Twilight Imperium: Shaterred Empire

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
waffel
Posty: 2600
Rejestracja: 26 lip 2007, 14:29
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 8 times

Re: Twilight Imperium: Shaterred Empire

Post autor: waffel »

Trzeba obowiązkowo. Ściągnij sobie instrukcję ze strony FFG i zobacz. Nowe rasy, nowe karty strategii, nowe systemy, nowe karty akcji, nowe karty polityki, nowe karty celów... W podstawkę to praktycznie nikt już nie gra :) tzn. prawie zawsze gra się z nowymi SC, albo przynajmniej z większością, nowe AC i PC też się wtasowuje i tak zostają, a objectivy też wolę z SE niż podstawki. Z wariantów dodaje między innymi sławetne Simulated Early Turns (które oczywiście można wprowadzić bez SE, wystarczy przeczytać w instrukcji online) które, jak mówią niektórzy, jest zupełnie inną grą niż TI3 :)

Nie utrudnia rozgrywki o tyle, że nie wprowadza dodatkowych komplikacji w zasadach, ale faktycznie trzeba od nowa nauczyć się SC, ras itd. Po prostu wszystkiego masz dużo więcej i, zdaniem wielu graczy, dużo lepiej.
Wercyngoteryx
Posty: 20
Rejestracja: 16 sty 2008, 12:32
Lokalizacja: Luboń/k. Poznania
Kontakt:

Re: Twilight Imperium: Shaterred Empire

Post autor: Wercyngoteryx »

Moim zdaniem to bardzo dobry dodatek - choć nie niezbędny. Gra jest przecież mocno rozbudowana a SE nie tylko poprawia kilka zasad to jeszcze powiększa możliwośći (nowe hexy, rasy ...).

Polecam
Awatar użytkownika
waffel
Posty: 2600
Rejestracja: 26 lip 2007, 14:29
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 8 times

Re: Twilight Imperium: Shaterred Empire

Post autor: waffel »

Może z tą niezbędnością trochę przesadziłem. Faktycznie, bez nowych AC, PC i ras można się obejść, ale jak raz spróbujesz nowych SC to na stare nawet nie spojrzysz. Najważniejszy jest nowy system Leadership/Assembly/Production/Bureaucracy zastępujący Initiative/Political/Logistics/Imperial. Bo czy ktoś gra na Tech I czy II to jego wybór, ale wymiana tych czterech jest moim zdaniem konieczna. Możesz po prostu je wydrukować i nakleić.
Awatar użytkownika
Rebel
Posty: 25
Rejestracja: 28 maja 2007, 11:24

Re: Twilight Imperium: Shaterred Empire

Post autor: Rebel »

No ja uważam że TI bez dodatku dużo bardziej jest ubogie ;) ale to moje zdanie.
Przedewszystkim oprócz wspomnianych SC które zmieniają sposób rozgrywki to dochodzi inny zestaw objective który wymusza bardziej agresywną grę przy standartowej grze można sie zbunkrowac i trzaskac VP co ture a z imperialem cześciej i praktycznie nic wiecej nie robić. Dodatkowo nowe AC oraz techy pozwalają na zbalansowanie przegietych hord mysliwców.

Dlatego warto wydać na ten dodatek troche kasy szczególnie że naprawde urozmaica grę.
rhcorvin
Posty: 249
Rejestracja: 10 mar 2008, 09:33
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 1 time

Re: Twilight Imperium: Shaterred Empire

Post autor: rhcorvin »

Witam,
mam takie pytanie bo jestem w kropce na stronie rebel.pl przy podstawce twilight imperium jest napisane że gra jest od 2 do 6 graczy. W instrukcji widać że jest napisane dla 3-6. I tu moje pytanie czy da radę grać w tą grę w dwie osoby ? oczywiście ze wszystkimi regułami.
Pozdrawiam
rh
Grać czy nie grać oto jest pytanie. OCZYWIŚCIE GRAĆ!!!
Awatar użytkownika
FormatC
Posty: 405
Rejestracja: 27 wrz 2007, 15:39
Lokalizacja: Lodz

Re: Twilight Imperium: Shaterred Empire

Post autor: FormatC »

bgg podaje, ze TI jest dla 3-6 osob.

A od siebie dodam tylko, ze generalnie im wiecej, tym lepiej... :)
Awatar użytkownika
waffel
Posty: 2600
Rejestracja: 26 lip 2007, 14:29
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 8 times

Re: Twilight Imperium: Shaterred Empire

Post autor: waffel »

Istnieje wariant dla 2 graczy ale kupować TI3 z myślą o nim to nonsens. Najlepiej 4 lub 6 osób, jedni wolą więcej inni mniej ale dosyć ważne jest, żeby było parzyście, tzn. w 5 jest jakoś tak koślawo :) w 7 i 8 nie grałem.
rhcorvin
Posty: 249
Rejestracja: 10 mar 2008, 09:33
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 1 time

Re: Twilight Imperium: Shaterred Empire

Post autor: rhcorvin »

Dzięki za info, a co myślicie o kombinacji grania we dwóch ale każdy ma dwa imperia?
taka alternatywa. Grałem w parę tytułów w taki sposób i nie było to najgorsze:). Obednie niestety nie dam rady zagrać w jakąkolwiek gierkę w więcej niż dwie osoby ludzie się wykruszyli. I własnie dlatego tak sobie cenie Battlelore jak dla mnie ideał gry planszowej:)
rh
Grać czy nie grać oto jest pytanie. OCZYWIŚCIE GRAĆ!!!
Zorak
Posty: 613
Rejestracja: 02 lip 2008, 01:22
Has thanked: 42 times
Been thanked: 49 times

Re: Twilight Imperium: Shaterred Empire

Post autor: Zorak »

Problem z gra w 2 czy nawet 3 graczy polega ze czesc smaczkow takich jak polityka czy handel znikaja. Sam gralem kilka razy ze znajomym w 2 osoby wtedy z TI z gry strategicznej stala sie wojenna. bylo fajnie jednak to nie to samo co w 4-6 i wiecej graczy.
Co do samego dodatku po oprocz nowych SC, dodatek poprawia tez aspekt polityczny i bardziej motywuje do walki miedzy rasami.
Horror w Arkham LCG na FB https://www.facebook.com/groups/1656455741348152/
Horror w Arkham LCG na Discord https://discord.gg/AEbARQx
Awatar użytkownika
grzes19
Posty: 118
Rejestracja: 25 lis 2007, 11:12
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 1 time
Been thanked: 7 times

Re: Twilight Imperium: Shaterred Empire

Post autor: grzes19 »

W związku z tym, że w temacie Twilight Struggle opublikowałem swoje wypociny spolszczenia w/w gry to jak już się ujawniać to na całej linii.

Panie i Panowie: kompletne spolszczenie TI3 + SE gotowe do wydruku (zamiast kart technologii jest jedna duża karta przedstawiona w postaci drzewa do zalaminowania i zaznaczania markerem zdobytych rozwinięć).

Tutaj przykładowe obrazki z pdfów gotowych do wydruku:
karty1
karty2
karty3
fragment karty technologii
karta rasy
karty strategii

Jak ktoś ma graczy "not fluent in english", trochę zaparcia do wycięcia to pisać.

//edit
Swoje opracowania udostępniłem tutaj.
Ostatnio zmieniony 16 mar 2010, 10:25 przez grzes19, łącznie zmieniany 1 raz.
Kolekcja

Liczba 19 w moim nicku to deczko mniej niż mój wiek / 2 ;)
Awatar użytkownika
Łukasz Pach
Posty: 424
Rejestracja: 16 sty 2009, 10:35
Lokalizacja: Kraków
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Twilight Imperium: Shaterred Empire

Post autor: Łukasz Pach »

Witam!

Zbierałem się do ego posta już dwa tygodnie:). W skrócie ...veni, vidi, vici. Było by zbyt prosto gdyby te słowa opisały wszystkie moje emocje które wywołała we mnie ta gra. Grę znałem od 2 lat. Widziałem ją zawsze na pulce sklepu i powiem szczerze, że się jej bałem. Bałem się bo słyszałem, że rozstawienie gry to 2h a gra to nawet 10h. To mi wystarczyło by sobie wyrobić o niej zdanie, że nigdy w nią nie zagram. Stwierdziłem, że trzeba być grubo ..... by tyle czasu siedzieć nad jedną grą. Teraz skruszony przyznaję się do tego. Jestem jednym z tych......:). W grę grałem 3 razy. Pierwszy raz tylko podstawka czterech graczy. Było fajnie, nauczyłem się zasad kombinacji między kartami, dostałem łomot ale żyłem. Po prostu o 1.30 stwierdziliśmy, że podliczamy punkty. Druga rozgrywka na 6 osób świetnie się grało, graliśmy od 17 do 23, podliczyliśmy punkty :). Wczoraj przegięliśmy grubo. Ośmiu pracowników barda siadło przy jednym stole wraz z dodatkiem i graliśmy o 17 do 3.30. Nie skończyliśmy i szczerze mówiąc dostałem szału. Miałem największą flotę w galaktyce (pewnie jeszcze z góra jedną turę:) Miałem technologię zaczynałem jeździć po przeciwnikach i chłopaki stwierdzili, że basta. Mam zdjęcia z rozgrywki jak wrzucę na kompa to zapodam. Gra była piękna układy, układziki, sojusze, zdrady. Zmówiliśmy się we 4. Co robimy i jak rządzimy. Stworzyliśmy idealny sojusz gdzie można było być pewnym swego. Przeciwko nam były dwa sojusze. Jeden cały czas z nami współpracował...zdradzili to odebrali nam żeton spikera. To był nasz koniec. Zmówili się we 4 osoby i już wiedzieliśmy, że nie dostaniemy takich kart które pozwolą nam na dalszą egzystencję. Co turę jeden z nich brał kartę 2 z dodatku i wskazywał melanor rex, gdzie jeden z nich się cały czas rozwijał i budował. Miałem ogromną flotę i nie mogłem go zaatakować a jak on na mnie poleciał warsunem i innymi statkami dostał w pierwszym rzucie kośćmi.
Grało się super, gra jest rewelacyjna i świetnie przemyślana, ogrom możliwości jest fantastyczny. Gra jednak generuje tak spory czas oczekiwania na swoją turę, że nawet jak każdy z nas miał minutową klepsydrę było ciężko. Fakt wiele się dzieje i trzeba obserwować i na bieżąco co się dzieje gdy grają inni gracze, ale jak by ktoś chciał mógłby sobie w między czasie biegać lub czytać książkę. To dobra gra, polityka, karty które pociągamy. Powiem tak najważniejszą technologią z wszystkich jest +1 do carrierów. Przez brak tej technologi utknąłem na planecie z największą flotą bo jakbym się ruszył na warpa dostałbym pdsami od 3 planet. Gra świetna, dodatek jak dla mnie konieczny. Polecam dla ludzi z duża ilością czasu.
Łukasz Pach
Niegdyś pracownik Bard.pl aktualnie Grupa ADream
Dziękuję wszystkim z forum którzy mnie wspierali i którzy pomagali przy pracy nad Dominionem.
Promocji o kryptonimie "rozwalamy serwer" nigdy nie zapomnę. Dziękuję ;)
Awatar użytkownika
Don Simon
Moderator
Posty: 5623
Rejestracja: 10 wrz 2005, 16:28
Lokalizacja: Warszawa, sercem w Jozefowie ;-)
Been thanked: 1 time

Re: Twilight Imperium: Shaterred Empire

Post autor: Don Simon »

Dzieki za opis. Wiem, ze nigdy w to nie zagram :-).
Każdy może,prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczenie do krytyki, panie, tu nikomu tak nie podoba się.Tak więc z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, żeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie.
Awatar użytkownika
Łukasz Pach
Posty: 424
Rejestracja: 16 sty 2009, 10:35
Lokalizacja: Kraków
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Twilight Imperium: Shaterred Empire

Post autor: Łukasz Pach »

Słuchaj gra jest na prawdę super, my już teraz się umówiliśmy, że następnym razem gramy w drużynach wcześniej ustalonych. I jesteśmy rozłożeni na przemian. A B A B A B A B w zamknięte koło. Żadna drużyna nie może blokować wszystkich znaczników tak jak to było gdy siedzieliśmy AAAA BBBB. Ale już teraz wiem, że chyba sobie zrobimy to na raty jeden i drugi dzień:). Gra jest na prawdę świetna ale tak czasożerna jak żadna z którą przedtem się spotkałem. No sory twilight struugle grałem z kolega od 23 do 3 w nocy i wiem, że jeszcze było kilka dobrych godzin gry. Ale TS wydaje mi się nudny. Wiem, dużo się dzieje i trzeba sporo kombinować w jakiej kolejności zagrywać karty ale TI bije wszystko na głowę. Ja grę polecam bo to zupełnie nowe doświadczenia dla palnszomaniaków. Patrzę na to nie z punktu widzenia fana gier planszowych ale weterana gier bitewnych, to spora różnica. TI to na prawe nieporównywalna do innych gier dawka emocji.

Nie mogłem uwierzyć jak bardzo przy zwykłej grze wychodzą ludzkie charaktery. Naglę widzę, że kolega z pracy zachowuje się w sposób w który nigdy bym się po nim nie spodziewał, odporność na wpływ grupy, jak na dłoni widać kto najlepiej manipuluje ludźmi, w jaki sposób to robi, jak wykorzystuje swoją pewność siebie by zmanipulować kogoś by użył swojej polityki do przegłosowania niekorzystnej dla niego uchwały. Jak ktoś tak pozornie prze uczciwy cofa sobie kartę po zagraniu na rękę:) zamiast na discard. Gra wyciąga takie rzeczy, że nigdy czegoś takiego nie widziałem przy żadnej innej grze. Na prawdę jestem pod wrażeniem. W grze kluczowa jest technologia +1 do carrierów, gdy ma się tę technologię już wszystko się tak nie wlecze:) i można się bawić.
Łukasz Pach
Niegdyś pracownik Bard.pl aktualnie Grupa ADream
Dziękuję wszystkim z forum którzy mnie wspierali i którzy pomagali przy pracy nad Dominionem.
Promocji o kryptonimie "rozwalamy serwer" nigdy nie zapomnę. Dziękuję ;)
Awatar użytkownika
ozy
Posty: 3283
Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 7 times
Been thanked: 74 times

Re: Twilight Imperium: Shaterred Empire

Post autor: ozy »

bard.pl pisze:Gra wyciąga takie rzeczy, że nigdy czegoś takiego nie widziałem przy żadnej innej grze.
Łukaszu, a w GoTa grałeś?
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Awatar użytkownika
clown
Posty: 1226
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:40
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: Twilight Imperium: Shaterred Empire

Post autor: clown »

Dzieki za opis. Wiem, ze nigdy w to nie zagram
Nie wiesz co tracisz - nie chciałbys mieć +1 do carrierów?
"Cała kraina gier jest oczywiście krainą maniactwa, a jednak rejon gier naśladowczo-wojennych jest w tej krainie bardziej maniacki niż inne rejony. Jak na mój gust, jest to już 'konik' posunięty zbyt daleko, hermetyczny, bez przyszłości."
Awatar użytkownika
Don Simon
Moderator
Posty: 5623
Rejestracja: 10 wrz 2005, 16:28
Lokalizacja: Warszawa, sercem w Jozefowie ;-)
Been thanked: 1 time

Re: Twilight Imperium: Shaterred Empire

Post autor: Don Simon »

bard.pl pisze:No sory twilight struugle grałem z kolega od 23 do 3 w nocy i wiem, że jeszcze było kilka dobrych godzin gry. Ale TS wydaje mi się nudny.
Twlight Struggle - gre na max 2 godziny gralismy 6 godzin? :shock:
Jak ktoś tak pozornie prze uczciwy cofa sobie kartę po zagraniu na rękę:) zamiast na discard.
No akurat to jest zenujace i nie ma nic wspolnego z gra, tylko z mialkim charakterem gracza.

