Gra z minimalną losowością
Gra z minimalną losowością
Witam.
Chciałbym kupić grę planszową gdzie będę miał pełną kontrole nad grą. Nie cierpie kostki. Wiem, że tej losowością sie nie da uniknąć ale chociaz zminimalizować . Moze to być ekonomiczna , strategiczna gra. Ale rozważę rownież Wasze propozycje.
Pozdrawiam
Chciałbym kupić grę planszową gdzie będę miał pełną kontrole nad grą. Nie cierpie kostki. Wiem, że tej losowością sie nie da uniknąć ale chociaz zminimalizować . Moze to być ekonomiczna , strategiczna gra. Ale rozważę rownież Wasze propozycje.
Pozdrawiam
Re: Gra z minimalną losowością
Warto napisać na ile osób i jaki ciężar ma mieć ta gra, nie zaszkodzi napisać w co już graliście.
ale zaproponuję: Caylus, Le Havre, Terra Mystica, Epoka Kamienia
ale zaproponuję: Caylus, Le Havre, Terra Mystica, Epoka Kamienia
Re: Gra z minimalną losowością
Epoka Kamienia z minimalną losowością?metyu pisze:Warto napisać na ile osób i jaki ciężar ma mieć ta gra, nie zaszkodzi napisać w co już graliście.
ale zaproponuję: Caylus, Le Havre, Terra Mystica, Epoka Kamienia
Re: Gra z minimalną losowością
Zależy do czego porównywać
Masz rację, losowość na pewno nie jest minimalna, powinienem to zaznaczyć.
Masz rację, losowość na pewno nie jest minimalna, powinienem to zaznaczyć.
- garg
- Posty: 4486
- Rejestracja: 16 wrz 2009, 15:26
- Lokalizacja: Warszawa/Zielonka
- Has thanked: 1445 times
- Been thanked: 1103 times
Re: Gra z minimalną losowością
Po prostu skreśl wszystkie tytuły z kostkami i kartami. A potem będzie już z górki .
Mam / Sprzedam/wymienię
(Może nie wystawiłem, ale też chętnie wymienię)
Najstarszy offtop świata: Ceterum censeo Carthaginem esse delendam ;-)
(Może nie wystawiłem, ale też chętnie wymienię)
Najstarszy offtop świata: Ceterum censeo Carthaginem esse delendam ;-)
- romeck
- Posty: 2875
- Rejestracja: 20 sie 2009, 22:22
- Lokalizacja: Warszawa / Łódź
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 5 times
Re: Gra z minimalną losowością
Wcale nie zero. Stosy projektów są w losowej kolejności co jest bardzo istotne dla przebiegu rozgrywki, budynki specjalne też są losowe oraz kolejność żetonów co dostarczają surowce. Ale jest to losowość zapewniająca regrywalność - bardzo cenię takie rozwiązania.Fuser pisze:Le Havre +1 (zero losowości)
Stone Age to MEGA losowa gra!metyu pisze:Zależy do czego porównywać
Masz rację, losowość na pewno nie jest minimalna, powinienem to zaznaczyć.
Caylus ma minimalny, delikatny element losowy jakim jest ułożenie budynków początkowych. Ale tu faktycznie prawie nie ma losowości (pomijalnie mała).
Właśnie czytasz kompletnie bezużyteczne zdanie.
- zakwas
- Posty: 1777
- Rejestracja: 19 mar 2014, 00:45
- Lokalizacja: Zgierz
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 12 times
Re: Gra z minimalną losowością
Szachy.
W zależności od wariantu rozgrywki, Agricola jest całkiem nielosowa (jak dla mnie). Chyba, że początkowa sytuacja ma też być zawsze ta sama. To wtedy szachy.
W zależności od wariantu rozgrywki, Agricola jest całkiem nielosowa (jak dla mnie). Chyba, że początkowa sytuacja ma też być zawsze ta sama. To wtedy szachy.
- romeck
- Posty: 2875
- Rejestracja: 20 sie 2009, 22:22
- Lokalizacja: Warszawa / Łódź
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 5 times
Re: Gra z minimalną losowością
A co z pomocnikami i małymi usprawnieniami?zakwas pisze: Agricola jest całkiem nielosowa (jak dla mnie). Chyba, że początkowa sytuacja ma też być zawsze ta sama.
Chyba, że grasz tylko w wariant rodzinny?
Właśnie czytasz kompletnie bezużyteczne zdanie.
- zakwas
- Posty: 1777
- Rejestracja: 19 mar 2014, 00:45
- Lokalizacja: Zgierz
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 12 times
Re: Gra z minimalną losowością
No to jest jakaś początkowa sytuacja, ogarniasz strategię i jedziesz nielosowo przez resztę gry (chyba, że o czymś zapomniałem?)romeck pisze:A co z pomocnikami i małymi usprawnieniami?zakwas pisze: Agricola jest całkiem nielosowa (jak dla mnie). Chyba, że początkowa sytuacja ma też być zawsze ta sama.
Chyba, że grasz tylko w wariant rodzinny?
Bez losowego rozstawienia, początku gry, to ciężko chyba będzie znaleźć gros tytułów do przebierania.
1. Szachy
- Bea
- Posty: 4478
- Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
- Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
- Been thanked: 6 times
Re: Gra z minimalną losowością
Agricola: Chłopi i ich zwierzyniec- zero losowości, początkowa sytuacja zawsze taka sama.
Caverna - znikoma losnwość.
Caverna - znikoma losnwość.
Ostatnio zmieniony 17 maja 2014, 01:28 przez Bea, łącznie zmieniany 2 razy.
Re: Gra z minimalną losowością
Neuroshima Hex w wersji taktycznej (wybierasz 2 z 6 dostępnych żetonów) to prawie zerowa losowość, tzn. w dalszym ciągu niemal wyłącznie umiejętności decydują o zwycięstwie. Można też zagrać w wariant całkowicie nielosowy, tj. granie w "otwarte żetony".
- romeck
- Posty: 2875
- Rejestracja: 20 sie 2009, 22:22
- Lokalizacja: Warszawa / Łódź
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 5 times
Re: Gra z minimalną losowością
No niby tak (jeśli pominiemy losowo przychodzące karty akcji). Ale dla wielu osób właśnie losowanie pomocników i małych usprawnień bywa bardzo frustrujące i ma (według nich) decydujący wpływ na sposób i przebieg gry.zakwas pisze: No to jest jakaś początkowa sytuacja, ogarniasz strategię i jedziesz nielosowo przez resztę gry (chyba, że o czymś zapomniałem?)
Właśnie czytasz kompletnie bezużyteczne zdanie.
- kwiatosz
- Posty: 7874
- Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
- Lokalizacja: Romford/Londyn
- Has thanked: 132 times
- Been thanked: 417 times
- Kontakt:
Re: Gra z minimalną losowością
Gra o tron w wersji z widocznymi trzema wydarzeniami naprzód. Ciężej o coś mniej losowego. Pojedynek robotów. Mondo.
Czy istnieje miejsce bardziej pełne chaosu niż Forum? Jednak nawet tam możesz żyć w spokoju, jeśli będzie taka potrzeba" - Seneka, Listy moralne do Lucyliusza , 28.5b
ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
- Rocy7
- Posty: 5456
- Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
- Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
- Been thanked: 5 times
Re: Gra z minimalną losowością
Pan Lodowego Ogrodu (z tego co slyszalem).
Ostatnio zmieniony 18 maja 2014, 23:31 przez Rocy7, łącznie zmieniany 1 raz.
- Wolf
- Posty: 1517
- Rejestracja: 12 lut 2012, 16:33
- Lokalizacja: Gdynia / Gdańsk
- Has thanked: 43 times
- Been thanked: 194 times
Re: Gra z minimalną losowością
Terra Mystica - pełna kontrola, zero losowości w rozgrywce, istnieje zmienność w setupie, ale setup jest jawny, więc jest to element urozmaicający kolejne partie, rozpoczynając grę masz wszystkie informacje na stole.
Russian Railroads - klasyczny worker placement + budowa silnika punktującego, brak losowości w rozgrywce, zmienny setup (jawny, z jednym minimalnym elementem niejawnym przy rozpoczęciu, ale to na prawdę drobnostka, gra sama w sobie nie ma losowości).
Russian Railroads - klasyczny worker placement + budowa silnika punktującego, brak losowości w rozgrywce, zmienny setup (jawny, z jednym minimalnym elementem niejawnym przy rozpoczęciu, ale to na prawdę drobnostka, gra sama w sobie nie ma losowości).
- Firenski
- Posty: 1300
- Rejestracja: 26 sty 2007, 20:36
- Lokalizacja: Żory
- Has thanked: 3 times
- Kontakt:
- romeck
- Posty: 2875
- Rejestracja: 20 sie 2009, 22:22
- Lokalizacja: Warszawa / Łódź
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 5 times
Re: Gra z minimalną losowością
Ech... ludzie... nie jest minimalna, skoro to rzuty kośćmi decydują o rozgrywce! Jest bardzo losowa!inshade pisze:Troyes minimalna losowość.
Ale idąc tropem takim, że można przymknąć oko na losowość ustawienia początkowego (o ile jest jawne), to W Roku Smoka w ogóle nie ma elementu losowego w czasie gry (tak jak Caylus).
Edit: Jednak kłamię. Zapomniałem o wykładaniu płytek akcji.
