od Bri - Quest Crawler

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Bri
Posty: 437
Rejestracja: 18 sie 2009, 14:40

od Bri - Quest Crawler

Post autor: Bri »

"Quest Crawler" to darmowa gra print & play dla jednego gracza w której kierując drużyną bohaterów wędruje się w tą i z powrotem wykonując zadania i tłukąc wrogie stworki. Celem gry jest Pokonanie potężnego Smoka Śmierci czającego się w lochu.

Sama gra miała być czymś lekkim "do podróży", jednak chyba się nieco rozrosła :)

Do gry potrzeba kartki, czegoś do pisania i kości 8 ściennej. Wydruk instrukcji i uzupełnień zależy od was.
Ostatnio zmieniony 17 sie 2010, 19:29 przez Bri, łącznie zmieniany 3 razy.
Matio.K
Posty: 1582
Rejestracja: 04 cze 2007, 10:59
Lokalizacja: Olsztyn
Has thanked: 9 times
Been thanked: 12 times

Re: Nowy projekt - Quest Crawler

Post autor: Matio.K »

Bri pisze:Witam, dawno nie dawałem znaku życia, po prostu miałem ważniejsze sprawy na głowie, ale chyba znowu wszystko ma zamiar się lepiej ułożyć.

W międzyczasie naszkicowałem takiego oto "Quest Crawler'a" o wielu tytułach roboczych (w odróżnieniu od dungeon crawler'ów), możecie poczytać ten szkic na moim notatniku.
Pisałem od razu po angielsku by nie bawić się w tłumaczenia później gdyż umieszczam to również na BGG. Jeśli komuś przypadnie do gustu czekam na jakiś odzew.

A sam crawlerek przyszedł mi do głowy w pociągu do katowic - chciałem coś lekkiego do zabawy samemu podczas podróży. Czy wyszło lekko, nie wiem.

Sam opis może być lekko chaotyczny ale to wczesna beta, dużo liczb jest też wrzuconych z głowy.

No myślę że teraz mogę zabrać się za 3edycję Make a Movie - mniej kości a więcej rzucania, no i ta kasa :)

Pozdrawiam
Dziwne - potrafię oglądać moje seriale bez napisów, ale czytanie po angielsku bokiem mi wychodzi :) Dlatego na razie nie będę omawial samej treści, a poprosze cię o krótkie streszczenie tego co planujesz osiągnąć i czym Quest Crawler mialby się wyróżniać ;)

Co do Make a Movie - zmian nie trzeba znów tak wiele, ale jeśli już poprawisz to co zasugerowalem, daj znać. Jak zawsze chętnie przetestuję.
www.facebook.com/newsyograchplanszowych: newsy planszowe, choć nie tylko!
Awatar użytkownika
Bri
Posty: 437
Rejestracja: 18 sie 2009, 14:40

Re: Nowy projekt - Quest Crawler

Post autor: Bri »

Ok. Streszczenie :)

Celem gry jest pokonanie Smoka śmierci (główny boss). Aby tego dokonać należy skompletować drużynę do trzech śmiałków (wybrać każdemu klasę), przeprowadzić ich za rączkę od zera do bohatera (do 4 poziomu) wykonując zadania i mordując złe (obowiązkowo) potworki, przy okazji zbierając lepszy sprzęt.
Poza kartką i długopisem zdecydowanie przyda się kostka 8ścienna.

Jak wspomniałem zaczynamy w mieście, z nasza drużyną na zerowym poziomie, każdy ma już jakiś ekwipunek ale nie wpływa on nijak na początkowe statystyki.

Kolejne kolejki gry dzielą się na fazy:
Faza zadania - tu losujemy sobie quest o ile takiego nie mamy (zawsze drużyna wykonuje tylko jedno zadanie)
Faza ruchu - przemieszczamy drużynę maksymalnie 2 pola, na każdym nie związanym z questem robimy test spotkania z potworkiem
Faza walki - jeśli spotkanie lub quest przyniosło nam potworka (potworki) stajemy z nimi do walki
Faza realizacji zadań - oddajemy zadania, przedmioty o które nas proszono, szukamy przedmiotów
Faza zarządzania - w terenie możemy się przebrać, nasza drużyna regeneruje życie i energię, w mieście możemy wydać punkty doświadczenia do awansu na następny poziom, możemy zmienić aktywne talenty oraz kupować i sprzedawać sprzęt, w lochach nie mamy tej fazy.

Zadania jakie wypluje nam generator dzielą się na
Idź - po prostu należy dotrzeć do konkretnego regionu
Znajdź - w obrębie strefy należy szukać przedmiotu, szanse na znalezienie podane są podczas generowania zadania, po prostu trzeba rzucić kością i trafić
Odszukaj i przynieś - jw z tym że zadanie nie kończy się automatycznie w momencie znalezienie ale dopiero jak wrócimy do miasta
Zabij - proste jak drut - tam jest monster lepiej będzie jak go wyeliminujesz
Dostarcz (eskortuj) - idź do konkretnego regionu ale na końcu podróży czeka cię niemiła niespodzianka (łubudubu)

Następnie wymienione są wszystkie elementy generatora questów i dwa przykłady

Zadania są o tyle ważne iż dają więcej doświadczenia niż samo chodzenie i zabijanie potworków. Doświadczenie z zadań liczy każdemu członkowi drużyny osobno a doświadczenie z potworków jest dzielone pomiędzy.

Będąc w mieście wydajemy posiadane punkty doświadczenia by zyskać kolejne poziomy. Automatycznie postacie uczą się nowych zaklęć i talentów swojej klasy. Ponadto otrzymujemy 3 punkty premiowe (za każdym razem po zdobyciu kolejnego poziomu) które możemy dodać do statystyk.

W grze są lochy w regionach "D" a w tych lochach potężni przeciwnicy i lepsze łupy, wkraczając w region "d" możemy się zdecydować na wejście do lochu.
Ostatnim bossem w ostatnim lochu jest Smok śmierci którego ukatrupienie kończy grę.

Walka. Polega na rzucaniu kością, dodawaniu głównego parametru i odejmowaniu obrony przeciwnika.
Np. Wojownik walczy za pomocą siły - rzucamy kością dodajemy siłę, dodajemy wszystkie premie ataku po czym odejmujemy wartość pancerza przeciwnika, rezultat (dodatni) to zadane obrażenia. Jeśli gramy postacią opartą na zręczności, robimy podobnie. Tylko dla ataków opartych na inteligencji zamiast pancerza używana jest odporność magiczna. <tu następuje długi wywód o ustawianiu drużyny i potworków, zasadach wybierania celów, używania zdolności, opis ogłuszenia, unieruchomienia, obrażeń opóźnionych, ataków obszarowych>. Podsumowując walka dzieli się na rundy w każdej rundzie obie strony atakują i bronią się jednocześnie, ci z pierwszego rzędu walczą jak chcą, ci z drugiego tylko strzelają lub używają zaklęć.

Potem jest wielki opis 13 klas postaci ze zdolnościami, zaklęciami i talentami, i współczynników.

Następnie tabele ekwipunku jaki możemy złupić, dostać lub kupić (co i jak jest losowane)

Kolejny akapit traktuje o skarbach i składnikach umagicznień, wycenianiu ekwipunku.

Potem jest ładna mapka świata
Obrazek

No i to tyle. Nic wyszukanego.
Awatar użytkownika
poooq
Posty: 1242
Rejestracja: 28 lut 2009, 22:04
Lokalizacja: Warszawa Wesoła
Has thanked: 134 times
Been thanked: 61 times

Re: Nowy projekt - Quest Crawler

Post autor: poooq »

Hmm. Szkoda że całość tylko po angielsku, ale rozumiem, w tym języku zbierzesz więcej uwag, porad i komentarzy. Jeśli testy wyjdą pozytywnie, można dodać warstwę ekonomiczną i reputację: skoro do rozgrywki potrzebne są tabele, to chyba jest do zrobienia.