Fajnie, ze Wam sie podoba - to zupelnie gra nie dla mnie (tak, wole w tym czasie zagrac 3 razy w TtA :D).
Każdy może,prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczenie do krytyki, panie, tu nikomu tak nie podoba się.Tak więc z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, żeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie.
Awatar użytkownika
FormatC
Posty: 405
Rejestracja: 27 wrz 2007, 15:39
Lokalizacja: Lodz

Re: Twilight Imperium: Shaterred Empire

Post autor: FormatC »

Zgadzam sie, ze TI jest wielkie... Doslownie. ;)
Awatar użytkownika
Łukasz Pach
Posty: 424
Rejestracja: 16 sty 2009, 10:35
Lokalizacja: Kraków
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Twilight Imperium: Shaterred Empire

Post autor: Łukasz Pach »

Twlight Struggle - gre na max 2 godziny gralismy 6 godzin? :shock:
My graliśmy pierwszy raz :/
Cytuj:
Jak ktoś tak pozornie prze uczciwy cofa sobie kartę po zagraniu na rękę:) zamiast na discard.


No akurat to jest żenujące i nie ma nic wspólnego z gra, tylko z mialkim charakterem gracza.
To prawda, tak jak mówię wychodzą charaktery :).
Kolega miał ciśnienie na wygraną za wszelką cenę :), nakręcił się. ja nie gram by wygrać tylko sobie pograć. Wolałbym dostać z kretesem ale zagrać do końca. Na wyrzynkę :twisted:
bard.pl napisał(a):
Gra wyciąga takie rzeczy, że nigdy czegoś takiego nie widziałem przy żadnej innej grze.


Łukaszu, a w GoTa grałeś?
Właśnie nie grałem a bardzo bym chciał, tylko nie mam okazji:)
Zgadzam sie, ze TI jest wielkie... Doslownie. ;)
Oj tak, jak wrzucę zdjęcia to nie jeden się złapie za głowę:)
Łukasz Pach
Niegdyś pracownik Bard.pl aktualnie Grupa ADream
Dziękuję wszystkim z forum którzy mnie wspierali i którzy pomagali przy pracy nad Dominionem.
Promocji o kryptonimie "rozwalamy serwer" nigdy nie zapomnę. Dziękuję ;)
Awatar użytkownika
Geko
Posty: 6491
Rejestracja: 18 mar 2006, 22:29
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Twilight Imperium: Shaterred Empire

Post autor: Geko »

Don Simon pisze:
bard.pl pisze:No sory twilight struugle grałem z kolega od 23 do 3 w nocy i wiem, że jeszcze było kilka dobrych godzin gry. Ale TS wydaje mi się nudny.
Twlight Struggle - gre na max 2 godziny gralismy 6 godzin? :shock:
Szymon, nie wszyscy lubią grać pod pistoletem i klepsydrą :twisted:
Moje blogowanie na ZnadPlanszy.pl
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
Awatar użytkownika
Don Simon
Moderator
Posty: 5623
Rejestracja: 10 wrz 2005, 16:28
Lokalizacja: Warszawa, sercem w Jozefowie ;-)
Been thanked: 1 time

Re: Twilight Imperium: Shaterred Empire

Post autor: Don Simon »

Geko pisze:Szymon, nie wszyscy lubią grać pod pistoletem i klepsydrą :twisted:
Pod pistoletem i klepsydra to by bylo 45 minut.

I co to w ogole znaczy "lubia". Maja grac, a nie dumac nad tym, czy "lubia" :twisted: .
Każdy może,prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczenie do krytyki, panie, tu nikomu tak nie podoba się.Tak więc z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, żeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie.
lith
Posty: 56
Rejestracja: 05 mar 2008, 09:31

Re: Twilight Imperium: Shaterred Empire

Post autor: lith »