Ostatnio zmieniony 19 maja 2014, 15:52 przez romeck, łącznie zmieniany 1 raz.
Właśnie czytasz kompletnie bezużyteczne zdanie.
Re: Gra z minimalną losowością
@Up
Troyes bardzo losowe? Chyba graliśmy w dwie różne gry. Grałem zaledwie kilkanaście partii, ale nigdy nie miałem sytuacji, żebym nie mógł spełnić swoich początkowych założeń (czyli de facto strategii), tym bardziej dlatego, że "kości się nie dopasowały". W Troyes wygrywa prawie zawsze najlepszy. I jest to gra strategiczna w sensie planowania, nie taktyczna.
Troyes bardzo losowe? Chyba graliśmy w dwie różne gry. Grałem zaledwie kilkanaście partii, ale nigdy nie miałem sytuacji, żebym nie mógł spełnić swoich początkowych założeń (czyli de facto strategii), tym bardziej dlatego, że "kości się nie dopasowały". W Troyes wygrywa prawie zawsze najlepszy. I jest to gra strategiczna w sensie planowania, nie taktyczna.
-
- Posty: 4360
- Rejestracja: 13 mar 2010, 17:29
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 6 times
Gra z minimalną losowością
Caylus, got, reef encounter, libertalia, edo, hegemonic, belfort, cuba, dominant species, dungeon lords, dungeon petz, dungeon twister, dungeon command (trochę jest, ale zdecydowanie mniej ważna od skillu), helvetia, homesteaders, letters from whitechapel, princes of florence, spyrium, tzol'in.
PLO jeszcze nie wyszło i mało kto grał, więc trudno polecać. Ad astra ma istotną losowość. Troyes może nie minimalną, ale bardzo niską jak ną grę z kostkami i lepszy gracz praktycznie zawsze wygra.
Sent from my awesome mobile I want to brag about. May contain trace elements of tpos.
PLO jeszcze nie wyszło i mało kto grał, więc trudno polecać. Ad astra ma istotną losowość. Troyes może nie minimalną, ale bardzo niską jak ną grę z kostkami i lepszy gracz praktycznie zawsze wygra.
Sent from my awesome mobile I want to brag about. May contain trace elements of tpos.
Ja bym chciał do ciemnej nocki tak układać z wami razem,
Ale dajcie nowe klocki, albo zmieńcie ten obrazek!
Mogę przynieść
Ale dajcie nowe klocki, albo zmieńcie ten obrazek!
Mogę przynieść
- romeck
- Posty: 2875
- Rejestracja: 20 sie 2009, 22:22
- Lokalizacja: Warszawa / Łódź
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 5 times
Re: Gra z minimalną losowością
To nie w tym rzecz, kurde. Mylisz pojęcia. To nie chodzi o to czy ów LOS ma Ci coś zepsuć, odebrać czy uniemożliwić i wtedy uznasz grę za losową. W każdej porządnej grze, wygrywa najlepszy - ten kto się potrafi dopasować do sytuacji, zaplanować i konsekwentnie realizować cel. Ale tam, gdzie rzut kością decyduje o możliwościach, drogach czy opcjach to jest jednak LOSOWA gra. Tak samo jak w Zamkach Burgundii, Bora Bora czy Myrmes. Kilkanaście postów wyżej ktoś zakwalifikował Stone Age jako mało losową grę (!). Przypuszczam, że myślał podobnie jak Ty.inshade pisze:@Up
Troyes bardzo losowe? Chyba graliśmy w dwie różne gry. Grałem zaledwie kilkanaście partii, ale nigdy nie miałem sytuacji, żebym nie mógł spełnić swoich początkowych założeń (czyli de facto strategii), tym bardziej dlatego, że "kości się nie dopasowały". W Troyes wygrywa prawie zawsze najlepszy. I jest to gra strategiczna w sensie planowania, nie taktyczna.
Bo skoro zawsze w Troyes możesz spełnić swoje strategie, niezależnie od rzutów, to może napisz do autora, że skopał grę, bo rzuty nie mają znaczenia. Ten element losowy jest świetnie wpasowany w grę i złagodzony mechaniką, przez co wydaje się nie tak odczuwalny. Ale on istnieje i jest w mojej opinii spory.
Poczytaj wątki o Troyes, gdzie ludzie piszą jak to czasem nie lubią wyrzucać szóstek, bo im je natychmiast przeciwnicy podkupują. Albo gdy się kumulują wydarzenia, które każą rzucać np. czterema czarnymi kostkami, wypadają szóstki i trzeba je zwalczać. To jednak potrafi zaboleć.
Właśnie czytasz kompletnie bezużyteczne zdanie.
- mat_eyo
- Posty: 5611
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 801 times
- Been thanked: 1246 times
- Kontakt: