Star Wars Rebellion - pytania i wątpliwości

Masz pytanie o zasady jakiejś gry - zamiast pisać na forum ogólnym, napisz osobnego posta na tym podforum. Uwaga! W tytule wątku podaj nazwę gry (i krótko czego dotyczy pytanie)!
Awatar użytkownika
XLR8
Użytkownik wspierający
Posty: 1293
Rejestracja: 16 lis 2020, 18:11
Has thanked: 174 times
Been thanked: 528 times

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: XLR8 »

Może mi ktoś rozpisać jak działa przypisywanie obrony i obrażeń w Rebelii z dodatkiem? Zagrałem kilka razy z kolegą, ale graliśmy na homerule i po przeczytaniu instrukcji nic z tego nie rozumiem.
Bardzo byłbym rad za super dokładne, łopatologiczne rozpisanie tego najlepiej w formacie jakiegoś bloku logicznego. :(
Awatar użytkownika
Perf
Użytkownik wspierający
Posty: 188
Rejestracja: 28 sty 2011, 01:48
Lokalizacja: Katowice
Has thanked: 47 times
Been thanked: 36 times

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: Perf »

podejrzany pisze: 14 sty 2021, 14:29Czyli generator osłon jest bezużyteczny w pierwszej rundzie walki
Nie jest bezużyteczny, bo możesz od razu w pierwszej rundzie zagrać jedną z cofniętych na rękę kart.

podejrzany pisze: 14 sty 2021, 14:29i sama jego zdolność jest mocno słabsza od podstawki, gdzie tylko mi wraca z odrzuconych karta taktyki naziemnej do ręki i nie zwiększa ilości zagranych taktyk.
Dopóki masz generator, możesz co rundę tłuc Imperium swoją najsilniejszą kartą - a niektóre są bardzo silne, np. w podstawce nie uświadczysz kart zadających 4 uszkodzenia. Co więcej, sama karta taktyki generatora jest bardzo mocna.

Jeśli masz możliwość, poczytaj sobie teksty wszystkich nowych taktyk, będziesz mieć dużo lepszy obraz tego, jak wyglądają bitwy w rozszerzeniu.
podejrzany
Użytkownik wspierający
Posty: 207
Rejestracja: 29 gru 2020, 21:51
Has thanked: 19 times
Been thanked: 6 times

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: podejrzany »

Perf pisze: 14 sty 2021, 21:41
podejrzany pisze: 14 sty 2021, 14:29Czyli generator osłon jest bezużyteczny w pierwszej rundzie walki
Nie jest bezużyteczny, bo możesz od razu w pierwszej rundzie zagrać jedną z cofniętych na rękę kart.

podejrzany pisze: 14 sty 2021, 14:29i sama jego zdolność jest mocno słabsza od podstawki, gdzie tylko mi wraca z odrzuconych karta taktyki naziemnej do ręki i nie zwiększa ilości zagranych taktyk.
Dopóki masz generator, możesz co rundę tłuc Imperium swoją najsilniejszą kartą - a niektóre są bardzo silne, np. w podstawce nie uświadczysz kart zadających 4 uszkodzenia. Co więcej, sama karta taktyki generatora jest bardzo mocna.

Jeśli masz możliwość, poczytaj sobie teksty wszystkich nowych taktyk, będziesz mieć dużo lepszy obraz tego, jak wyglądają bitwy w rozszerzeniu.
Dziękuję za wyjaśnienie, teraz generator ma więcej sensu i warto go mieć :)
Wymiene Descent ed.2 węrdrówki w mroku za Cthulu death may die 2 kampania +przedwieczny (dopłace jeśli dorzucone będą obaj przedwieczni) lub za Posiadłość Szaleństwa sama podstawka
osa1908
Użytkownik wspierający
Posty: 258
Rejestracja: 15 maja 2016, 15:42
Has thanked: 87 times
Been thanked: 11 times

Re: Star Wars Rebellion - pytania i wątpliwości

Post autor: osa1908 »

Przygotowuje sie do pierwszej rozgrywki,mam pytanie czy tylko buduje jednostki z jednego ukladu czy moge wybrac pare ukladow ktore kontroluje?
Awatar użytkownika
Odi
Administrator
Posty: 6186
Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 414 times
Been thanked: 727 times

Re: Star Wars Rebellion - pytania i wątpliwości

Post autor: Odi »

Nie wiem czy dobrze rozumiem pytanie, ale w trakcie rozgrywki budujesz jednostki we wszystkich układach, które kontrolujesz.
Leszy2
Użytkownik wspierający
Posty: 557
Rejestracja: 05 kwie 2012, 10:50
Been thanked: 12 times

Re: Star Wars Rebellion - pytania i wątpliwości

Post autor: Leszy2 »

Odi pisze: 17 sty 2021, 18:56 Nie wiem czy dobrze rozumiem pytanie, ale w trakcie rozgrywki budujesz jednostki we wszystkich układach, które kontrolujesz.
Nie tyle 'we wszystkich' co ze wszystkich. Każdy układ popierający, wskazuje jakie jednostki i na którym polu z kolejki budowy należy umieści, w przypadku zniewolenia układu przez Imperium liczą się tylko pierwszy znak. Na koniec Fazy Uzupełnień jednostki z pierwszego pola kolejki budowy rozmieszcza się dowolnie w swoich układach, z ograniczeniem, że tylko 2 na ten sam układ. Nadmiarowe jednostki pozostają na pierwszym polu kolejki, a jednostki z pozostałych pól przesuwane są o jeden w dół.
osa1908
Użytkownik wspierający
Posty: 258
Rejestracja: 15 maja 2016, 15:42
Has thanked: 87 times
Been thanked: 11 times

Re: Star Wars Rebellion - pytania i wątpliwości

Post autor: osa1908 »

Budowa jednostek.Jesli baza nie jest ujawniona,ale znajduja sie tam statki imperium(bez piechoty) to czy moge uzyc symboli z pola bazy rebeli?Jesli lider wykonuje misje
a na danym ukladzie znajduje juz sie lider przeciwnika ,czy ten lider moze blokowac te misje?Czy musze pierw wystawic lidera z planszeki?
Leszy2
Użytkownik wspierający
Posty: 557
Rejestracja: 05 kwie 2012, 10:50
Been thanked: 12 times

Re: Star Wars Rebellion - pytania i wątpliwości

Post autor: Leszy2 »

osa1908 pisze: 19 sty 2021, 07:11 Budowa jednostek.Jesli baza nie jest ujawniona,ale znajduja sie tam statki imperium(bez piechoty) to czy moge uzyc symboli z pola bazy rebeli?
Oczywiście.
osa1908 pisze: 19 sty 2021, 07:11 Jesli lider wykonuje misje a na danym ukladzie znajduje juz sie lider przeciwnika ,czy ten lider moze blokowac te misje?Czy musze pierw wystawic lidera z planszeki?
Może blokować.
Awatar użytkownika
Sarna
Użytkownik wspierający
Posty: 160
Rejestracja: 21 lut 2013, 19:29
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 36 times
Been thanked: 18 times

Re: Star Wars Rebellion - pytania i wątpliwości

Post autor: Sarna »

Podepnę się pod powyższe pytanie, dajmy na to, że na danym układzie byłoby trzech liderów przeciwnej frakcji, to czy mogą blokować wszyscy trzej, czy może dwóch? Bo w zasadach jest coś o blokowaniu przez dwóch?
Awatar użytkownika
kastration
Użytkownik wspierający
Posty: 1191
Rejestracja: 08 kwie 2015, 21:37
Lokalizacja: Kalisz
Has thanked: 98 times
Been thanked: 340 times

Re: Star Wars Rebellion - pytania i wątpliwości

Post autor: kastration »

Sarna pisze: 19 sty 2021, 14:56 Podepnę się pod powyższe pytanie, dajmy na to, że na danym układzie byłoby trzech liderów przeciwnej frakcji, to czy mogą blokować wszyscy trzej, czy może dwóch? Bo w zasadach jest coś o blokowaniu przez dwóch?
Blokują wszyscy trzej (oprócz ewentualnie pochwyconego), inaczej: wszyscy nasi liderzy. Ale jeśli celem misji jest sam pochwycony, to on też włącza się do blokowania.
„Religia jest kompletnym nonsensem i okropną szkodą dla ludzkiej cywilizacji" (Steven Weinberg)

Mia San Mia!
osa1908
Użytkownik wspierający
Posty: 258
Rejestracja: 15 maja 2016, 15:42
Has thanked: 87 times
Been thanked: 11 times

Re: Star Wars Rebellion - pytania i wątpliwości

Post autor: osa1908 »

Podczas jednej bitwy ile celow moge zrealizowac?Np,jesli ma dwie karte za ktore dostane 2pkt.To pierwsza karte moge zagrac jesli wygram bitwe w kosmosie i potem kolejna w naziemnej?
Awatar użytkownika
Sarna
Użytkownik wspierający
Posty: 160
Rejestracja: 21 lut 2013, 19:29
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 36 times
Been thanked: 18 times

Re: Star Wars Rebellion - pytania i wątpliwości

Post autor: Sarna »

Z tego co kojarzę jedna karta celu na całą fazę walki i jedna na fazę uzupełnień.
Awatar użytkownika
Perf
Użytkownik wspierający
Posty: 188
Rejestracja: 28 sty 2011, 01:48
Lokalizacja: Katowice
Has thanked: 47 times
Been thanked: 36 times

Re: Star Wars Rebellion - pytania i wątpliwości

Post autor: Perf »

osa1908 pisze: 20 sty 2021, 15:41 Podczas jednej bitwy ile celow moge zrealizowac?
Warto pamiętać, że ograniczenia dotyczą jedynie zagrywania (play) kart celów, a nie np. ich ujawniania (Plany Gwiazdy Śmierci) bądź zyskiwania dzięki nim reputacji (niektóre karty z rozszerzenia).
osa1908
Użytkownik wspierający
Posty: 258
Rejestracja: 15 maja 2016, 15:42
Has thanked: 87 times
Been thanked: 11 times

Re: Star Wars Rebellion - pytania i wątpliwości

Post autor: osa1908 »

Mam nadzieje ze to moje ostatnie Pytanie w tym watku. Karta poprowadz zespol szturmowy. Porusz 4 jednostke naziemnej, nadal musze posiada state ktory mi je transportuja??Kolejna karta czy dzieki karcie, ukryta flota moge przemiesci jednostki do Coruscant I dzieki temu w fazie poczatka uzupelnien, zrealizowac cel Serce imperium(pod warunkiem ze nie ma jednostek imperialnych)
podejrzany
Użytkownik wspierający
Posty: 207
Rejestracja: 29 gru 2020, 21:51
Has thanked: 19 times
Been thanked: 6 times

Re: Star Wars Rebellion - pytania i wątpliwości

Post autor: podejrzany »

osa1908 pisze: 21 sty 2021, 09:12 Mam nadzieje ze to moje ostatnie Pytanie w tym watku. Karta poprowadz zespol szturmowy. Porusz 4 jednostke naziemnej, nadal musze posiada state ktory mi je transportuja??Kolejna karta czy dzieki karcie, ukryta flota moge przemiesci jednostki do Coruscant I dzieki temu w fazie poczatka uzupelnien, zrealizowac cel Serce imperium(pod warunkiem ze nie ma jednostek imperialnych)
Musi być wyraźnie napisane w tekście "pomiń normalne zasady przemieszczenia" czy jakoś tak. Jeśli nie ma to musisz użyć statku do transportu
Wymiene Descent ed.2 węrdrówki w mroku za Cthulu death may die 2 kampania +przedwieczny (dopłace jeśli dorzucone będą obaj przedwieczni) lub za Posiadłość Szaleństwa sama podstawka
osa1908
Użytkownik wspierający
Posty: 258
Rejestracja: 15 maja 2016, 15:42
Has thanked: 87 times
Been thanked: 11 times

Re: Star Wars Rebellion - pytania i wątpliwości

Post autor: osa1908 »

Czy mozna przeniesc jednostki z Mustafar do Sullust??
Awatar użytkownika
Perf
Użytkownik wspierający
Posty: 188
Rejestracja: 28 sty 2011, 01:48
Lokalizacja: Katowice
Has thanked: 47 times
Been thanked: 36 times

Re: Star Wars Rebellion - pytania i wątpliwości

Post autor: Perf »

osa1908 pisze: 31 sty 2021, 11:35 Czy mozna przeniesc jednostki z Mustafar do Sullust??
Tak, oczywiście - to sąsiadujące układy, więc standardowa aktywacja pozwala przemieścić jednostki z jednego do drugiego.
Parys771
Posty: 2
Rejestracja: 19 kwie 2021, 18:12

Re: Star Wars Rebellion - pytania i wątpliwości

Post autor: Parys771 »

Witam czy mogę opanować układ który jest baza rebeli u tam również w trakcie budowania budować jednostki czy z racji tego ze jest moja baza nie mogę tego zrobić ?
Parys771
Posty: 2
Rejestracja: 19 kwie 2021, 18:12

Re: Star Wars Rebellion - pytania i wątpliwości

Post autor: Parys771 »

Czy gwiazda śmierci może atakować jednostki naziemne lub lotnicze kośćmi czy tylko może niszczyć planety za pomocą aktywacji karty ? Jak broni się gwiazda śmierci i przed karta plany gwiazdy śmierci i co to znaczy jeśli po kroku masz co najmniej. 1 myśliwiec ?
Leszy2
Użytkownik wspierający
Posty: 557
Rejestracja: 05 kwie 2012, 10:50
Been thanked: 12 times

Re: Star Wars Rebellion - pytania i wątpliwości

Post autor: Leszy2 »

Parys771 pisze: 19 kwie 2021, 18:48 Witam czy mogę opanować układ który jest baza rebeli u tam również w trakcie budowania budować jednostki czy z racji tego ze jest moja baza nie mogę tego zrobić ?
Oczywiście, że możesz. Gdyby było inaczej przeciwnik zaraz by wiedział gdzie znajduje się twoja Baza Rebelii.
Leszy2
Użytkownik wspierający
Posty: 557
Rejestracja: 05 kwie 2012, 10:50
Been thanked: 12 times

Re: Star Wars Rebellion - pytania i wątpliwości

Post autor: Leszy2 »

Parys771 pisze: 19 kwie 2021, 18:51 Czy gwiazda śmierci może atakować jednostki naziemne lub lotnicze kośćmi czy tylko może niszczyć planety za pomocą aktywacji karty ? Jak broni się gwiazda śmierci i przed karta plany gwiazdy śmierci i co to znaczy jeśli po kroku masz co najmniej. 1 myśliwiec ?
Patrz: Zasady wprowadzające str.14 pkt 3 I. oraz II, Kompletna księga zasad str.10 STATKI
To znaczy: gwiazda śmierci uczestniczy w bitwie kosmicznej ale nie uczestniczy w bitwie naziemnej.
Gwiazda śmierci się nie broni. Nie można jej zniszczyć inaczej jak za pomocą karty celu Plany gwiazdy śmierci. "...co najmniej jeden myśliwiec" to znaczy, że nie możesz zgrać karty Plany gwiazdy śmierci jeśli po pierwszej rundzie walki kosmicznej nie maż żadnych myśliwców, a tylko wtedy można zagrać tę kartę.
Leszy2
Użytkownik wspierający
Posty: 557
Rejestracja: 05 kwie 2012, 10:50
Been thanked: 12 times

Re: Star Wars Rebellion - pytania i wątpliwości

Post autor: Leszy2 »

Dodatek, karta taktyki "Konfrontacja", treść alternatywna karty "Możesz zagrać 1 dodatkową kartę Taktyki naziemnej", jaki to ma sens?
Po co miałbym zagrywać tę kartę by zagrać inną? Chyba tylko aby się jej pozbyć. O to chodzi?
Awatar użytkownika
Perf
Użytkownik wspierający
Posty: 188
Rejestracja: 28 sty 2011, 01:48
Lokalizacja: Katowice
Has thanked: 47 times
Been thanked: 36 times

Re: Star Wars Rebellion - pytania i wątpliwości

Post autor: Perf »

Leszy2 pisze: 27 cze 2021, 14:20 Dodatek, karta taktyki "Konfrontacja", treść alternatywna karty "Możesz zagrać 1 dodatkową kartę Taktyki naziemnej", jaki to ma sens?
Po co miałbym zagrywać tę kartę by zagrać inną? Chyba tylko aby się jej pozbyć. O to chodzi?
Karty obu graczy odkrywane są jednocześnie, zatem jeszcze przed zagraniem dodatkowej karty Rebelia wie, jaką taktykę zagrało Imperium - co oczywiście jest pomocne.
CoLdY7
Użytkownik wspierający
Posty: 182
Rejestracja: 01 kwie 2020, 02:13
Lokalizacja: Strzelin
Has thanked: 461 times
Been thanked: 55 times

Re: Star Wars Rebellion - pytania i wątpliwości

Post autor: CoLdY7 »

Cześć

Ostatni lider Imperium został wysłany na misję budowy Gwiazdy Śmierci, na Dantooine. A właśnie tam znajduje się (do tej pory ukryta) Baza Rebelii.

Proszę poprawić jeśli coś źle rozumiem.

1. Imperium stawia na Dantooine lidera i GŚ w budowie. (a na polu budowy nr 3 GŚ)
2. Baza nie jest ujawniana, bo nie ma tam jednostek naziemnych i nie wywiązuje się walka bo Imperium nie wie o bazie Rebelii.
3. Rebelia nie ma już wolnego lidera i nie może w tej rundzie zaatakować. Ale mogliby tylko wtedy, kiedy mieliby lidera w puli liderów z wartościami taktyk.
4. Rebelia może w następnej rundzie zaatakować GŚ w budowie, ale będzie musiała ujawnić bazę Rebelii.

i jeszcze pytania

5. Lepiej zaatakować GŚ w budowie czy poczekać na jej ukończenie - w każdym przypadku atak z zaskoczenia, raczej nie bronionej Gwiazdy :)
6. Czy da się zaatakować GŚ w budowie, nie ujawniając się?
7. Czy warto w tej sytuacji przenosić Bazę Rebelii?
Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia.
fakcior
Posty: 25
Rejestracja: 03 sie 2020, 23:51
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Star Wars Rebellion - pytania i wątpliwości

Post autor: fakcior »

CoLdY7 pisze: 29 lip 2021, 11:44 Cześć

Ostatni lider Imperium został wysłany na misję budowy Gwiazdy Śmierci, na Dantooine. A właśnie tam znajduje się (do tej pory ukryta) Baza Rebelii.

Proszę poprawić jeśli coś źle rozumiem.

1. Imperium stawia na Dantooine lidera i GŚ w budowie. (a na polu budowy nr 3 GŚ)
2. Baza nie jest ujawniana, bo nie ma tam jednostek naziemnych i nie wywiązuje się walka bo Imperium nie wie o bazie Rebelii.
3. Rebelia nie ma już wolnego lidera i nie może w tej rundzie zaatakować. Ale mogliby tylko wtedy, kiedy mieliby lidera w puli liderów z wartościami taktyk.
4. Rebelia może w następnej rundzie zaatakować GŚ w budowie, ale będzie musiała ujawnić bazę Rebelii.

i jeszcze pytania

5. Lepiej zaatakować GŚ w budowie czy poczekać na jej ukończenie - w każdym przypadku atak z zaskoczenia, raczej nie bronionej Gwiazdy :)
6. Czy da się zaatakować GŚ w budowie, nie ujawniając się?
7. Czy warto w tej sytuacji przenosić Bazę Rebelii?
1. Tak
2. Nie jest ujawniana.
3. Jeśli chciałbyś zaatakować poprzez aktywację układu to zgadza się. Możesz też ujawnić bazę i to automatycznie wywoła walkę, o ile masz jednostki w kosmicznym teatrze.
4. Tak

5. Ja bym atakował jak najwcześniej to możliwe, choć to też zależy od konkretnej sytuacji.
6. Tylko atakując jednostkami z innego układu.
7. Ciężko odpowiedzieć, dużo zależy od ilości jednostek w bazie.
ODPOWIEDZ