Zasady w dużym skrócie:
1. Cel: kto pierwszy dopadnie YETI? Człowiek Śniegu stoi sobie na torze punktacji. Wygra ten kto go dopadnie, a jeśli dopadnie go więcej graczy, to po prostu wygra ten, kto zdobędzie więcej punktów
2. Mamy 7 kości, które rzucamy w swoim ruchu i zawsze odkładamy wszystkie kości z jednym rodzajem symbolu (np. wszystkie monety) i przerzucamy pozostałe aż do ostatniego odłożenia kości na bok.
UWAGA: jeśli wypadnie śnieg, te kostki musimy odłożyć obowiązkowo (a inne symbole, możemy ale nie musimy).
ŚNIEG: jeśli po wszystkich przerzutach odłożyliśmy w sumie 1 lub 2 śniegi, nic się nie dzieje, jeśli 3, jedną kostkę możemy przestawić na dowolny symbol, jeśli więcej niż 3, następuje zamieć i YETI to wykorzystuje: porusza się po torze o kilka pól do przodu (gra się wydłuża).
Kości ze śniegiem (ponad 3) odkładamy z gry i każdy kolejny gracz ma odtąd mniej kości do grania (zamieć działa na wszystkich odkrywców). Kości wracają, gdy gracz, który wyrzucił zamieć ma kolejny ruch.
Symbole:
MONETY - kupujemy za nie ekwipunek lub zdjęcia Yeti warte określoną liczbę punktów
Ekwipunek ułatwia nam rozgrywkę jednorazowo lub przez cały czas jak go posiadamy (np mamy zawsze Szerpę, namiot, trop itd. Możemy odkładać więcej symboli po rzucie albo przerzucać kości z symbolem śniegu itp.
Szerpowie - pozwalają na wspinaczkę
Namioty - pozwalają po ruchu nie schodzić na sam dół, można rozbić bazę na zboczu góry
TRopy - te dają punkty. Jeśli jesteśmy na dole, 1 pkt za każdy trop, na poziomie 1 już x2, na 2 x 3 a na szczycie góry x4.
Do tego można dołożyć
KAFELKI Z POGODĄ (motyw podobny do tego z K2).
Kafelki z dobrą pogodą ułatwiają grę i dają więcej punktów przy konkretnych działaniach i odwrotnie, kafelki ze złą pogodą utrudniają działania graczy.
Krótka prezentacja po angielsku z niemieckim akcentem
https://www.boardgamegeek.com/video/942 ... sus-spiele
Polska prezentacja we wrześniu