Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
DarkSide
Posty: 3039
Rejestracja: 07 sty 2013, 15:12
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 578 times
Been thanked: 239 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: DarkSide »

avanger6666, mała ciekawostka przy okazji tej sytuacji.
Gdyby Ganger był podłączony do swego modułu dającego mu również inicjatywę 4 to miałbyś taką sytuację:
- Komandos strzela w inicjatywie 4 z racji działania modułu.
- Ganger likwiduje moduł Posterunku.
- Następnie Komandos strzela w inicjatywie 3 z racji posiadania inicjatywy 3 po zlikwidowaniu modułu.
- Komandos strzela w inicjatywie 2 z uwagi na działanie Sztabu Posterunku.
W idealnym świecie planszówkowym wszystkie eurasy ociekają klimatem, a wszystkie ameri mają przejrzyste zasady i nie potrzebują FAQ

Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -11%, ALEplanszówki -3%
Awatar użytkownika
kwiatosz
Posty: 7874
Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
Lokalizacja: Romford/Londyn
Has thanked: 132 times
Been thanked: 417 times
Kontakt:

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: kwiatosz »

Hmm, nie wydaje mi się to sensowne, zwłaszcza w świetle: "Sytuacja 1) Strzelec z Inicjatyw¹ 2 otrzyma³ dziêki s¹siaduj¹cemu Modu³owi
bonus do Inicjatywy +1 (czyli teraz ma Inicjatywê 3), wiêc strzela w segmencie
Inicjatywy 3. Jeœli w tym samym segmencie jednostka daj¹ca bonus zginie, teraz
strzelec ma Inicjatywê 2, a zaczyna siê segment Inicjatywy 2. Czy strzeli ponownie,
jeszcze raz? Nie."

(kopiowane z pdf, więc zostawiam jak jest)
Czy istnieje miejsce bardziej pełne chaosu niż Forum? Jednak nawet tam możesz żyć w spokoju, jeśli będzie taka potrzeba" - Seneka, Listy moralne do Lucyliusza , 28.5b

ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
Awatar użytkownika
DarkSide
Posty: 3039
Rejestracja: 07 sty 2013, 15:12
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 578 times
Been thanked: 239 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: DarkSide »

kwiatosz, faktycznie. Znalazłem też ten ustęp. To w takim razie implementacja na Androida miała (ma?) błąd, bo kilka razy taką sytuację miałem zarówno ja jak i przeciwnik, dlatego byłem pewien, że tak to działa :oops: (co swoją drogą dawało ciekawe komba)
W idealnym świecie planszówkowym wszystkie eurasy ociekają klimatem, a wszystkie ameri mają przejrzyste zasady i nie potrzebują FAQ

Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -11%, ALEplanszówki -3%
Awatar użytkownika
warlock
Posty: 4677
Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1045 times
Been thanked: 1989 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: warlock »

argeth pisze:Strzela w 4 i 3, w inicjatywie 3 równocześnie dzieje się drugi atak Komandosa i Gangera :)
Popieram taką interpretację - bonus do inicjatywy zostanie zdjęty z planszy dopiero po zamknięciu fazy inicjatywy 3. Komandos strzela pierwszy raz w inicjatywie 4, a potem zgodnie ze zdolnością sztabu drugi raz w segmencie inicjatywy o jeden niższym. Czyli ganger bije w bonus do inicjatywy a komandos w tym samym czasie strzela.

Nie widzę tu problemu ;)

/edit
Ostatnio zmieniony 17 lut 2016, 13:55 przez warlock, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
tomb
Posty: 4139
Rejestracja: 22 lut 2012, 10:31
Has thanked: 317 times
Been thanked: 347 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: tomb »

warlock pisze:W tej sytuacji komandos nie strzeliłby drugi raz wyłącznie w przypadku, gdyby miał inicjatywę 2 podniesioną do 3 dzięki modułowi.
Komandos strzeliłby drugi raz. Pytanie, czy w inicjatywie 1, czy 2? Ja bym zagrał, że atakuje w inicjatywie 1.
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
Awatar użytkownika
warlock
Posty: 4677
Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1045 times
Been thanked: 1989 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: warlock »

tomb pisze: Komandos strzeliłby drugi raz. Pytanie, czy w inicjatywie 1, czy 2? Ja bym zagrał, że atakuje w inicjatywie 1.
Coś sknociłem w tym zdaniu, oczywiście że by strzelił, nie wiem jak to przeanalizowałem ;x
Kal-El83
Posty: 1154
Rejestracja: 03 sty 2015, 17:28
Lokalizacja: Kołobrzeg
Has thanked: 243 times
Been thanked: 137 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Kal-El83 »

