Proste zasady, rozgrywka od 2-5 graczy :)
Proste zasady, rozgrywka od 2-5 graczy :)
Hej,
szukam gry o dosyć prostych zasadach w którą można grać w 2-5 osób.
Generalnie gra ma być zanabyta pod moją drugą połówkę, która średnio się czuje wśród zbyt dużej ilości zasad (np gubiła się przy Ticket to ride). Chcę kupić coś co łagodnie wprowadzi ją w świat hobby, da szansę na rywalizację ze starymi wyjadaczami (duża losowość?) I nie będzie grą li tylko dla dzieci. Poniżej moja lista na bgg - wszelkie sugestie mile widziane https://boardgamegeek.com/collection/user/TomaszZaremba
Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu Tapatalka
szukam gry o dosyć prostych zasadach w którą można grać w 2-5 osób.
Generalnie gra ma być zanabyta pod moją drugą połówkę, która średnio się czuje wśród zbyt dużej ilości zasad (np gubiła się przy Ticket to ride). Chcę kupić coś co łagodnie wprowadzi ją w świat hobby, da szansę na rywalizację ze starymi wyjadaczami (duża losowość?) I nie będzie grą li tylko dla dzieci. Poniżej moja lista na bgg - wszelkie sugestie mile widziane https://boardgamegeek.com/collection/user/TomaszZaremba
Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu Tapatalka
Re: Proste zasady, rozgrywka od 2-5 graczy :)
Czemu podajesz na tej liście ticket to ride, skoro sam napisałeś, że jest za trudne? Zdecydowanie odradzam Agricole. Nawet dla średnio doświadczonych graczy jest trudna. Nie grałem w Caverne, ale z recenzji doszedłem do wniosku, że jest jeszcze trudniejsza od Agricoli. Imperial Settlers to gra łatwiejsza, ale myślę, że też się pogubi.
Sądzę, że dobrym wyborem będzie camel up, carcassone. Dorzuciłbym do listy red7 (niestety jest do 4 graczy), prezencik/no thanks (od 3 graczy), zero (3-5 graczy). Polecam jeszcze zastanowić się nad grami logicznymi. Większość z nich ma proste (czasem nawet banalne) zasady.
Nie sądzę, aby kupowanie dodatków do gry, której się jeszcze nie zna, było dobrym pomysłem. One wprowadzają przeważnie nowe zasady.
Sądzę, że dobrym wyborem będzie camel up, carcassone. Dorzuciłbym do listy red7 (niestety jest do 4 graczy), prezencik/no thanks (od 3 graczy), zero (3-5 graczy). Polecam jeszcze zastanowić się nad grami logicznymi. Większość z nich ma proste (czasem nawet banalne) zasady.
Nie sądzę, aby kupowanie dodatków do gry, której się jeszcze nie zna, było dobrym pomysłem. One wprowadzają przeważnie nowe zasady.
- Strzygusia
- Posty: 55
- Rejestracja: 16 gru 2012, 15:25
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Proste zasady, rozgrywka od 2-5 graczy :)
Proponuję Takenoko, Small World i Dixit, wszystkie są proste, śliczne i kolorowe. Z łatwych gier dla większej liczby graczy jest jeszcze Sabotażysta. Stosunkowe łatwą grą wydaje mi się też Slavika: Równonoc. Kupiłam ją na urodziny niegrającej koleżance, która wcześniej miała styczność tylko ze Small World i gra przyjęła się bardzo dobrze.
Do grania tylko we dwoje polecam Serce Smoka. Mojej koleżance, która też gubi się w zasadach i ogólnie planszówek nie lubi, Serce Smoka tak przypadło do gustu, że poprosiła o nie pod choinkę Fajną i stosunkowo prostą grą dla dwojga jest też Drako.
Do grania tylko we dwoje polecam Serce Smoka. Mojej koleżance, która też gubi się w zasadach i ogólnie planszówek nie lubi, Serce Smoka tak przypadło do gustu, że poprosiła o nie pod choinkę Fajną i stosunkowo prostą grą dla dwojga jest też Drako.
Re: Proste zasady, rozgrywka od 2-5 graczy :)
To gry, które już posiadam i sam lubię w nie pograć - raczej ze znajomymi niż drugą połówką.Danielf pisze:Czemu podajesz na tej liście ticket to ride, skoro sam napisałeś, że jest za trudne? Zdecydowanie odradzam Agricole. Nawet dla średnio doświadczonych graczy jest trudna. Nie grałem w Caverne, ale z recenzji doszedłem do wniosku, że jest jeszcze trudniejsza od Agricoli. Imperial Settlers to gra łatwiejsza, ale myślę, że też się pogubi.
Sądzę, że dobrym wyborem będzie camel up, carcassone. Dorzuciłbym do listy red7 (niestety jest do 4 graczy), prezencik/no thanks (od 3 graczy), zero (3-5 graczy). Polecam jeszcze zastanowić się nad grami logicznymi. Większość z nich ma proste (czasem nawet banalne) zasady.
Nie sądzę, aby kupowanie dodatków do gry, której się jeszcze nie zna, było dobrym pomysłem. One wprowadzają przeważnie nowe zasady.
