Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Jest już zatwierdzona Okładka gry Vitala Lacerdy - On Mars, kickstarter najpewniej w przyszłym roku.
Categories: City Building, Economic, Exploration, Farming, Industry / Manufacturing, Science Fiction, Territory Building
Mechanisms: Area Control / Area Influence, Hand Management, Pick-up and Deliver, Point to Point Movement, Tile Placement, Variable Phase Order
Opis gry:
Spoiler:
In 2025, the first settlers arrived on Mars! The first small colonies developed and now, 10 years later, a group of very powerful space exploration companies are establishing a major colony ruled by a terrestrial organization, the OMDE (Organization for Mars Development and Exploration).
As an astronaut from a private space exploration company, you want to be a pioneer in developing the biggest, most advanced colony on Mars, achieving the OMDE goals as well as your company’s hidden agenda.
By bringing in and managing settlers, you’ll be able to explore, mine, build, power, and upgrade buildings.
You will lead the construction and assembly of farm domes, water compounds, and power generators.
Trade or buy in markets both locally and on Earth.
And in the end, become a self-sufficient colony independent of any terrestrial organization.
Do you dare to take part in mankind’s next biggest conquest?
Grab a piece of it for yourself!
The game starts with a small colony and a few buildings already built: the O₂ factory, shelters, a generator, a farm, and a water compound.
The game is played in turns using different phases:
Players decide which OMDE goals will be part of the game, how the new settlers from earth will be distributed through the different colonies, and which community buildings and materials Earth needs to authorize and provide.
Players negotiate with each other over a limited set of actions they can take in their turn and the raw materials sent from Earth.
In turn order, players take their actions, but they need to plan carefully; builds consume power and a second building may not be placed before a generator is upgraded.
Last, all the Colony parameters are adjusted.
Actions may be: to build/upgrade buildings, rovers or ships; to produce; to trade; to explore; and to research.
Actions take the form of cards to upgrade buildings, tokens, tiles or adjust the placement of a cube.
All actions have an energy cost, so upgrading the generators and the existing power grid is very important. At the same time, most of the buildings need Ore to be built, plus energy, people, and O₂ to run. Settlers need food, water, and shelter to be able to survive.
Food, water, and O₂ needs to be stored. If you can’t store enough resources, the population will not grow.
Z opisu wygląda wyśmienicie. Wiele rzeczy do wzięcia pod uwagę, oby tylko odczuwało się theme jak w pozostałych jego tytułach. Tutaj klimat może aż się wylewać tym razem.
Niestety wydawane przez KS i to przez Gryfy, oj cena poszybuje pewnie jeszcze wyżej niże za Lisboe...
Będzie za to wspaniale wydane i warte każdej złotówki. Bardzo szkoda że nie będzie zniżki grupowej bo na zamówieniu Escape Plan zaoszczedzilismy ok80zl na sztuce na grze i przesyłce. Cieszy mnie kolejne wspaniałe, wielkie, ciężkie euro ciekaw jestem grafiki Pana O'Tool.
No ja też czekam ale już jakby spokojniej. Raz, że gry od gryfów są irracjonalnie drogie, a dwa, że po przeciętnej Lizbonie hajp mi opadł + po maziajach w Escapie mam serdecznie dość bazgraniny pana Iana. Jedynie Lizbona graficznie była spoko.
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."
Do sprzedania: Wieczna Zima, Comancheria, Rats of Wistar, D-day dice Wątek sprzedażowy
Wielu się zachwyca Lisboną do tego chyba jakieś nagrody dostała nie? Ale patrząc na opisy jakie mechaniki mają być w on mars no to może być to Ja lubię euro, ale z możliwością kombinowania i dużą ilością ciekawych rzeczy, tutaj jak opis jest rzetelny to będzie euro/economic/ trochę takie jak by 4x ale bez walki i flot więc byłoby mega. No zobaczymy.
Lisboa to najlepsza gra Vitala. Zaznaczam że nie grałem jeszcze w Vinhos. Budowanie miasta, gruz bardzo mi się podobają. Wszystko jest tak pięknie zazebione, odpowiednia interakcja. Ekonomia, budowanie, zarządzanie ręką... Lubię Gallerist ale Lisboa to jest to.
brazylianwisnia pisze: ↑15 paź 2018, 11:29
Lisboa to najlepsza gra Vitala. Zaznaczam że nie grałem jeszcze w Vinhos. Budowanie miasta, gruz bardzo mi się podobają. Wszystko jest tak pięknie zazebione, odpowiednia interakcja. Ekonomia, budowanie, zarządzanie ręką... Lubię Gallerist ale Lisboa to jest to.
No widzisz - de gustibus autobus. Dla mnie najgorsza wykluczając EP bo nie grałem. Zazębienie to Vital robi w każdej grze, a L. jest zbyt wtórna w porównaniu do G. Do tego na 2 osoby tor kleryka wydaje się być nieużyteczny. I jeszcze sporo więcej ale to w sumie off top, więc już kończę.
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."
Do sprzedania: Wieczna Zima, Comancheria, Rats of Wistar, D-day dice Wątek sprzedażowy
Dzięki za filmik, sam śledzę, bo gra jest w moim zainteresowaniu:)
podoba mi się motyw z rozdzieleniem gry na 2 tj ta orbita gdy nie masz silnika na marsie by móc z niego czerpać czyli już na dzień dobry masz straategie ile wpakować w to bo potem będzie mniej warte ale da Ci kopa na początku, grafika ta wstępna też wygląda ciekawie i klimatycznie