1. w grze dwuosobowej karty Urban Renewal z Planning decku wydają się bezcelowe, bo zawsze jeden z graczy posiada Contractora i nie można mu niszczyć budynków, z kolei on może niszczyć drugiemu. Co w takim wypadku z zalegającymi na torze kartami Urban Renewal? Przecież nikt ich charytatywnie będzie ściągał tracąc niepotrzebnie AP.
2. Co w przypadku, gdy jestem zmuszony za coś zapłacić (skarbnikowi miasta, albo jakaś kara po evencie), a nie posiadam akurat gotówki? Nie znalazłem jakoś informacji, co mają począć biedni developerzy, a akurat w tej grze eventy potrafią zrujnować.
3. Po co tak właściwie duże budynki? Tylko żeby było ciężej zniszczyć i żeby miały nieco większy zasięg sąsiedztwa?
Urban Sprawl
- Leviathan
- Posty: 2453
- Rejestracja: 01 wrz 2009, 13:53
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 457 times
- Been thanked: 1237 times
- Kontakt:
Re: Urban Sprawl
AD.1berni pisze:1. w grze dwuosobowej karty Urban Renewal z Planning decku wydają się bezcelowe, bo zawsze jeden z graczy posiada Contractora i nie można mu niszczyć budynków, z kolei on może niszczyć drugiemu. Co w takim wypadku z zalegającymi na torze kartami Urban Renewal? Przecież nikt ich charytatywnie będzie ściągał tracąc niepotrzebnie AP.
2. Co w przypadku, gdy jestem zmuszony za coś zapłacić (skarbnikowi miasta, albo jakaś kara po evencie), a nie posiadam akurat gotówki? Nie znalazłem jakoś informacji, co mają począć biedni developerzy, a akurat w tej grze eventy potrafią zrujnować.
3. Po co tak właściwie duże budynki? Tylko żeby było ciężej zniszczyć i żeby miały nieco większy zasięg sąsiedztwa?
Faktycznie w grze dwuosobowej nie można wykorzystać tych kart do niszczenia. Jedyny sens ich zgarniania jest wtedy, gdy kosztują mało akcji i nie mamy już co pozostającymi akcjami zrobić. Sama karta nie jest totalnie bezużyteczna bo może posłużyć za discard przy okazji budowy któregoś z budynków.
AD.2
Vide instrukcja, strona 15, MISCELLANEOUS MATTERS, Short Payments & Losses
AD.3Mandatory—If a card or tile effect calls for a mandatory payment or loss of more wealth or more prestige than a player currently possesses – for example, losing 3 wealth to the Luxury Taxes event; or paying 2 wealth to the Treasurer – that player pays/loses what he can and ignores the remainder.
Bo ciężej je zniszczyć, bo dają więcej punktów za sąsiedztwo, bo budując budynek chcemy dostać odpowiedniego favora lub efekt - a te są możliwe do uzyskania tylko gdy postawimy dany budynek - z kolei sama karta wymusza na nas wielkość stawianego budynku.