Tak w ogóle to miło, że znowu się odzywasz.
Po co piać, gdy można grać?
Odkrycie roku 2019: nie każdego interesuje moje zdanie.
Awatar użytkownika
Bri
Posty: 437
Rejestracja: 18 sie 2009, 14:40

Re: Nowy projekt - Quest Crawler

Post autor: Bri »

Hej PoooQ - takie rarytasy jak warstwa ekonomiczna i reputacje wolę zostawić do czegoś poważniejszego :)
Będę musiał przygotować coś więcej niż chaotyczny szkic.
Matio.K
Posty: 1582
Rejestracja: 04 cze 2007, 10:59
Lokalizacja: Olsztyn
Has thanked: 9 times
Been thanked: 12 times

Re: Nowy projekt - Quest Crawler

Post autor: Matio.K »

W sumie fajnie, że wszystko da się rozegrać na kartce papieru z długopisem w ręku. To sprawia, że będę miał oko na ten projekt. W weekend postaram się zagrać, relacja oczywiście tutaj.
www.facebook.com/newsyograchplanszowych: newsy planszowe, choć nie tylko!
Awatar użytkownika
Bri
Posty: 437
Rejestracja: 18 sie 2009, 14:40

Re: Nowy projekt - Quest Crawler

Post autor: Bri »

Spisują się polskie zasady beta2 :)
Wstrzymaj się Matio parę dni

-------------

Wywaliłem polską wersję jako że już wszystko z niej spisałem na czysto.
Ostatnio zmieniony 24 cze 2010, 17:34 przez Bri, łącznie zmieniany 1 raz.
Matio.K
Posty: 1582
Rejestracja: 04 cze 2007, 10:59
Lokalizacja: Olsztyn
Has thanked: 9 times
Been thanked: 12 times

Re: Nowy projekt - Quest Crawler

Post autor: Matio.K »

Dzięki za miłą lekturę, powstrzymam się jakiś czas.

Swoją drogą natchnąłeś mnie do stworzenia czegoś podobnego, tyle, że prostszego oraz w innych realiach.

Ps. Kostki ośmiociennej nie mam; przerób pod tym kątem mechanikę *





* :twisted: Nie, poważnie jej nie mam.
www.facebook.com/newsyograchplanszowych: newsy planszowe, choć nie tylko!
Awatar użytkownika
Bri
Posty: 437
Rejestracja: 18 sie 2009, 14:40

Re: Nowy projekt - Quest Crawler

Post autor: Bri »

Rzucaj 4 k6 i dziel sumę oczek przez 3 :)
Matio.K
Posty: 1582
Rejestracja: 04 cze 2007, 10:59
Lokalizacja: Olsztyn
Has thanked: 9 times
Been thanked: 12 times

Re: Nowy projekt - Quest Crawler

Post autor: Matio.K »

Tak jak zapowiedzialem na blogu, jutro sprawdze w praktyce z czym to sie je.
www.facebook.com/newsyograchplanszowych: newsy planszowe, choć nie tylko!
Awatar użytkownika
Bri
Posty: 437
Rejestracja: 18 sie 2009, 14:40

Re: Nowy projekt - Quest Crawler

Post autor: Bri »

Byczyłem się nad Bałtykiem - wybaczcie :) postaram się nadrobić zaległości w tym tygodniu.
Żeby nie było, udało mi się wysmażyć zupełnie nową grę (kiedyś miałem pomysła) i pomysł na kolejną. Ale to jutro :)