Na moje, w tej konkretnej hipotetycznej sytuacji strzelalby w 3 i 2.
Niegdyś Azazelek, narodzony na nowo jako Kal-El83 ;)
Awatar użytkownika
tomb
Posty: 4139
Rejestracja: 22 lut 2012, 10:31
Has thanked: 317 times
Been thanked: 347 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: tomb »

Azazelek pisze:Na moje, w tej konkretnej hipotetycznej sytuacji strzelalby w 3 i 2.
Chyba masz rację - baza Posterunku umożliwia atak w inicjatywie o jeden niższej od pierwszego ataku (bez znaczenia, czy atak odbył się w inicjatywie nominalnej (nadrukowanej na żetonie), czy też w inicjatywie podwyższonej modułem).
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
avanger6666
Posty: 6
Rejestracja: 20 sty 2016, 11:07
Lokalizacja: Katowice

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: avanger6666 »

Bez względu na interpretację (chociaż przyjmuję, że Komandos strzela w 4 i 3) to w starciu z Żoną (gra Hegemonią) rzadko kiedy udaje mi się wygrać Posterunkiem;) Dzięki za wyjaśnienia.
Kal-El83
Posty: 1154
Rejestracja: 03 sty 2015, 17:28
Lokalizacja: Kołobrzeg
Has thanked: 243 times
Been thanked: 137 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Kal-El83 »

Za dobrze wyjaśniłeś zasady :wink:
Niegdyś Azazelek, narodzony na nowo jako Kal-El83 ;)
Awatar użytkownika
warlock
Posty: 4677
Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1045 times
Been thanked: 1989 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: warlock »

Dobra, po kilkuset partiach mam ochotę wypróbować wariant "Alternatywne Rozpoczęcie" i "Posiłki" (z dociąganiem do 6 żetonów). Kto mi wytłumaczy, jak wygląda rozpoczęcie w tych trybach granych jednocześnie (albo tylko z wariantem "Posiłki")?

Alternatywne Rozpoczęcie + Posiłki (jak mi się wydaje, że jest ;))
- Pierwszy gracz ciągnie 3 żetony, z których jeden odrzuca, drugi zagrywa/odrzuca/zachowuje, trzeci odrzuca/zachowuje
- Drugi gracz ciągnie już do 6 żetonów i tak do końca

Standardowe Rozpoczęcie + Posiłki (jak mi się wydaje, że jest ;))
- Pierwszy gracz ciągnie 1 żeton, który zagrywa/zachowuje/odrzuca
- Drugi gracz ciągnie 2 żetony, które zagrywa/zachowuje/odrzuca
- Pierwszy gracz ciągnie już do 6 żetonów i tak do końca

Czy tak to wygląda?
pawelpoz
Posty: 61
Rejestracja: 05 lis 2015, 19:03

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: pawelpoz »

Mam pytanie odnośnie dobierania żetonów w ostatniej rundzie. W instrukcji jest napisane "Jeśli któryś z graczy pociągnie ostatni żeton ze swojego stosu, może dokończyć swoją kolejkę, potem jego przeciwnik wykonuje swoją, a następnie rozgrywa się Ostatnia Bitwa w tym pojedynku.". Gdy gracz A (pierwszy gracz) dociąga ostatni żeton to sprawa jest oczywista - gracz B (drugi gracz) kończy swoją kolejkę. Jasna sprawa. Ale co jeśli to gracz B (drugi gracz) dociągnął ostatni żeton? Czy w tej sytuacji gracz A (pierwszy gracz) może dociągnąć swoje żetony i je zagrać? Wtedy wyszłoby, że gracz A miałby dodatkową kolejkę ekstra. Czy rzeczywiście tak jest?
Awatar użytkownika
Cin
Posty: 822
Rejestracja: 17 wrz 2007, 01:19
Lokalizacja: Warszawa, czasem Kielce
Has thanked: 4 times
Been thanked: 31 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Cin »

Tak
pawelpoz
Posty: 61
Rejestracja: 05 lis 2015, 19:03

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: pawelpoz »

Dzięki. A możesz rozwinąć?
Awatar użytkownika
Cin
Posty: 822
Rejestracja: 17 wrz 2007, 01:19
Lokalizacja: Warszawa, czasem Kielce
Has thanked: 4 times
Been thanked: 31 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Cin »

Ale co rozwinąć? Tak, gracz A będzie miał jeden ruch więcej.
Awatar użytkownika
tomb
Posty: 4139
Rejestracja: 22 lut 2012, 10:31
Has thanked: 317 times
Been thanked: 347 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: tomb »

