Dra dla dwóch graczy.
Dra dla dwóch graczy.
Hej wszystkim,
ostatnio zastanawiam się nad kupnem gry planszowej tylko dla dwóch graczy. Mam raczej na myśli jakąś grę karcianą. Poniżej przedstawię ważne dla mnie elementy rozgrywki i jakie gry mnie zainteresowały. Bardzo bym prosił o jakieś rekomendacje.
1. Czas rozgrywki myślę, że ok 30-60 minut.
2. Klimat najlepiej fantasy. Nie przepadam za Sci-Fi więc Androidowi podziękuję ;p.
3. Miła by była możliwość kustomizacji talii.
4. Różniące się od siebie talie/frakcje.
5. Fajnie jakby podstawka wystarczyła na długo.
6. Balans był by bardzo miłym dodatkiem .
Gry które mi się spodobały to:
Warhammer Inwazja
Mage Wars
Legendy Blue Moon (ale to już tak mniej pewnie)
Summoner Wars (minusem jest mała kustomizacja decku, paskudne grafiki, mierne tłumaczenie i mała różnorodność kart, ale podoba mi się za to mechanika strategicznego poruszania się po planszy)
Ktoś, coś?
ostatnio zastanawiam się nad kupnem gry planszowej tylko dla dwóch graczy. Mam raczej na myśli jakąś grę karcianą. Poniżej przedstawię ważne dla mnie elementy rozgrywki i jakie gry mnie zainteresowały. Bardzo bym prosił o jakieś rekomendacje.
1. Czas rozgrywki myślę, że ok 30-60 minut.
2. Klimat najlepiej fantasy. Nie przepadam za Sci-Fi więc Androidowi podziękuję ;p.
3. Miła by była możliwość kustomizacji talii.
4. Różniące się od siebie talie/frakcje.
5. Fajnie jakby podstawka wystarczyła na długo.
6. Balans był by bardzo miłym dodatkiem .
Gry które mi się spodobały to:
Warhammer Inwazja
Mage Wars
Legendy Blue Moon (ale to już tak mniej pewnie)
Summoner Wars (minusem jest mała kustomizacja decku, paskudne grafiki, mierne tłumaczenie i mała różnorodność kart, ale podoba mi się za to mechanika strategicznego poruszania się po planszy)
Ktoś, coś?
- Chaaber
- Posty: 1054
- Rejestracja: 29 sty 2014, 22:03
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 10 times
Re: Dra dla dwóch graczy.
Jeśli koszta nie są problemem, to Mage Wars jak najbardziej. Świetna gra z cudownymi grafikami. Jeśli wolałbyś taniej to może Osadnicy Narodziny Imperium. Co prawda nie fantasy, ale na 2 osoby działa świetnie i z dodatkami dochodzi możliwość manipulacji taliami
Re: Dra dla dwóch graczy.
Osadnicy: Narodziny Imperium zdecydowanie na tak Nie spelniaja tylko punktu 2.
Re: Dra dla dwóch graczy.
Nie brałem tej gry pod uwagę i nawet o niej nie słyszałem, ale zobaczę o co w niej chodzi . Może mi się spodoba, kto wie?
- Andy
- Posty: 5130
- Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
- Lokalizacja: Piastów
- Has thanked: 77 times
- Been thanked: 192 times
Re: Dra dla dwóch graczy.
A co wzbudziło wątpliwości w Blue Moon City? Na moje oko dokładnie spełnia wszystkie wymienione kryteria, przy czym w pudełku jest nie tylko podstawka, ale i wszystkie późniejsze dodatki.
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
Re: Dra dla dwóch graczy.
Hmm... W Blue Moon brak mi takiego poczucia, że toczymy pojedynek. Brakuje mi "prowadzenia armii stworów", bo tam na raz można użyć tylko jednego.
Co do gry Mage Wars, to na rebelu widzę jakby 2 core sety. Normalne Mage Wars i Mage Wars Arena. Różnią się one czymś miedzy sobą?
Co do gry Mage Wars, to na rebelu widzę jakby 2 core sety. Normalne Mage Wars i Mage Wars Arena. Różnią się one czymś miedzy sobą?
- detrytusek
- Posty: 7340
- Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 460 times
- Been thanked: 1116 times
Re: Dra dla dwóch graczy.
Władca pierścieni LCG spełnia wszystko
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."
Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera
Wątek sprzedażowy
Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera
Wątek sprzedażowy
- Andy
- Posty: 5130
- Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
- Lokalizacja: Piastów
- Has thanked: 77 times
- Been thanked: 192 times
Re: Dra dla dwóch graczy.
