Gra strategiczna dla poczatkujacych
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Gra strategiczna dla poczatkujacych
Jestem poczatkujacym, kiedys gralem w magie i miecz itp, ale w strategie dopiero zaczynam, co byscie mi proponowali, podobaja mi sie gry:
1)War of the ring
2)Warcraft- board game
3)memoir 44
4)Eufrat i Tygrys
5)Bonaparte
6)Warrior Knights
Głownie bedziemy grac w dwie osoby, wiec prosze to brac pod uwage.
1)War of the ring
2)Warcraft- board game
3)memoir 44
4)Eufrat i Tygrys
5)Bonaparte
6)Warrior Knights
Głownie bedziemy grac w dwie osoby, wiec prosze to brac pod uwage.
- kwiatosz
- Posty: 7899
- Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
- Lokalizacja: Romford/Londyn
- Has thanked: 143 times
- Been thanked: 423 times
- Kontakt:
Memoira odradzam jeżeli chcesz strategię, gdzie Ty decydujesz więcej niż kostki i wylosowane karty.
Warcrafta też odradzam, gra jest na poziomie najprostszych do bólu mechanizmów, a to, że można w ogóle w nią grać zawdzięcza kartom specjalnym. A trochę nie o to chodzi, żeby gra strategiczna była tak naprawdę karcianką..
Bonaparte i Warrior Knights odpadają przy kryterium na 2 graczy (co prawda WK ponoć da się tak grać, ale osobiście bym tego nie kupował z myślą o grze głównie na 2 graczy).
Tygrys jest świetny, na 2 osoby chodzi tak samo dobrze jak na 3 i 4, ma proste zasady ale kombinować trzeba ostro. Taką ma wadę (jak komuś to przeszkadza - mi nie), że klimat jest nieco odległy od mechaniki, czyli ta gra nawet koło klimatu niespecjalnie stała (wg zagorzałych przeciwników, mi się podoba, ale warto znać kikla opinii
)
WotR znakomitej większości się podoba, więc w zasadzie też byłby dobrym zakupem. Ale znowu - na tyle jest drogi, że bez przetestowania to trochę szkoda wywalać kasę.
(podanie miasta w profilu zdecydowanie ułatwia doradzanie, bo wiadomo czy ktoś ma możliwość przetestowania w swoim mieście
)
Warcrafta też odradzam, gra jest na poziomie najprostszych do bólu mechanizmów, a to, że można w ogóle w nią grać zawdzięcza kartom specjalnym. A trochę nie o to chodzi, żeby gra strategiczna była tak naprawdę karcianką..
Bonaparte i Warrior Knights odpadają przy kryterium na 2 graczy (co prawda WK ponoć da się tak grać, ale osobiście bym tego nie kupował z myślą o grze głównie na 2 graczy).
Tygrys jest świetny, na 2 osoby chodzi tak samo dobrze jak na 3 i 4, ma proste zasady ale kombinować trzeba ostro. Taką ma wadę (jak komuś to przeszkadza - mi nie), że klimat jest nieco odległy od mechaniki, czyli ta gra nawet koło klimatu niespecjalnie stała (wg zagorzałych przeciwników, mi się podoba, ale warto znać kikla opinii

WotR znakomitej większości się podoba, więc w zasadzie też byłby dobrym zakupem. Ale znowu - na tyle jest drogi, że bez przetestowania to trochę szkoda wywalać kasę.
(podanie miasta w profilu zdecydowanie ułatwia doradzanie, bo wiadomo czy ktoś ma możliwość przetestowania w swoim mieście

Czy istnieje miejsce bardziej pełne chaosu niż Forum? Jednak nawet tam możesz żyć w spokoju, jeśli będzie taka potrzeba" - Seneka, Listy moralne do Lucyliusza , 28.5b
ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
Może lepiej Twilight Struggle?
2-osobowy, niesamowicie klimatyczny, oparty na podobnej mechanice co Ścieżki, a zasady znacznie prostsze, wyjątków praktycznie brak i znacznie mniej rozkładania, czas gry też krótszy (choć poniżej 2,5 godziny trudno zejść z partią nie kończoną przez "nokaut").
Tylko drogi dość jest (pod dwie stówy). Ja kupiłem i oceniam, że warto było.
Z takich strategii dwuosobowych, podobnych tradycyjnym heksówkom, ale lżejszych (ładniejszych i krótszych w rozkładaniu zwłaszcza) oraz bezkostkowych polecam Waterloo firmy Phalanx Games (gdzieś tu otwierałem temat o tej grze niedawno). Po paru drobnych modyfikacjach grało się bardzo przyjemnie. I sporo tańszy od TS, a wykonanie znakomite.
2-osobowy, niesamowicie klimatyczny, oparty na podobnej mechanice co Ścieżki, a zasady znacznie prostsze, wyjątków praktycznie brak i znacznie mniej rozkładania, czas gry też krótszy (choć poniżej 2,5 godziny trudno zejść z partią nie kończoną przez "nokaut").
Tylko drogi dość jest (pod dwie stówy). Ja kupiłem i oceniam, że warto było.
Z takich strategii dwuosobowych, podobnych tradycyjnym heksówkom, ale lżejszych (ładniejszych i krótszych w rozkładaniu zwłaszcza) oraz bezkostkowych polecam Waterloo firmy Phalanx Games (gdzieś tu otwierałem temat o tej grze niedawno). Po paru drobnych modyfikacjach grało się bardzo przyjemnie. I sporo tańszy od TS, a wykonanie znakomite.
- kwiatosz
- Posty: 7899
- Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
- Lokalizacja: Romford/Londyn
- Has thanked: 143 times
- Been thanked: 423 times
- Kontakt:
Fanowskim nakładem jest przetłumaczony Twilight Struggle (karty na pewno, czy instrukcja to nie wiem, ale to króciutkie jest
)

