Tawerna - gdzie zaczyna się przygoda

Masz pomysł na grę planszową? Chciałbyś go kiedyś zrealizować? Chcesz się nim podzielić albo pomóc w realizacji jakiegoś pomysłu? Do dzieła!
fido
Posty: 10
Rejestracja: 11 lut 2013, 16:05

Tawerna - gdzie zaczyna się przygoda

Post autor: fido »

Witam. Pracuję obecnie nad prostą w założeniu grę karciano - planszową. Tematem jak nie trudno się domyślić ma być prowadzenie gospody w fantastycznym świecie i rywalizacja między graczami o bohaterów - odwiedzających wspomniane tawerny w przerwach pomiędzy przygodami. Celem każdego z zawodników jest oczywiście zdobyć jak największą sławę w tym fantastycznym świecie, co zapewni stałą i najznamienitszą klientelę spośród bohaterów.
Cała zabawa ma być potraktowana z żartem( Każdy kto rozgrywał sesje rpg pamięta przygody poznawcze w rozmaitych tawernach, które często doprowadzały do zabawnych sytuacji), mocno nawiązując do znanych systemów i światów fantasy, jak i popkultury.

Mechanika którą przyjąłem na potrzeby systemu ma być prosta, oparta na ulepszaniu poszczególnych obszarów gospody( Zasoby, Personel i Wyposażenie), oraz dobieraniu odpowiedniej klienteli i zaspokajaniu jej potrzeb. Sami bohaterowie( klientela) ma sporo mieszać w rozgrywce, różne rasy, klasy, czy charaktery mogą wpływać na siebie pozytywnie lub negatywnie, każdy bohater ma indywidualne zachcianki, które karczmarz może zaspokajać zużywając na to punkty akcji i konkretne zasoby. Personel pozwala na zwiększanie ilości akcji, lub daje specjalne umiejętności, Wyposażenie zwiększa sławę gospody, ilość miejsc itp.

Dodatkowo, bohaterów można zbierać drużyny i wysyłać na przygody, dzięki czemu awansują, zwiększając możliwości zdobywania sławy.

To tyle tytułem ogólnego dość opisu, jak wam widzi się ten pomysł, wszelkie uwagi i zajawki będą mile widziane.
Awatar użytkownika
StoneDice
Posty: 28
Rejestracja: 30 gru 2012, 11:52

Re: Tawerna - gdzie zaczyna się przygoda

Post autor: StoneDice »

Bardzo oryginalny pomysł. Moim celem w warhamerze prawie zawsze było otworzenie własnej gospody. xD

Czy bohaterowie, którzy odwiedzają karczmę będą generowani losowo, czy każdy będzie jedyny i niespotykany?

I czy poza bohaterami będą stali bywalcy? Bardziej jako klienci czy przeszkadzajki?
StoneDice.pl - Wszystko o grach Print'n'Play
StoneDice.pl na facebooku - polub aby być szybko poinformowany o nowościach
Twierdza - Częstochowskie Spotkania z Planszówkami
fido
Posty: 10
Rejestracja: 11 lut 2013, 16:05

Re: Tawerna - gdzie zaczyna się przygoda

Post autor: fido »

Bohaterowie będą wybierani na początku rozgrywki. Do wyboru Człowiek, Elf i Krasnolud 1 poziomu, bezklasowy. Oni siedzą w gospodzie i generują zyski, lecz można ich wysyłać na przygody( losowane co parę tur, dołączać mogą bohaterowie ze wszystkich gospód). Pozwala to na ewoluowanie podstawowych bohaterów(to już losowo), co daje więcej opcji ich wykorzystania. Roboczo do 5 poziomu bohaterowie pozostaną bezimienni, po osiągnięciu tego pułapu będzie można wymieniać ich na legendy(bohaterów imiennych). Co do idei stałych bywalców, to rozmyślam nad tym, jednak na ten moment pomysł wyleciał. Może wróci w formie rozwinięć gospody
Awatar użytkownika
chmie-l
Posty: 30
Rejestracja: 17 gru 2011, 15:44

Re: Tawerna - gdzie zaczyna się przygoda

Post autor: chmie-l »

Świetny pomysł! Liczę na karczemne bójki. Chyba oczywiste jest, że napakowani kolesie z toporami na plecach nie muszą być spokojni przy wiadrze piwa/wina/miodu. :) Tak, czy inaczej chętnie bym w taką grę zagrał i czekam na więcej szczegółów.
Misiekh
Posty: 43
Rejestracja: 21 lut 2010, 19:18
Lokalizacja: Warszawa

Re: Tawerna - gdzie zaczyna się przygoda

Post autor: Misiekh »

Pomysł super, jeśli Ci się powiedzie to może być humorystyczny hicior :) Byle nacisk był właśnie na gospodę, a nie na rozwijanie bohaterów.
Awatar użytkownika
polaquinha
Posty: 251
Rejestracja: 29 gru 2012, 11:49
Lokalizacja: Łódź

Re: Tawerna - gdzie zaczyna się przygoda

Post autor: polaquinha »

Mega fajny pomysł - już wyobrażam sobie mnóstwo zdarzeń, które mozna pieknie wpleść w rozgrywkę! :lol:
fido
Posty: 10
Rejestracja: 11 lut 2013, 16:05

Re: Tawerna - gdzie zaczyna się przygoda

Post autor: fido »

Pomysł z rozwijaniem bohaterów wyleciał. Każdy będzie imienny i unikalny, a wyprawy na questy będą zwiększać ich sławę. Bójki karczemne jak najbardziej, z tym że pracuję nad mechaniką w jaki sposób miałyby działać. Na ten moment mam zrobioną bardzo wstępną mechanikę, przykładowe karty bohaterów, zasobów( choć nazwę zmienimy pewnie na menu, gdyż lądują tam potrawy i napitki), personelu i rozwinięć gospody. Do tego dojdzie talia wydarzeń, oraz karty sabotażu.
Yamada Hanushi
Posty: 110
Rejestracja: 31 paź 2009, 11:48

Re: Tawerna - gdzie zaczyna się przygoda

Post autor: Yamada Hanushi »

Bardzo fajny pomysł na konwencję gry. Trzymam kciuki za projekt!
Awatar użytkownika
chmie-l
Posty: 30
Rejestracja: 17 gru 2011, 15:44

Re: Tawerna - gdzie zaczyna się przygoda

Post autor: chmie-l »

Wiesz co? Brakuje mi jeszcze jednej rzeczy, o którą bardzo, BARDZO. Powtarzam: BARDZO Cię proszę. Jak ją dodasz- to wykupuję pre- ordera ( ale jeśli walniesz jakąś chorą cenę- to...). Mianowicie fajnie by było, gdybyś uwzględnił jeszcze minstreli i ich twórczość. Nie wiem. Może coś na zasadzie podróżnego z jakimś określonym repertuarem, może kogoś o określonych umiejętnościach pozwalających na wykorzystanie kart poematów/ pieśni. Tak czy inaczej- pamiętaj o tej mojej małej prośbie :P
fido
Posty: 10
Rejestracja: 11 lut 2013, 16:05

Re: Tawerna - gdzie zaczyna się przygoda

Post autor: fido »

Chmie-lu, o bardach myślałem jako profesji bohaterów, a dodatkowo jednym z zasobów będzie rozrywka, właśnie na zasadzie między innymi minstreli itp. Póki co gra jest w bardzo wczesnej fazie, więc wiele może się zmienić, wylecieć, bądź wskoczyć do rozgrywki. Jednak małe podsumowanko tego co już jest i pozostanie w grze:

1. Gospody

a)Karty przedstawiające gospody posiadają 4 sekcje( na każdej ze ścianek), coś jak strefy w Warhammerze inwazji. Tutaj są to: Goście, Zapasy, Personel i Rozwinięcia.
b)Każda z tych stref posiada pewną ilość slotów określającą ile kart danego rodzaju gospoda może pomieścić( myślę na początek nad 4 różnymi setupami), ilość ta może się zmienić za sprawą rozwinięć( przez co ta sekcja zawsze będzie sztywna i pozostanie niezmienna).
c)Co charakteryzuje każdą gospodę? Unikalny szyld. Taki który gracze mogą wybrać spośród stosu różnych szyldów. Każdy będzie posiadał unikalny wygląd i dawał nazwę twojej gospody. Dodatkowo każdy z nich będzie dawał mały bonusik nawiązujący do nazwy gospody. Szyldy są spoko :)

2. Bohaterowie

a) Każdy z nich jest unikalny, ma swoje własne imię, poziom, rasę, klasę, charakter i początkowy poziom sławy jaki daje. Te cechy są istotne podczas działania kart wydarzeń, jak również przygód( określają jacy bohaterowie mogą, lub muszą wziąć udział w przygodzie) jak również podczas działania kart sabotażu( na przykład wywołujących bójkę pomiędzy przedstawicielami różnych klas).
b)Każdy z bohaterów posiada również swoją potrzebę, której używanie generuje złoto( coś jak robotnicy w filarach ziemi), a której nie zaspokajanie skutkuje położeniem na bohaterze żetonu urazy.
c)Większość bohaterów będzie miała cechę szczególną
d)Każdy z bohaterów posiada limit żetonów urazy jakie można na nim umieścić, oraz efekt który następuje po osiągnięciu tej wartości( tutaj często opuszczenie gospody, demolka, bądź wygarnięcie komuś kuflem w pysk :P)
e) Wysyłanie bohaterów na przygody może skutkować zwiększeniem ich sławy, lecz także innymi akcjami, jak na przykład zmiana charakteru, a nawet śmierć.
f) Generalnie bohaterowie to karty które mogą zwiększyć poziom sławy twojej gospody(gdy się w niej znajdują) lub go obniżyć(opuszczając twój przybytek)

