
http://www.boardtime.pl/2012/03/worker- ... ach-d.html
moje nagrodowe z BGG zatrzymali na cle, dzis odbieram... do nagrody musze dolozyc 70 pln...yosz pisze:Do mnie dzisiaj przyszło ale nie będę na kostce, a w poniedziałek wyjeżdżam.
dokładnie, wystarczy jedna osoba znająca w miarę angielski i można spokojnie graćRyslaw pisze:Grałem kilka razy z osobami nie znającymi angielskiego i radzili sobie świetnie. Jak mieli problemy to tylko z kartami intrygi, ale wtedy po prostu pytali się reszty. Karty misji i budynków są przejrzyste i w zasadzie wystarczy jedna osoba znająca nawet średnio angielski, żeby spokojnie grać.
No, ja - mimo wszystko - nie do końca się zgadzam z tą optymistyczną oceną sytuacji. Im więcej rozgrywek mam za pasem, tym częściej zdarza się, że pod sam koniec o wyniku decyduje kilka ostatnich posunięć - umiejętne ich blokowanie. Na przykład, jeśli komuś brakuje jednego awanturnika (dajmy na to: kapłana), do wykonania misji za 8, 10 czy 20 punktów, to posiadane karty intrygi stanowią dość istotny czynnik w wyborze kolejnych posunięć. Wiedząc, że wspomniany przeciwnik trzyma w ręku kartę, która mu owego kapłana dostarczy, mogę efektywnie zablokować ostatnie pole w porcie lub odpowiednio wcześnie porzucić w ogóle myśli o próbie uniemożliwienia mu wykonania misji (bo - przykładowo - siedzi po mojej lewej stronie, a w porcie są jeszcze dwa wolne miejsca na agentów).Ryslaw pisze:Grałem kilka razy z osobami nie znającymi angielskiego i radzili sobie świetnie. Jak mieli problemy to tylko z kartami intrygi, ale wtedy po prostu pytali się reszty. Karty misji i budynków są przejrzyste i w zasadzie wystarczy jedna osoba znająca nawet średnio angielski, żeby spokojnie grać.
Mnie jakoś, cholera, zawsze robi się tak, że na dwie osoby zazębia nam się jeden rodzaj misjithe_ka pisze:zazwyczaj grywam w 2 osoby i gra się naprawdę przyjemnie. gra się dobrze skaluje - masz różną ilość agentów przy różnej ilości graczy. może nie ma takiej walki o te same questy (mniejsza szansa że będziemy poszukiwać tych samych) ale karty Intrygi zapewniają wystarczającą interakcję