Strona 1 z 1
Mage Knight - warianty i modyfikacje
: 13 lut 2013, 11:30
autor: elprzybyllo
Rozegrałem scenariusz Błyskawiczny Podbój Solo z następującym setupem:
Kształt mapy: klinowa
Tereny wiejskie: 5
Tereny główne miejskie: 1
Tereny główne pozamiejskie: 0
Miasta: każde odkryte Miasto ma poziom 3
Poszło gładko nad wyraz. Dlatego zastanawiam się, czy jednak nie powinienem się trzymać setupu dla 2 graczy. Wszak w opisie Pierwszego rekonesansu jest akapit:
Jeśli chcesz spróbować wyruszyć w swoją pierwszą misję sam,
przygotuj 8 terenów wiejskich (jak w grze dwuosobowej), lecz
wydłuż czas gry (...).
Próbowaliście ten scenariusz rozegrać solo? W jakim setupie?
Re: Mage Knight - warianty i modyfikacje
: 15 lut 2013, 22:08
autor: espresso
Grałam ten scenariusz solo. Na setupie identycznym jak dla dwóch graczy zdecydowanie zabrakło mi czasu na podbicie obu miast. Mapa jest po prostu za duża i ciągle brakowało punktów ruchu. Chyba, że wydłuży się grę o 1 lub 2 rundy (raz wydłużyłam do 6 rund, żeby podbić oba miasta, ale poszło zbyt łatwo).
Dzisiaj próbowałam z następującym setupem:
Kształt mapy: klinowa
Tereny wiejskie: 5
Tereny główne miejskie: 1
Tereny główne pozamiejskie: 1
Miasto ma poziom 5
Grało się o wiele lepiej. Co prawda nie udało mi się podbić miasta przed upływem 4 rundy, ale to była raczej wina mojej słabej gry, niż zbyt trudnego setupu

Re: Mage Knight - warianty i modyfikacje
: 17 lut 2013, 11:18
autor: medicus
post nieaktualny
Re: Mage Knight - warianty i modyfikacje
: 17 lut 2013, 11:48
autor: Majek10
medicus pisze:NIE KLIKAJCIE NA POWYŻSZY LINK, ANI NA INNE LINKI OD TEGO "GOŚCIA ALBO BOTA"
TO SPAM
OD WCZORAJ NA FORUM, ZAINFEKOWAŁ LINKAMI KILKA TEMATÓW
wnioskuję o zablokowanie konta
Re: Mage Knight - warianty i modyfikacje
: 04 mar 2013, 22:06
autor: elprzybyllo
espresso - muszę spróbować zatem wg Twoich wskazówek.
Ale później nieco, ponieważ teraz wziąłem na stół wariant
Wyzwolenie Kopalń Solo.
Z wirtualnym graczem, dwoma dniami i nocami, przy niefortunnym ustawieniu planszy, po prostu doznałem klęski. Tylko trzy kopalnie wyzwolone...
Póki co szykuje się dla mnie duże wyzwanie.
Re: Mage Knight - warianty i modyfikacje
: 08 gru 2013, 14:49
autor: woytas
Moja wariacja Podboju Solo z instrukcji:
PODBÓJ (woytas)
Tryb: Solo
Mapa: 7 wiejskich, 2 główne pozamiejskie, 2 miasta
WG: tak
Czas gry: 4 dni, 4 noce
Poziom miast: 3 i 6
Mapa: otwarta ograniczona (3 kafle w każdym rzędzie). Wybrać losowo: 7 zielonych kafli, 2 brązowe pozamiejskie i 2 miasta. Brązowe kafle wymieszać ze sobą. Ułożyć wszystkie kafle w zakryty stos z brązowymi kaflami na spodzie (będą odkrywane na końcu). Na poczatku gry wyłożyć kafel B i dołożyć do niego trzy pierwsze kafle ze stosu.
Karty taktyk: dobierać losowo dla siebie i dla WG. Na koniec rundy wykorzystane karty odrzucamy i nie można z nich korzystać aż do wyczerpania talii Taktyk. Po 6 rundzie przetasować karty i ponownie wybierać losowo w rundzie 7 i 8.
Koniec gry: następuje odrazu po podbiciu obu miast, lub na koniec 8-mej rundy.
Grałem dopiero raz z takim setup'em, ale bardzo mi się podobało. Następna gra będzie identyczna. Może ktoś zagra i podzieli się wrażeniami? Mi nie udało się podbić drugiego miasta, został w nim tylko jeden, najsłabszy żeton przeciwnika.
EDIT
Zagrałem ten scenariusz z synem, ale tylko 3 dni i trzy noce. Miasta 4 i 7. Fajnie się grało, oba zdobyte, ale nie było łatwo..
Re: Mage Knight - warianty i modyfikacje
: 08 gru 2013, 16:25
autor: pabula
A w 6 rund nie dajesz rady?
Próbuj, próbuj.
Poznawanie tej gry jest super!
Kluczem jest rozplanowanie wszystkiego.
Szybka eksploracja do terenów brązowych by zdobywać lepsze jednostki.
Taki Altem Mag rozwala wszystko.
