
Co oznacza ze bedzie sie mozna wymieniac calymi deckami. Brzmi to dziwnie..
https://www.fantasyflightgames.com/en/n ... e-archons/
A na jakiej zasadzie okreslisz sile decku skoro kazdy jest inny?mauserem pisze: ↑02 sie 2018, 10:53 Ja myślę, że głosy krytyczne pokazują na razie jedno - ludziom umknęła informacja o systemie handicapowym, który moim zdaniem może być kluczem do sukcesu.
Dobrze zbudowany system klasyfikowania decków - czyli ustalania ich wartości względem siebie pozwoli na konfrontację takich talii po zastosowaniu handicapu.
Taki system może w organized play wyznaczać np marginesy wygranej dla danego zestawienia. Np. gracz z deckiem o wartości N, w konfrontacji z graczem dysponującym deckiem o wartości N+5 ma będzie miał niższy próg zwycięstwa niż jego oponent. Na razie nie biorę pod uwagę mechaniki (nic o niej nie wiem) ale żeby miało to sens - cel gry raczej musi polegać na budowaniu dorobku punktowego podczas rozgrywki, niż na zerojedynkowym KO - np. karcianki z mechaniką "trick taking" (wziątek). Handicap byłby wtedy po prostu modyfikatorem do liczby "wziątek".
Takie systemy z powodzeniem działają w sporcie amatorskim - pozwalając na skuteczną konfrontację graczy o różnym stopniu zaawansowania.
Na razie Keyforge budzi moje zaciekawienie jako kolejny model marketingowy.
(Siła kart + życie / koszty zagrania) * współczynnik czegoś tam^2
A co w tym dziwnego? Wiele turniejowych karcianek banuje karty. Nie raz tak skutecznie, że cały deck przestaje mieć sens, więc co za różnicapan_satyros pisze: ↑02 sie 2018, 07:41 Jeszcze dziwniej brzmi zasada blokowania decków na turnieju. W skrócie - jak w statystyce coś za często wygra, to zablokujemy XD
Oj śmierdzi ten system pay to win.
To nie będzie raczej nasze zmartwienie, czyli graczy - zakładam, że decki będą miały oznaczenia, jakiś level, skill czy symbole.Wosho pisze: ↑02 sie 2018, 11:35A na jakiej zasadzie okreslisz sile decku skoro kazdy jest inny?mauserem pisze: ↑02 sie 2018, 10:53 Ja myślę, że głosy krytyczne pokazują na razie jedno - ludziom umknęła informacja o systemie handicapowym, który moim zdaniem może być kluczem do sukcesu.
Dobrze zbudowany system klasyfikowania decków - czyli ustalania ich wartości względem siebie pozwoli na konfrontację takich talii po zastosowaniu handicapu.
Taki system może w organized play wyznaczać np marginesy wygranej dla danego zestawienia. Np. gracz z deckiem o wartości N, w konfrontacji z graczem dysponującym deckiem o wartości N+5 ma będzie miał niższy próg zwycięstwa niż jego oponent. Na razie nie biorę pod uwagę mechaniki (nic o niej nie wiem) ale żeby miało to sens - cel gry raczej musi polegać na budowaniu dorobku punktowego podczas rozgrywki, niż na zerojedynkowym KO - np. karcianki z mechaniką "trick taking" (wziątek). Handicap byłby wtedy po prostu modyfikatorem do liczby "wziątek".
Takie systemy z powodzeniem działają w sporcie amatorskim - pozwalając na skuteczną konfrontację graczy o różnym stopniu zaawansowania.
Na razie Keyforge budzi moje zaciekawienie jako kolejny model marketingowy.
Przyznam, że nie rozumiem takiego myślenia. Robią grę, w której nie ma większego sensu polowanie na konkretny zestaw kart, bo prawdopodobieństwo jego zdobycia jest mikroskopijne. Odpowiedź graczy: będziemy kupować jeszcze więcej!