Co do QC, drobna graficzka na wniosek Matio
Obrazek

Przyszło mi do głowy że skoro każdy bohater walczy tylko i wyłącznie swoim typem parametru (siłą/zręcznością/inteligencją) to można to sprowadzić do jednej liczby wspólnej - walka. Ale to z kolei rozwaliłoby cały system statystyk i parametrów broni, a akurat na takiej ilości "cyferek" mi zależy. Dlatego doszedł pewien pomyślik - każdy bohater będzie czerpał ewentualne korzyści z pobocznych parametrów.
Na przykład - wojownik walczący siłą za każde 3 punkty zręczności otrzyma premie +1 Pancerz - odpowiadać to będzie lepszej umiejętności unikania ciosów wynikającą z jego zręczności, za to za każde 3 punkty inteligencji otrzyma premię +1 Energia. Magowie za każde 3 punkty siły dostaną premię +1 Zdrowie, a Druid doda inteligencje do siły gdy zmieni się w niedźwiedzia zwiększając tym samym swój niedźwiedzi atak... i tak dalej. Rozumiem że trzeba będzie zapanować nad nieco większą ilością warunków.
Uzupełniając notatki uwzględnię i ten dodatek.
Matio.K
Posty: 1582
Rejestracja: 04 cze 2007, 10:59
Lokalizacja: Olsztyn
Has thanked: 9 times
Been thanked: 12 times

Re: Nowy projekt - Quest Crawler

Post autor: Matio.K »

Matio.K pisze:Tak jak zapowiedzialem na blogu, jutro sprawdze w praktyce z czym to sie je.
Przetestowałbym, ale czekałem na wyjaśnienie kilku spornych kwestii od Bri, którego nie mogłem zastać od ponad tygodnia. Tym samym odraczam chwilowo wyrok :wink:
www.facebook.com/newsyograchplanszowych: newsy planszowe, choć nie tylko!
Awatar użytkownika
poooq
Posty: 1242
Rejestracja: 28 lut 2009, 22:04
Lokalizacja: Warszawa Wesoła
Has thanked: 134 times
Been thanked: 61 times

Re: od Bri - Quest Crawler

Post autor: poooq »

Schemat pola walki i szyków drużyny i wrogów przypomina ten z Disciples: bardzo ciekawej strategii turowej z elementami rpg na PC, warto zapoznać się z niektórymi patentami wykorzystanymi w mechanice, aż prosi się o przełożenie na medium planszowe.
Po co piać, gdy można grać?
Odkrycie roku 2019: nie każdego interesuje moje zdanie.
Awatar użytkownika
Bri
Posty: 437
Rejestracja: 18 sie 2009, 14:40

Re: od Bri - Quest Crawler

Post autor: Bri »

Ok gotowe.
Obciąłem ilość bohaterów do 9 żeby już byli gotowi. Resztę zrobię niebawem.
Link w następnym poście.
Ostatnio zmieniony 25 cze 2010, 20:26 przez Bri, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Bri
Posty: 437
Rejestracja: 18 sie 2009, 14:40

Re: od Bri - Quest Crawler

Post autor: Bri »

A pobrać całą paczuszkę możecie tu:
Quest Crawler

A tak zupełnie bez okazji - odświeżony blog :)
Ostatnio zmieniony 25 cze 2010, 22:33 przez Bri, łącznie zmieniany 1 raz.
Matio.K
Posty: 1582
Rejestracja: 04 cze 2007, 10:59
Lokalizacja: Olsztyn
Has thanked: 9 times
Been thanked: 12 times

Re: od Bri - Quest Crawler

Post autor: Matio.K »

Bri pisze:A pobrać całą paczuszkę możecie tu:
Quest Crawler
Done.

Z pewnością jeszcze skomentuję, gdy tylko przeczytam.
www.facebook.com/newsyograchplanszowych: newsy planszowe, choć nie tylko!
Awatar użytkownika
Bri
Posty: 437
Rejestracja: 18 sie 2009, 14:40

Re: od Bri - Quest Crawler

Post autor: Bri »

Po pewnej dozie krytyki poprawiłem i uzupełniłem grę.
Pod poniższym adresem możecie pobrać wersję 1.2
http://www.box.net/shared/5rru34fcm0

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Bri
Posty: 437
Rejestracja: 18 sie 2009, 14:40

Re: od Bri - Quest Crawler

Post autor: Bri »

Specjalnie dla osób przerażonych ilością i konstrukcją tabelek (tych od generowania elementów ekwipunku i od generowania zadań), oraz dla nie posiadających kości 8-ściennych przygotowałem drobna modyfikację.

