Posiadłość Szaleństwa - Druga Edycja - pytania i wątpliwości
- raiden25
- Posty: 1703
- Rejestracja: 07 kwie 2015, 11:48
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 35 times
- Been thanked: 52 times
Posiadłość Szaleństwa - Druga Edycja - pytania i wątpliwości
Pytanie do nowej wersji gry:
1. Przesuwanie barykady blokującej dostęp do przejścia (czyli gdy znajduje się po drugiej stronie drzwi lub tajnego przejścia).
Gracz musi znajdować się na polu sąsiadującym z barykadą ale nie na tym samym obszarze co barykada.
Jak to rozumieć? W sensie barykada ma być w innym pomieszczeniu czy na innym zupełnie kaflu? Pole sąsiadujące to rozumiem ze tez pole z tajnym przejściem i pole sąsiadujące to będzie drugi koniec mapy tez z tajnym przejściem?
2. Zasięg w przypadku sprawdzania przerażenia oraz zadawania obrażeń bronią z atakiem dystansowym to zawsze 3 pola?
Tapnięte z komóry
1. Przesuwanie barykady blokującej dostęp do przejścia (czyli gdy znajduje się po drugiej stronie drzwi lub tajnego przejścia).
Gracz musi znajdować się na polu sąsiadującym z barykadą ale nie na tym samym obszarze co barykada.
Jak to rozumieć? W sensie barykada ma być w innym pomieszczeniu czy na innym zupełnie kaflu? Pole sąsiadujące to rozumiem ze tez pole z tajnym przejściem i pole sąsiadujące to będzie drugi koniec mapy tez z tajnym przejściem?
2. Zasięg w przypadku sprawdzania przerażenia oraz zadawania obrażeń bronią z atakiem dystansowym to zawsze 3 pola?
Tapnięte z komóry
Re: Posiadłość Szaleństwa - Second Edition
Ad. 1) W grze nie ma "pomieszczeń" tylko "obszary". Po prostu możesz próbować zepchnąć barykadę stojąc dokładnie na polu po drugiej stronie zablokowanych drzwi / tajnego przejścia.
Ad. 2) Tak, trzy pola, pamiętaj jednak, że drzwi blokują zasięg.
Ad. 2) Tak, trzy pola, pamiętaj jednak, że drzwi blokują zasięg.
- raiden25
- Posty: 1703
- Rejestracja: 07 kwie 2015, 11:48
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 35 times
- Been thanked: 52 times
Re: Posiadłość Szaleństwa - Second Edition
Czyli jak są drzwi to potwór mnie nie widzi ani ja jego i przerażenie nie występuje, to samo w druga stronę czyli nie mogę go zaatakować bronią dystansowa?sirafin pisze: Ad. 2) Tak, trzy pola, pamiętaj jednak, że drzwi blokują zasięg.
Po pierwszej rozgrywce są kolejne pytania:
1. "przyjmujesz X kart przerażenia i odkrywasz X kart przerażenia" rozumiem ze otrzymuje karty, wtasowuje do swojej tali przerażenia i odkrywam dwie?
2. Sytuacja jak na zdjęciu, czyli teren do okola cały odkryty a jedno z przejść nie zostało zbadane ale jest inne wejście obok które jest otwarte. Czy ten żeton z automatu się ściąga? Czy potwory przez takie drzwi mogą przechodzić normalnie? Graliśmy tak ze usunęliśmy ten żeton i potwory przez niego przechodziły.

3. Jeśli dwóch graczy jest obłąkanych to zasady każdego musza zostać spełnione żeby wygrać?
4. Jeśli wróg ma się przemieścić aby zaatakować wroga "w zasięgu" a jest już w jego zasięgu badać oddalony o dwa pola, to ruch nie występuje wcale bo atak może nastąpić bez tego?
Tapnięte z komóry
Re: Posiadłość Szaleństwa - Second Edition
Czy jeśli aplikacja mówi, że potwór porusza się o 2 pola w kierunku najbliższego badacza, to potwór musi się poruszyć 2 pola, czy jeśli np. na jego polu jest już badacz, to potwór się nie rusza i od razu atakuje? I analogicznie jeśli po drodze napotka innego badacza (a ruszy się tylko o 1 pole) to czy zatrzymuje się przy tym 1 napotkanym badaczu, czy musi zrobić jeszcze 1 ruch (zakładając, że po drugim ruchu znajdzie się na polu z 2. badaczem)?
