Idea na grę planszową
: 31 sty 2020, 17:43
Witam tak jak w tytule chciałbym wam przedstawić mój pomysł gry planszowej pod nazwą "Infinity Combat". Gra polega na zniszczeniu zamku przeciwnika przy pomocy specjalnych postaci, które losujemy na początku gry. Gramy na planszy podzielonej na pola(na razie grałem na planszy 10x10 pól). Każdy gracz posiada swój zamek na 1 z 4 rogów planszy. Jeśli chodzi o postacie to każda ma swoją specjalną i unikatową dla każdego umiejętność. Postacie dzielą się również na klasy (wojownik, strzelec, mag, obrońca, zabójca, wspierający). Każda postać ma swoje punkty życia (PŻ), punkty siły (PS) oraz punkty ruchu (PR). Gra kończy się kiedy tylko 1 gracz będzie posiadał swój zamek.
Teraz krótko omówię zasady każdej z klas:
a) wojownik - atakuje wszystkie jednostki na 3 kratki szerokości przed nim,
b) strzelec - może strzelać na 3 kratki długości przed nim,
c) mag - atakuje na 2 kratki w dowolną stronę,
d) obrońca - atakuje 1 wybranego wroga obok siebie,
e) zabójca - doskakuje na 2 kratki do wroga,
f) wspierający - atakuje na 2 kratki w dowolną stronę,
Każda klasa będzie miała od 5 do 10 postaci (zależne od pomysłów na postacie).
Rozgrywka:
a) Każdy z graczy dostaje po 5 kart postaci z talii,
b) Gracz który zaczyna musi wystawić do gry co najmniej 1 postać, pokazać jej kartę i ustawić na planszy obok zamku. Następnie jeśli gracz rozpoczynający chce zakończyć turę to następny gracz (zgodnie z ruchem wskazówek zegara) rozpoczyna swoją turę,
c) Tura dzieli się na:
1) Dobranie karty postaci z talii
2) Wystawienie postaci na planszę
3) Ruch
4) Atak
d) Atakowanie wrogiej jednostki:
1) Jeśli PS naszej postaci są większe niż PŻ wrogiej postaci to wroga postać zostaje zdjęta z planszy,
2) Jeśli PS naszej postaci są mniejsze niż PŻ wrogiej postaci to nakładamy na kartę postaci atakowanej znacznik obrażeń adekwatny do ilości PS postaci atakującej,
e) Jeśli gracz straci wszystkie postaci i nie będzie mógł nic wystawić to przegrywa,
f) Po skończonej rozgrywce wszyscy gracze z szacunkiem gratulują wygranej zwycięzcy (
)
Mam nadzieje że dobrze przedstawiłem wam założenia gry, a sama gra przypadnie wam do gustu i pomożecie mi w jej tworzeniu.
Pozdrawiam i życzę miłego dnia!
Teraz krótko omówię zasady każdej z klas:
a) wojownik - atakuje wszystkie jednostki na 3 kratki szerokości przed nim,
b) strzelec - może strzelać na 3 kratki długości przed nim,
c) mag - atakuje na 2 kratki w dowolną stronę,
d) obrońca - atakuje 1 wybranego wroga obok siebie,
e) zabójca - doskakuje na 2 kratki do wroga,
f) wspierający - atakuje na 2 kratki w dowolną stronę,
Każda klasa będzie miała od 5 do 10 postaci (zależne od pomysłów na postacie).
Rozgrywka:
a) Każdy z graczy dostaje po 5 kart postaci z talii,
b) Gracz który zaczyna musi wystawić do gry co najmniej 1 postać, pokazać jej kartę i ustawić na planszy obok zamku. Następnie jeśli gracz rozpoczynający chce zakończyć turę to następny gracz (zgodnie z ruchem wskazówek zegara) rozpoczyna swoją turę,
c) Tura dzieli się na:
1) Dobranie karty postaci z talii
2) Wystawienie postaci na planszę
3) Ruch
4) Atak
d) Atakowanie wrogiej jednostki:
1) Jeśli PS naszej postaci są większe niż PŻ wrogiej postaci to wroga postać zostaje zdjęta z planszy,
2) Jeśli PS naszej postaci są mniejsze niż PŻ wrogiej postaci to nakładamy na kartę postaci atakowanej znacznik obrażeń adekwatny do ilości PS postaci atakującej,
e) Jeśli gracz straci wszystkie postaci i nie będzie mógł nic wystawić to przegrywa,
f) Po skończonej rozgrywce wszyscy gracze z szacunkiem gratulują wygranej zwycięzcy (

Mam nadzieje że dobrze przedstawiłem wam założenia gry, a sama gra przypadnie wam do gustu i pomożecie mi w jej tworzeniu.
Pozdrawiam i życzę miłego dnia!