Strona 39 z 42

Re: Root (Cole Wehrle)

: 29 mar 2024, 15:28
autor: Galatolol
Do tego na turnieju gracze są bardzo świadomi konieczności pilnowania innych, i w takim środowisku trudniej jest Włóczędze, gdy regularnie się go wysyła do lasu :wink: Skutkiem uważniejszego grania jest niestety to, że partie tam trwają zazwyczaj 3-4 godziny (https://www.youtube.com/@GuerricSamplesGames/videos) - ale warto sobie oglądnąć nawet same drafty na początku, bo Guerric fajnie analizuje.
Qnnrad pisze: 29 mar 2024, 15:25
Galatolol pisze: 29 mar 2024, 14:25 Od dłuższego czasu gram z Niesławą (modyfikacje używane podczas Winter Tournament traktuję jako kanoniczne; https://makecraftgame.com/2023/02/10/rwt23-r1/). Dzięki niej Włóczęga przestał mnie drażnić, a nawet go lubię na 4 osoby. Oprócz tego zakaz koalicji.
Najważniejsze pytanie, jakie mam do Ciebie - czemu w towarzyskim graniu zabraniasz koalicji? Myślałem, że to zmiana reguły konkretnie pod kątem turnieju - aby uniknąć problemów z wyłanianiem zwycięzców w drabince.
Czy masz jakieś anegdoty o kłopotach, które koalicje wygenerowały w towarzyskiej grze?
Sama idea nigdy mi się nie podobała, reszcie chyba też nie, więc w sposób niepisany zawsze mieliśmy je zbanowane :) Coś mi świta, że może trafiła się jakaś koalicja kiedyś na początku, ale nie pamiętam, jak się skończyło.
Qnnrad pisze: 29 mar 2024, 15:25 Dla zainteresowanych, dodatkowe modyfikacje PnP o których pisał Galatolol można znaleźć tutaj:
https://docs.google.com/presentation/d/ ... sp=sharing
Jest tam też kilka dodatkowych zmian - pliki są na potrzeby innego turnieju, który niedawno się odbył. W sumie wszystkie brzmią sensownie, mogę dodać, do tych, których już używam :)

Re: Root (Cole Wehrle)

: 29 mar 2024, 15:36
autor: Yooreck
Galatolol pisze: 29 mar 2024, 15:28 Do tego na turnieju gracze są bardzo świadomi konieczności pilnowania innych, i w takim środowisku trudniej jest Włóczędze, gdy regularnie się go wysyła do lasu :wink:
To akurat nie jest wadą, jeśli da się go zbalansować odpowiednio grając ;)

Dla mnie ciekawe oglądając te turnieje jest to jak ważna jest gra nad stołem w Roocie. Np. kluczowe „ej nie craftuj tej herbatki”

Re: Root (Cole Wehrle)

: 29 mar 2024, 15:42
autor: Galatolol
Tak. Choć cieszę się, że u mnie panuje bardziej każualowe podejście, mniej gry nad stołem, ale i partie dwa razy krótsze :wink:

W ogóle zaskakująco źle znoszę "długie" gry Roota, nie wiem czemu.

Re: Root (Cole Wehrle)

: 29 mar 2024, 15:49
autor: Qnnrad
Galatolol pisze: 29 mar 2024, 15:42 W ogóle zaskakująco źle znoszę "długie" gry Roota, nie wiem czemu.
Mam takie spostrzeżenie, aczkolwiek niepoparte jeszcze wnikliwą analizą, że w zbyt kontrolowanej grze, gdzie gracze skupiają się raczej na hamowaniu się nawzajem zamiast inwestować we własne silniki, zdarzyć się może, że wszystkie frakcje naraz wejdą w ostatnią fazę gry - bez silników i bez potencjału do przełamania impasu.
Np. przekute wszystkie przedmioty, zapchana wojskami plansza bez wolnych pól na budynki, plansza napchana do granic wojskiem tkwiącym w wojnie okopowej.

Cóż, historia uczy, że wojna nigdy się nie zmienia, a w przeciągającym się konflikcie nie ma żadnych zwycięzców.

Niemniej mnie najbardziej jarają takie sytuacje. Lubię to napięcie i brawurowe akcje, które mogą z niego się narodzić.
Efekt domino po naruszeniu kruchego balansu.

Re: Root (Cole Wehrle)

: 30 mar 2024, 13:55
autor: Qnnrad
A słuchajcie, interesuje mnie debata na temat talii którą gracie.
Każdą graczkę i każdego gracza zapraszam do wyrażenia opinii i anegdot na temat talii podstawowej, E&P (banitów) oraz dowolnych kombinacji (w tym McDeck).

Kilka faktów które dadzą nam solidne fundamenty pod dyskusję:
- obie oficjalne talie mają po 54 karty (14 lisich + 14 ptasich + 13 mysich + 13 zajęczych)
- w obu oficjalnych taliach jest 29 dokładnie tych samych kart:
-- 20 kart do wykuwania przedmiotów (6 mysich + 6 lisich + 4 zajęcze + 4 ptasie)
-- 5 kart Ambush (zasadzki)
-- 4 karty Dominacji
- co oznacza, że talia podstawowa i E&P różni się wyłącznie 25 kartami z umiejętnościami
- głębsza analiza statystyk tych talii tutaj: makecraftgame.com/.../root-deck-composition

Re: Root (Cole Wehrle)

: 30 mar 2024, 14:53
autor: Zerthin
Qnnrad pisze: 30 mar 2024, 13:55 A słuchajcie, interesuje mnie debata na temat talii którą gracie.
Każdą graczkę i każdego gracza zapraszam do wyrażenia opinii i anegdot na temat talii podstawowej, E&P (banitów) oraz dowolnych kombinacji (w tym McDeck).

Kilka faktów które dadzą nam solidne fundamenty pod dyskusję:
- obie oficjalne talie mają po 54 karty (14 lisich + 14 ptasich + 13 mysich + 13 zajęczych)
- w obu oficjalnych taliach jest 29 dokładnie tych samych kart:
-- 20 kart do wykuwania przedmiotów (6 mysich + 6 lisich + 4 zajęcze + 4 ptasie)
-- 5 kart Ambush (zasadzki)
-- 4 karty Dominacji
- co oznacza, że talia podstawowa i E&P różni się wyłącznie 25 kartami z umiejętnościami
- głębsza analiza statystyk tych talii tutaj: makecraftgame.com/.../root-deck-composition
Przed partią biorę jedną z kostek z gry i rzucam. 0-1 zwykła 2-3 E&P.
Dokładnie to samo robię z mapą.
Wyjątkiem są landmarki. Tutaj tylko na 3 gramy z dwoma (sam landmark losowany pod stołem).

A potem draft frakcji z dodatku maruderów.

Żeby nie było: uważam moce z E&P za ciekawsze - ale docenić to mogę tylko wracając co jakiś czas do talii podstawowej

Re: Root (Cole Wehrle)

: 17 kwie 2024, 08:07
autor: Agnaton
Obrazek

Jak Root sprawdza się po latach, w szczególności dla nowych graczy, którzy planszówkową przygodę zaczęli w przeciągu ostatniego roku? Moja recenzja w linku poniżej :wink:

Leśna cisza skrywa ciągłe spiski i knowania. Delikatny szum liści zagłusza szepty członków rywalizujących ze sobą frakcji. Wojna wisi na włosku, Leśnogród już niedługo zagrzmi rykiem zaciętych walk, których echo będzie się niosło po całej krainie.

Root jest świetną grą area control, którą można polecić absolutnie wszystkim. Będzie on co prawda sprawiał trudności nowicjuszom, ale liczne pomocowe materiały umieszczone w pudełku pozwolą im z czasem z grą się oswoić. Każdy zapalony planszówkowicz Roota powinien natomiast pokochać błyskawicznie (chyba, że naprawdę bardzo nie lubi asymetryczności lub dużej ilości negatywnej interakcji). Tytuł ten jest na pewno w sam raz dla osób ceniących sobie nieszablonowość i oryginalność, chcących podejmować decyzje nierzadko dość trudne i mające spore konsekwencje. Rozgrywki w tę pozycję są niesłychanie emocjonujące i intensywne, gra jest dynamiczna i wymagająca. Gdy jednak się z nią zaznajomi, to będzie ona sprawiała masę frajdy, a satysfakcja z wygranej będzie przeogromna. Gorąco polecam!

Pełna recenzja: https://www.spacexpolska.pl/inne/recenzje/root

.

Re: Root (Cole Wehrle)

: 17 kwie 2024, 09:49
autor: Qnnrad
Agnaton pisze: 17 kwie 2024, 08:07 Jak Root sprawdza się po latach, w szczególności dla nowych graczy, którzy planszówkową przygodę zaczęli w przeciągu ostatniego roku? Moja recenzja w linku poniżej :wink:
Napisz nam lepiej czy Ty w nią w ogóle lubisz grać, bo nie wyczytałem tego z recenzji (chyba, że ująłeś siebie w to w "każdy zapalony planszówkowicz Roota powinien natomiast pokochać błyskawicznie" - przy okazji, odważna teza).

Jakaś może ulubiona frakcja czy plansza? W ile osób najczęściej grywasz? Jak Ci poszło uczenie nowych graczy?
Jakieś fajne wspomnienia?

Re: Root (Cole Wehrle)

: 17 kwie 2024, 12:50
autor: pwoloszun
Agnaton pisze: 17 kwie 2024, 08:07 Obrazek

Jak Root sprawdza się po latach, w szczególności ...
.
Nie sluchaj tych hejterow.

Dzieki za swietna recenzje. Grales juz?

Re: Root (Cole Wehrle)

: 17 kwie 2024, 13:02
autor: Agnaton
Qnnrad pisze: 17 kwie 2024, 09:49 Napisz nam lepiej czy Ty w nią w ogóle lubisz grać, bo nie wyczytałem tego z recenzji (chyba, że ująłeś siebie w to w "każdy zapalony planszówkowicz Roota powinien natomiast pokochać błyskawicznie" - przy okazji, odważna teza).
Tak lubię i regularnie wracam ze znajomymi.
Qnnrad pisze: 17 kwie 2024, 09:49 Jakaś może ulubiona frakcja czy plansza?
Najbardziej z podstawowych lubię Markizę. Obie strony planszy są fajne, ale chyba wolę podstawową.
Qnnrad pisze: 17 kwie 2024, 09:49 W ile osób najczęściej grywasz?
W czwórkę.
Qnnrad pisze: 17 kwie 2024, 09:49 Jak Ci poszło uczenie nowych graczy?
Nie miałem okazji uczyć nowych graczy, to ja byłem nowym graczem początkowo.
Qnnrad pisze: 17 kwie 2024, 09:49 Jakieś fajne wspomnienia?
Najmilej wspominam bardzo dobrą rozgrywkę Markizą, w której byłem ruch od wygranej z o wiele bardziej doświadczonymi graczami, ale jeden z nich mnie uprzedził tuż przed moją turą.
pwoloszun pisze: 17 kwie 2024, 12:50 Grales juz?
Wybitny żart (no chyba, że Ci ucięło resztę pytania) :roll:

Re: Root (Cole Wehrle)

: 17 kwie 2024, 13:17
autor: Qnnrad
Cóż, u mnie byś nie zaliczyło testu Turinga, ale nie będę ciągnął tematu.
Cieszę się, że Wam się Root podoba!

Re: Root (Cole Wehrle)

: 18 kwie 2024, 07:40
autor: Tyrek
Pytanie do ogranych, który próbowali Root w różnych konfiguracjach.

Czy dodanie zaciężnych do gry, powoduje, że gra na dwie lub trzy osoby, bez botów, nabiera więcej sensu, niż miało to miejsce w grze podstawowej?

