Trzciana 1629

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Zulu Frh. von Auffenberg

Trzciana 1629

Post autor: Zulu Frh. von Auffenberg »

Wpadliśmy na pomysł na Forum Galicyjskiej Inicjatywy Strategicznej, by na własne potrzeby zrobić mapę i żetony do bitwy pod Trzcianą (1629) na zasadach słynnego Kircholmu z Dragona.
Kto żyw i chętny Panowie Bracia, niech zajrzy w ono miejsce:

http://www.gis.p-host.pl/forum/viewforum.php?f=16
Ostatnio zmieniony 22 mar 2007, 17:59 przez Zulu Frh. von Auffenberg, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
jax
Posty: 8128
Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 79 times
Been thanked: 252 times

Post autor: jax »

Zajrzalem na forum i mam wrazenie ze trzeba zaczac od innej strony - najpierw opracowac SYSTEM (dla w XVII w tym przypadku) a pozniej robic sobie zetony, mapy itd., typowac bitwy, kampanie do tego systemu (to juz powinna byc przyjemnosc i niejako ukoronowanie pracy).
Dyskusja nt. systemu na forum jest - ale jest w powijakach.

Generalnie taka uwaga Zulu: z roznych watkow widze ze pomyslow Ci nie brakuje, ale warunkiem sukcesu kazdej z gier, nad ktorymi myslicie/pracujecie jest opracowanie dla kazdej DOBREGO SYSTEMU (juz widze ze beda potrzebne: dla Wojny Secesyjnej, powstania listopadowego, XVIIw. a moze i jeszcze inne - bo pewnie nie wiem/nie pamietam o wszystkich waszych projektach). Dacie rade??
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
Zulu Frh. von Auffenberg

Post autor: Zulu Frh. von Auffenberg »

jax pisze:Zajrzalem na forum i mam wrazenie ze trzeba zaczac od innej strony - najpierw opracowac SYSTEM (dla w XVII w tym przypadku) a pozniej robic sobie zetony, mapy itd., typowac bitwy, kampanie do tego systemu (to juz powinna byc przyjemnosc i niejako ukoronowanie pracy).
Dyskusja nt. systemu na forum jest - ale jest w powijakach.
Wyraziłem się niedość jasno:
chcę zrobić scenariusz, w który grałoby się na zasadach Kircholmu.
Nie chodziło mi zatem tylko o skalę Kircholmu, ale i o zasady.
Generalnie taka uwaga Zulu: z roznych watkow widze ze pomyslow Ci nie brakuje, ale warunkiem sukcesu kazdej z gier, nad ktorymi myslicie/pracujecie jest opracowanie dla kazdej DOBREGO SYSTEMU
Jeśli chodzi o Trzcianę, to na razie idzie po prostu, żeby zagrać w coś na ulubionych "kircholmowych" zasadach.
Jesli zaś idzie o Gettysburg i Grochowiska, to ma to być ten sam system.
Dla jego testowania muszę odtworzyć przynajmniej mniejsze starcie, przy pomocy którego będe testował pomysły i wprowadzał poprawki.
Tak więc zacząłem od dobrej strony (podstawy przepisów i testy na "żywym ciele" scenariusza a dopiero potem stopniowe ugładzanie.
Taki system doskonale sprawdził się przy tworzeniu Orła Morskiego i tak zamierzam robić nadal. A scenariusze mi zostały (Narvik, Morze Jawajskie).
(juz widze ze beda potrzebne: dla Wojny Secesyjnej, powstania listopadowego, XVIIw. a moze i jeszcze inne - bo pewnie nie wiem/nie pamietam o wszystkich waszych projektach). Dacie rade??
Nie zajmuję się Powstaniem Listopadowym, a Styczniowym.
Podstawowe przepisy będą identyczne jak w Wojnie Secesyjnej, zresztą umożliwią one batalii z innych konfliktów (wysoce nieliniowych, jak Wojna Secesyjna), w tym także przy uwzględnieniu modyfikacji większych starć z Powstania Styczniowego (chodzi mi po głowie cały czas Bitwa pod Grochowiskami z 19 marca 1863 r.).

XVII wiekiem zajmuję się o tyle, że mam ochotę na starcie na zasadach Wiednia albo Kircholmu - jedyną trudnością jest zrobienie mapy, bo zrobienie żetonów to dosłownie pryszcz.
Jak zrobimy, to ustawiamy żetony na mapie i gramy.

Damy radę na pewno.

PS:
Dzięki serdeczne za dobre rady, zawsze sie przydają. :D
Wojpajek
Posty: 64
Rejestracja: 21 gru 2004, 15:06

Post autor: Wojpajek »

Mapa do tej gry jest do ściągnięcia ze strony GMT , czy tam jest na zdjeciach na BGG... łatwo jest ją znaleść- oczywiście do systemy Musket and Pike
Awatar użytkownika
Nico
Recenzent
Posty: 133
Rejestracja: 05 cze 2004, 18:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Nico »

Wojpajek pisze:Mapa do tej gry jest do ściągnięcia ze strony GMT , czy tam jest na zdjeciach na BGG... łatwo jest ją znaleść- oczywiście do systemy Musket and Pike
Niestety nie ma mapy tej bitwy, są pokazane mapy do Lutzen, coś na H ;) i Dirschau (Tczew).
Nico
Zulu Frh. von Auffenberg

Post autor: Zulu Frh. von Auffenberg »

Mam taką małą mapę terenu starcia wraz z ruchami wojsk - na poczatek wystarczy.
Awatar użytkownika
Grohmann
Posty: 37
Rejestracja: 04 cze 2004, 15:26
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Grohmann »

Nico pisze:
Wojpajek pisze:Mapa do tej gry jest do ściągnięcia ze strony GMT , czy tam jest na zdjeciach na BGG... łatwo jest ją znaleść- oczywiście do systemy Musket and Pike
Niestety nie ma mapy tej bitwy, są pokazane mapy do Lutzen, coś na H ;) i Dirschau (Tczew).
Jest! Mówiłem Ci :P Trzciana (Trzciano) to inaczej właśnie te coś na H, czyli Honigfelde.
ODPOWIEDZ