Re: Pierwsi Marsjanie: Przygody na Czerwonej Planecie
: 31 lip 2017, 20:38
nie chodzi o negatywne nastawienie po prostu o naszą nie moc ot cały problem kolega wyżej wyjaśnił, a że może ciut za mocne słowa no to wiecie emocje
Fascynaci planszówek - łączcie się!
https://www.gry-planszowe.pl/
Najmocniej przepraszam za zaistniałą sytuację i chętnie Ci pomogę!dragon77 pisze:Negatywne emocje są dlatego, bo nie wiadomo jak grać. A nikt nie odpowiada np. na moje pytania, bo ludzie nie znają na nie oficjalnej odpowiedzi - w większości to subiektywne domysły. No i grę dzisiaj po prostu złożę do pudełka i pójdzie się kurzyć, bo ja akurat nie wyobrażam sobie grać z wymyślonymi zasadami (a od tygodnia leży rozłożona, bo mnóstwo czasu zabiera to składanie i rozkładanie i choć bardzo chciałem w max 2 tyg rozegrać te 6 scenariuszy, to nie ma szans jak widać). Szkoda, bo odpowiedź na dosłownie kilka pytań, które się tu pojawiły zajęłoby pewnie jakieś 3 minuty...
PS. Zakupienie preordera miało być czymś ekstra, a okazało się morderczym poszukiwaniem odpowiedzi na dziesiątki pytań jak tą zabawkę obsługiwać. To tak w kwestii zrozumienia tych złych emocji, które się pojawiają. I skoro tak nadmuchaliście balon pt Pierwsi Marsjanie to powinniście w tym pierwszym okresie po wydaniu zrobić akcję wszystkie ręce na pokład i wziąć pełną odpowiedzialność za to co wydaliście. Bo zamiast zapowiadanego mega funu jest irytacja. A nie, wróć. Żeby było jasne - jak wiem jak grać to absolutnie mega fun jest, bo to świetna gra. Niestety do momentu kiedy nie wiadomo co i jak. I wtedy przed oczami staje wizja znowu szperania po anglojęzycznych forach, bgg etc. z mikrą szansą na znalezienie poprawnej odpowiedzi...
W tym scenariuszu każda próbka jest traktowana jako składnik odżywczy. Jeśli wydarzenie kazało odrzucić jedną losową próbkę to odrzucasz jeden z nich losowo (2 lub 4). Jeśli kazało odrzucić jeden przez Ciebie wybrany, to wybierasz który odrzucasz. W przypadku zdolności Eureka. Otrzymujesz próbkę, która jest jakimś składnikiem, więc musisz losow zdeterminować która to próbka - ponieważ nie została ona jeszcze w żaden sposób zidentyfikowana.dragon77 pisze: W scenariuszu Ogród na krańcu świata miałem w ładowni składniki odżywcze Potasu i Magnezu (po jednej sztuce). W pewnym momencie odezwały się konsekwencje niewykonanego wydarzenia, które kazały odrzucić 1 kostkę próbki z ładowni. Pytanie czy powinienem wziąć dwa żetony o nr 2 i 4 z ładowni (potas i magnez), wylosować jeden z nich i odrzucić czy powinienem wylosować kartę badań i jeśli była by to karta nr 2 lub 4 to odrzucić odpowiedni żeton, a jak nie to po prostu nic nie odrzucać z ładowni ?
Zastanawia mnie to dlatego ponieważ jesli rozpatrujemy zdolność specjalną geologa/kierowcy EUREKA! to nie bierzemy sobie z puli dowolnego składnika odżywczego do ładowni, tylko właśnie losujemy kartę badań i na jej podstawie bierzemy składnik (no a jeśli wylosujemy kartę z nr składnika, którego już wszystkie trzy żetony są w grze/na planszy etc, to nie dostajemy nic).
dragon77 pisze: Drugie pytanie:
Zdolność Naukowca/Biogeochemika ŚWIADOMY WYBÓR - czy przed dobraniem karty badań muszę zadeklarować, że będę używał zdolności i wtedy odrzucam dwa żetony morale i od razu ciągnę dwie karty badań, z których wybieram jedną czy np. mogę wylosować jedną kartę, a jak mi nie podpasuje to odrzucam dwa żetony morale, dobieram wtedy drugą kartę i jedną z nich wybieram ?