Mam w swojej kolekcji już trochę gier, ale jeszcze żadnego wielkiego pudła od ffg. W czerwcu z powodu sesji mniej przepiję, więc wreszcie będę miał fundusze, żeby to nadrobić :) Dla studenta te gry to jednak spory wydatek, stąd mam parę pytań o Ti. Przede wszystkim czy ta gra to napewno gra strategiczna, a nie takie ryzyko z dodatkowymi zasadami? Czy można wygrać mając pecha w kościach? Często ktoś odpada, lub zostaje tak zniszczony, że nie ma już szans się dobrze bawić?
Awatar użytkownika
siepu
Posty: 1245
Rejestracja: 14 gru 2007, 22:10
Lokalizacja: Olecko / Warszawa
Has thanked: 337 times
Been thanked: 350 times

Re: Twilight Imperium: Shaterred Empire

Post autor: siepu »

lith pisze: Przede wszystkim czy ta gra to napewno gra strategiczna, a nie takie ryzyko z dodatkowymi zasadami? Czy można wygrać mając pecha w kościach? Często ktoś odpada, lub zostaje tak zniszczony, że nie ma już szans się dobrze bawić?
Odpowiednio: to przede wszystkim gra negocjacyjna, strategia dopiero potem :P; zależy od pecha i paru innych czynników (w stylu jak wcześnie cię jadą); patrz punkt poprzedni.

Z kobył od FFG polecam Starcrafta - dużo bezpieczniejszy, bo to po prostu dobra gra jest, trwa duużo krócej i nie potrzebuje dodatku, żeby działać.
lith
Posty: 56
Rejestracja: 05 mar 2008, 09:31

Re: Twilight Imperium: Shaterred Empire

Post autor: lith »

Szkoda. Losowość jest taka jakiej najbardziej nie lubię. Dotyczy skutku, a nie możliwość, ale mógłbym to zaakceptować, jeżeli gra jest mimo to fajna. Nie wyobrażam sobie jednak, żebym zaprosił znajomych na 6-8h grania, po czym po 2ch jeden z kolegów odpada... Innymi słowy jak ktoś w Warszawie bedzie szukał kogoś do grania w TI to ja bardzo chętnie, a kupie najwyżej jak uda się kiedyś zagrać i gra się obroni ;)
Awatar użytkownika
Rebel
Posty: 25
Rejestracja: 28 maja 2007, 11:24

Re: Twilight Imperium: Shaterred Empire

Post autor: Rebel »

lith pisze:Szkoda. Losowość jest taka jakiej najbardziej nie lubię. Dotyczy skutku, a nie możliwość, ale mógłbym to zaakceptować, jeżeli gra jest mimo to fajna. Nie wyobrażam sobie jednak, żebym zaprosił znajomych na 6-8h grania, po czym po 2ch jeden z kolegów odpada... Innymi słowy jak ktoś w Warszawie bedzie szukał kogoś do grania w TI to ja bardzo chętnie, a kupie najwyżej jak uda się kiedyś zagrać i gra się obroni ;)
Oj zagraj i sie obroni ta gra to cudo i nie ma porównania z starcraftem który jest płaski przy niej ;)
emancypator
Posty: 1
Rejestracja: 17 cze 2009, 18:49

Re: Twilight Imperium: Shaterred Empire

Post autor: emancypator »

A ja mam takie pytanie, które podesłałem również do FFG, ale nie dostałem odpowiedzi wciąż:

Jak sądzicie, czy można claimować Special Objectives (czy to z artefaktów czy z głosowania) nie mając kontroli nad Home System? W instrukcji od podstawki jest stwierdzone, że gracz, który nie ma kontroli nad Home System nie kwalifikuje się do Secret i Public Objectives (rozumiem to, że jest tak, jakby nie spełniał ich wymogów). Siłą rzeczy nie ma mowy o Special Objectives, które pojawiły się dopiero w SE, ale powstają tu dwa problemy:

1. Czy istnieje rozróżnienie w znaczeniu między qualify oraz claim oraz
2. Zakładając, że NIE można zdobyć w tej sytuacji Special Objective co się dzieje, jeżeli taki gracz zdobędzie artefakt bądź zostanie wybrany?

Moim zdaniem odpowiedź na 1. brzmi: TAK, co oznacza, że nawet bez kontroli nad Home System gracz może zdobywać VP ze Special Objectives.
ODPOWIEDZ