Brass: Birmingham - pytania i wątpliwości
-
- Posty: 896
- Rejestracja: 20 mar 2017, 09:52
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 47 times
Brass: Birmingham - pytania i wątpliwości
Rozumiem, że na początku rail ery nie kładziemy dodatkowej karty na discard Pile. Jak wtedy rozwiązać sytuację, że któryś gracz będzie miał dodatkowa turę?
-
- Posty: 896
- Rejestracja: 20 mar 2017, 09:52
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 47 times
Re: Brass: Birmingham
Czy połączenie np. Redditch - oxford i oxford - Birmingham sprawia że Redditch i Birmingham są połączone? Innymi słowy czy połączenie przez któryś z marketów "łączy" lokacje?
- WRS
- Administrator
- Posty: 2179
- Rejestracja: 09 sty 2009, 09:39
- Lokalizacja: Ropczyce
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 96 times
- Kontakt:
Re: Brass: Birmingham
Tak, na BGG autorzy rozwiewali taką wątpliwość.
Rynek nie jest "ślepą uliczką", ale traktowany jest jak zwykła lokacja, czyli przedłuża naszą sieć.
Rynek nie jest "ślepą uliczką", ale traktowany jest jak zwykła lokacja, czyli przedłuża naszą sieć.
-
- Posty: 355
- Rejestracja: 25 lip 2012, 12:37
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 4 times
Re: Brass: Birmingham
Pytałem już na fb ale pewności nikt nie ma:
Kilka pytań o drobne kwestie acz nie wyjaśnione wprost w instrukcji:
1. Budowa "farm piwnych" - instrukcja tłumaczy jakimi kartami się je buduje, ale pozostaje niewyjaśnione, czy przed budową trzeba doprowadzić do nich połączenie- tak jak w przypadku innych lokacji budowanych za pomocą kart przedsiębiorstw?
2. Czy sprzedaż towarów z manufactur nie wymagających piwa polega po prostu na samym odwróceniu żetonu?
3. Rozumiem że akcję "Scout" można wykonać najpóźniej w drugim ruchu przedostatniej tury? (To ostatni moment kiedy na ręku są 3 karty)
Kilka pytań o drobne kwestie acz nie wyjaśnione wprost w instrukcji:
1. Budowa "farm piwnych" - instrukcja tłumaczy jakimi kartami się je buduje, ale pozostaje niewyjaśnione, czy przed budową trzeba doprowadzić do nich połączenie- tak jak w przypadku innych lokacji budowanych za pomocą kart przedsiębiorstw?
2. Czy sprzedaż towarów z manufactur nie wymagających piwa polega po prostu na samym odwróceniu żetonu?
3. Rozumiem że akcję "Scout" można wykonać najpóźniej w drugim ruchu przedostatniej tury? (To ostatni moment kiedy na ręku są 3 karty)
- GrzeL
- Administrator
- Posty: 1143
- Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
- Lokalizacja: okolica Warszawy
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 61 times
Re: Brass: Birmingham
Ad 1tejot pisze: ↑22 paź 2018, 18:15 Pytałem już na fb ale pewności nikt nie ma:
Kilka pytań o drobne kwestie acz nie wyjaśnione wprost w instrukcji:
1. Budowa "farm piwnych" - instrukcja tłumaczy jakimi kartami się je buduje, ale pozostaje niewyjaśnione, czy przed budową trzeba doprowadzić do nich połączenie- tak jak w przypadku innych lokacji budowanych za pomocą kart przedsiębiorstw?
2. Czy sprzedaż towarów z manufactur nie wymagających piwa polega po prostu na samym odwróceniu żetonu?
3. Rozumiem że akcję "Scout" można wykonać najpóźniej w drugim ruchu przedostatniej tury? (To ostatni moment kiedy na ręku są 3 karty)
Żeby zbudować jakikolwiek budynek kartą przemysłu, dana lokacja musi być w naszej sieci, albo nie możemy mieć innej płytki (ani budynku, ani połączenia) na planszy.
Ad 2
Sprzedaż jakiegokolwiek towaru wymaga: połączania do odpowiedniego rynku zbytu, wykonania akcji sprzedaży oraz jeśli wymagane dostarczenia odpowiedniej ilości piwa.
Ad 3
Akcję Scout można wykonać, jeśli mamy przynajmniej 3 karty na ręku oraz żadna z nich nie jest jokerem (Wild card).
- rastula
- Posty: 10026
- Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 1276 times
- Been thanked: 1326 times
Re: Brass: Birmingham
Ad 3. Możesz przecież zagrać kartę jokera i pozostałe dwie wymienić na 2 jokery...Na końcu możesz mieć maks 2 jokery.
- Wolf
- Posty: 1524
- Rejestracja: 12 lut 2012, 16:33
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 201 times
Re: Brass: Birmingham
Nie, nie możesz. Żeby móc wykonać akcję Scout nie możesz mieć na ręku jokerów (wild card). Do wykonania akcji odrzucasz kartę, ale najpierw musisz móc ją wykonać.
