Strona 2 z 5

Re: Eclipse: Second Dawn for the Galaxy

: 06 lut 2021, 13:05
autor: dannte
Bazy są także traktowane jako Statki (strona 6 instrukcji), z tym, że nie mogą mieć własnego napędu.

To też oznacza, że mogą związać i być związane przez statki przeciwnika.

Re: Eclipse: Second Dawn for the Galaxy

: 06 lut 2021, 13:58
autor: grzeslaw90
Dr. Nikczemniuk pisze: 06 lut 2021, 12:47 Jeszcze takie głupie pytanie mi się nasunęło :D
Dotyczy inicjatywy. Wszystkie przykłady w instrukcji dotyczą Statków, a co z Bazami? Czy ich inicjatywę rozstrzyga się tak samo jak Statki?
Tak :)

Re: Eclipse: Second Dawn for the Galaxy

: 06 lut 2021, 14:14
autor: Dr. Nikczemniuk
Robię swój skrót zasad żeby co chwilę nie wertować instrukcji a w trakcie gry jakoś te pytania się nie nasuwały :D

Re: Eclipse: Second Dawn for the Galaxy

: 06 lut 2021, 21:15
autor: AntBehindLeaf
Dr. Nikczemniuk pisze: 06 lut 2021, 12:47 Jeszcze takie głupie pytanie mi się nasunęło :D
Dotyczy inicjatywy. Wszystkie przykłady w instrukcji dotyczą Statków, a co z Bazami? Czy ich inicjatywę rozstrzyga się tak samo jak Statki?
Tak jest. Najpierw rakiety wg inicjatywy, później reszta broni wg inicjatywy. W razie remisu pierwszy strzela obrońca. Jeżeli inicjatywa jest taka sama u obrońcy przy większej ilości typów statków gracz wybiera które statki atakują pierwsze. Obrońcą zawsze jest ten kto ma pastylkę kontroli na sektorze, jeżeli nie ma pastylki rozpatruje się w odwrotnej kolejności do wjechania na sektor. Czyli, jeżeli na sektor ze starożytnymi wjechał niebieski, po nim wjechał czarny i na koniec dołączył do nich biały to pierwszą walkę ma biały z czarnym, gdzie czarny jest obrońcą. Zwycięzca tej bitwy walczy z niebieskim i to niebieski jest obrońcą a zwycięzca tej bitwy walczy ze starożytnymi. Starożytni zawsze są obrońcami.

Re: Eclipse: Second Dawn for the Galaxy

: 26 lut 2021, 12:31
autor: Filut
Po przeczytaniu instrukcji nieco mieszają mi się zasady z 1 ed. (dawno grałem), chcę podsumować i się upewnić czy kumam czaczę.

Czy może ktoś poniższe wątki potwierdzić 'tak - nie' lub mnie poprawić?

1. EXP - używając dysku wpływu mogę położyć nowy hex (bez starożytnych) ale z płytką odkrycia (2 PZ) i automatycznie mogę ten żeton odkrycia podnieść nie zużywając kolejnego dysku wpływów (zostawiając na mapie niezajęty hex już bez znajdki).

2. INF - "w każdym sektorze możesz zmienić położenie dysku wpływu tylko raz na Akcje Wpływu"

Ta nowa zasada jest tak mało istotna, że nie wiem co ma poprawiać, chyba tylko eliminować rzadką sytuację by ktoś z przeciwnikiem "grał na czas", kładąc dysk na hex i go od razu ściągając. Jeśli warto tu zwrócić uwagę na coś innego to proszę o wskazówkę.

Przy okazji - czy można wykonać dyskiem akcję INF wyłącznie przywracając 2 statki kolonizacyjne, ale nie używając ani jednego z dwóch dysku wpływów ?

3. INF & taktyka DRACO

Draco w pierwszej rundzie wlatuje myśliwcem na Centrum z GCDS - o ile się nie mylę: instrukcja nie wspomina o niemożliwości akcji INF z pozycji statku związanego walką. Napisano tylko, że sąsiedni hex na którym chcesz położyć dysk to musi być "Niekontrolowany Sektor w którym nie ma statków przeciwników".

Czyli czy można wlecieć Drako na centrum i akcją INF zająć jakikolwiek sąsiedni Hex I ze stojącym tam statkiem starożytnych ?
Legalna (i chamska) taktyka z 1 edycji.

3. BITWA trzech łapserdaków na 1 hexie - czy dobrze rozumiem zasady? czyli:

- czarny Orion jest posiadaczem kafelka bez statków, ma tam tylko dysk i kostki populacji.
- na hex wlatuje zielona Planta, jako drugi wlatuje żółty Draco, jako trzeci wlatuje obrońca hexa czyli czarny.
Pierwsza walka:
walczy ostatni który wleciał czyli Orion (mimo tego że jest właścicielem hexa) ?, z drugim wlatującym Draco (remisy w inicjatywie na korzyść Oriona)
Draco ma na statkach działka plazmowe oraz rakiety, nie może zdecydować nie strzelać rakietami - po jego salwie plasma missile Orion zostaje z 1 statkiem który (zanim zostanie zniszczony) zadaje 2 obrażenia na pancerzu statku Draco.

