Nehemiah

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
KubaP
Posty: 5834
Rejestracja: 22 wrz 2010, 15:57
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 137 times
Been thanked: 409 times

Nehemiah

Post autor: KubaP »

Wookie, czy możesz pokazać coś więcej niż to, co widać na bgg?
Awatar użytkownika
berni
Posty: 647
Rejestracja: 29 lis 2010, 15:35
Been thanked: 1 time

Re: Nehemiah

Post autor: berni »

"Gra Nehemiasz oparta jest na nowatorskiej mechanice stawiania robotników na kartach."

WOW!
Awatar użytkownika
Nataniel
Administrator
Posty: 5293
Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
Lokalizacja: Gdańsk Osowa
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Re: Nehemiah

Post autor: Nataniel »

Jest to nowatorska technika, pierwszy raz zastosowana w Agricoli :)
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
Awatar użytkownika
Vester
Posty: 956
Rejestracja: 19 lis 2010, 11:12
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 26 times
Been thanked: 44 times

Re: Nehemiah

Post autor: Vester »

Inspiracja Targi i Tournay?

Z tego co pamiętam, odpalają się rzędy kart.
Awatar użytkownika
Trolliszcze
Posty: 4779
Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
Has thanked: 69 times
Been thanked: 1039 times

Re: Nehemiah

Post autor: Trolliszcze »

berni pisze:"Gra Nehemiasz oparta jest na nowatorskiej mechanice stawiania robotników na kartach."

WOW!
Z tego, co się orientuję, nowatorstwo tej mechaniki jest opisane dalej... Kurczę, co dziś jest, dzień zdań wyrwanych z kontekstu?

EDIT: In Nehemiah players take the role of Israeli leaders who help to rebuild the Jerusalem wall. The game is based on a unique, worker-placement mechanism:

Players will place their workers on ever-changing labor cards.
When a player activates his worker, he may activate other labor cards in the same row of cards that have already been activated. Doing this will cost him gold, but it may help him utilize his resources better.
When players are not watchful, the row of labor cards may be changed before they have a chance to use their worker(s), so it's important to place new workers on good cards, but also to use the workers already placed.
schizofretka
Posty: 4360
Rejestracja: 13 mar 2010, 17:29
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 6 times

Re: Nehemiah

Post autor: schizofretka »

Czyli jak w Cubie ;)
Ja bym chciał do ciemnej nocki tak układać z wami razem,
Ale dajcie nowe klocki, albo zmieńcie ten obrazek!
Mogę przynieść
Awatar użytkownika
Vester
Posty: 956
Rejestracja: 19 lis 2010, 11:12
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 26 times
Been thanked: 44 times

Re: Nehemiah

Post autor: Vester »

Mnie się zamysł podoba, gra na celowniku.
Awatar użytkownika
berni
Posty: 647
Rejestracja: 29 lis 2010, 15:35
Been thanked: 1 time

Re: Re: Nehemiah

Post autor: berni »

Trolliszcze pisze:
berni pisze:"Gra Nehemiasz oparta jest na nowatorskiej mechanice stawiania robotników na kartach."

WOW!
Z tego, co się orientuję, nowatorstwo tej mechaniki jest opisane dalej... Kurczę, co dziś jest, dzień zdań wyrwanych z kontekstu?

EDIT: In Nehemiah players take the role of Israeli leaders who help to rebuild the Jerusalem wall. The game is based on a unique, worker-placement mechanism:

Players will place their workers on ever-changing labor cards.
When a player activates his worker, he may activate other labor cards in the same row of cards that have already been activated. Doing this will cost him gold, but it may help him utilize his resources better.
When players are not watchful, the row of labor cards may be changed before they have a chance to use their worker(s), so it's important to place new workers on good cards, but also to use the workers already placed.
W opisie polskim na stronie Wookiego nie byly opisane szczegoly dostepne w wersji angielskiej, wiec nie jest to wyrwanie z kontekstu, a wrazenie z calosci :)

Sent from my MotoA953 using Tapatalk 2
Awatar użytkownika
Wookie
Posty: 935
Rejestracja: 19 gru 2008, 12:23
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Nehemiah

Post autor: Wookie »

Chętnie o grze opowiem.
Oczywiście nowatorskość mechaniki nie polega na tym, że stawiamy robotników na kartach i już. Także spokojnie Natanielu i berni, znam troszkę gier i aż takim idiotą nie jestem :)

W grze mamy utworzone 4/5 rzędów 4 kart zawodów.
Gracz w swoim ruchu ma jedną z dwóch:
a. stawia robotnika na najniższej pustej karcie jednego rzędu,
b. aktywuje (wyczerpuje) jednego robotnika stojącego na karcie.

Ciekawe w tym mechanizmie jest to, że:
1. Gdy gracz używa robotnika, może wykorzystać wyczerpanych robotników leżących poniżej jego w danym rzędzie.
Jako, że liczba kart jest ograniczona, szczególnie tych ważniejszych, często jest to bardzo ważne, żeby sprytnie korzystać z innych kart.
Ważne jest też, żeby wybierać karty, za które inni chętnie nam zapłacą - złoto jest potrzebne.
2. Gdy gracz użyje robotnika na 4-tej, najwyższej karcie to rząd zostaje wymieniony. Wszyscy robotnicy z danego rzędu trafiają z powrotem do graczy, karty odrzucamy i dobieramy nowe 4 karty.
Ten element mechaniki jest bardzo ważny z dwóch powodów. Po pierwsze odrzuca się robotników, nawet jeśli nie byli wykorzystani - to odpowiednie zagrywanie robotników i aktywowanie robotników może sprawić, że zabieramy akcje innym graczom. Po drugie, liczba robotników jest ograniczona (szczególnie w wariancie zaawansowanym) dlatego nieraz ktoś ma wystawionych i aktywowanych robotników, ale nie dostanie ich z powrotem, zanim ktoś nie aktywuje rzędu kart.

Wszystko to wykorzystujemy po to, żeby zdobywać drewno i złoto, które pozwalają odbudowywać mur, płacić ofiarę do świątyni oraz rekrutować strażników, którzy bronią przed wrogami.
Awatar użytkownika
KubaP
Posty: 5834
Rejestracja: 22 wrz 2010, 15:57
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 137 times
Been thanked: 409 times

Re: Nehemiah

Post autor: KubaP »

Brzmi ciekawie. Chętnie zobaczę jeszcze stosunek jakości wykonania do ceny. Rozumiem, że skoro na Essen się nie wyrobicie to pewno jakoś okolice Gwiazdki?
Awatar użytkownika
Wookie
Posty: 935
Rejestracja: 19 gru 2008, 12:23
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Nehemiah

Post autor: Wookie »

Tak, gra powinna być przed Świętami. Miejmy nadzieję :)
Awatar użytkownika
KubaP
Posty: 5834
Rejestracja: 22 wrz 2010, 15:57
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 137 times
Been thanked: 409 times

Re: Nehemiah

Post autor: KubaP »

http://boardgamegeek.com/geeklist/15807 ... tem2836549 - niestety, na tym Essen Nehemiasza jeszcze nie zobaczymy.
Awatar użytkownika
Wookie
Posty: 935
Rejestracja: 19 gru 2008, 12:23
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Nehemiah

Post autor: Wookie »

To prawda, premiera znów obsunięta :/

Ale na szczęście gra jest naprawdę bardzo dobra, także warto poczekać jeszcze trochę :)
TTR_1983
Posty: 3944
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:42
Has thanked: 2 times
Been thanked: 88 times
Kontakt:

Re: Nehemiah

Post autor: TTR_1983 »

To niestety wina wydawnictwa. Z Letniskiem było tak samo. Może to dlatego, że Gry Leonardo to ciągle na polskim rynku wydawnictwo mało znane i z nikłym doświadczeniem.
Awatar użytkownika
Witold Janik
Posty: 445
Rejestracja: 25 sty 2008, 13:00
Lokalizacja: spod Warszawy
Kontakt:

Re: Nehemiah

Post autor: Witold Janik »

1) Dość mało znane jak się ktoś nie orientuje w rynku, to prawda. Ale jednak 3 nagrody zgarnęliśmy na 5 gier i 1 dodatek :)
2) "Z nikłym doświadczeniem" - z tym bym polemizował :twisted:
3) Tak, przesuwanie terminu wydania oczywiście leży po stronie wydawnictwa. Jest to jednak rzecz będąca nawet poza moim "zasięgiem działania".

