rpg nie klasyczny
-
- Posty: 61
- Rejestracja: 27 gru 2014, 18:17
rpg nie klasyczny
szukam RPGa nie klasycznego (tzn. z planszą i do którego NIE potrzeba mistrza gry) gramy w takim składzie że zasady mogą być trudne. Gra PRZYNAJMNIEJ na 3-3,5h, z nieco zredukowaną losowością, pewną dozą strategii, cena bez znaczenia, klimat raczej Fantasy ewentualnie SF (ale nie horrory itp. tak żeby 12-letnie dziewczyny też mogły grać) zamierzam grać z kolegami i naszym (moim i kolegów) rodzeństwem czasami w rodzinie z rodzicami i ciociami, wujkami itd. Chciałbym aby gra była na 3-8 osób. Dzięki za pomoc.
Amor Patriae Nostra Lex
-
- Posty: 61
- Rejestracja: 27 gru 2014, 18:17
Re: rpg nie klasyczny
zapomniałem napisać żeby nie podawać Talizmanu i Wiedźmina bo koledzy mają oraz
-jesteśmy fanami Tolkiena i Gwiezdnych Wojen oraz część Sapkowskiego
-tytuły które sam znalazłem to Mage Knight oraz jakieś gry z przedrostkiem Władca Pierścieni (tak wiem że nie sprecyzowane)
-jesteśmy fanami Tolkiena i Gwiezdnych Wojen oraz część Sapkowskiego
-tytuły które sam znalazłem to Mage Knight oraz jakieś gry z przedrostkiem Władca Pierścieni (tak wiem że nie sprecyzowane)
Amor Patriae Nostra Lex
-
- Posty: 202
- Rejestracja: 15 lut 2014, 21:21
- Lokalizacja: Oława / Drzemlikowice
- Been thanked: 1 time
Re: rpg nie klasyczny
Mi na myśl przyszła zupełnie inna gra:
Twilight Imperium + dodatek Twilight Imperium: Shattered Empire
+ epickość rozgrywki
+ klimat- czuć, że jest się panem imperium
+ SF
+ 3-8 graczy
+ gracz ma wpływ na zredukowanie losowości
+ pewna doza strategii... JEST!
+ dużo fajnie wykonanych figurek floty kosmicznej
+/- gra potrwa przynajmniej 4 godziny a nawet dużo więcej (szczególnie jeśli gracze "móżdżą")
+/- dużo zasad, ale dzięki temu jest rozbudowana rozgrywka i wiele dróg do zwycięstwa np. poprzez inwestowanie w militaria, politykę, ekonomię czy technologię
- to jest strategia, nie gra RPG
- osoby nie siedzące na co dzień z planszówkami (rodzina) raczej w to nie pogra
- dużo zasad do przyswojenia, pierwsza gra trwa dużo dłużej
- potrzeba dużego stołu, szczególnie przy większej ilości graczy
- cena 400zł+ z dodatkiem
- nie jest to RPG, ale spokojnie można wczuć się w pana imperium, który konkuruje o dominację nad wszechświatem
Twilight Imperium + dodatek Twilight Imperium: Shattered Empire
+ epickość rozgrywki
+ klimat- czuć, że jest się panem imperium
+ SF
+ 3-8 graczy
+ gracz ma wpływ na zredukowanie losowości
+ pewna doza strategii... JEST!
+ dużo fajnie wykonanych figurek floty kosmicznej
+/- gra potrwa przynajmniej 4 godziny a nawet dużo więcej (szczególnie jeśli gracze "móżdżą")
+/- dużo zasad, ale dzięki temu jest rozbudowana rozgrywka i wiele dróg do zwycięstwa np. poprzez inwestowanie w militaria, politykę, ekonomię czy technologię
- to jest strategia, nie gra RPG
- osoby nie siedzące na co dzień z planszówkami (rodzina) raczej w to nie pogra
- dużo zasad do przyswojenia, pierwsza gra trwa dużo dłużej
- potrzeba dużego stołu, szczególnie przy większej ilości graczy
- cena 400zł+ z dodatkiem
- nie jest to RPG, ale spokojnie można wczuć się w pana imperium, który konkuruje o dominację nad wszechświatem
Ostatnio zmieniony 14 sty 2015, 00:17 przez Dyso, łącznie zmieniany 1 raz.
Stowarzyszenie Planszoaktywni- Tak działamy z grami planszowymi w Oławie.
---
Profil osobisty na BGG
---
Profil osobisty na BGG
Re: rpg nie klasyczny
Twilight Imperium to gigant, również jeśli chodzi o czas rozgrywki i zasady, więc raczej odpada, jeśli 12-letnie dziewczyny mają w to grać . No i jest tam dużo więcej niż "pewna" doza strategii
Re: rpg nie klasyczny
Tak mi się przypomniało: osobiście nie grałem, ale Descent zebrał rewelacyjne opinie i chyba spełnia kryteria. Druga edycja też jest ponoć dużo przystępniejsza jeśli chodzi o zasady. Może ktoś, kto grał coś więcej Ci podpowie
-
- Posty: 202
- Rejestracja: 15 lut 2014, 21:21
- Lokalizacja: Oława / Drzemlikowice
- Been thanked: 1 time
Re: rpg nie klasyczny
Wiem, wiem popłynąłem trochę z tym TI (sentyment). Btw. na pudełku jest 12+!
Generalnie ciężko znaleźć grę o podanych wymaganiach. Z jednej strony długa rozgrywka z możliwością trudnych zasad do 8 osób, z drugiej możliwość grania z 12latkami czy rodziną przy świątecznym stole.
Generalnie ciężko znaleźć grę o podanych wymaganiach. Z jednej strony długa rozgrywka z możliwością trudnych zasad do 8 osób, z drugiej możliwość grania z 12latkami czy rodziną przy świątecznym stole.
Stowarzyszenie Planszoaktywni- Tak działamy z grami planszowymi w Oławie.
---
Profil osobisty na BGG
---
Profil osobisty na BGG
- Cyberpuncur
- Posty: 309
- Rejestracja: 03 lut 2014, 11:52
- Lokalizacja: Sopot
Re: rpg nie klasyczny
D&D Miniatures (tudzież inne jego wariacje "gra przygodowa", "chainmail") jest taktycznym skirmishem z fabuła erpegowa i wymaga aby jedna osoba prowadziła grę, jednak polega to bardziej na kontrolowaniu potworów w czasie walki - ciekawa rozgrywka oparta w całości na mechanice D20 (zreszta jak sama gra fabularna).
Descent, zwłaszcza druga edycja jest troche w cięższym klimacie fabularnym choć nadal ważna jest taktyka i walka z potworami. Dużo wyższa losowość, gotowe scenariusze i dużo dłuższa rozgrywka. Gra rownież wymaga jednej prowadzącej osoby reprezentującej siły zła.
Dungeoneer jest (co mnie zdziwiło) o której nikt nie wspomniał a swietnie pasuje do opisu szukanej gry. Wcielamy sie w role bohatera, które przemierza podziemia, lasy i inne miejsca (w zależności od części, która kupimy, oczywiście można je wszystkie łączyć) by łupić złoto, zabijać potwory i zdobywać sławę. Bardzo interesująco jest rozwiązane prowadzenie sił zła, bo każdy gracz w swojej turze ma fazę sterowania swoim bohaterem, a potem potworami. Bardzo fajnie rownież gra jest skonstruowana, ponieważ używa sie do niej tylko i wyłącznie kart (z nich sie buduje plansze na nich są potwory a także magiczne artefakty). Gra jest prosta, przyjemna, można spędzić przy niej godzinę albo i cztery, ponieważ w łatwy sposób można zmodyfikować warunki zwycięstwa.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Descent, zwłaszcza druga edycja jest troche w cięższym klimacie fabularnym choć nadal ważna jest taktyka i walka z potworami. Dużo wyższa losowość, gotowe scenariusze i dużo dłuższa rozgrywka. Gra rownież wymaga jednej prowadzącej osoby reprezentującej siły zła.
Dungeoneer jest (co mnie zdziwiło) o której nikt nie wspomniał a swietnie pasuje do opisu szukanej gry. Wcielamy sie w role bohatera, które przemierza podziemia, lasy i inne miejsca (w zależności od części, która kupimy, oczywiście można je wszystkie łączyć) by łupić złoto, zabijać potwory i zdobywać sławę. Bardzo interesująco jest rozwiązane prowadzenie sił zła, bo każdy gracz w swojej turze ma fazę sterowania swoim bohaterem, a potem potworami. Bardzo fajnie rownież gra jest skonstruowana, ponieważ używa sie do niej tylko i wyłącznie kart (z nich sie buduje plansze na nich są potwory a także magiczne artefakty). Gra jest prosta, przyjemna, można spędzić przy niej godzinę albo i cztery, ponieważ w łatwy sposób można zmodyfikować warunki zwycięstwa.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk