Bonaparte- wariant BEZ KART

Nasze home-rules do różnych gier, a także PRZETESTOWANE i ciekawe home-rules znalezione w sieci.
Awatar użytkownika
Larry
Posty: 167
Rejestracja: 28 kwie 2006, 13:42
Lokalizacja: Poznań Wilda

Bonaparte- wariant BEZ KART

Post autor: Larry »

Zmiany dosyć rewolucyjne, przetestowane zostaną prawdopodobnie jutro. Link do druku: http://www.voila.pl/417/xvnhz/ .
Faza akcji

Faza ta ma miejsce w kampaniach Wiosna, Lato, Jesień.

Jako pierwszy akcję wykonuje gracz, który jest pierwszy na Torze Kolejności, następnie gracz drugi i tak dalej. W jednej akcji gracz może zrobić dwa czyny. Są to:
-Przemarsz Armii: Gracz wybiera gotową do ruchu armię lub flotę, po czym przemieszcza ją do sąsiedniej prowincji. Następnie odwraca ją na pozycję Po marszu.
-Marsz forsowny: Gracz wybiera gotową do ruchu armię, po czym przemieszcza ją o 2 prowincje. W prowincji, w której znalazła się armia gracza, nie może znajdować się wroga armia lub garnizon.
-Zadeklarowanie bitwy: obecność wrogich sobie armii lub flot na jednym terenie nie oznacza automatycznie bitwy. Ma ona miejsce dopiero wtedy, gdy jeden z graczy posiadających jednostki na danym terytorium ją zadeklaruje w swojej akcji.
-Uzupełnienia armii: Gracz wybiera gotową do ruchu armię, po czym może przemieścić między nią a koszarami dowolną liczbę jednostek. Następnie odwraca ją na pozycję po marszu.
-Przeniesienie dowódcy: Gracz przenosi dowódcę do innej armii.
-Pas.

Gracze wykonują swoje akcje tak długo, aż wszyscy po kolei spasują.

Bitwa lądowa

Bitwa rozpoczyna się po zakończeniu akcji gracza, w której on ją zadeklarował.

Schemat bitwy:
Gracze jednocześnie rzucają kostkami 6k. Gracz otrzymuje kostkę za każdą jednostkę w armii oraz za dowódcę (maksymalnie 4 kości). Następnie gracze przypasowują wyniki do własnych jednostek.
-Artyleria trafia na 1
-Kawaleria trafia na 2
-Piechota trafia na 3
-Jednostka specjalna trafia na 4 oraz na liczbie „normalnej” (np. Ułani polscy trafiają również na 2, ponieważ są kawalerią).
-5 oraz 6 oznacza pudło.

Po rzutach gracze wybierają jednostki, jakie zostały trafione i usuwają je z armii (każdy w swojej armii). Bitwa kończy się, gdy wszystkie jednostki któregoś z graczy zostaną zniszczone lub postanowi się on wycofać.

Bitwa morska

Bitwa morska przebiega według schematu bitwy lądowej. Gracz otrzymuje kostkę za każdą flotę na danym akwenie. Floty trafiają na 5 lub 6.

Sojusze armii i flot: Gracz, którego armia lub flota znajduje się na tym samym terytorium, w którym rozgrywa się bitwa (lądowa lub morska), może zadeklarować pomoc któremuś z walczących i oddać swoje armie lub floty pod jego dowództwo. Są ona traktowane wtedy do końca bitwy jak jednostki gracza, któremu zostały one przekazane (a zatem mogą zostać normalnie usunięte jako straty).

Jednostki unikatowe
Jednostki unikatowe zawsze pobierają żołd w wysokości 3 soli, niezależnie czy są piechotą, czy kawalerią.
Poza dodatkowym trafieniem w bitwie nie posiadają żadnych cech specjalnych.

Inicjatywa
Po zakończeniu się fazy dyplomacji gracze licytują się o miejsca na torze kolejności. Gracze licytują się na sole oraz żetony polityki (obydwie rzeczy mają taką samą wartość). Jako pierwsza licytacja odbywa się o miejsce pierwsze, zaczyna ją gracz który był pierwszy w poprzednim roku (może zadeklarować 0). Następnie gracze go przebijają lub pasują, aż każdy z graczy spasuje. Zwycięzca płaci koszt w solach i/lub żetonach polityki, po czym licytuje się miejsce drugie, trzecie itd.
ODPOWIEDZ