- raiden25
- Posty: 1703
- Rejestracja: 07 kwie 2015, 11:48
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 35 times
- Been thanked: 52 times
Posiadłość Szaleństwa - Second Edition
Porusza się do najbliższego jeśli stoi już z jakimś to się nie porusza chyba ze jest inny wymóg np. że atakuje tego który ma najwiecej ran itp.kaspers pisze:Czy jeśli aplikacja mówi, że potwór porusza się o 2 pola w kierunku najbliższego badacza, to potwór musi się poruszyć 2 pola, czy jeśli np. na jego polu jest już badacz, to potwór się nie rusza i od razu atakuje? I analogicznie jeśli po drodze napotka innego badacza (a ruszy się tylko o 1 pole) to czy zatrzymuje się przy tym 1 napotkanym badaczu, czy musi zrobić jeszcze 1 ruch (zakładając, że po drugim ruchu znajdzie się na polu z 2. badaczem)?
Tapnięte z komóry
Re: Posiadłość Szaleństwa - Second Edition
Tak, testy przerażenia są przeciwko potworom w zasięgu, atak dystansowy również, więc drzwi to blokują. Trzeba pilnować tego "w zasięgu" w poleceniach, bo jest np. istotna różnica między "potwór przemieszcza się o 2 pola w kierunku najbliższego badacza" a "potwór przemieszcza się o 2 pola w kierunku najbliższego badacza w zasięgu".raiden25 pisze:Czyli jak są drzwi to potwór mnie nie widzi ani ja jego i przerażenie nie występuje, to samo w druga stronę czyli nie mogę go zaatakować bronią dystansowa?
Nie ma czegoś takiego jak "twoja talia przerażenia". Badacz zbiera Przerażenie/Obrażenia w formie kart (w innych grach to były żetony). Niektóre karty będzie trzymał zakryte, niektóre odkryte. Przykładowo, badacz w trakcie gry zgromadził 5 kart Przerażenia, z czego 3 są zakryte (liczą się po prostu jako zgromadzone przerażenie), a 2 odkryte (liczą się jako zgromadzone przerażenie i dodatkowo wywierają jakiś trwały efekt).raiden25 pisze:1. "przyjmujesz X kart przerażenia i odkrywasz X kart przerażenia" rozumiem ze otrzymuje karty, wtasowuje do swojej tali przerażenia i odkrywam dwie?
Co do poleceń:
Przyjmujesz X kart Przerażenia/Obrażeń -> dobierasz X odkrytych kart z odpowiedniej talii i rozpatrujesz je (większość zapewne zakryjesz po rozpatrzeniu, ale trafiają się też takie, które się odrzuca).
Odkrywasz X kart Przerażenia/Obrażeń -> jeśli twój badacz posiada zakryte karty wskazanego rodzaju, odkrywa X i je rozpatruje (i po rozpatrzeniu pewnie znowu je zakryje).
Tak więc odkrywanie kart, to takie odzywanie się starych ran.
Dziwne. Przy wystawianiu nowego obszaru aplikacja każe odrzucać żetony Eksploracji, które do niego prowadzą. Jesteś pewien, że nie było takiego polecenia?raiden25 pisze:2. Sytuacja jak na zdjęciu, czyli teren do okola cały odkryty a jedno z przejść nie zostało zbadane ale jest inne wejście obok które jest otwarte. Czy ten żeton z automatu się ściąga? Czy potwory przez takie drzwi mogą przechodzić normalnie? Graliśmy tak ze usunęliśmy ten żeton i potwory przez niego przechodziły.
Nie bardzo rozumiem, przecież każdy ma własne warunki zwycięstwa.raiden25 pisze:3. Jeśli dwóch graczy jest obłąkanych to zasady każdego musza zostać spełnione żeby wygrać?
Możesz to napisać w formie przykładowego polecenia? Bo z tego opisu nic nie rozumiem. Wróg ma zaatakować wroga? Znaczy potwory mają się bić między sobą?raiden25 pisze:4. Jeśli wróg ma się przemieścić aby zaatakować wroga "w zasięgu" a jest już w jego zasięgu badać oddalony o dwa pola, to ruch nie występuje wcale bo atak może nastąpić bez tego?
- raiden25
- Posty: 1703
- Rejestracja: 07 kwie 2015, 11:48
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 35 times
- Been thanked: 52 times
Re: Posiadłość Szaleństwa - Second Edition
Hmm ja grałem tak że dobieraliśmy karty nie czytając ich, dopiero jak efekt mówił odkryj kartę to wybieraliśmy przykładową kartę, jednak widzę ze graliśmy błędnie. Natomiast są karty które po odkryciu coś mówią, ale nie ma napisu żeby odrzucić lub zostawić je odkryte, zatem wraca ona do kart przerażenia/ran (talii przerażenia/ran gracza). Tak to nazywam, bo jak potem znowu efekt każę odkryć jakąś karte rany lub przerażenia to powinniśmy odkryć losową prawda? Skoro znamy wierzchnią kartę która przed chwilą czytaliśmy to uważam że to się powinno tasować.sirafin pisze:Nie ma czegoś takiego jak "twoja talia przerażenia". Badacz zbiera Przerażenie/Obrażenia w formie kart (w innych grach to były żetony). Niektóre karty będzie trzymał zakryte, niektóre odkryte. Przykładowo, badacz w trakcie gry zgromadził 5 kart Przerażenia, z czego 3 są zakryte (liczą się po prostu jako zgromadzone przerażenie), a 2 odkryte (liczą się jako zgromadzone przerażenie i dodatkowo wywierają jakiś trwały efekt).raiden25 pisze:1. "przyjmujesz X kart przerażenia i odkrywasz X kart przerażenia" rozumiem ze otrzymuje karty, wtasowuje do swojej tali przerażenia i odkrywam dwie?
Co do poleceń:
Przyjmujesz X kart Przerażenia/Obrażeń -> dobierasz X odkrytych kart z odpowiedniej talii i rozpatrujesz je (większość zapewne zakryjesz po rozpatrzeniu, ale trafiają się też takie, które się odrzuca).
Odkrywasz X kart Przerażenia/Obrażeń -> jeśli twój badacz posiada zakryte karty wskazanego rodzaju, odkrywa X i je rozpatruje (i po rozpatrzeniu pewnie znowu je zakryje).
Tak więc odkrywanie kart, to takie odzywanie się starych ran.
Faktycznie może to przeoczyłem. Zatem dobrze zrobiłem że go usunąłemsirafin pisze:Dziwne. Przy wystawianiu nowego obszaru aplikacja każe odrzucać żetony Eksploracji, które do niego prowadzą. Jesteś pewien, że nie było takiego polecenia?raiden25 pisze:2. Sytuacja jak na zdjęciu, czyli teren do okola cały odkryty a jedno z przejść nie zostało zbadane ale jest inne wejście obok które jest otwarte. Czy ten żeton z automatu się ściąga? Czy potwory przez takie drzwi mogą przechodzić normalnie? Graliśmy tak ze usunęliśmy ten żeton i potwory przez niego przechodziły.

Nie do końca ja miałem taką kartę:sirafin pisze:Nie bardzo rozumiem, przecież każdy ma własne warunki zwycięstwa.raiden25 pisze:3. Jeśli dwóch graczy jest obłąkanych to zasady każdego musza zostać spełnione żeby wygrać?
Spoiler:
Faktycznie napisałem to tak że sam musiałem przeczytać dwa razy zanim sobie przypomniałem o co mi chodzi.sirafin pisze:Możesz to napisać w formie przykładowego polecenia? Bo z tego opisu nic nie rozumiem. Wróg ma zaatakować wroga? Znaczy potwory mają się bić między sobą?raiden25 pisze:4. Jeśli wróg ma się przemieścić aby zaatakować wroga "w zasięgu" a jest już w jego zasięgu badać oddalony o dwa pola, to ruch nie występuje wcale bo atak może nastąpić bez tego?
Przykład: Jest potwór u którego jestem w zasięgu (ale nie stoi on koło mnie). Czy jeśli ma się przemieścić by zaatakować bohatera w zasiegu, a ten (czyli ja) znajduje się już w tym zasięgu to potwór nie rusza się wcale? Czy podchodzi bliżej i atakuje?
Re: Posiadłość Szaleństwa - Second Edition
Kolejne pytanie:
czy można "mieszać" ruchy graczy? Tzn. najpierw gracz X wykonuje swoją 1 akcję, potem graczy Y swoją pierwszą akcję, a następnie gracz X swoją drugą akcję i gracz Y swoją drugą.
Wydaje mi się, że wybierać można tylko dowolnie kolejność tur graczy, ale nie można mieszać ze sobą akcji różnych graczy. Correct?
czy można "mieszać" ruchy graczy? Tzn. najpierw gracz X wykonuje swoją 1 akcję, potem graczy Y swoją pierwszą akcję, a następnie gracz X swoją drugą akcję i gracz Y swoją drugą.
Wydaje mi się, że wybierać można tylko dowolnie kolejność tur graczy, ale nie można mieszać ze sobą akcji różnych graczy. Correct?
Re: Posiadłość Szaleństwa - Second Edition
Czy jeżeli w zasięgu potwora jest dwóch graczy i musimy wykonać test przerażenia to czy wykonujemy jeden ten sam test dla obydwu graczy czy dla każdego generujemy osobny test ?
Re: Posiadłość Szaleństwa - Second Edition
Coś potwornie tu namieszałeśraiden25 pisze:Hmm ja grałem tak że dobieraliśmy karty nie czytając ich, dopiero jak efekt mówił odkryj kartę to wybieraliśmy przykładową kartę, jednak widzę ze graliśmy błędnie. Natomiast są karty które po odkryciu coś mówią, ale nie ma napisu żeby odrzucić lub zostawić je odkryte, zatem wraca ona do kart przerażenia/ran (talii przerażenia/ran gracza). Tak to nazywam, bo jak potem znowu efekt każę odkryć jakąś karte rany lub przerażenia to powinniśmy odkryć losową prawda? Skoro znamy wierzchnią kartę która przed chwilą czytaliśmy to uważam że to się powinno tasować.

No dobra, po kolei. Dla ułatwienia mówmy tylko o Przerażeniu, bo Obrażenia działają analogicznie.
- talia Przerażenia jest tylko jedna i wszyscy dobierają z niej karty, nie ma żadnych osobistych talii Przerażenia
- badacz gromadzi Przerażenie zbierając karty (a nie żetony jak w Arkham/Eldritch/ZSB) i kładąc je przed sobą (nie robi z tego żadnej talii)
- karty te mogą leżeć zakryte albo odkryte, ale wszystkie wliczają się do Przerażenia zgromadzonego przez badacza (karty leżące odkryte po prostu wywołują dodatkowo trwały efekt)
- badacz otrzymuje karty na dwa sposoby: "dobierz X kart Przerażenia" (dobiera odkryte i rozpatruje) albo "dobierz X zakrytych kart Przerażenia" (dobiera i kładzie przed sobą zakryte bez czytania)
- są dwa rodzaje kart Przerażenia: "Rozpatrz natychmiast" (po rozpatrzeniu jest zakrywana i pozostaje przed graczem ALBO po rozpatrzeniu jest odrzucana) oraz "Zatrzymaj odkrytą" (która po rozpatrzeniu zostaje przed graczem odkryta i wywiera jakiś trwały efekt)
- kiedy gracz otrzymuje polecenie "odkryj X kart Przerażenia", bierze wszystkie leżące przed nim zakryte karty Przerażenia, losuje z nich X kart, odkrywa je i rozpatruje
raiden25 pisze:Nie do końca ja miałem taką kartę:Spoiler:
Spoiler:
To nadal nie jest przykład polecenia, a sam opis sytuacji jest dziwny. Piszesz, że potwór ma się przemieścić i jednocześnie pytasz, czy potwór ma się przemieścić. Nie wiem jak na to odpowiedziećraiden25 pisze:Przykład: Jest potwór u którego jestem w zasięgu (ale nie stoi on koło mnie). Czy jeśli ma się przemieścić by zaatakować bohatera w zasiegu, a ten (czyli ja) znajduje się już w tym zasięgu to potwór nie rusza się wcale? Czy podchodzi bliżej i atakuje?