Po pierwsze, zamiast kości 8-ściennej - można używać kości 6-ściennej, dotyczy to walki (nie robi to zresztą różnicy w walce), testu spotkania (wszystko bez zmian) oraz testu szukania (karty modyfikują szanse pod kostkę 6-ścienną).

Po drugie zamiast rzucać kością przy generowaniu teraz można się posłużyć nowymi kartami przygotowanymi do tego celu. Dla ułatwienia przygotowałem również diagramy postępowania.

Modyfikacja wymaga posiadania plików gry z wcześniejszego postu - nie używa się tylko LGZ1.2 i LGEE1.2.

Do pobrania:
Karty generowania ekwipunku
Karty losowania zadań
Awatar użytkownika
poooq
Posty: 1242
Rejestracja: 28 lut 2009, 22:04
Lokalizacja: Warszawa Wesoła
Has thanked: 134 times
Been thanked: 61 times

Re: od Bri - Quest Crawler

Post autor: poooq »

Wydrukowałem instrukcję oraz karty i jestem pod wrażeniem ilości pracy włożonej przez autora w wymyślenie i przygotowanie darmowej gry.
Za praktyczne testy wezmę się przy najbliższej wolnej chwili, a jak na razie dwa pytania:
1) ile zajmuje dojście do poziomu drużyny, gdy walka z ostatnim bossem może zakończyć się zwycięstwem?
2) po przejściu z kostek ośmiościennych na k6 zmieniają się delikatnie widełki prawdopodobieństwa, nie ma problemu z ułatwieniem lub utrudnieniem gry? Moja k8 zaginęła dość dawno, a nie chce kombinować z karteczkami/monetami.
Po co piać, gdy można grać?
Odkrycie roku 2019: nie każdego interesuje moje zdanie.
Awatar użytkownika
Bri
Posty: 437
Rejestracja: 18 sie 2009, 14:40

Re: od Bri - Quest Crawler

Post autor: Bri »

Przepraszam poooq że z lekkim poślizgiem ale byłem troszkę zajęty.
Kalkulacje mówią jasno że kolejne poziomy można zdobyć w wariancie optymistycznym (WO) i w wariancie pesymistycznym (WP) po następującej ilości zadań (dotyczy to całej 3 osobowej drużyny w trybie normalnym):

Poziom 1 zdobywamy po WO:1 WP:2 (ponieważ wszystkie zadania toczą się w strefie 1 a poziom drużyny to 0 otrzymujesz każdorazowo 2PD więcej z różnicy poziomów)
Poziom 2 zdobywamy po WO:2 WP:6
Poziom 3 zdobywamy po WO:4 WP:9
Poziom 4 zdobywamy po WO:7 WP:14

Co do czasu jaki to zajmuje trudno mi powiedzieć. Co do walki z ostatnim boss'em to może być konieczne spędzenie więcej czasu na dozbrajanie drużyny, mimo 4 poziomu.

Wariant optymistyczny głównie polega na zadaniu typu "eskorta" do regionu "d" - otrzymujemy bonus za region "d" - liczy się doświadczenie za walki w każdym przebytym regionie (jeśli eskorta wiedzie nas do następnej strefy to jest nawet 5 walk oraz oczywiście wyższe bazowe doświadczenie przez mnożnik i bonus za strefę), no ale szansa na takie zadanie to 12,5%, ponadto szansa na region "d" to 25% a na następną strefę to 37,5% razem = raptem 1,17% .. powinienem na to mówić wariant super optymistyczny :D

Lochy matematycznie dają mniej doświadczenia ale można do nich wchodzić kiedy się ma ochotę (lub zadanie) i dają lepsze łupy.

Jeżeli nie masz kości 8-ściennej a nie chcesz zmniejszać rozpiętości wyników podczas walki - możesz ciągnąć karty (każdorazowo przetasowując) - mają numerki na sobie.

Matematyka zabija radość z gry i jej tajemniczość.
ODPOWIEDZ