Strona 39 z 58

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

: 06 lip 2023, 07:57
autor: Dako
Dziękuję za podsunięcie pomysłu o woreczkach. Pewnie skorzystam ;)
Mam jednak pytanie o kapslowanie żetonów:
Ktoś widział gdzieś albo posiada zestawienie ile konkretnych rozmiarów kapsli (do całości gry lub z rozbiciem na dodatki) należy zakupić?

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

: 06 lip 2023, 07:59
autor: RUNner
Musisz się cofnąć kilka stron. Chyba była taka rozpiska.

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

: 06 lip 2023, 09:54
autor: JAckson
km007tbg12 pisze: 04 lip 2023, 16:57 A co z fanowskim wariantem solo?
minęło sporo czasu od udostępnienia. Ja właśnie biore sie za tłumaczenie tego wariantu
Grałem raz na poziomie 'normalnym'. Przegrałem. Talia Automy jest mocna. Zachęca do kolejnych podejść

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

: 06 lip 2023, 10:37
autor: Langus
Dako pisze: 06 lip 2023, 07:57 Dziękuję za podsunięcie pomysłu o woreczkach. Pewnie skorzystam ;)
Mam jednak pytanie o kapslowanie żetonów:
Ktoś widział gdzieś albo posiada zestawienie ile konkretnych rozmiarów kapsli (do całości gry lub z rozbiciem na dodatki) należy zakupić?
Dokładnie co do sztuki nie napiszę ile potrzeba, bo nie mam obecnie gry pod ręką, ale ja kupiłem i zakapslowałem wszystko (oczywiście sporo kapsli zostało zapasowych (; ) takim zestawem:
20 mm - 1 paczka 10 szt - żetony portów w dodatku Skellige
28 mm - 2 paczki 10 szt - żetony potworów 1 poziomu
30 mm - pudełko 100 szt - żetony obszarów, słabości, Dagona i chyba czegoś jeszcze potrzeba ok 60-70 ale na allegro są całe takie pudełka i wychodzą taniej niż 6 czy 7 paczek po 10 szt. Będą na zapas albo do innych gier a pudełko można wykorzystać jako pojemnik do mokrej palety (; Żetony do nich wchodzą na lekki wcisk, ale od biedy można je wyciągnąć bez uszkodzenia, np lekko wyginając kapsel.
32 mm - 2 paczki po 10 szt - żetony potworów 2 poziomu
36 mm - 2 paczki po 10 szt - żetony potworów 3 poziomu

W przypadku co najmniej jednego rozmiaru raczej na pewno jest jedna paczka za dużo, ale jak wyżej napisałem - będzie na zapas, bo te kapsle potrafią pękać, np w GoT już kilka wymieniałem. Albo będą pod przyszłe dodatki (;

Najlepiej wybierać kapsle bez rantu - mają mniejszą średnicę, przez co zajmują mniej miejsca i wyglądają lepiej. Nie wszystkie rozmiary bez rantu są na allegro, ale w internetach znajdziecie ewentualnie walcie na priv to podpowiem.

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

: 06 lip 2023, 11:02
autor: Sarna
Ja tylko dodam, że z tego co mi wiadomo, to do kapsli 30 mm żetony wchodzą na styk, może być je ciężko wyciągnać. Ja kupiłem 31 mm jest trochę luzu, minimalnie, ale żetony wychodzą łatwo.

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

: 06 lip 2023, 11:39
autor: Langus
Sarna pisze: 06 lip 2023, 11:02 Ja tylko dodam, że z tego co mi wiadomo, to do kapsli 30 mm żetony wchodzą na styk, może być je ciężko wyciągnać. Ja kupiłem 31 mm jest trochę luzu, minimalnie, ale żetony wychodzą łatwo.
Dokładnie tak jest. Ale można je wydobyć bez uszkodzenia, chociaż trzeba się chwilę pobawić, np wyginając kapsel co niestety może spowodować jego pęknięcie. Można próbować podważyć czymś płaskim. Na pewno się da, bo przekapslowywałem całą GoT i żetonu żadnego nie uszkodziłem (;