Re: Mage Knight - warianty i modyfikacje
: 09 gru 2013, 06:54
autor: woytas
Tu akurat nie chodzi o to czy daję/nie daję rady w 6 rund. Chciałem dłuższej rozgrywki i dlatego 8 rund. Jak będzie za łatwo, to się podniesie poziom miast.
Re: Mage Knight - warianty i modyfikacje
: 08 lip 2015, 16:01
autor: vikingowa
Witam
Znalazłam ten scenariusz
https://www.boardgamegeek.com/thread/13 ... s-april-15
Czy jest on gdzieś dostępny w j polskim?
Re: Mage Knight - warianty i modyfikacje
: 08 lip 2015, 23:49
autor: woytas
Vikingowa, przetłumaczyłem kiedyś scenariusz z BGG,
Spellbound. Może ci się spodoba.
Re: Mage Knight - warianty i modyfikacje
: 14 lip 2015, 06:45
autor: vikingowa
woytas pisze:Vikingowa, przetłumaczyłem kiedyś scenariusz z BGG,
Spellbound. Może ci się spodoba.
Bardzo mi się podoba:-D Dziękuję barrrrdzo!
Re: Mage Knight - warianty i modyfikacje
: 14 paź 2015, 10:29
autor: Vaader
Przetłumaczyłem ostatnio scenariusz "Quest for the Golden Grail" autorstwa "ugawreck".
Do pobrania tutaj:
https://boardgamegeek.com/filepage/1233 ... il-autorst
Re: Mage Knight - warianty i modyfikacje
: 09 gru 2015, 13:17
autor: Vaader
Zapraszam do pobrania scenariusza mojego autorstwa:
https://boardgamegeek.com/filepage/1256 ... sz-dla-1-l
Scenariusz jest przeznaczony dla 1 lub 2 zaawansowanych graczy.
Re: Mage Knight - warianty i modyfikacje
: 09 gru 2015, 23:32
autor: woytas
Vaader, rzucę okiem w najbliższy weekend.
Re: Mage Knight - warianty i modyfikacje
: 11 gru 2015, 12:21
autor: Vaader
Scenariusz jest tak pomyślany, aby można było spokojnie eksplorować lokacje. Bardzo nie lubię gier na czas, szczególnie solo, stąd dość konkretne zmiany zasad. Można go też potraktować jako zbiór pomysłów na własne warianty i na tej podstawie napisać sobie własny scenariusz. Ostatnim pomysłem, jaki dodałem do scenariusza (jako opcja, bo jeszcze nie testowałem) jest przyjęcie stałych np. 4 punktów ruchu na turę, usunięcie kart RUCH ale pozostawienie kart WYTRZYMAŁOŚĆ, SZYBKOŚĆ i zaawansowanych. To może być dobre i nawet spójne fabularnie, bo co to za specjalna umiejętność MK - ruch, śmieszne.
Może ten scenariusz kogoś zainspiruje, jest trochę jak mini-podręcznik Mistrza Gry RPG, losowe przygody w lokacjach można wymyślać bez końca i zaskakiwać tym współgraczy, to jest fajna losowość w przeciwieństwie do bardzo bolesnej losowości dociągania kart z decku.
Re: Mage Knight - warianty i modyfikacje
: 15 gru 2015, 08:22
autor: akahoshi
woytas i jak wrażenia? Udało się zagrać?
Ja postaram się ogarnąć to w najbliższych dniach, albo sobie zostawię na święta.
Też mnie czasem drażni ograniczony czas w podstawce, więc ta modyfikacja może być ciekawą odskocznią.
Re: Mage Knight - warianty i modyfikacje
: 15 gru 2015, 16:02
autor: woytas
akahoshi pisze:woytas i jak wrażenia? Udało się zagrać?
Niestety nie. Imprezka urodzinowa pokrzyżowała plany.
Przeczytałem PDFa do scenariusza i układanie mapy chyba jest trochę pogmatwane albo ja nie mogę tego zakumać.
Vader, mógłbyś to jakoś jaśniej przedstawić? Może jakieś foto.
Re: Mage Knight - warianty i modyfikacje
: 15 gru 2015, 17:19
autor: Vaader
Pogmatwane tylko za pierwszym czytaniem

, ale przewidziałem to więc dalej pisze, że może być otwarta 3 kolumny, jednak nie trzeba się tego ściśle trzymać. Po prostu ma być zwarta, w wersji solo duża dowolność układania od trzech kolumn do wąskiej ścieżki, można zmieniać kierunki, dla 2 osób również ale nie może się rozjeżdżać, bo jak 1 gracz odkryje miasto, to 2 będzie miał już zbyt daleko.
Na końcu wąska ścieżka i ostatnie miasto.
Ważniejsze od mapy są zmienione zasady, chciałem osiągnąć coś takiego, żeby można było zginąć zamiast grać na czas, ale dobranie poziomu potworów i przygód nie jest łatwe, scenariusz trawa długo więc testowanie jest trudne. Zawsze można coś poprawić, żeby było trudniej.
Możecie z tym pokombinować i bazując na moim scenariuszu robić sobie własne modyfikacje.