Strona 40 z 54

Re: Forbidden Stars

: 09 gru 2016, 16:55
autor: Błysk
Moim zdaniem CSM są znowu najłatwiejsi. Bierzesz generalnie losowe ulepszenia do bitwy, bo wszystkie są mocne. PRzegrywasz? To nie ma znaczenia, bo w czasie walki namnożysz się dodatkowo i wrócisz z większą siłą. Oooo pusta planeta gdzieś w pobliżu? Zrzućmy tam kultystę z dominacji.

SMami gra mi się znowu najtrudniej, co z tego, że są dobrzy w defensywie, skoro do przodu poruszają się bardzo wolno- na dodatek chyba najbardziej boli ich jakiś nagły spadek ekonomiczny, bo po 1 muszą mieć twierdze, po 2 muszą mieć miasta, gdyż bez kart ulepszeń nie są jacyś specjalnie wydajni w walce.

Moim zdaniem to wygląda tak:

1. CSM
2. Orkowie
3. Eldarzy (ale trzeba uświadomić gracza, że 2 miasta i flota są kluczowe)
4. SM

Re: Forbidden Stars

: 13 gru 2016, 11:32
autor: ptf
Kolejna rozgrywka potwierdziła że:
a) gra jest jeszcze lepsza na 3 niż na 2 osoby
b) może być długa (timer!)...
c) ...ale jest tak wciągająca, że nikt przy stole nie zauważył, ile już gramy, stało się to dopiero na 15 min przed końcem!
d) jest świetny balans!

Re: Forbidden Stars

: 14 gru 2016, 12:04
autor: Valarus
Błysk pisze:
1. CSM
2. Orkowie
3. Eldarzy (ale trzeba uświadomić gracza, że 2 miasta i flota są kluczowe)
4. SM
Zgadzam się w 100%.
ptf pisze:d) jest świetny balans!
A tu się zdecydowanie nie zgadzam. Niestety z każdą kolejną partią utwierdzam się w przekonaniu, że rasy są słabo zbalansowane. CSM i Orkowie są dużo lepsi niż Eldarzy i SM. Bardzo szkoda, bo dodatków nie będzie, a więc i poprawek nie ma się co spodziewać.

Re: Forbidden Stars

: 14 gru 2016, 14:11
autor: Błysk
Valarus pisze: A tu się zdecydowanie nie zgadzam. Niestety z każdą kolejną partią utwierdzam się w przekonaniu, że rasy są słabo zbalansowane. CSM i Orkowie są dużo lepsi niż Eldarzy i SM. Bardzo szkoda, bo dodatków nie będzie, a więc i poprawek nie ma się co spodziewać.
Moim zdaniem balans (poza CSM) jest niezły. Eldarami się mi gra bardzo przyjemnie, najgorzej ciągle SM, ale w końcu się nauczę.

Re: Forbidden Stars

: 14 gru 2016, 14:47
autor: ptf
Błysk pisze:Moim zdaniem balans (poza CSM) jest niezły. Eldarami się mi gra bardzo przyjemnie, najgorzej ciągle SM, ale w końcu się nauczę.
Hm, rozegrałem kilka bardzo równych gier CSM vs SM (jako CSM), grałem SM przeciw Orkom (i planuję następną grę 1vs1 w tym zestawieniu) i wydaje mi się, że rasy są dość dobrze zbalansowane.

Re: Forbidden Stars

: 14 gru 2016, 14:49
autor: Błysk
Możliwe, że po prostu nie rozumiem idei stojącej za SMami i nie potrafię wykorzystać ich potencjału.

Re: Forbidden Stars

: 14 gru 2016, 15:01
autor: ptf
SM ma kilka poważnych zalet m.in.:

1) bastiony jako fabryki i triggery kart - to naprawdę działa
2) 6 jednostek lądowych 2 poziomu + bdb karty walki do nich
3) możliwość rozpoczęcia walki lądowej poprzez atak orbitalny (drop pods)

Re: Forbidden Stars

: 14 gru 2016, 17:17
autor: Valarus
ptf pisze:SM ma kilka poważnych zalet m.in.:

1) bastiony jako fabryki i triggery kart - to naprawdę działa
2) 6 jednostek lądowych 2 poziomu + bdb karty walki do nich
3) możliwość rozpoczęcia walki lądowej poprzez atak orbitalny (drop pods)
Dwa pierwsze ok. Taktykę na drop pody testowałem kilka razy i jest bardzo słaba - raz, że musisz najpierw mieć szczęście w kostkach, żeby się w ogóle odpaliło. Nie wyrzuć tych tarcz ze dwa razy dwa i nagle się okazuje, że marnujesz ruchy. Dwa, że to jest jeden marines - umocnionej pozycji tak nie zdobędziesz. Ogólnie lepiej jest to traktować jako sposób na tanią produkcję Marines, ale też zależną od szczęścia, więc kiepsko.

SM mają też zdecydowanie najgorszą zdolność rasową - fajnie brzmi, ale z surowcami wychodzisz na zero, a miasta musisz budować i tak, bo są potrzebne do ulepszeń. Dodaj do tego, że mają najgorszy home world (brak żetonów z surowcami bardzo ich ogranicza) i ich akcja dominacji często jest mało atrakcyjna.

I na koniec - mają najgorszą talię wydarzeń ze wszystkich ras. Niektóre z nich są całkowicie bezużyteczne, jako jedyni nie mają wydarzenia, które zwiększałoby ich mobilność (Eldarzy mają Warp Gate, Orki How we gets hir, Chaos Through the Warp).