Ja w BMC mam zawsze wrażenie pojedynku WŁAŚNIE DLATEGO, że nie prowadzę żadnych armii, a walczą postacie PO JEDNEJ z każdej strony.harakuru pisze:Hmm... W Blue Moon brak mi takiego poczucia, że toczymy pojedynek. Brakuje mi "prowadzenia armii stworów", bo tam na raz można użyć tylko jednego.
No ale to już jest kwestia zdefiniowania pojęcia pojedynku.
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
-
- Posty: 557
- Rejestracja: 08 mar 2013, 12:07
- Lokalizacja: Milewo
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 47 times
Re: Dra dla dwóch graczy.
Herosi - https://boardgamegeek.com/boardgame/162591/heroes
Ale koniecznie zapoznaj się z mechaniką przed decyzją. Tą mechanikę można kochać albo nienawidzić .
Ale koniecznie zapoznaj się z mechaniką przed decyzją. Tą mechanikę można kochać albo nienawidzić .
Re: Dra dla dwóch graczy.
Mage Wars Arena to zwykły Mage Wars, tylko dodano podtytuł Arena, gdyż powstaje (albo już jest) prostsza wersja Mage Wars z podtytułem Academy i gry mogłyby się mylić. Wszystko jest po staremu, oprócz kilku dodatkowych kopii niektórych kart oraz znaczników dorzuconych do Areny.harakuru pisze:Co do gry Mage Wars, to na rebelu widzę jakby 2 core sety. Normalne Mage Wars i Mage Wars Arena. Różnią się one czymś miedzy sobą?
Re: Dra dla dwóch graczy.
Nie do końca karcianka ale building jest
D&D Dice Masters: Battle for Faerun Starter Set
1. Czas rozgrywki myślę, że ok 30-60 minut. - TAK
2. Klimat najlepiej fantasy. Nie przepadam za Sci-Fi więc Androidowi podziękuję ;p. - TAK
3. Miła by była możliwość kustomizacji talii. - TAK
4. Różniące się od siebie talie/frakcje. - TAK bo to Wasza decyzja
5. Fajnie jakby podstawka wystarczyła na długo. - NIE - tu niestety trzeba dokupić 20-30 boosterków
6. Balans był by bardzo miłym dodatkiem .- dla mnie TAK (może bardziej doświadczeni powiedzą coś więcej )
D&D Dice Masters: Battle for Faerun Starter Set
1. Czas rozgrywki myślę, że ok 30-60 minut. - TAK
2. Klimat najlepiej fantasy. Nie przepadam za Sci-Fi więc Androidowi podziękuję ;p. - TAK
3. Miła by była możliwość kustomizacji talii. - TAK
4. Różniące się od siebie talie/frakcje. - TAK bo to Wasza decyzja
5. Fajnie jakby podstawka wystarczyła na długo. - NIE - tu niestety trzeba dokupić 20-30 boosterków
6. Balans był by bardzo miłym dodatkiem .- dla mnie TAK (może bardziej doświadczeni powiedzą coś więcej )
Re: Dra dla dwóch graczy.
Koniecznie Mage WARS....o ile masz czas, żeby tworzyć księgi kasę na dodatki, które będziesz chciał kupić, no i dobrze mieć kogoś z własną kopią
Ale kryterium czasowe nie pasuje do MW. Osobiście uważam, że MW totalnie odpłaca za czas który się poświęca tej planszy
Ale kryterium czasowe nie pasuje do MW. Osobiście uważam, że MW totalnie odpłaca za czas który się poświęca tej planszy
Re: Dra dla dwóch graczy.
Shivetay dobrze prawi - to genialna mechanicznie i klimatycznie gra. Jedynie czasu pożera dużo ale to też pewnie kwestia wprawy. Brać i grać bo warto. Na forum nawet Core set jest do wzięcia.
Re: Dra dla dwóch graczy.
Podpiszę się pod poprzednikami. Podstawka Mage Wars daje masę zabawy, 300 kart z których można zrobić czterech magów. Ogromna możliwość kustomizacji księgi zaklęć, klimat, pojedynek mag na maga, którzy walczą czarami i kreaturami, nieprawdopodobny balans, jedyne co skrzypi to ten czas. Pierwsza normalna gra trwa 2 godziny. Oczywiście można też zagrać na prostszych zasadach, wtedy spokojnie się w godzinkę wyrobisz, no ale jak się posmakuje pełnej rozgrywki, to do uproszczonych zasad nikt z własnej woli nie wrócixd