3. Personel

a) Karty personelu to po prostu barmani, kucharze, chłopcy na posyłki, stajenni, wykidajła, bardowie, ladacznice i wszystko co może ci pomóc prowadzić gospodę, zwiększyć zadowolenie gości itp.
b) Niektórzy zwiększają pulę akcji( standardowo każdy ma po 3 akcje na turę, akcje służą przede wszystkim do zaspokajania potrzeb bohaterów więc trzeba nimi sprytnie manewrować)
c) Niektórzy generują żetony pożywienia ( kucharz), rozrywki ( minstrele itp), oraz napitku ( szynkarz po kursie magicznego przyrządzania napitków???)
d) Nieliczni zwiększają sławę gospody( na przykład legendarny kucharz niziołek Mackie Łowicz)
e) Mogą mieć wpływ na karty sabotażu lub wydarzeń

4. Zapasy

a) krótko mówiąc jadło i napitki serwowane w twoim przybytku, wiadomo, jedne lepiej smakują elfom, inne przełknie tylko głodny krasnolud
b) Każda karta zapasu ma swoją ilość potraw lub napitków, które można uzupełnić, wydając akcję, a następnie uzupełniając kartę za sztukę złota.
c) Zapasy dobiera się, jak zresztą bohaterów, personel i rozwinięcia na drodze licytacji. Wszystkie te rodzaje kart są odkrywane w ilości równej liczbie graczy, a następnie każdy z graczy dobiera po 1 karcie( wszystkie poza bohaterami będą posiadały swój koszt)
d) Najbardziej legendarne specjały będą generować punkty sławy

5. Rozwinięcia

a) Przede wszystkim służą zwiększaniu slotów na innych strefach ( dodatkowe przybudówki, pokoje na piętrze itp), ale mogą również generować żetony rozrywki (stół do gry w kości)
b) każde rozwinięcie nie zwiększające slotów będzie generowało niewielkie ilości sławy.

6. Sabotaż aka brudne sztuczki

a) te karty będzie się losowało w trakcie gry, w zamian za obniżenie sławy swojej gospody można będzie psuć i psocić, mieszać plany konkurencji :)

7. Wydarzenia i przygody

Tutaj cały czas rozmyślam, ogólna koncepcja jest, ale należy ją trochę dopracować.
Misiekh
Posty: 43
Rejestracja: 21 lut 2010, 19:18
Lokalizacja: Warszawa

Re: Tawerna - gdzie zaczyna się przygoda

Post autor: Misiekh »

Mam obawy, czy mechanika nie będzie za ciężka jak na tematykę gry :) Ale walcz dalej, gorąco kibicuję Twojemu projektowi :)
fido
Posty: 10
Rejestracja: 11 lut 2013, 16:05

Re: Tawerna - gdzie zaczyna się przygoda

Post autor: fido »

Może wygląda to skomplikowanie, ale póki co wszystkie te pomysły działają na prostej mechanice, opartej o wybieranie( licytację) konkretnych kart, żeby sprofilować swoją gospodę, oraz dobieraniu konkretnych bohaterów. Drugą sprawą jest odpowiednie żonglowanie zasobami, złotem i sławą :)
Awatar użytkownika
l.a.d
Posty: 191
Rejestracja: 10 sty 2012, 01:31
Lokalizacja: Warszawa

Re: Tawerna - gdzie zaczyna się przygoda

Post autor: l.a.d »

A czy zgodnie z konwencją RPG w kolejnych grach będzie można rozwijać i rozwijać gospodę, aż dojdziemy do gospody - pogromcy trolli (Bardzo Udanym Raczej Domem Ewentualnie Legowiskiem dla przyjaciół ...) 37lvl prawego, złośliwego, o zacięciu hazardowym? :lol:

A tak serio to fajny pomysł! Pamiętam tę innowacyjność MG, którzy zaczynali złowieszczym tonem: Siedzicie w gospodzie... I wszyscy gracze na raz: wina, wódki, karczmarzu szybciej, ja kradnę mieszek kupcom, próbuję poklepać po tyłku karczamarkę - jakie mam modyfikatory... :wink:

Życzę powodzenia i czekam na efekty!
Greed, for lack of a better word, is good.
Awatar użytkownika
Galatolol
Posty: 2337
Rejestracja: 23 mar 2009, 13:03
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 578 times
Been thanked: 933 times

Re: Tawerna - gdzie zaczyna się przygoda

Post autor: Galatolol »

Właśnie sobie przypomniałem o tym projekcie, coś się ruszyło?
ODPOWIEDZ