Jeśli masz dobrać to możesz odpalić tę umiejętność. Więc musisz zadecydować przed doborem kart.
Portal Games pisze:Najmocniej przepraszam za zaistniałą sytuację i chętnie Ci pomogę!dragon77 pisze:Negatywne emocje są dlatego, bo nie wiadomo jak grać. A nikt nie odpowiada np. na moje pytania, bo ludzie nie znają na nie oficjalnej odpowiedzi - w większości to subiektywne domysły. No i grę dzisiaj po prostu złożę do pudełka i pójdzie się kurzyć, bo ja akurat nie wyobrażam sobie grać z wymyślonymi zasadami (a od tygodnia leży rozłożona, bo mnóstwo czasu zabiera to składanie i rozkładanie i choć bardzo chciałem w max 2 tyg rozegrać te 6 scenariuszy, to nie ma szans jak widać). Szkoda, bo odpowiedź na dosłownie kilka pytań, które się tu pojawiły zajęłoby pewnie jakieś 3 minuty...
PS. Zakupienie preordera miało być czymś ekstra, a okazało się morderczym poszukiwaniem odpowiedzi na dziesiątki pytań jak tą zabawkę obsługiwać. To tak w kwestii zrozumienia tych złych emocji, które się pojawiają. I skoro tak nadmuchaliście balon pt Pierwsi Marsjanie to powinniście w tym pierwszym okresie po wydaniu zrobić akcję wszystkie ręce na pokład i wziąć pełną odpowiedzialność za to co wydaliście. Bo zamiast zapowiadanego mega funu jest irytacja. A nie, wróć. Żeby było jasne - jak wiem jak grać to absolutnie mega fun jest, bo to świetna gra. Niestety do momentu kiedy nie wiadomo co i jak. I wtedy przed oczami staje wizja znowu szperania po anglojęzycznych forach, bgg etc. z mikrą szansą na znalezienie poprawnej odpowiedzi...
W tym scenariuszu każda próbka jest traktowana jako składnik odżywczy. Jeśli wydarzenie kazało odrzucić jedną losową próbkę to odrzucasz jeden z nich losowo (2 lub 4). Jeśli kazało odrzucić jeden przez Ciebie wybrany, to wybierasz który odrzucasz. W przypadku zdolności Eureka. Otrzymujesz próbkę, która jest jakimś składnikiem, więc musisz losow zdeterminować która to próbka - ponieważ nie została ona jeszcze w żaden sposób zidentyfikowana.dragon77 pisze: W scenariuszu Ogród na krańcu świata miałem w ładowni składniki odżywcze Potasu i Magnezu (po jednej sztuce). W pewnym momencie odezwały się konsekwencje niewykonanego wydarzenia, które kazały odrzucić 1 kostkę próbki z ładowni. Pytanie czy powinienem wziąć dwa żetony o nr 2 i 4 z ładowni (potas i magnez), wylosować jeden z nich i odrzucić czy powinienem wylosować kartę badań i jeśli była by to karta nr 2 lub 4 to odrzucić odpowiedni żeton, a jak nie to po prostu nic nie odrzucać z ładowni ?
Zastanawia mnie to dlatego ponieważ jesli rozpatrujemy zdolność specjalną geologa/kierowcy EUREKA! to nie bierzemy sobie z puli dowolnego składnika odżywczego do ładowni, tylko właśnie losujemy kartę badań i na jej podstawie bierzemy składnik (no a jeśli wylosujemy kartę z nr składnika, którego już wszystkie trzy żetony są w grze/na planszy etc, to nie dostajemy nic).
dragon77 pisze: Drugie pytanie:
Zdolność Naukowca/Biogeochemika ŚWIADOMY WYBÓR - czy przed dobraniem karty badań muszę zadeklarować, że będę używał zdolności i wtedy odrzucam dwa żetony morale i od razu ciągnę dwie karty badań, z których wybieram jedną czy np. mogę wylosować jedną kartę, a jak mi nie podpasuje to odrzucam dwa żetony morale, dobieram wtedy drugą kartę i jedną z nich wybieram ?
Jeśli masz dobrać to możesz odpalić tę umiejętność. Więc musisz zadecydować przed doborem kart.
