Dyplomacja?
http://boardgamegeek.com/boardgame/483/diplomacy
też trochę archaiczne i wymaga dużo graczy, ale jest oparte na symultanicznych ruchach
do riska na planszy bym tej mechaniki nie dodawał, bo jest strasznie niewygodna
na kompie sobie wklikasz parę strzałek i jest szybko i fajnie
przy zapisywaniu nazw 20 regionów na kartce i próbie tego wprowadzania na planszy równocześnie zaśniesz z nudów
2 de Mayo jest prostą 2 osobówką z mechaniką ukrytych rozkazów
mimo że można ruszyć bardzo mało armii na raz (chyba 4) a regiony mają nr do łatwiejszego zapisu nie jest to aż tak sprawne
(choć przy tej skali gra się ok)
http://boardgamegeek.com/boardgame/36522/2-de-mayo
kolejny przykład tajnych rozkazów to aGoT
tylko tutaj tajny i symultaniczny jest typ rozkazu, a samo wykonanie go sekwencyjne
symultaniczne wykonanie jest trudne do sprawnej realizacji przy planszy
i jest dużo elementów "ze stosem ekwipunku i wymyślnych dodatków poza planszą"
http://boardgamegeek.com/boardgame/6472 ... of-thrones
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman