Ok. Streszczenie
Celem gry jest pokonanie Smoka śmierci (główny boss). Aby tego dokonać należy skompletować drużynę do trzech śmiałków (wybrać każdemu klasę), przeprowadzić ich za rączkę od zera do bohatera (do 4 poziomu) wykonując zadania i mordując złe (obowiązkowo) potworki, przy okazji zbierając lepszy sprzęt.
Poza kartką i długopisem zdecydowanie przyda się kostka 8ścienna.
Jak wspomniałem zaczynamy w mieście, z nasza drużyną na zerowym poziomie, każdy ma już jakiś ekwipunek ale nie wpływa on nijak na początkowe statystyki.
Kolejne kolejki gry dzielą się na fazy:
Faza zadania - tu losujemy sobie quest o ile takiego nie mamy (zawsze drużyna wykonuje tylko jedno zadanie)
Faza ruchu - przemieszczamy drużynę maksymalnie 2 pola, na każdym nie związanym z questem robimy test spotkania z potworkiem
Faza walki - jeśli spotkanie lub quest przyniosło nam potworka (potworki) stajemy z nimi do walki
Faza realizacji zadań - oddajemy zadania, przedmioty o które nas proszono, szukamy przedmiotów
Faza zarządzania - w terenie możemy się przebrać, nasza drużyna regeneruje życie i energię, w mieście możemy wydać punkty doświadczenia do awansu na następny poziom, możemy zmienić aktywne talenty oraz kupować i sprzedawać sprzęt, w lochach nie mamy tej fazy.
Zadania jakie wypluje nam generator dzielą się na
Idź - po prostu należy dotrzeć do konkretnego regionu
Znajdź - w obrębie strefy należy szukać przedmiotu, szanse na znalezienie podane są podczas generowania zadania, po prostu trzeba rzucić kością i trafić
Odszukaj i przynieś - jw z tym że zadanie nie kończy się automatycznie w momencie znalezienie ale dopiero jak wrócimy do miasta
Zabij - proste jak drut - tam jest monster lepiej będzie jak go wyeliminujesz
Dostarcz (eskortuj) - idź do konkretnego regionu ale na końcu podróży czeka cię niemiła niespodzianka (łubudubu)
Następnie wymienione są wszystkie elementy generatora questów i dwa przykłady
Zadania są o tyle ważne iż dają więcej doświadczenia niż samo chodzenie i zabijanie potworków. Doświadczenie z zadań liczy każdemu członkowi drużyny osobno a doświadczenie z potworków jest dzielone pomiędzy.
Będąc w mieście wydajemy posiadane punkty doświadczenia by zyskać kolejne poziomy. Automatycznie postacie uczą się nowych zaklęć i talentów swojej klasy. Ponadto otrzymujemy 3 punkty premiowe (za każdym razem po zdobyciu kolejnego poziomu) które możemy dodać do statystyk.
W grze są lochy w regionach "D" a w tych lochach potężni przeciwnicy i lepsze łupy, wkraczając w region "d" możemy się zdecydować na wejście do lochu.
Ostatnim bossem w ostatnim lochu jest Smok śmierci którego ukatrupienie kończy grę.
Walka. Polega na rzucaniu kością, dodawaniu głównego parametru i odejmowaniu obrony przeciwnika.
Np. Wojownik walczy za pomocą siły - rzucamy kością dodajemy siłę, dodajemy wszystkie premie ataku po czym odejmujemy wartość pancerza przeciwnika, rezultat (dodatni) to zadane obrażenia. Jeśli gramy postacią opartą na zręczności, robimy podobnie. Tylko dla ataków opartych na inteligencji zamiast pancerza używana jest odporność magiczna. <tu następuje długi wywód o ustawianiu drużyny i potworków, zasadach wybierania celów, używania zdolności, opis ogłuszenia, unieruchomienia, obrażeń opóźnionych, ataków obszarowych>. Podsumowując walka dzieli się na rundy w każdej rundzie obie strony atakują i bronią się jednocześnie, ci z pierwszego rzędu walczą jak chcą, ci z drugiego tylko strzelają lub używają zaklęć.
Potem jest wielki opis 13 klas postaci ze zdolnościami, zaklęciami i talentami, i współczynników.
Następnie tabele ekwipunku jaki możemy złupić, dostać lub kupić (co i jak jest losowane)
Kolejny akapit traktuje o skarbach i składnikach umagicznień, wycenianiu ekwipunku.
Potem jest ładna mapka świata
No i to tyle. Nic wyszukanego.