Cin pisze:Ale co rozwinąć? Tak, gracz A będzie miał jeden ruch więcej.
A dokładniej - nie ma znaczenia, czy i kto będzie miał więcej ruchów, bo partia mogła przebiegać pod tym względem różnie. Po prostu po dociągnięciu ostatniego żetonu przez któregokolwiek z graczy każdemu z graczy zostaje jedna kolejka do wykonania.
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
pawelpoz
Posty: 61
Rejestracja: 05 lis 2015, 19:03

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: pawelpoz »

Dzięki, o to chodziło. Nie mniej trochę to dziwne, że pod koniec gry, po dociągnięciu ostatnich żetonów przez drugiego gracza, drugi gracz wykona np. 20 tur a pierwszy 21, a w odwrotnej sytuacji, gdy pierwszy gracz zagra ostatnie żetony - obydwaj wykonają tę samą ilość tur.
Awatar użytkownika
tomb
Posty: 4139
Rejestracja: 22 lut 2012, 10:31
Has thanked: 317 times
Been thanked: 347 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: tomb »

pawelpoz pisze:Dzięki, o to chodziło. Nie mniej trochę to dziwne, że pod koniec gry, po dociągnięciu ostatnich żetonów przez drugiego gracza, drugi gracz wykona np. 20 tur a pierwszy 21, a w odwrotnej sytuacji, gdy pierwszy gracz zagra ostatnie żetony - obydwaj wykonają tę samą ilość tur.
Po pierwsze - Twoje pytanie jest roztrząsaniem na sucho, bo w praktyce zasada ta nie przynosi żadnych problemów.
Po drugie - jeśli gracze wykonają wszystkie rundy klasycznie (czyli zużyją 3 żetony na kolejkę) to przed ostatnią rundą gracz rozpoczynający będzie miał 3 żetony w stosie (dociągnie je i rozpocznie tym samym sekwencję końca gry), a gracz drugi będzie miał 2 żetony w stosie (które będzie mógł użyć w swojej ostatniej kolejce). Jak widać - w takiej partii liczba kolejek wykonanych przez obu rywali będzie równa. I teraz od obu graczy zależy, czy któryś z nich wykona więcej kolejek - ale żeby to zrobić, to podczas którejś z własnych kolejek trzeba na własne życzenie nie użyć któregoś żetonu. Stąd bierze się ewentualna dodatkowa kolejka.
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
Awatar użytkownika
warlock
Posty: 4677
Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1045 times
Been thanked: 1989 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: warlock »

tomb - jesteś w stanie jakoś spróbować moje wątpliwość z kilku postów wyżej rozwiać ;)?
Awatar użytkownika
tomb
Posty: 4139
Rejestracja: 22 lut 2012, 10:31
Has thanked: 317 times
Been thanked: 347 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: tomb »

warlock pisze:tomb - jesteś w stanie jakoś spróbować moje wątpliwość z kilku postów wyżej rozwiać ;)?
Ha, gdy wyszła ta instrukcja to gdzieś ktoś pisał (może nawet ja?), że zapis jest nieprecyzyjny.

Ja potraktowałbym zasadę posiłków tak, że rozgrywając kolejkę zawsze operujemy trzema żetonami więcej. Interpretację tę tłumaczę sobie zwrotem z instrukcji "jeśli uważacie, że gra jest zbyt losowa". A zatem już w pierwszej kolejce pierwszy gracz powinien móc ciągnąć 4 żetony, a nie 1.
Zatem w normalnej grze:
- gracz A ciągnie 4 żetony, jeden z nich używa/zostawia/odrzuca, a trzy obowiązkowo zostawia,
- gracz B ciągnie 5 żetonów, dwa z nich używa/zostawia/odrzuca, a trzy obowiązkowo zostawia,
- gracz A ciągnie do 6 żetonów, jeden obowiązkowo odrzuca, dwa kolejne używa/zostawia/odrzuca, a trzy obowiązkowo zostawia itd.

Niestety instrukcja nie daje lepszych wskazówek.
Spoiler:
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
pawelpoz
Posty: 61
Rejestracja: 05 lis 2015, 19:03

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: pawelpoz »

Mam trzy pytania :)