W następnym tygodniu powinniśmy opublikować polską instrukcję w wersji "0.9". Będziemy prosili o opnie czy wszystkie zasady są jasne.

Całe szczęście gry planszowe to nie ubrania, tu nie ma sezonów mody, że muszę się śpieszyć, żeby coś wypuścić - jak coś jest dobre to się obroni, bez względu na trendy. Jak nie to nie i trudno - rynek zweryfikuje.
Osobiście wolę spędzić więcej czasu nad projektem dopieszczając wszystkie szczegóły tak, żeby nie było się do czego przyczepić. Choć i tak zawsze - mimo spędzonej gigantycznej ilości czasu - da się coś znaleźć (vide ilość zanotowanych uwag do "Letniska" już po wydaniu). Moja dbałość o szczegóły wpisuję się w politykę wydawnictwa - stawiamy na jakość, nie na czas. Nie mamy ciśnienia, jak inne wydawnictwa, że gra musi wyjść w danym terminie. Dla nas ma po prostu być jak najlepsza :) Jesteśmy wszyscy hobbystami i robimy to z zamiłowaniem, żebyście mieli jak największą frajdę z grania. To jest dla nas wyznacznik sukcesu.

Dla tych, którzy grali w "Letnisko" - osobiście wyraźnie większą radość sprawia mi gra "Nehemiasza". Jest dużo więcej kombinowania i interakcji.

Pozdrawiam!
(niedoświadczony i mało znany) kierownik projektu
- Albo my graliśmy źle, albo wy (...), w naszej partii wyniki były w granicach 20-30. Co prawda gra skończyła się szybko (wcześnie papież umarł), ale chyba nie może to mieć aż takiego wpływu.
- U nas papież umarł w ostatniej turze - może stąd różnica.
adalbert
Posty: 941
Rejestracja: 02 lis 2009, 14:15
Has thanked: 12 times
Been thanked: 26 times

Re: Nehemiah

Post autor: adalbert »

Dla tych, którzy grali w "Letnisko" - osobiście wyraźnie większą radość sprawia mi gra "Nehemiasza". Jest dużo więcej kombinowania i interakcji.
Dobry prognostyk, bo Letnisko przypadło do gustu.
Awatar użytkownika
Witold Janik
Posty: 445
Rejestracja: 25 sty 2008, 13:00
Lokalizacja: spod Warszawy
Kontakt:

Re: Nehemiah

Post autor: Witold Janik »

Dla mnie coś pomiędzy Letniskiem a Magnum Sal tylko z wyraźnie większą interakcją i często złośliwą :D
- Albo my graliśmy źle, albo wy (...), w naszej partii wyniki były w granicach 20-30. Co prawda gra skończyła się szybko (wcześnie papież umarł), ale chyba nie może to mieć aż takiego wpływu.
- U nas papież umarł w ostatniej turze - może stąd różnica.
Awatar użytkownika
Vester
Posty: 956
Rejestracja: 19 lis 2010, 11:12
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 26 times
Been thanked: 44 times

Re: Nehemiah

Post autor: Vester »

Kurka wodna, oczekiwałem czegoś cięższego. :/

Mówi się trudno.
aspo
Posty: 463
Rejestracja: 27 paź 2011, 14:10
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 17 times
Been thanked: 9 times

Re: Nehemiah

Post autor: aspo »

A ja mam takie pytanie: czy zdjęcia prototypu z BGG oddają w pełni układ gry?
Widać karty w kilku rzędach, ekrany graczy, 3 'influence cards' i trochę drewna. Przyznam, że taki kształt gry bardzo mi odpowiada (ostatnio zwracam dużą uwagę na mobilność) i jestem ciekaw, czy w ostatecznej fazie projektowania nie pojawi się np. jakaś wielgachna plansza lub inny miejscożerny wynalazek...
Awatar użytkownika
Witold Janik
Posty: 445
Rejestracja: 25 sty 2008, 13:00
Lokalizacja: spod Warszawy
Kontakt:

Re: Nehemiah

Post autor: Witold Janik »

Tak, tak właśnie pokazują. W ciągu kilku dni przygotuję makietę finalnej wersji.

Nie, nie, nic się nie pojawi, grę właśnie przystosowałem do mobilności :)
Początkowo była plansza taka jak MS ale stwierdziłem, że jest ona całkowicie zbędna. Chciałem zmieścić grę w pudełku od Letniska, jednak ze ściskiem w pudełku też nie można przesadzać ;), więc będzie wariant pośredni (pudełko wielkości "Na Grunwald!" czy "Słowostwory" mniej więcej) natomiast wyobrażam sobie, że gracz zechce sobie przepakować sobie to wszystko na wyjazd jeszcze poręczniej, rezygnując z pudełka. Ja sam tak robię - pakuję po 2-3 tytuły do pudełka, czasami oddzielnie mam plansze. W takim sensie ta gra jest bardziej jak Dominion (z resztą nie tylko w tym - core zasad to 2 strony instrukcji, praktycznie cała reszta jest właśnie na kartach pracy :) ).
- Albo my graliśmy źle, albo wy (...), w naszej partii wyniki były w granicach 20-30. Co prawda gra skończyła się szybko (wcześnie papież umarł), ale chyba nie może to mieć aż takiego wpływu.
- U nas papież umarł w ostatniej turze - może stąd różnica.
janekb
Posty: 586
Rejestracja: 14 sty 2012, 14:28
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 1 time
Been thanked: 8 times
Kontakt:

Re: Nehemiah

Post autor: janekb »

Na fb pojawiła się informacja na temat premiery. W tej chwili trwa przedsprzedaż, a gra ma pojawić się 10 kwietnia.
Awatar użytkownika
Tycjan
Posty: 3200
Rejestracja: 23 sty 2008, 22:14
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 44 times
Been thanked: 32 times
Kontakt:

Re: Nehemiah

Post autor: Tycjan »

Na ZnadPlanszy.pl autor gry napisał coś więcej o mechanice oraz udostępnił instrukcją: http://wookie.znadplanszy.pl/2014/02/20 ... nstrukcja/

# ZnadPlanszy.pl - tutaj piszę: http://miroslawgucwa.znadplanszy.pl | NAJWIĘKSZA baza premier i zapowiedzi gier wydanych po polsku: http://Premiery.ZnadPlanszy.pl
janekb
Posty: 586
Rejestracja: 14 sty 2012, 14:28
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 1 time
Been thanked: 8 times
Kontakt:

Re: Nehemiah

Post autor: janekb »

Dzięki za linka do instrukcji. Czekam dość niecierpliwie na tę grę chociaż bo wstępnym przeczytaniu instrukcji troszkę mam mieszane uczucia i waham się czy brać w ciemno w przedsprzedaży czy czekać na recenzje po wyjściu.
Awatar użytkownika
lacki2000
Posty: 4080
Rejestracja: 30 maja 2012, 00:09
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 288 times
Been thanked: 173 times

Re: Nehemiah

Post autor: lacki2000 »

Z opisu wynika, że mechanika jest dość prosta ale możliwe, że kombinacji będzie sporo dzięki (potencjalnej) różnorodności kart. Ewentualnych obaw można się jedynie doszukiwać w zbalansowaniu kart i determinacji strategii ale to dopiero jak kupimy i pogramy trochę :)
Ja jestem trochę nadwrażliwy na graficzny proceder "kopiuj-wklej" i tutaj ten pan z okładki (chyba tytułowy Nehemiasz) na kartach jest odwrócony lustrzaną zagrywką grafika i ze zmienionym kolorem szaty. Mógł mu chociaż pozę zmienić, paski na ubraniu przesunąć i kosmyki włosów. No i ci kolesie co na okładce po prawej niosą kamień w prawą stronę a na kartach idą z nim na lewo do bramy. Jerozolimscy bumelanci, byle do fajrantu :D No ale to tam takie drugorzędne czepialstwo.
Nie dajcie gnuśnieć umysłom, grajcie w Go! - Konfucjusz (Kǒng Fūzǐ, 551-479 p.n.e.)
:: Moja kolekcja (BGG) :: Chciałbym do kolekcji (BGG) :: Chętnie kupię (BGG) ::
Awatar użytkownika
KubaP
Posty: 5834
Rejestracja: 22 wrz 2010, 15:57
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 137 times
Been thanked: 409 times

Re: Nehemiah

Post autor: KubaP »

No ja już się zautohype'owałem :D
ODPOWIEDZ