Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Właśnie wydał kolejną swoją grę. Tym razem wielkie bitwy małych oddziałów.
Niemieckie Zielone Diabły (czyli nasi przeciwnicy spod Monte Cassino) oraz brytyjskie Czerwone Diabły (późniejsi Bohaterowie Arnhem) walczą na Sycylii.
Gra jest bardzo prosta, ma mało komponentów (łącznie 108 żetonów, mapa formatu A3), jesteśmy w stanie bitewkę rozegrać w 2-3 godziny.
Ciekawa mechanika wymagająca jedynie standardowej talii 52 kart.
Grałem, testowałem, bardzo mi się podobało.
Widzę inspirację Friedrichem (przypisanie kierów, trefli itd. do poszczególnych pól na mapie). Ciekawe jak to się sprawdza w skali taktycznej.
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
-- "We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
Wczoraj grałem w scenariusz odbicia z rąk angielskich mostu. Wrażenia po rozgrywce z autorem mam bardzo dobre. Przemienna inicjatywa zależna od kolory kart. Mechanika rozstrzygania walki opiera się w całości o karty oraz modyfikatory jednostek. Najważniejszym elementem jest ogień defensywy jako reakcja na przemieszczenia przeciwnika. Czas rozgrywki około 60 min.