Czy istnieje miejsce bardziej pełne chaosu niż Forum? Jednak nawet tam możesz żyć w spokoju, jeśli będzie taka potrzeba" - Seneka, Listy moralne do Lucyliusza , 28.5b
ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
Instrukcja do TS jest bardzo krótka i prosta. Co prawda zajmuje sporą książeczkę, ale same reguły to bodaj 5 stron, a reszta to tło historyczne kart i 2 przykładowe rozgrywki dokładnie opisane i właściwie wyjaśniające zasady jeszcze lepiej niż sama instrukcja.
Polskie tłumaczenie kart zrobione przez forumowiczów w 2 częściach znajdziesz na:
http://smp.if.uj.edu.pl/~kosiorowski/TS/Spis kart - TS.doc
http://www.uploader.pl/file/13503/karty-TS.doc
Polskie tłumaczenie kart zrobione przez forumowiczów w 2 częściach znajdziesz na:
http://smp.if.uj.edu.pl/~kosiorowski/TS/Spis kart - TS.doc
http://www.uploader.pl/file/13503/karty-TS.doc
wielkie dzieki za podanie linka, choc przyznam ze wolalbym cos z fantasy, zreszta to sie zobaczy, ale mimo wszystko wielkie dzieki
A powiedzcie czy jest spolszczenie do battlelore?
Mysle jeszcze nad jedna gierka nazywa sie ona Neuroshima Hex ale jakos zdjecia mnie odrzucaja, przyznam ze szukam jakiejs dobrej gry dla poczatkujacych, ale wymagajaca myslenia, cos ala szchy tylko w jakiejs innej oprawie (tzn. jasne zasady ale mnostwo kombinacji i mozliwosci, choc moze byc troszke losowosci i aby nie konczyla sie po 30 min gry, bo ja sie rozkrecam po 1,5h:) )
A powiedzcie czy jest spolszczenie do battlelore?
Mysle jeszcze nad jedna gierka nazywa sie ona Neuroshima Hex ale jakos zdjecia mnie odrzucaja, przyznam ze szukam jakiejs dobrej gry dla poczatkujacych, ale wymagajaca myslenia, cos ala szchy tylko w jakiejs innej oprawie (tzn. jasne zasady ale mnostwo kombinacji i mozliwosci, choc moze byc troszke losowosci i aby nie konczyla sie po 30 min gry, bo ja sie rozkrecam po 1,5h:) )
O!O!O!Rahit pisze: Mysle jeszcze nad jedna gierka nazywa sie ona Neuroshima Hex ale jakos zdjecia mnie odrzucaja, przyznam ze szukam jakiejs dobrej gry dla poczatkujacych, ale wymagajaca myslenia, cos ala szchy tylko w jakiejs innej oprawie (tzn. jasne zasady ale mnostwo kombinacji i mozliwosci, choc moze byc troszke losowosci i aby nie konczyla sie po 30 min gry, bo ja sie rozkrecam po 1,5h:) )
Musiałem być jakiś nieprzytomny, skoro zapomniałem o Neuroshimie Hex napisać

Jest to dotąd jedna z moich ulubionych gier. Plusy:
- Dość tania (50 zeta to nie 200 za TS, jeśli się nie spodoba)
- Solidnie wykonana - grałem mnóstwo razy, a żetony wciąż wyraźne, plansza również trwała...)
- W dość konkretnym stopniu mózgożerna (zwłaszcza po wprowadzeniu opcji zmniejszających losowość), ale nie na tyle by powodować "paraliż decyzyjny"
- Posiada bardzo proste zasady (choć na początku trzeba sprawdzać co który żeton znaczy- przy mniej często spotykanych - to zasadnicze kwestie da się wytłumaczyć i zrozumieć w kilka minut)
-Świetnie się gra w 2,3 i 4 osoby (choć wyraźnie jest nastawiona na "pojedynki" - przy 3 i 4 graczach równie ważna jak dobra gra staje się dyplomacja, a dokładnie to przekonanie innych, że się nie wygrywa

- Frakcje są świetnie zbalansowane (w pierwszych grach tego nie widać, bo początkującym chyba Molochem najłatwiej się gra, ale po kilkudziesięciu partiach wszystko się wyrównuje)
-W pół godziny spokojnie można zagrać partyjkę!!! Co prawda napisałeś, że to może być wada, ale zwykle gra się kilka partii z rzędu (Ze znajomymi zdarzyło się kiedyś grać całą noc w Neuroshimę wcale nie dlatego, że nie mieliśmy nic innego do roboty...)
- W zasadzie nie nudzi się - strategii i kombinacji żetonów jest tyle, że każda gra jest niepowtarzalna.
- Cały zestaw jest na tyle mały, że łatwo zabrać gdzieś pod namiot na deszczowe dni

Minusy:
-Jest brzydka, jeśli ktoś nie przepada za tego typu klimatami. Jej wygląd niektórych odstrasza - zwłaszcza płeć piękną

-Czynnik losowy czasem irytuje, ale można go zmniejszyć lub wyeliminować grając w wariant z instrukcji, bądź domowe ulepszenie (po wylosowaniu kart możesz jedną z nich odrzucić z powrotem na stos i dobrać jeszcze jedną)
-Czasem (choć niezbyt często) błąd na starcie przesądza o wyniku walki - ale gra jest na tyle krótka, że przegrywający nie zacznie się nudzić.
-Dla niektórych zbyt "logiczna" jak na strategię
Naprawdę, nawet jak się wysilam, trudno mi wymyślić więcej wad...Wg. mnie gra jest naprawdę świetna i polecam ją gorąco na początek przygody z planszówkami.