Zgadza się.kaspers pisze:Wydaje mi się, że wybierać można tylko dowolnie kolejność tur graczy, ale nie można mieszać ze sobą akcji różnych graczy. Correct?
Ten sam test, jest o tym mowa w Kompletnej Księdze Zasad, pod hasłem "Etap przerażenia".M.K. pisze:Czy jeżeli w zasięgu potwora jest dwóch graczy i musimy wykonać test przerażenia to czy wykonujemy jeden ten sam test dla obydwu graczy czy dla każdego generujemy osobny test ?
- raiden25
- Posty: 1703
- Rejestracja: 07 kwie 2015, 11:48
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 35 times
- Been thanked: 52 times
Re: Posiadłość Szaleństwa - Second Edition
Sirafin mówiłem o tali gracza który już ma swoje karty. Skoro ma kilka kart to nazywam to talia bo zbierałem je na jedna kupkę.
Co do celów to już rozumiem. Czyli moja dziewczyna zrobiła swój cel i zakończyła grę wygrywając. Ja nie zdążyłem wykonać swojego i przegrałem. Już wiem
Co do przykładu poruszania się potwora to inaczej już tego nie napisze. Chodzi o to że jak potwór ma polegnie ruchu tak aby miał w zasięgu bohater a już jest w jego zasięgu (o 3 pola) to czy się rusza aby być bliżej czy zostaje i atakuje z daleka (o ile może atakować z dystansu?).
Tapnięte z komóry
Co do celów to już rozumiem. Czyli moja dziewczyna zrobiła swój cel i zakończyła grę wygrywając. Ja nie zdążyłem wykonać swojego i przegrałem. Już wiem

Co do przykładu poruszania się potwora to inaczej już tego nie napisze. Chodzi o to że jak potwór ma polegnie ruchu tak aby miał w zasięgu bohater a już jest w jego zasięgu (o 3 pola) to czy się rusza aby być bliżej czy zostaje i atakuje z daleka (o ile może atakować z dystansu?).
Tapnięte z komóry
Re: Posiadłość Szaleństwa - Second Edition
OK, czyli się jednak zrozumieliśmy, ale np. ja nie zbieram ich na kupkę, żeby wszyscy widzieli ile ich jest. Określenie "talia" wzbudziło moją niepewność, bo przecież nie dobiera się z tego kart. Tak samo wspomnienie o kartach "które po odkryciu coś mówią, ale nie ma napisu żeby odrzucić lub zostawić je odkryte" - czyli po prostu karty z poleceniem "zakryj tę kartę". Napisałeś to tak zawile, że zacząłem mieć wątpliwości, czy my na sto procent myślimy o tym samymraiden25 pisze:Sirafin mówiłem o tali gracza który już ma swoje karty. Skoro ma kilka kart to nazywam to talia bo zbierałem je na jedna kupkę.

Jeśli warunkiem jest tylko przemieszczenie "aby mieć badacza w zasięgu", a potwór ma już badacza w zasięgu, to się nie przemieszcza (zgaduję, że resztą polecenia był atak na badacza w zasięgu). Jeśli polecenie skonstruowane jest w taki sposób, to widocznie ważne jest tylko to, żeby badacz był w zasięgu. Gdyby faktycznie ważne było zbliżanie się do celu, użyto by polecenia z przemieszczaniem potwora "w kierunku badacza w zasięgu".raiden25 pisze:Co do przykładu poruszania się potwora to inaczej już tego nie napisze. Chodzi o to że jak potwór ma polegnie ruchu tak aby miał w zasięgu bohater a już jest w jego zasięgu (o 3 pola) to czy się rusza aby być bliżej czy zostaje i atakuje z daleka (o ile może atakować z dystansu?).
Łatwiej interpretować takie rzeczy, gdy ma się cytat.
- Bary
- Posty: 3064
- Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 73 times
- Been thanked: 47 times
- Kontakt:
Re: Posiadłość Szaleństwa - Second Edition
Kilka pytań po pierwszej, testowej rozgrywce.
