty
Sprzedam: Czerwcowe obniżki (m.in.: Królestwa Północy, SPQR Deluxe, League of Dungeoneers)
Przygarnę: Zone Wars, Agricola: Torfowisko (pierwsze wydanie PL)
Awatar użytkownika
RUNner
Posty: 4285
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Has thanked: 660 times
Been thanked: 1125 times

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

Post autor: RUNner »

Zagrałem solo i raz z żoną. Wstępne wrażenia mam następujące, że to bardzo dobra gra... ale nie dla nas. Mechanika świetnie połączona z tematem, wszystko hula jak należy. Każdy duch inny w obsłudze i w stylu gry. Poziom trudności odpowiednio wysoki, ale w grach kooperacyjnych jest to zaleta i wręcz niezbędnik. Dlaczego gra nam nie podeszła? Przede wszystkim ciężko ogarnąć wszystkie decyzje które można podjąć. Jest tego sporo i generuje długie przestoje. Dynamika rozgrywki potrafi mocno wyhamować. Nie wyobrażam sobie gry w 3-4 osoby, no chyba że bardzo mocno ograne. Niestety, najpoważniejszy mój zarzut jest taki, że gra potrafi być trochę nudna. Niby sporo się dzieje na planszy, ale jakieś to takie... mało porywające. Specyficzna gra.
ODPOWIEDZ