Re: Forbidden Stars

: 16 gru 2016, 14:56
autor: Szaweł
No i się złamałem i stałem się szczęśliwym posiadaczem ZG. Wpis trochę kontrolny ;)

Re: Forbidden Stars

: 16 gru 2016, 15:19
autor: ptf
Gratuluję mądrego wyboru i czekam na wrażenia i porównanie do SW:Rebellion i Chaosu w Starym Świecie :)

Re: Forbidden Stars

: 16 gru 2016, 15:31
autor: Szaweł
ptf pisze:Gratuluję mądrego wyboru i czekam na wrażenia i porównanie do SW:Rebellion i Chaosu w Starym Świecie :)
Z pewnością nie omieszkam porównać, obawiam się jednak, że dopiero po nowym roku... chociaż, kto wie. ;)

Re: Forbidden Stars

: 03 sty 2017, 01:01
autor: voo
Czy ktoś z Was próbował laminować planszetki frakcji? Zaczynam się zastanawiać jak je zabezpieczyć i zwiększyć ich żywotność bo ta cienka tekturka nie wróży zbyt dobrze...

Re: Forbidden Stars

: 03 sty 2017, 04:36
autor: Nesmeer
Ja posiadam zalaminowane, gdyz mialem podobne odczucia i serdecznie polecam ten pomysl

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

Re: Forbidden Stars

: 03 sty 2017, 12:23
autor: voo
Dzięki, czy polecasz zwrócić na coś szczególnie uwagę podczas laminowania? Czy jakieś inne niż laminowanie metody wchodzą w grę?

Re: Forbidden Stars

: 03 sty 2017, 12:29
autor: Usul
Są jeszcze koszulki na karty tej wielkości (ktoś wcześniej wklejał), np. tutaj:
http://mepel.pl/koszulki-na-karty-swan- ... hick-grube

Re: Forbidden Stars

: 03 sty 2017, 12:33
autor: malekith_86
Usul pisze:Są jeszcze koszulki na karty tej wielkości (ktoś wcześniej wklejał), np. tutaj:
http://mepel.pl/koszulki-na-karty-swan- ... hick-grube

te koszulki są za małe
plansze gracza w FS mają przecież z 28cm długości [są prawie tak długie jak pudełko]

Re: Forbidden Stars

: 07 sty 2017, 20:25
autor: Ashall
Jakie koszulki polecacie na karty? Czy któreś z tych będą pasować?:
https://3trolle.pl/akcesoria/koszulki-n ... 0-szt.html
https://3trolle.pl/akcesoria/koszulki-n ... 0-szt.html

Ew. jak zabezpieczyć same plansze gracza?

Re: Forbidden Stars

: 07 sty 2017, 21:08
autor: sigmarpriest
profity są za krótkie o jakieś 0,5mm u mnie, ale dużo lepiej leżą wg mnie w ręce.

Re: Forbidden Stars

: 07 sty 2017, 21:11
autor: AkitaInu
Ja polecam deck protectory 66 na 91 z ultra pro

Wysłane z telefonu

Re: Forbidden Stars

: 07 sty 2017, 22:07
autor: Ashall
AkitaInu pisze:Ja polecam deck protectory 66 na 91 z ultra pro
O te chodzi? https://3trolle.pl/akcesoria/koszulki-n ... -size.html
Karty nie będą w nich latać? Myślałem, że te od FFG będą w sam raz.

Re: Forbidden Stars

: 08 sty 2017, 10:29
autor: Bludgeon
Ashall dokładnie te.

Re: Forbidden Stars

: 09 sty 2017, 09:04
autor: kamilpr
Czy grająć w 4 osoby, mając juz ogarniętą gre, nie mowie tu o pierwszych rozgrywkach da rade zmieścić się w 3 godziny ?

To jest jedyny czynnik od którego uzależniam zakup. Jeśli gra będzie schodzić powyzej 3h to ciężko będzie mi znaleść na to ekipe do grania.

Re: Forbidden Stars

: 09 sty 2017, 09:15
autor: Błysk
kamilpr pisze:Czy grająć w 4 osoby, mając juz ogarniętą gre, nie mowie tu o pierwszych rozgrywkach da rade zmieścić się w 3 godziny ?

To jest jedyny czynnik od którego uzależniam zakup. Jeśli gra będzie schodzić powyzej 3h to ciężko będzie mi znaleść na to ekipe do grania.

Raczej nie. Może pojedyncze partie jak ktoś zrobi duży błąd.

Re: Forbidden Stars

: 09 sty 2017, 09:47
autor: Valarus
kamilpr pisze:Czy grająć w 4 osoby, mając juz ogarniętą gre, nie mowie tu o pierwszych rozgrywkach da rade zmieścić się w 3 godziny ?

To jest jedyny czynnik od którego uzależniam zakup. Jeśli gra będzie schodzić powyzej 3h to ciężko będzie mi znaleść na to ekipe do grania.
Też uważam, że niespecjalnie - gra wcale nie robi się krótsza w kolejnych partiach. Gracze lepiej się pilnują, więc bardzo często kończy się w 8 turze. U nas zawsze z góry zakładamy, że partia potrwa ok 4 godzin, a mamy ich kilkadziesiąt na koncie.

Re: Forbidden Stars

: 09 sty 2017, 11:53
autor: szutek
U nas standardem jest, wliczając setup, że gra trwa co najmniej 1,5 h na gracza (praktycznie zawsze gramy do końca 8 rundy).