Pamiętam dwuosobowe próby na samej podstawce (bez bota) - i to było takie przekładanie pionków i "macanie" się z mechaniką, raczej nic więcej. Te nowe elementy potrafią coś tutaj zmienić, czy to takie troszkę "marketingowe" gadanie o urozmaiceniu gry w mniejszym składzie?

Re: Root (Cole Wehrle)

: 18 kwie 2024, 09:11
autor: Qnnrad
Tyrek pisze: 18 kwie 2024, 07:40 Czy dodanie zaciężnych do gry, powoduje, że gra na dwie lub trzy osoby, bez botów, nabiera więcej sensu, niż miało to miejsce w grze podstawowej?
Strona 37 i dalej, dokładnie to samo pytanie znowu na 38. Teraz mamy i na 39, nowa świecka tradycja.
Dam Ci linka: viewtopic.php?p=1610511#p1610511

Re: Root (Cole Wehrle)

: 18 kwie 2024, 10:24
autor: Urkeith
Mi się udało zagrać raz na 2os z zaciężnymi. Obydwie frakcje militarne. Powiem tak - nadal to nie jest moja propozycja na 2os.
Jest to grywalne i działa. Jest to lepsze niż goła gra we 2os, natomiast nadal wolałbym wyciągnąć coś innego.

Re: Root (Cole Wehrle)

: 20 kwie 2024, 22:01
autor: polando
Grałem raz ze znajomym z którym zawsze graliśmy we dwóch z botami. Osobiście nam się o wiele lepiej grało, te boty zawsze jakoś sztucznie nam grę zapełniały i nie pozwoliły nam grać przeciwko sobie.

Zaciężni dawały bardzo dużą przewagę dla tych frakcji które od początku dostawały dużo PZ, ale pod koniec i tak przegrałem mimo tego że jako pierwszy miałem pod swoim rozkazem trzech zaciężnych.

Od teraz będziemy grać tylko z zaciężnymi, bez botów, dopóki nie wydadzą jakichś, które pozwalały by botom korzystać z zaciężnych.

Re: Root (Cole Wehrle)

: 25 kwie 2024, 10:07
autor: Qnnrad
Hejo!
Mam potrzebę dla community, sam mam Root po angielsku ale chciałbym dać wszystkim polskim graczom Roota karty ADSET bo uważam, że powinny być używane przez wszystkich zawsze, niezależnie od kompletności posiadanych dodatków.
Problem jest taki, że te karty są tylko w pudełku Maruder (a dotyczą wszystkich frakcji dotychczas wydanych). Po angielsku Leder Games samo publicznie wrzuciło je do sieci, ale polskich wersji ni ma.

Pomontuję i zrobię ładną grafikę do druku fanowskiego (dla posiadaczy podstawek bez uzależnienia zakupowego) i mógłbym sam przetłumaczyć, ale - boję się, że pokręcę Portalową nomenklaturę i zgubię słowa kluczowe. Dla mnie zawsze już "clearings" będą "wioskami", więc rozumiecie ryzyko.

A więc PROŚBA - czy ktoś z POLSKIM Maruderem mógłby wysłać mi fotkę kart ADSET (advanced setup)?
O które karty mi chodzi - w spojlerze.
Spoiler:

Re: Root (Cole Wehrle)

: 25 kwie 2024, 10:08
autor: Pomnik
Postaram się pamiętać, jak nie zapomnę to podeślę wieczorem

Re: Root (Cole Wehrle)

: 25 kwie 2024, 11:22
autor: Yar-Chan
Qnnrad pisze: 25 kwie 2024, 10:07 A więc PROŚBA - czy ktoś z POLSKIM Maruderem mógłby wysłać mi fotkę kart ADSET (advanced setup)?
O które karty mi chodzi - w spojlerze.
Spoiler:
Trzymaj:

Obrazek

Re: Root (Cole Wehrle)

: 27 kwie 2024, 14:55
autor: Qnnrad
Cześć!
Zrobiłem polski ADSET (Przygotowanie Zaawansowane).
Każdy gracz w Root, niezależnie od posiadanych dodatków, powinien grać przy ich użyciu. Możecie sami wybierać upragnione frakcje albo użyjcie reguł draftu - tak czy siak, żetony i wojska rozstawiajcie przy użyciu tych kart (zamiast tyłów planszetek).

Reguły użycia Przygotowania zaawansowanego, link do księgi praw ze strony Portal,
Strona 18, ZAŁĄCZNIKI, A. Przygotowanie Zaawansowane Rozgrywki
https://portalgames.blob.core.windows.n ... PL_web.pdf

Pierwszych śmiałków uprasza się o sprawdzenie czy ze strony technicznej wszystko jest OK. Jak będzie OK to wrzucę na BGG.
Wydrukowałem to sobie w skali 100% i bez problemu mieściłem się w ramach rozmiaru standard CCG.

Dajcie znać na priv jeśli macie jakiś feedback!

Polski ADSET do ściągnięcia:
https://www.dropbox.com/scl/fi/mjgvv0gz ... v9l4q&dl=0

Re: Root (Cole Wehrle)

: 10 maja 2024, 10:54
autor: Fuser.exe
Świetnie oceniany cyfrowy port Roota najtaniej w historii na Steam - 21,59 (-60%)

Re: Root (Cole Wehrle)

: 15 maja 2024, 00:04
autor: Atamán
Fuser.exe pisze: 10 maja 2024, 10:54 Świetnie oceniany cyfrowy port Roota najtaniej w historii na Steam - 21,59 (-60%)
Ale rozumiem, że nadal bez matchmakingu?

Re: Root (Cole Wehrle)

: 23 lip 2024, 08:52
autor: Janusz_Wykidajlo

Re: Root (Cole Wehrle)

: 25 lip 2024, 20:48
autor: kmh
Parę lat temu rozegrałem kilka partii Root, teraz wracam do tematu, czytam instrukcję i czuję, że wariuję:

W PL instrukcji w "Arkuszu pierwszej rozgrywki" dla pierwszej tury w sekcji dla Sojuszu Stworzeń Leśnych jest napisane:

"Świt, Zdobywanie Sympatyków. Zagrywam lisią kartę ze swojego stosu Stronników, aby rozmieścić żeton Sympatyków na centralnej lisiej polanie i otrzymać jeden Punkt Zwycięstwa."

Ale przecież na planszetce pierwsze pole jest za 0 PZ. Skąd się bierze ten pierwszy punkt zwycięstwa?

Czy instrukcja pochodzi z innej wersji gry niż planszetka? (przegladałem na BGG plik, że w 3 wydaniu zmieniono wartości punktów https://s3.amazonaws.com/geekdo-files.c ... ab485067bf )
Egzemplarz pochodzi z wydania z 2019 roku.

Re: Root (Cole Wehrle)

: 25 lip 2024, 21:41
autor: HorribleNick
Instrukcja najpewniej jest sprzed erraty. Aktualna to bodajze 5th printing.

Polecam tez to narzedzie https://root.seiyria.com/#8.-woodland-alliance

Re: Root (Cole Wehrle)

: 29 lip 2024, 22:57
autor: Apos
Mam pytanie do osób, które nadal grają w Root'a albo poszły w stronę bardziej gier wojennych.

Kiedyś próbowałem w mojej jednej starej ekipie eurograczy przedstawić Roota. Podobała nam się rywalizacja, negatywna interakcja, oraz walka. Graczy natomiast odrzucał setting oraz oprawa graficzna. Wtedy mieliśmy też regularne rotacje tytułów, które trafiały na stół raz na pół roku. Takie podejście do Roota, gdzie w/g mnie trzeba dobrze ograć frakcje i je poznać nie przejdzie. Gra poszła niestety na sprzedaż.

Dzisiaj grupa graczy znacząco się powiększyła, jest więcej graczy lubiących nie tylko suche euro i zastanawiam się nad powrotem do tej gry.
Jakie jest Wasze zdanie o tej grze? Warto? Czy może pojawiło się coś innego co polecacie (na 4 graczy najlepiej)?