For each action you perform, you must discard a card from your Hand
Jeszcze bardziej dobitnie jest to ujęte w szczegółowym opisie akcji Scout, gdzie jest ona przedstawiona po prostu jako odrzucenie 3 kart. Jest tak dlatego, że nie ma rozdzielenia czasowego pomiędzy odrzuceniem 1 karty za akcję, a 2 dodatkowych za Scout. Co za tym idzie mając jokera na ręku nie możemy skorzystać z akcji Scout.You may not perform this action if you already have a Wild card in your Hand
To perform the Scout action: Discard any 3 cards from your Hand
- rastula
- Posty: 10026
- Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 1276 times
- Been thanked: 1326 times
- Wolf
- Posty: 1524
- Rejestracja: 12 lut 2012, 16:33
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 201 times
Re: Brass: Birmingham
Kapelusz symbolizuje właściciela. Wspominana infografika prezentuje czy trzeba mieć połączenie do surowca, żeby móc z niego skorzystać. W wypadku piwa jeżeli jest się właścicielem danego browaru to nie trzeba, w przeciwnym wypadku połączenie jest konieczne.
- Brylantino
- Posty: 1444
- Rejestracja: 19 lut 2013, 22:30
- Lokalizacja: Kraków
- Been thanked: 216 times
Re: Brass: Birmingham
Wolf ma rację - w normalnych zasadach Birmingham nie ma żadnych punktów za pieniądze.
- Dr. Nikczemniuk
- Posty: 2821
- Rejestracja: 19 paź 2016, 13:39
- Has thanked: 446 times
- Been thanked: 318 times
Re: Brass: Birmingham
Instrukcja str. 9 druga szpalta od góry pisze:
Nie czaję o co dokładnie chodzi, a to czego nie wolno budować na 4 graczy?Uwaga: w grze 2 lub 3 graczy można budować w dowolnej lokacji na planszy.
Kto nie widzi ciemności, nie będzie szukał światła.
- WRS
- Administrator
- Posty: 2179
- Rejestracja: 09 sty 2009, 09:39
- Lokalizacja: Ropczyce
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 96 times
- Kontakt:
Re: Brass: Birmingham
Ponieważ karty mają kolorowy kod, może powstać (i z pytań na BGG wynika, że powstaje) wrażenie, iż na mniej graczy plansza jest ograniczona.
A tak nie jest. Można tam się stopniowo budować, także kartami jokerów.
A tak nie jest. Można tam się stopniowo budować, także kartami jokerów.
- Dr. Nikczemniuk
- Posty: 2821
- Rejestracja: 19 paź 2016, 13:39
- Has thanked: 446 times
- Been thanked: 318 times
Re: Brass: Birmingham
Akcja rozbudowy połączeń, era kolejowa:
-Mogę zbudować 1 połączenie kolejowe za 5£ i zużyć 1 węgiel.
Albo
-Zbudować 2 połączenia kolejowe za 15£ i zużyć 2 węgle i 1 piwo.
Zgadza się?
-Mogę zbudować 1 połączenie kolejowe za 5£ i zużyć 1 węgiel.
Albo
-Zbudować 2 połączenia kolejowe za 15£ i zużyć 2 węgle i 1 piwo.
Zgadza się?
Kto nie widzi ciemności, nie będzie szukał światła.
- WRS
- Administrator
- Posty: 2179
- Rejestracja: 09 sty 2009, 09:39
- Lokalizacja: Ropczyce
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 96 times
- Kontakt:
Re: Brass: Birmingham
Zupełnie poważnie chciałbym zapytać co wywołuje taką wątpliwość?Dr. Nikczemniuk pisze: ↑19 wrz 2019, 13:34 Akcja rozbudowy połączeń, era kolejowa:
-Mogę zbudować 1 połączenie kolejowe za 5£ i zużyć 1 węgiel.
Albo
-Zbudować 2 połączenia kolejowe za 15£ i zużyć 2 węgle i 1 piwo.
Zgadza się?
Nowe zasady, które są nieco inne od pozostałych gier?
Czy może jakieś niezręczne albo niedokładne sformułowanie?
Re: Brass: Birmingham
Czemu kiepskim skoro płacisz więcej? o 5 + piwo.
Chyba że o to chodzi, by pozbyć się nadmiaru kasy a tym samym kupić akcję?
- Wolf
- Posty: 1524
- Rejestracja: 12 lut 2012, 16:33
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 201 times
Re: Brass: Birmingham
Ponieważ akcja budowy dwóch połączeń jest znacznie bardziej wydajna. Owszem, jest droższa finansowo, ale ilość akcji jakie jesteśmy w stanie wykonać jest ograniczona. Zużycie akcji jest więc również kosztem i to znacznie większym niż zaoszczędzona kwota. Dlatego w praktyce zawsze chcemy budować podwójne połączenia.
- Dr. Nikczemniuk
- Posty: 2821
- Rejestracja: 19 paź 2016, 13:39
- Has thanked: 446 times
- Been thanked: 318 times
Re: Brass: Birmingham
W instrukcji jest to tak ujęte że musiałem to bardziej łopatologicznie doprecyzować i upewnić się że wszystko kumam jak należy.WRS pisze: ↑19 wrz 2019, 14:09Zupełnie poważnie chciałbym zapytać co wywołuje taką wątpliwość?Dr. Nikczemniuk pisze: ↑19 wrz 2019, 13:34 Akcja rozbudowy połączeń, era kolejowa:
-Mogę zbudować 1 połączenie kolejowe za 5£ i zużyć 1 węgiel.
Albo
-Zbudować 2 połączenia kolejowe za 15£ i zużyć 2 węgle i 1 piwo.
Zgadza się?
Nowe zasady, które są nieco inne od pozostałych gier?
Czy może jakieś niezręczne albo niedokładne sformułowanie?
Kto nie widzi ciemności, nie będzie szukał światła.