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

: 07 lip 2023, 07:52
autor: Kal-El83
Jeszcze nie otworzyłem swojego egzemplarza, ale wczoraj udało mi się zagrać :)
Generalnie jestem 100% euro graczem, po raz kolejny się o tym przekonałem. Wydarzenia z kart średnio mnie zajmowały i decyzje podejmowałem na przysłowiową „pałę” nie specjalnie się wsłuchując. Czasem wydarzenia pomogły, czasem przeszkodziły, generalnie fajny „przygodowo fabularny smaczek”.
Najwięcej roboty robi, jak dla mnie, budowanie talii i testowanie w boju. Udało mi się zbudować combo na 10 dmg w jednej turze. Pozwoliło to pokonać stwora 1 i 2 poziomu, obronić się przed atakiem „kolegi” ze szlaku oraz pokonanie na koniec drugiego kolegi :lol: :lol: do tego po drodze medytacja i cyk pyk myk udało się wygrać :)
Graliśmy we 3, bez słabości ale z dużymi kartami potworów i bez petard. Wieśniacy stali się mieszczanami (chyba raz przegrali w kości :lol: :lol: ).
Jeden kolega porwał się na leszego, ale bez żetonu tropu i ta jedna kolejka opóźnienia mogła być decydująca (jakby wygrał, to wygrałby całą grę).
Generalnie przyjemna gra, fajny aspekt użycia kart do ruchu. Jak się tego nie uwzględni przy budowaniu talii to trzeba później za to zapłacić (dosłownie).
Gra jest dokładnie tym czego się spodziewałem. Jest pole do optymalizacji, jest pole do sprawdzenia swojego szczęścia.

Grałem szkołą kota, wydaje mi się giga mocna jego umiejka z podglądaniem kart w talii i dobieraniem ich … pozwalało mi to szybko wilepywać dmg co w finałowej walce było decydujące. Ostatnià walkę z wiedźminem zaczynałem bez kart, i zadziała się magia … eliksir (tarcza -1 i +2 karty) umiejętność specjalna na 5lv i już 5 kart na ręce.

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

: 07 lip 2023, 15:18
autor: Barbarzyńca
Azazelek pisze: 07 lip 2023, 07:52 Grałem szkołą kota, wydaje mi się giga mocna jego umiejka z podglądaniem kart w talii i dobieraniem ich … pozwalało mi to szybko wilepywać dmg co w finałowej walce było decydujące
A to nie jest tak, że możesz wykorzystać tę umiejkę tylko raz na walkę i tylko w pierwszej turze?

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

: 07 lip 2023, 16:47
autor: Kal-El83
Tak, raz na walkę w pierwszej turze. Ale na 4/5 poziomie dobierasz 3 karty (o ile dobrze to rozumiałem), wydaje mi się to mega spoko zdolność.

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

: 08 lip 2023, 01:19
autor: 666wiciu666
Hej, wiecie może czy będzie dostępny do kupienia dodatek kooperacyjny dziki gon? Może ktoś powiedzieć na czym on polega?