Razem testowaliśmy: "Wsiąść do pociągu" (raczej zniechęcenie), Carcassone (zdecydowanie nie), Intrygantów (raczej na plus), Wojowników podziemii (plus), 7 cudów (pół na pół). Faktycznie, z moich gier mogę wprowadzić jeszcze Camel Up.
Dziękuje za porady! Teraz czas na konsultacje z czynnikiem decyzyjnym
Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu Tapatalka
Re: Proste zasady, rozgrywka od 2-5 graczy :)
Przykro mi to mówić, ale jeśli twoja druga połówka nie ogarnia zasad w Ticket to ride to zostają tylko gry typu chińczyk... Nie potrafię sobie przypomnieć nowoczesnej gry z prostszymi zasadami... Chociaż może spróbujcie:
- List miłosny
- Dobble
- Cardline
- Kto drugi, ten lepszy!
Prostszych już nie znam... :/
- List miłosny
- Dobble
- Cardline
- Kto drugi, ten lepszy!
Prostszych już nie znam... :/
Re: Proste zasady, rozgrywka od 2-5 graczy :)
Z gier z prostymi zasadami polecam:
1. Qwirkle
2. Patchwork
3. Abalone
Trochę trudniejszy tytuł, ale także łatwy do opanowania to Stone Age.
Wszystkie powyższe tytuły testowałem na osobie która wcześniej miała styczność jedynie z Monopoly.
1. Qwirkle
2. Patchwork
3. Abalone
Trochę trudniejszy tytuł, ale także łatwy do opanowania to Stone Age.
Wszystkie powyższe tytuły testowałem na osobie która wcześniej miała styczność jedynie z Monopoly.
-
- Posty: 149
- Rejestracja: 14 sty 2015, 21:28
- Lokalizacja: Wrocław (Górowo)
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 5 times
Re: Proste zasady, rozgrywka od 2-5 graczy :)
Z Twoich możesz sprawdzić jeszcze Splendor i Bang.
Z pozostałych to może jeszcze Fauna / Terra, Z trochę trudniejszych ale klimetycznych to może Waggle Dance? Trochę zasad jest ale nie są jakieś skomplikowane.
Z zupełnie prostych zostają jeszcze imprezowwe: NIe Blefuj, Karaluszek Kłamczuszek
Z pozostałych to może jeszcze Fauna / Terra, Z trochę trudniejszych ale klimetycznych to może Waggle Dance? Trochę zasad jest ale nie są jakieś skomplikowane.
Z zupełnie prostych zostają jeszcze imprezowwe: NIe Blefuj, Karaluszek Kłamczuszek
Re: Proste zasady, rozgrywka od 2-5 graczy :)
Ja bym Tajemnicze Domostwo polecił. Zerowy próg wejścia a gra bardzo klimatyczna i fajna. Nie ma tam rywalizacji i z tego co opisujesz brałbym to na plus. Po prostu wielu ludzi stresuje aspekt rywalizacji - zwłaszcza jak mają grać z graczami w jej mniemaniu hardcore'owymi i doświadczonymi. Przegraną będzie zakładać z góry. Może lepiej będzie pokazać tej osobie klimatyczne gry, którymi może się po prostu cieszyć bez stresu. Zacznie się lepiej czuć z grami i sama zapragnie rywalizacji czy wręcz nawet negatywnej interakcji... kto wie... a może nigdy, bo to nie tej osoby styl. W końcu w grach planszowych chodzi o to by dobrze spędzać czas. Dla wielu zażarta, "szybka partyjka" w Twilight Imperium będzie daleko mijała się z czymś co można by określić mianem Dobrej Zabawy.
Re: Proste zasady, rozgrywka od 2-5 graczy :)
Razem przetestowaliśmy:krzyss pisze:Twoja kolekcja ma już trochę tytułów. Może napisz w jakie gry grałeś już z "drugą połówką" a będzie prościej.
- Ttr - o dziwo, mimo początkowego zniechecenia (rozegraliśmy drzewiej jedną partię) druga połowa zaczęła się domagać powtórki. W związku z tym zakupię jakąś mapę (po głowie chodzi mi UK lub Skandynawia - ta druga bo ładna) i na razie wstrzymam się z dodatkowymi zasadami. Zobaczymy co z tego się urodzi
- 7 cudów - tutaj delikatne zniechęcenie (mimo że ograła doświadczonych graczy .Z przewagą ponad 10 punktów nad resztą). Głównie z powodu tego, że nie do końca dostrzegała wpływu dokladanych kart na wynik końcowy
- Wojownicy podziemi - zdecydowanie na plus! Dużo śmiechu, mało zasad do zapamiętania
- Intryganci - też na plus. Głównie z powodu negatywnej interakcji
- Carcassonne - raczej nie. Za abstrakcyjne i suche. Za mało klimatu
Tajemnicze domostwo wydaje się być super! Drugiej połowie spodobało się wizualnie Takenoko... i Stawka większa niż życie. Tą drugą traktuje bardziej na zasadzie ja+ona kontra inny gracz (chociaż... kto wie ). Być może dorzucę 7 cudów Pojedynek (bo generalnie chciałaby kolejnych zwycięstw, ale już w mniejszym gronie ). Myślałem o Patchwork, ale to jest chyba trochę za suche .