1. Czy sieciarz sieciuje jednostkę nawet w momencie gdy ta do niego podejdzie? Czy należy to traktować tak, że jednostka weszła pod sieć i jest sieciowana czy przyjmuje się, że sieciarz sieciuje tylko w momencie wystawienia go na plansze? Czy sieciarz może podejść do jakiejś jednostki (np. przez rzeton ruchu) i ją zasieciować?
2. Pytanie o armię Sharrash, konkrenite jednostkę ze zdolnością paraliżu. Czy jeśli jednostka paraliżująca ma inicjatywę 3, a przeciwnik też ma 3, to paraliż działa przed atakiem wroga? Tzn. czy przeciwnik zostaje sparaliżowany i nie może atakować, czy jednak jeszcze zdąży zaatakować zanim zostaje sparaliżowany?
3. Znowu Sharrash - czy w momencie wyłożenia żetonu podziemia (dającego wszystkim jednostkom zdolność "podziemny") można wykonać roszadę i zamienić sztab z jednostką, która nabyła zdolność "podziemny" od żetonu podziemia, czy można to zrobić dopiero w następnej turze (czyli innymi słowy - czy podziemia działają od razu od momentu wyłożenia)?
Awatar użytkownika
dicer
Posty: 755
Rejestracja: 11 sty 2014, 00:57
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: dicer »

pawelpoz pisze:Mam trzy pytania :)

1. Czy sieciarz sieciuje jednostkę nawet w momencie gdy ta do niego podejdzie? Czy należy to traktować tak, że jednostka weszła pod sieć i jest sieciowana czy przyjmuje się, że sieciarz sieciuje tylko w momencie wystawienia go na plansze? Czy sieciarz może podejść do jakiejś jednostki (np. przez rzeton ruchu) i ją zasieciować?
Sieciarz kontroluje siecią dane pole. Każda jednostka, która znajdzie się lub jest na tym polu zostaje automatycznie zasieciowana, niezależnie od tego, jak i kiedy się tam znalazła.
Ale od tego jest kilka wyjątków, np. sieciarz przeciwnika z siecią skierowaną na sieć tego pierwszego - wtedy sieciowanie się znosi; sieciowanie się "w kółeczko" (np. przez 4 sieciarzy naprzemianlegle) czy Agitator Vegas, który przejmuje sieciarza nawet od strony sieci.
pawelpoz pisze:2. Pytanie o armię Sharrash, konkrenite jednostkę ze zdolnością paraliżu. Czy jeśli jednostka paraliżująca ma inicjatywę 3, a przeciwnik też ma 3, to paraliż działa przed atakiem wroga? Tzn. czy przeciwnik zostaje sparaliżowany i nie może atakować, czy jednak jeszcze zdąży zaatakować zanim zostaje sparaliżowany?
Ataki w tej samej inicjatywie odbywają się symultanicznie, więc przeciwnik zdąży zaatakować. Gdyby miał podpiętego Sierżanta, to nie mógłby zaatakować ponownie w niższej inicjatywie, bo będzie sparaliżowany.
pawelpoz pisze:3. Znowu Sharrash - czy w momencie wyłożenia żetonu podziemia (dającego wszystkim jednostkom zdolność "podziemny") można wykonać roszadę i zamienić sztab z jednostką, która nabyła zdolność "podziemny" od żetonu podziemia, czy można to zrobić dopiero w następnej turze (czyli innymi słowy - czy podziemia działają od razu od momentu wyłożenia)?
Możesz to zrobić od razu.
pawelpoz
Posty: 61
Rejestracja: 05 lis 2015, 19:03

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: pawelpoz »

Dzięki. Wszystko jasne :)
Czytryn
Posty: 2
Rejestracja: 31 mar 2016, 14:25

Re: Neuroshima Hex! - podstawka i dodatki

Post autor: Czytryn »

Witam, Neuroshimę mam od niedawna i rozwiązując łamigłówki, konkretnie 7 natrafiłem na pewną nieścisłość. W instrukcji jak i na kartach pomocy graczy, jest napisane, że klaun wybuchając rani jednostki wroga jak i własne w tym sztaby, natomiast z rozwiązania łamigłówki wynika, że nie może. W internecie natknąłem się na zapis, że wybuchający klaun nie rani sztabów. Stąd pytanie czy wierzyć instrukcji, czy może to co jest podane w internecie jest właściwą zasadą?
Awatar użytkownika
GrzeL
Administrator
Posty: 1140
Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
Lokalizacja: okolica Warszawy
Has thanked: 9 times
Been thanked: 57 times

Re: Neuroshima Hex! - podstawka i dodatki

Post autor: GrzeL »

Czytryn pisze:Witam, Neuroshimę mam od niedawna i rozwiązując łamigłówki, konkretnie 7 natrafiłem na pewną nieścisłość. W instrukcji jak i na kartach pomocy graczy, jest napisane, że klaun wybuchając rani jednostki wroga jak i własne w tym sztaby, natomiast z rozwiązania łamigłówki wynika, że nie może. W internecie natknąłem się na zapis, że wybuchający klaun nie rani sztabów. Stąd pytanie czy wierzyć instrukcji, czy może to co jest podane w internecie jest właściwą zasadą?
Zapisy w instrukcji są obowiązujące do czasu wydania erraty.
ODPOWIEDZ