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

: 08 lip 2023, 09:08
autor: goldsun
666wiciu666 pisze: 08 lip 2023, 01:19 Hej, wiecie może czy będzie dostępny do kupienia dodatek kooperacyjny dziki gon? Może ktoś powiedzieć na czym on polega?
W Dzikim Gonie:
- masz określoną liczbę rund na pokonanie generała Dzikiego Gonu, np. 8 rund. Gracze wspólnie mają go pokonać.
- co rundę na planszy pojawiają się potwory i/lub ogary Dzikiego Gonu
- generał Dzikiego Gonu chodzi po planszy i jeśli jest w zasięgu - dodaje 1 kartę do talii potwora w danej rundzie, jeśli dojdzie do walki z tym potworem. Tak samo dodają ogary, więc potwór może dostać nawet kilka kart dodatkowych do talii.
- gracze mogą atakować potwory na zasadzie jak w podstawce, czyli 1 gracz kontra potwór. Ale dodatkowo jeśli na tym polu jest też inny gracz - może osłabić potwora, zabierając mu 1 kartę z talii, wtedy dostaje umiejętność szkoły gracza który z potworem walczy
- gracze mogą atakować ogary na zasadzie - wszyscy na tym polu robią kombinację z kart na ręce i obrażenia się sumują - jeśli są wyższe niż HP ogara, ten z planszy spada. Tu jest rozpatrywany tylko jeden atak wszystkich, nie ma zwykłej walki z potworami.
- jeśli na planszy są już 3 potwory a ma dojść kolejny, to nie dokładamy go, tylko dokładamy tarcze generałowi - ilość tarcz zależy od poziomu dokładanego potwora
- po tej określonej liczbie tur - jest walka z generałem. On od początku ma dużą ilość tarcz, plus talię 20 kartową. Dodatkowo ogary które zostały na planszy mogą mu dodać kolejne tarcze. Raz na razie zagrałem i generał miał ponad 50 tarcz plus swoją talię, więc jest co mu zbijać
- w pierwszej rundzie generała atakuje tylko gracz, który jest na polu z generałem, dopiero w następnej dochodzą pozostali jeśli stali gdzieś indziej
- generał atakuje wszystkich graczy w swojej rundzie - jednocześnie. ZTCP losuje się tylko dla każdego gracza osobno, które obrażenia z karty na danego gracza wchodzą - górne czy dolne
- no i generał ma swoje umiejętności - każdy inne, które w którymś momencie działają
- ZTCP generał blokuje umiejkę lokacji na której stoi w danej rundzie

Generalnie - gra się inaczej niż w zwykłym wyścigu. Gracze muszą współpracować i po tej jednej rozgrywce moim zdaniem, powinni co rundę starać się załatwić potwora/ogara z planszy. Rozwijanie graczy powinno być tylko "przy okazji", tu nie ma czasu na powolne rozwijanie się i dopiero atak.
Co rundę wchodzą też karty eksploracji, ale wspólne dla wszystkich graczy.

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

: 10 lip 2023, 13:23
autor: PytonZCatanu
Druga partia, 4 graczy. Były medytacje, potwory wszystkich poziomów, walki wiedźminów, misje i sidequesty.

Czas gry: 2:56, wyniki 4:3:3:1

Skąd informacje o tych 6godzinych partiach? 🤷

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

: 10 lip 2023, 13:25
autor: ave.crux
PytonZCatanu pisze: 10 lip 2023, 13:23 Skąd informacje o tych 6godzinych partiach? 🤷
Jestem w stanie uwierzyć w 6 godzinną partię przy pierwszej rozgrywce z tłumaczeniem zasad.
U mnie 5 osobowa to było 4h grania.

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

: 10 lip 2023, 14:19
autor: sqb1978
Nasza ostatnia 4 osobowa trwała 6h, nie licząc tłumaczenia. Graliśmy z petardami, mutagenami, zaawansowanymi akcjami i potworami, tropami oraz legendarnymi łowami. Ja byłem po 6 rozgrywkach, ale jedna osoba nowa a druga po samej podstawce. Ale fakt, było też whisky, przerwy na palenie i jedzenie. Niemniej to był świetnie spędzony czas a najfajniejsze było wczuwanie się w głosy w trakcie czytania treść questów oraz kibicowanie potworom ;) następnym razem dla urozmaicenia dodamy możliwość obstawiania wyników walk z potworami.

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

: 10 lip 2023, 17:28
autor: domel
Cześć,

nie mogę się doliczyć kart.
Gdzie znajdę listę wszystkich kart wraz z ich ilościami?

pozdrawiam,
Tomek

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

: 10 lip 2023, 17:50
autor: sopel82
domel pisze: 10 lip 2023, 17:28 Gdzie znajdę listę wszystkich kart wraz z ich ilościami?
Właściwie to w instrukcjach.

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

: 10 lip 2023, 17:58
autor: domel
sopel82 pisze: 10 lip 2023, 17:50
domel pisze: 10 lip 2023, 17:28 Gdzie znajdę listę wszystkich kart wraz z ich ilościami?
Właściwie to w instrukcjach.
W instrukcji jest sumaryczna ilość kart danego typu, nie rozbicie na konkretne karty i ich ilości.

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

: 10 lip 2023, 18:31
autor: Kal-El83
Dwa dni temu koszulkowałem. Wydaje mi się, że wszystkie są policzalne, poza przygodami z monster trail’a, gdzie oodali jedynie 200 kart przygód (miasto, dzikie ostępy, te numerowane ;) )

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

: 10 lip 2023, 20:01
autor: eveni
Czy ktoś ma pomysł gdzie włożyć karty w koszulkach w pudełku SG i dużych dodatków? Chyba będę je trzymać w jakimś oddzielnym pudełku :(

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

: 10 lip 2023, 20:59
autor: aduko
domel pisze: 10 lip 2023, 17:28 Cześć,

nie mogę się doliczyć kart.
Gdzie znajdę listę wszystkich kart wraz z ich ilościami?

pozdrawiam,
Tomek
https://zagramw.to/wiedzmin-stary-swiat

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

: 10 lip 2023, 21:40
autor: Atk
sqb1978 pisze: 10 lip 2023, 14:19 Nasza ostatnia 4 osobowa trwała 6h, nie licząc tłumaczenia. Graliśmy z petardami, mutagenami, zaawansowanymi akcjami i potworami, tropami oraz legendarnymi łowami. Ja byłem po 6 rozgrywkach, ale jedna osoba nowa a druga po samej podstawce. Ale fakt, było też whisky, przerwy na palenie i jedzenie. Niemniej to był świetnie spędzony czas a najfajniejsze było wczuwanie się w głosy w trakcie czytania treść questów oraz kibicowanie potworom ;) następnym razem dla urozmaicenia dodamy możliwość obstawiania wyników walk z potworami.
Żeby nie to, że nasza trwała niecałe 4 to bym pomyślał, że siedzieliśmy przy jednej stole 😂

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

: 10 lip 2023, 22:29
autor: chalunster
eveni pisze: 10 lip 2023, 20:01 Czy ktoś ma pomysł gdzie włożyć karty w koszulkach w pudełku SG i dużych dodatków? Chyba będę je trzymać w jakimś oddzielnym pudełku :(
Karty w koszulkach z SG mieszczą się wszystkie w pudełku od SG. Co prawda jest ciasno ale daje radę. Oczywiście mówię o koszulkach od GoB. Oprócz tego mam jeszcze Legendarne Łowy i tam tez wszystko się mieści, choć pięknie to nie wyglada.

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

: 11 lip 2023, 16:50
autor: EsperanzaDMV
eveni pisze: 10 lip 2023, 20:01 Czy ktoś ma pomysł gdzie włożyć karty w koszulkach w pudełku SG i dużych dodatków? Chyba będę je trzymać w jakimś oddzielnym pudełku :(
Pisałem o swoich przemyśleniach nt. wyprasek i koszulek (o tutaj), ale powtórzę - u mnie udało się wszystko zmieścić do właściwych pudełek, i to po zakoszulkowaniu w grube Paladiny. Było faktycznie z tym sporo kombinowania, ale udało mi się wszystko poukładać - mam tutaj na myśli zestaw podstawka + SG już po zmieszaniu, tzn. razem wszystkie karty przygód (miasto, dzikie ostępy), razem wszystkie zestawy startowe dla wszystkich bohaterów (+ umiejętności specjalne), razem wszystkie potwory etc., niekoniecznie tak, że w podstawce tylko karty z podstawki, a w pudle od SG tylko karty od SG (nie chciałoby mi się tego potem segregować, zresztą byłoby to bez sensu). Jeśli chcesz, to mogę jutro przysiąść i zrobić zdjęcie i podpisać co gdzie jest.
Natomiast jeśli chodzi o duże dodatki to mam tylko Legendarne Łowy i tak jak pisałem wcześniej, plastikowa wypraska do Legendarnych Łowów to jest kpina - z niewiadomych mi powodów miejsce na te standardowe karty 65x100 jest tak płytkie, że jakiekolwiek zakoszulkowanie tych kart sprawi, że wieko pudełka będzie się odginać do góry... a kart jest zaledwie 32 sztuki, plus pod nimi jest masa miejsce, spokojnie można było zrobić to miejsce w wyprasce głębszym. Tutaj mam nadzieję, że z czasem się te karty potworów trochę "zgniotą" i będą zajmować mniej miejsca.

tl;dr nie bez problemów, ale da się wszystko sensownie zmieścić ;)

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

: 12 lip 2023, 23:15
autor: ravenone
Ograłem wreszcie wszystkie dodatki.

Skellige robi robotę, jest morski klimat, jest Dagon i syrena. Fajne urozmaicenie do podstawki, będę chętnie do niego wracał.

Dziki gon na początku bardzo mi się podobał pod grę solo. Teraz mój zapał opadł, po pokonaniu wszystkich przeciwników i jakichś 5-6 rozgrywkach w zasadzie znam już większość kart eksploracji. Jest ich za mało pod ten tryb.
Ogary mają znaczenie w zasadzie tylko przy pierwszym przeciwniku, który z nich korzysta, przy pozostałych trzech są małą przeszkadzajką, którą zazwyczaj możemy olać. Szkoda.
Sami bossowie również powinni mieć dużą kartę i częściej odpalać swoje umiejki w walce.

Magowie - ciekawie się nimi gra. Używanie energii, żeby zadać duże obrażenia czy kumulowanie osłon działa fajnie. Muszę zagrać partię Wiedźmin vs Mag i sprawdzić jak będzie wyglądał taki pojedynek.
Jak już wcześniej powiedziano, mało tu immersji odnośnie wiedźmińskich tekstów przy magach.
Ale mi bardziej przeszkadza, że na dużych kartach potworów nie ma odnośników do magów.
Jak mam rozumieć - odrzuć kartę ze słowem Igni czy Axii z ręki? Na chłopski rozum odrzucam kartę koloru z takiego znaku. Ale to nie tak powinno być to rozpisane.
Tylko Kościej dostał takie rozgraniczenie. Dlaczego?
No i jak ktoś wspomniał - same karty dużych potworów powinny mieć poszeregowane tropy od "przed utworzeniem talii wytrzymałości" do "w pierwszej turze walki". Znacznie ułatwiło by to obsługę żetonów słabości.

Błędów i niedoskonałości dostrzegam coraz więcej, ale to dlatego, że dobijam zaraz do 20 partii :)
Od lat mi się nie zdarzyło, grać ciągle w nowo zakupiony tytuł, zwykle po 3-5 partiach siadam do innej gry.

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

: 13 lip 2023, 06:22
autor: ave.crux
ravenone pisze: 12 lip 2023, 23:15 Ograłem wreszcie wszystkie dodatki.

Skellige robi robotę, jest morski klimat, jest Dagon i syrena. Fajne urozmaicenie do podstawki, będę chętnie do niego wracał.
Trzeba do niego wracać? Ja nie zamierzam bez niego w ogóle rozkładać.
ravenone pisze: 12 lip 2023, 23:15 Magowie -
(...)Ale mi bardziej przeszkadza, że na dużych kartach potworów nie ma odnośników do magów.
Jak mam rozumieć - odrzuć kartę ze słowem Igni czy Axii z ręki? Na chłopski rozum odrzucam kartę koloru z takiego znaku. Ale to nie tak powinno być to rozpisane.
Na chłopski rozum po prostu nie używasz tej słabości. Zamiana konkretnej nazwy karty na użycie koloru karty to ogromne ułatwienie. Wg tego co ustaliło się na discordzie GoB magowie są po prostu #useless w związku z takimi słabościami
ravenone pisze: 12 lip 2023, 23:15 Błędów i niedoskonałości dostrzegam coraz więcej, ale to dlatego, że dobijam zaraz do 20 partii :)
Od lat mi się nie zdarzyło, grać ciągle w nowo zakupiony tytuł, zwykle po 3-5 partiach siadam do innej gry.
Często ląduje, a pisałem w marcu 2023 rokiem wiedźmina to nie wierzyli :D
Ciri już zbanowana na stałe?