Przecież nie gryze!crashbull pisze:pewnie potrzebuje ale boją się teraz odezwać
Dobra ja się nie boje
Jeśli przez obniżenie wydajności masz na myśli spadek produkcji. To obniżasz biała kosteczkę na którymś z oksygenatorów. Efekt działa tak długo, aż produkcja nie wróci do normalnego stanu.crashbull pisze: 1. Jeśli karta uszkodzeń mówi o obniżenie wydajności paneli albo oksygenator przykładowo -2 to działa do końca gry czy tylko do końca rundy.
Czerwone kosteczki mają tylko i wyłącznie wpływ na Obiekt w którym są. Tak wieć jeśli masz czerwone kosteczki na Zapasowej Farmie to rośliny będą ci obumierać na zapasowej farmie, a nie na głównej farmie.crashbull pisze:
2. Czy na Rezerwowej farmie czerwone kości mają wpływ na wzrost nasion w głównej farmie teoria jest tu taka że to inny budynek więc nie ma.
Kostek faktycznie brakuje, ale nie aż tak dramatycznie jak tu piszesz.BIgBadWolf pisze:Czy moje pytanie będzie dziwne jeśli powiem ze brak mi zielonych kostek?
Misja 1 witamy....
Startując mamy modułów tak ze zużywamy łącznie z sekcja uszkodzeń (3x) około 43 kostki. W grze jest ich 44. Jeśli zbudujemy oxygeny solare i farmę dostaniemy 8 modułów czerwonych.
Misja wymaga żeby nie było więcej niż 6 na czerwono. Zatem jak to zrobić zakładając ze naprawimy moduł t zjedna zielona co zbywa i zostaje 7 czerwonych ( bo nie ma więcej zielonych)
Tez tak macie czy cos nakręciłem?
Jeśli w grze zabrakło zielonych/czerwonych/czarnych kosteczek. Trzeba je podmienić na dowolny inny kolor. Przepraszam za niedogodności.BIgBadWolf pisze:Czy moje pytanie będzie dziwne jeśli powiem ze brak mi zielonych kostek?
Misja 1 witamy....
Startując mamy modułów tak ze zużywamy łącznie z sekcja uszkodzeń (3x) około 43 kostki. W grze jest ich 44. Jeśli zbudujemy oxygeny solare i farmę dostaniemy 8 modułów czerwonych.
Misja wymaga żeby nie było więcej niż 6 na czerwono. Zatem jak to zrobić zakładając ze naprawimy moduł t zjedna zielona co zbywa i zostaje 7 czerwonych ( bo nie ma więcej zielonych)
Tez tak macie czy cos nakręciłem?
Bardzo rozczarowujące. Szanuje Was jak i Twórcę - Ignacego, za to jak podchodzicie do gier i jak to wykonujecie. Tym samym nie wierzyłem w taką akcje, że preorder dla wybranych może mieć mniej składników niż należy. A wlasnie uwazam ze taka mamy sytuacje. Nie wymyslilem scenariusza ktory jest w 1% szansy na zdarzenie ale u nas na normalnych zasadach sie zdarzył.Portal Games pisze:Jeśli w grze zabrakło zielonych/czerwonych/czarnych kosteczek. Trzeba je podmienić na dowolny inny kolor. Przepraszam za niedogodności.BIgBadWolf pisze:Czy moje pytanie będzie dziwne jeśli powiem ze brak mi zielonych kostek?
Misja 1 witamy....
Startując mamy modułów tak ze zużywamy łącznie z sekcja uszkodzeń (3x) około 43 kostki. W grze jest ich 44. Jeśli zbudujemy oxygeny solare i farmę dostaniemy 8 modułów czerwonych.
Misja wymaga żeby nie było więcej niż 6 na czerwono. Zatem jak to zrobić zakładając ze naprawimy moduł t zjedna zielona co zbywa i zostaje 7 czerwonych ( bo nie ma więcej zielonych)
Tez tak macie czy cos nakręciłem?
Potwierdzam, chciałem nawet zakupić, ale niestety tez nie sprzedają chłopaki takowego towaru.... szkodaBary pisze:Tu nie ma co przepraszać, tylko trzeba dorzucić z 10 przy okazji dodruku. Grubsze karty misji też są mile widziane (poziom RC będzie ok).