Strona 1 z 2
Survive: Escape from Atlantis - pytania i wątpliwości
: 23 paź 2015, 09:48
autor: mk9898
Cześć,
Jestem przed pierwszą rozgrywką i mam kilka pytań:
1. Czy jeśli Odkrywca przejdzie z jednej łodzi do drugiej to czy robi to "na raz", czyli przeskakuje bez wchodzenia do wody?
2. Czy ruch opisany w pkt. 1 jest traktowany jako ruch morski, czyli czy po przejściu z łodzi do łodzi, bez wchodzenia do wody, moge kontynuować ruch tym samym odkrywcą?
Re: Survive: Escape from Atlantis
: 23 paź 2015, 10:25
autor: Curiosity
O ile pamiętam, to na jednym polu nie mogą stać dwie łódki, a na wodzie wysiadanie z łódki odbywa się do wody, na to samo pole, na którym łódka stoi.
Re: Survive: Escape from Atlantis
: 23 paź 2015, 10:31
autor: kwiatosz
Z instrukcji pamiętam, że do łodzi można też wskoczyć z lądu obok i to nie jest ruch morski - nie mogę znaleźć instrukcji w necie, ale ja grałem tak, że można skakać z łódki na łódkę na sąsiednie pole nie mocząc chłopka.
Re: Survive: Escape from Atlantis
: 23 paź 2015, 10:34
autor: mk9898
Chodzi mi o sytuację gdy dwie łódki stoją na dwóch sąsiadujących heksach i chcę się przesiąść z jednej na drugą. Czy mogę to zrobić bez wchodzenia do wody i ile mnie to kosztuje ruchów tzn. czy mogę to zrobić "na raz".
Pozdrawiam.
Re: Survive: Escape from Atlantis
: 25 paź 2015, 13:44
autor: rzaba
tak, możesz przeskakiwać z łódki na łódki i kosztuje to tylko jeden punkt ruchu.
za FAQ:
Q-5: Does running across a chain of connected boats count as a swim action?
A-5: Generally speaking, as long as your meeple is not getting wet, it is not a swim action. Therefore it is possible to run across up to three boats in a single turn.
Re: Survive: Escape from Atlantis
: 25 paź 2015, 14:29
autor: mk9898
Właśnie o to mi chodziło. Dzięki.
Survive: Escape From Atlantis
: 29 sie 2019, 12:00
autor: jakoby
<t>Witam.
Przeczytałem sobie instrukcję przed zakupem gry i mam pytanie odnośnie poruszenia się. <br/>
Jako, iż mam 3 ruchy w swojej turze to czy mogę jednym pionkiem (Odkrywcą) poruszyć się o 2 pola po wyspie i jako 3 ruch wejść nim do wody?
I odwrotnie, czy mogę jako pierwszy ruch wyjść pionkiem (pływakiem) na ląd i potem jako, że jestem na lądzie zarobić jeszcze 2 ruchy?
Re: Survive: Escape From Atlantis
: 29 sie 2019, 12:04
autor: Lothrain
Co do pierwszego - jak najbardziej, choć sensu nie widzę. Lepiej jednak wsiadać na lodzie, niż pchać się do wody.
Co do drugiego, jak jesteś w wodzie, to możesz jedynie wejść na łódź, albo wyleźć na stały ląd - na wyspę powrotu już nie ma.
Re: Survive: Escape From Atlantis
: 29 sie 2019, 12:16
autor: patseb
Podobne aczkolwiek inne pytanie. Czy wychodząc z łodzi na plażę (stały ląd) musimy najpierw wejść do wody a w następnej turze na ląd? Czy można odrazu z łodzi zeskoczyć na ląd?
Nie znalazłem zasady dla takiego przypadku, byłbym wdzięczny za wskazanie źródła.
Re: Survive: Escape From Atlantis
: 29 sie 2019, 12:32
autor: Lothrain
patseb pisze: ↑29 sie 2019, 12:16
Podobne aczkolwiek inne pytanie. Czy wychodząc z łodzi na plażę (stały ląd) musimy najpierw wejść do wody a w następnej turze na ląd? Czy można odrazu z łodzi zeskoczyć na ląd?
Wykasowalem wcześniejszą bzdurę. Możesz spokojnie wysiadać bezpośrednio na ląd.
Re: Survive: Escape from Atlantis
: 29 sie 2019, 14:30
autor: Edwardo
Lothrain pisze: ↑29 sie 2019, 12:32
patseb pisze: ↑29 sie 2019, 12:16
Podobne aczkolwiek inne pytanie. Czy wychodząc z łodzi na plażę (stały ląd) musimy najpierw wejść do wody a w następnej turze na ląd? Czy można odrazu z łodzi zeskoczyć na ląd?
Wykasowalem wcześniejszą bzdurę. Wysiadasz do przybrzeżnej wody i dopiero w następnej turze wychodzisz brodząc na ląd.
Z łodzi wychodzisz bezpośrednio na stały ląd, nie musisz wcześniej pakować się do wody. Link do podobnego pytania na BGG:
https://boardgamegeek.com/thread/1358258/getting-safety
Re: Survive: Escape from Atlantis
: 29 sie 2019, 14:49
autor: Lothrain
Zawsze grałem właśnie w ten sposób, wysiadając z łódki bezpośrednio na brzeg, ale instrukcja mówi jednak co innego:
Explorers can disembark from a Ship placed on one of the two sea spaces adjacent to one of the safe isles. Each Explorer token
leaving the Ship costs one movement.
Tak jakby łódka nie mogła wylądować na brzegu, tylko ludzie musieli wysiąść wcześniej i brodzić do bezpiecznego lądu.
Re: Survive: Escape from Atlantis
: 29 sie 2019, 16:32
autor: jakoby
W tym opisie chodzi chyba o to, że odkrywcy mogą wysiąść dopiero jak łódka będzie na jednym z dwóch pól przylegających do lądu.
Re: Survive: Escape from Atlantis
: 29 sie 2019, 16:32
autor: wuher44
Tak samo jak z lądu od razu wskakujesz na łódkę tak samo z łódki od razu na ląd.
Re: Survive: Escape from Atlantis
: 29 sie 2019, 16:38
autor: Edwardo
Lothrain pisze: ↑29 sie 2019, 14:49
Explorers can disembark from a Ship placed on one of the two sea spaces adjacent to one of the safe isles. Each Explorer token
leaving the Ship costs one movement.
W sumie z tego fragmentu równie dobrze może wynikać, że wychodzi się na stały ląd, zwłaszcza, że cytowany fragment dotyczy "Reaching The Safe Isle". No cóż, ja pozostaję przy takiej wersji.

Re: Survive: Escape from Atlantis
: 29 sie 2019, 18:09
autor: Lothrain
Ok, będę więc grał po staremu i nie wczytywał się za bardzo w zapisy, które na manowce prowadzą

Re: Survive: Escape from Atlantis
: 30 sie 2019, 08:24
autor: kwiatosz
Disembark to po polsku zejść na ląd, nie mam instrukcji pod ręką, ale wydaje mi się, że o wchodzeniu do wody pisali jump.
Re: Survive: Escape from Atlantis
: 30 sie 2019, 08:48
autor: AnimusAleonis
kwiatosz pisze: ↑30 sie 2019, 08:24
Disembark to po polsku zejść na ląd, nie mam instrukcji pod ręką, ale wydaje mi się, że o wchodzeniu do wody pisali jump.
Potwierdzam. Do wody używają "jump" a na ląd "disembark".
Poza tym samo słowo "disembark" raczej nie mogłoby znaczyć wyskoczenia z łódki do wody.
Re: Survive: Escape from Atlantis
: 08 mar 2021, 20:39
autor: deco200
Witajcie!
Jestem po pierwszej rozgrywce w Survive, trzeba przyznac, ze gra jest swietna, smiechu mielismy co niemiara, ale ciagle mam jedna watpliwosc, zwiazana z zasadami gry:
Instrukcja mowi, ze gdy potwor morski czy wieloryb niszcza lodke jest ona usuwana z gry. Przy potworze morskim podobna uwaga odnosi sie do odkrywcow, ktorzy jak wiadomo sa usuwani z gry bezpowrotnie (laduja w pudelku). Czy to oznacza, ze lodki rowniez usuwane sa z gry bezpowrotnie i do dyspozycji mamy tylko tyle lodek ile jest ich figurek, czyli 12? Byc moze czegos nie doczytalem, ale nigdzie nie znalazlem jasnego zapisu, czy lodki sa zasobem ograniczonym, czy tez nieograniczonym. Gralismy tak, ze lodki byly zasobem nieograniczonym, to znaczy gdy zostawaly zniszczone to ladowaly obok planszy i mogly wrocic do gry przy pomocy zielonego zetonu z lodka, ale nie mam pewnosci czy gralismy prawidlowo. Bylbym wdzieczny gdyby ktos mi to rozjasnil

Re: Survive: Escape from Atlantis - pytania i wątpliwości
: 25 wrz 2024, 20:35
autor: kamasz263
Wyszła właśnie odnowiona wersja Survive the Island (Rebel). Nie wiem czy dobrze rozumiem działanie potwora Kaiju, w instrukcji jest że: "Eliminuje tratwy, wypycha poszukiwaczy skarbów na sąsiadujące pola (nie muszą być takie same)".
Czyli gdy Kaiju wchodzi na pole z tratwą, na której są poszukiwacze to tratwa jest eliminowana natomiast poszukiwacze nie są eliminowani tylko są przesuwani na sąsiednie pola według uznania aktywnego gracza?
A gdy Kaiju wchodzi na pole lądowe lub morskie gdzie są poszukiwacze lub pływacy to jest tak samo, czyli meple są tylko przesuwane, ale nie eliminowane?
Czyli Kaiju w żaden sposób nie może eliminować mepli?
Re: Survive: Escape from Atlantis - pytania i wątpliwości
: 27 wrz 2024, 15:30
autor: ENDryu
kamasz263 pisze: ↑25 wrz 2024, 20:35
Wyszła właśnie odnowiona wersja Survive the Island (Rebel). Nie wiem czy dobrze rozumiem działanie
potwora Kaiju, w instrukcji jest że: "Eliminuje tratwy, wypycha poszukiwaczy skarbów na sąsiadujące pola (nie muszą być takie same)".
Czyli gdy Kaiju wchodzi na
pole z tratwą, na której są poszukiwacze to tratwa jest eliminowana natomiast poszukiwacze nie są eliminowani tylko są przesuwani na sąsiednie pola według uznania aktywnego gracza?
A gdy Kaiju wchodzi na pole lądowe lub morskie gdzie są
poszukiwacze lub pływacy to jest tak samo, czyli meple są tylko przesuwane, ale nie eliminowane?
Czyli Kaiju w żaden sposób nie może eliminować mepli?
dokladnie tak wczoraj gralismy jak opisales

Re: Survive: Escape from Atlantis - pytania i wątpliwości
: 27 wrz 2024, 23:04
autor: kamasz263
ENDryu pisze: ↑27 wrz 2024, 15:30
dokladnie tak wczoraj gralismy jak opisales
Dzięki za potwierdzenie!
Po kolejnej rozgrywce zastanawia mnie jeszcze ruch
rekina i tratwy. W instrukcji jest, że tratwa może poruszyć się jedynie na niezajęte pole. Ale w drugą stronę, czy rekin może przemieścić się na pole gdzie jest już tratwa? (rekin tak czy siak nie eliminuje tratwy)
Druga ciekawa rzecz to gdy
kaiju wypycha meple to aktywny gracz może skierować je wprost na pola z innymi sąsiadującymi potworami, które wyeliminują poszukiwaczy/pływaków. Jest to wg mnie zgodne z instrukcją i bardzo wredne posunięcie

Re: Survive: Escape from Atlantis - pytania i wątpliwości
: 30 wrz 2024, 10:13
autor: ENDryu
kamasz263 pisze: ↑27 wrz 2024, 23:04
ENDryu pisze: ↑27 wrz 2024, 15:30
dokladnie tak wczoraj gralismy jak opisales
Dzięki za potwierdzenie!
Po kolejnej rozgrywce zastanawia mnie jeszcze ruch
rekina i tratwy. W instrukcji jest, że tratwa może poruszyć się jedynie na niezajęte pole. Ale w drugą stronę, czy rekin może przemieścić się na pole gdzie jest już tratwa? (rekin tak czy siak nie eliminuje tratwy)
Druga ciekawa rzecz to gdy
kaiju wypycha meple to aktywny gracz może skierować je wprost na pola z innymi sąsiadującymi potworami, które wyeliminują poszukiwaczy/pływaków. Jest to wg mnie zgodne z instrukcją i bardzo wredne posunięcie
Nie widzialem polskiej instrukcji, ale chyba nie moga byc 2 drewienka na 1 polu, wiec rekin na tratwe nie wlazi. Poza tym on tylko zjada plywakow, a na trawie nie sa plywakami
Drugi temat: jak najbardziej! Najlepszy ruch jest jak przesuwasz Godzille na pole z czerwonym potworem, ktorego Godzilla przesuwa na tratwe pelna przeciwnikow

Re: Survive: Escape from Atlantis - pytania i wątpliwości
: 03 paź 2024, 21:00
autor: wrxxx@o2.pl
Kilka wątpliwości:
Czy mogę wykonać ruch tratwą na pole z rekinem? Czy nie mogę z własnej woli wchodzić na pola z potworami?
Czy jeżeli jeden Kaiju wrzuci mnie na pole z drugim Kaiju, to ten drugi też mnie może gdzieś wyrzucić czy po prostu jesteśmy razem na kafelku z drugim Kaiju?
Czy płytka "Zanurzenie" oznacza, że mogę przesunąć stwora na DOWOLNY kafel na mapie? (nawet na drugim jej końcu)
Czy mogę np. ruszyć się 1 puntem ruchu, wykonać akcję z płytki, a potem dołożyć dwa punkty ruchu?
Czy wejście na tratwę wymaga ode mnie ruchu wpław z wyspy na pole morza na którym znajduje się tratwa? Czy bezpośrednio zwykłym ruchem z pola wyspy wchodzę na tratwę?
Re: Survive: Escape from Atlantis - pytania i wątpliwości
: 03 paź 2024, 22:53
autor: Apos
wrxxx@o2.pl pisze: ↑03 paź 2024, 21:00
Kilka wątpliwości:
Czy mogę wykonać ruch tratwą na pole z rekinem? Czy nie mogę z własnej woli wchodzić na pola z potworami?
Czy jeżeli jeden Kaiju wrzuci mnie na pole z drugim Kaiju, to ten drugi też mnie może gdzieś wyrzucić czy po prostu jesteśmy razem na kafelku z drugim Kaiju?
Czy płytka "Zanurzenie" oznacza, że mogę przesunąć stwora na DOWOLNY kafel na mapie? (nawet na drugim jej końcu)
Czy mogę np. ruszyć się 1 puntem ruchu, wykonać akcję z płytki, a potem dołożyć dwa punkty ruchu?
Czy wejście na tratwę wymaga ode mnie ruchu wpław z wyspy na pole morza na którym znajduje się tratwa? Czy bezpośrednio zwykłym ruchem z pola wyspy wchodzę na tratwę?
1. Możesz, nic się nie dzieje w przypadku rekina, bo ten nie reaguje na trwatwę. Możesz pokierować tratwą na innego stwora, wtedy jest od razu rozpatrywany trigger potwora (np. zniszczenie tratwy i zabicie uciekinierów przez smoka)
2. Tak, gdy jest możliwość aktywacji potwora od razu rozpatrujemy jego efekt. Jak ten drugu Kaiju wyrzuci Cię na rekina, to ten od razu Cię zjada.
3. Na dowolne puste pole z wodą.
4. Tak, kafle używasz w dowolnym momencie swojej fazy akcji.
5. Tratwę traktuj jako suchy ląd.