W przypadku drzwi, które nie są używane w danym scenariuszu, aplikacja prosi o wstawienie tam żetonów zamykających przejście. Jednakże, po dodaniu kafla kuchni pozostało mi tam dwoje drzwi, które ani nie zwierają żetonu interakcji ani tego zaślepiającego. To jakieś niedopatrzenie?
Dobrze rozumiem, że potwory (także te latające) mogą przekraczać drzwi w poszukiwaniu postaci?
W przypadku drzwi, które nie są używane w danym scenariuszu, aplikacja prosi o wstawienie tam żetonów zamykających przejście. Jednakże, po dodaniu kafla kuchni pozostało mi tam dwoje drzwi, które ani nie zwierają żetonu interakcji ani tego zaślepiającego. To jakieś niedopatrzenie?
Dobrze rozumiem, że potwory (także te latające) mogą przekraczać drzwi w poszukiwaniu postaci?
Spoiler:
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Re: Posiadłość Szaleństwa - Second Edition
Ściany są układane na drzwiach, jeśli kafelek styka się z innym kafelkiem, do którego nie ma przejścia. Jeśli na jakichś drzwiach nie ma ściany ani żetonu, to prowadzą one do jakiegoś miejsca nieistotnego dla scenariusza (np. na zewnątrz budynku).
Co do pytania o scenariusz, to jesteś pewien, że zajrzałeś do właściwego pokoju?
Bary pisze:Dobrze rozumiem, że potwory (także te latające) mogą przekraczać drzwi w poszukiwaniu postaci?
Drzwi nie blokują ruchu ale blokują zasięg.KOMPLETNA KSIĘGA ZASAD - Drzwi (str. 7) pisze:Badaczom i potworom wolno przechodzić przez drzwi, chyba
że drzwi są zablokowane przez Barykadę albo leży na nich żeton
eksploracji.
Co do pytania o scenariusz, to jesteś pewien, że zajrzałeś do właściwego pokoju?
- Bary
- Posty: 3064
- Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 73 times
- Been thanked: 47 times
- Kontakt:
Re: Posiadłość Szaleństwa - Second Edition
Być może coś pokręciłem. Na razie zrobiłem tylko jedno podejście do scenariusza.sirafin pisze:Co do pytania o scenariusz, to jesteś pewien, że zajrzałeś do właściwego pokoju?
Dzięki za wszystkie odpowiedzi!
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
- raiden25
- Posty: 1703
- Rejestracja: 07 kwie 2015, 11:48
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 35 times
- Been thanked: 52 times
Re: Posiadłość Szaleństwa - Second Edition
Pytanie odnośnie gry solo bo nie widzę informacji w instrukcji. Jak gram sam na dwie postacie to co robie w przypadku stanu "obłąkany" skoro jestem jedynym graczem? 
Tapnięte z komóry

Tapnięte z komóry
Re: Posiadłość Szaleństwa - Second Edition
Udajesz, że masz rozdwojenie jaźni
Mechanika obłąkania nie jest zaprojektowana do gry solo dwoma badaczami, nie da się zataić treści karty przed samym sobą.

- raiden25
- Posty: 1703
- Rejestracja: 07 kwie 2015, 11:48
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 35 times
- Been thanked: 52 times
Re: Posiadłość Szaleństwa - Second Edition
Na kartach obłąkania masz informację, dla jakiej liczby graczy jest przeznaczona (graczy, nie badaczy). W rozgrywkach solo używasz tylko tych z oznaczeniem "1+".raiden25 pisze:Domyślam się, czy jak grać?
Tapnięte z komóry
- uyco
- Posty: 1064
- Rejestracja: 09 sty 2006, 13:00
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 162 times
- Been thanked: 26 times
Re: Posiadłość Szaleństwa - Second Edition
Polecam wątek na BGGraiden25 pisze: Co do przykładu poruszania się potwora to inaczej już tego nie napisze. Chodzi o to że jak potwór ma polegnie ruchu tak aby miał w zasięgu bohater a już jest w jego zasięgu (o 3 pola) to czy się rusza aby być bliżej czy zostaje i atakuje z daleka (o ile może atakować z dystansu?)
3) MONSTER MOVEMENT & SPAWNS
- If the app instructions say "Monster moves up to X spaces toward the nearest investigator" and the monster reaches the investigator in fewer than X moves (or is ALREADY in the same space as the investigator) then the monster stops moving/ doesn't move at all.
- If the app instructions say "Monster moves toward an investigator WITHIN RANGE", and there are no investigators in range, then the monster DOES NOT MOVE. (An investigator on the other side of a door is NOT considered within range, because range is not calculated through doors).
- If the app instructions say the Monster moves toward or attacks the investigator with the Most/Least of anything, and there is a tie between multiple investigators, THE PLAYERS DECIDE WHO GETS TARGETED.
- If the app instructions say a Monster moves to be in range of an investigator OR adjacent to an investigator for the purpose of attacking, and there are no investigators close enough for the monster to be within range OR adjacent, then the monster DOES NOT MOVE. After selecting the option "No investigators in range/adjacent" in the app, the monster will normally be given additional move instructions.
- If a monster SPAWNS in a room from an entrance that is barricaded, the barricade is IGNORED (it does not get destroyed, but does not block the SPAWN either).
- cahir
- Posty: 270
- Rejestracja: 30 gru 2008, 09:07
- Lokalizacja: Vratislavia
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 7 times
- Kontakt:
Re: Posiadłość Szaleństwa - Second Edition
trochę pytań:
-rozumiem,że badacz może nieść dowolną ilość sprzętu w tym broni?
-czy koszulki na karty przerażenia/obrażeń to mini-chimera czy jakieś inne?
-gdy polecenie każe odrzucić lub odkryć zakrytą kartę przerażenia/obrażeń, to zawsze musimy losować? A jakby polecenie mówiło tylko o odrzuceniu karty, to można wybrać odkrytą?
-rozumiem,że badacz może nieść dowolną ilość sprzętu w tym broni?
-czy koszulki na karty przerażenia/obrażeń to mini-chimera czy jakieś inne?
-gdy polecenie każe odrzucić lub odkryć zakrytą kartę przerażenia/obrażeń, to zawsze musimy losować? A jakby polecenie mówiło tylko o odrzuceniu karty, to można wybrać odkrytą?
Jezus zbawia, Allah nagradza, Cthulhu pożera.
Re: Posiadłość Szaleństwa - Second Edition
Kiedy jakiś efekt pozwala badaczowi odrzucić kartę Obrażenia albocahir pisze:trochę pytań:
-rozumiem,że badacz może nieść dowolną ilość sprzętu w tym broni?
-czy koszulki na karty przerażenia/obrażeń to mini-chimera czy jakieś inne?
-gdy polecenie każe odrzucić lub odkryć zakrytą kartę przerażenia/obrażeń, to zawsze musimy losować? A jakby polecenie mówiło tylko o odrzuceniu karty, to można wybrać odkrytą?
Przerażenia, może on odrzucić wybraną odkrytą kartę albo losową
zakrytą kartę wskazanego rodzaju.
-
- Posty: 419
- Rejestracja: 13 sty 2016, 08:25
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 15 times
Re: Posiadłość Szaleństwa - Second Edition
W przypadku rozprzestrzeniania ognia, taki żeton pojawia się dalej jedynie na jednym sąsiadującym polu z ogniem, czy w przypadku, gdy podpalonych jest już kilka pól, rozprzestrzenianie dotyczy każdego wolnego pola w sąsiedztwie każdego pola z żetonem ognia?
Re: Posiadłość Szaleństwa - Second Edition
Nie, ogień rozprzestrzenia się tylko o jedno pole na turę. Wybieracie, na którym z sąsiadujących pól umieścić nowy ogień.
- raiden25
- Posty: 1703
- Rejestracja: 07 kwie 2015, 11:48
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 35 times
- Been thanked: 52 times
Re: Posiadłość Szaleństwa - Second Edition
nawet w przypadku dwóch niezależnych źródeł ognia tak?sirafin pisze:Nie, ogień rozprzestrzenia się tylko o jedno pole na turę. Wybieracie, na którym z sąsiadujących pól umieścić nowy ogień.
Tapnięte z komóry