Druga walka:
Zwycięzca pierwszej walki - Draco - walczy z pierwszym wlatującym na hex czyli Plantą. Remisy inicjatywy na korzyść obrońcy czyli Planty.
Draco ma na statku 2 obrażenia i nie może strzelić rakietami do zielonych, bo w tej samej bitwie strzelił już rakietami do czarnych.

Zwycięzcą drugiej walki i całej bitwy zostaje Draco.

Zaczyna się losowanie żetonów z czarnego bojtla:
"Zaczynając od gracza kontrolującego Sektor Bitwy, a następnie w kolejności wejścia"
- pierwszy losuje Orion bo chociaż wleciał ostatni i przegrał, to wciąż kontroluje Sektor Bitwy. Następnie losuje Planta (pierwszy wleciał) na końcu zwycięzca całej Bitwy czyli Draco (wleciał przedostatni).

Następnie zwycięski Draco (nie posiadający bomb neutronowych), strzela 2x pomarańczową kością (dwoma działkami plasmowymi) do obecnych na kafelku 2 kostek populacji Oriona. Jeden (z 2) strzałów to "pudło". Drugi strzał jest celny - zadaje 2 obrażenia: tym samym 1 z kostek Oriona ląduje na cmentarzu, a druga zostaje na planecie i czarny pozostaje właścicielem atakowanego sektora.

---
edit: jeśli gdzieś się grubo mylę, to proszę uprzejmie o podanie właściwego cytatu z instrukcji. Dziękuję

Re: Eclipse: Second Dawn for the Galaxy

: 26 lut 2021, 13:01
autor: grzeslaw90
Filut pisze: 26 lut 2021, 12:31 Po przeczytaniu instrukcji nieco mieszają mi się zasady z 1 ed. (dawno grałem), chcę podsumować i się upewnić czy kumam czaczę.

Czy może ktoś poniższe wątki potwierdzić 'tak - nie' lub mnie poprawić?

1. EXP - używając dysku wpływu mogę położyć nowy hex (bez starożytnych) ale z płytką odkrycia (2 PZ) i automatycznie mogę ten żeton odkrycia podnieść nie zużywając kolejnego dysku wpływów (zostawiając na mapie niezajęty hex już bez znajdki).

2. INF - "w każdym sektorze możesz zmienić położenie dysku wpływu tylko raz na Akcje Wpływu"

Ta nowa zasada jest tak mało istotna, że nie wiem co ma poprawiać, chyba tylko eliminować rzadką sytuację by ktoś z przeciwnikiem "grał na czas", kładąc dysk na hex i go od razu ściągając. Jeśli warto tu zwrócić uwagę na coś innego to proszę o wskazówkę.

Przy okazji - czy można wykonać dyskiem akcję INF wyłącznie przywracając 2 statki kolonizacyjne, ale nie używając ani jednego z dwóch dysku wpływów ?

3. INF & taktyka DRACO

Draco w pierwszej rundzie wlatuje myśliwcem na Centrum z GCDS - o ile się nie mylę: instrukcja nie wspomina o niemożliwości akcji INF z pozycji statku związanego walką. Napisano tylko, że sąsiedni hex na którym chcesz położyć dysk to musi być "Niekontrolowany Sektor w którym nie ma statków przeciwników".

Czyli czy można wlecieć Drako na centrum i akcją INF zająć jakikolwiek sąsiedni Hex I ze stojącym tam statkiem starożytnych ?
Legalna (i chamska) taktyka z 1 edycji. Są dwie części jedna po drugiej:
https://www.youtube.com/watch?v=HGrHeYlqyBo

3. BITWA trzech łapserdaków na 1 hexie - czy dobrze rozumiem zasady? czyli:

- czarny Orion jest posiadaczem kafelka bez statków, ma tam tylko dysk i kostki populacji.
- na hex wlatuje zielona Planta, jako drugi wlatuje żółty Draco, jako trzeci wlatuje obrońca hexa czyli czarny.
Pierwsza walka:
walczy ostatni który wleciał czyli Orion (mimo tego że jest właścicielem hexa) ?, z drugim wlatującym Draco (remisy w inicjatywie na korzyść Oriona)
Draco ma na statkach działka plazmowe oraz rakiety, nie może zdecydować nie strzelać rakietami - po jego salwie plasma missile Orion zostaje z 1 statkiem który (zanim zostanie zniszczony) zadaje 2 obrażenia na pancerzu statku Draco.

Druga walka:
Zwycięzca pierwszej walki - Draco - walczy z pierwszym wlatującym na hex czyli Plantą. Remisy inicjatywy na korzyść obrońcy czyli Planty.
Draco ma na statku 2 obrażenia i nie może strzelić rakietami do zielonych, bo w tej samej bitwie strzelił już rakietami do czarnych.

Zwycięzcą drugiej walki i całej bitwy zostaje Draco.

Zaczyna się losowanie żetonów z czarnego bojtla:
"Zaczynając od gracza kontrolującego Sektor Bitwy, a następnie w kolejności wejścia"
- pierwszy losuje Orion bo chociaż wleciał ostatni i przegrał, to wciąż kontroluje Sektor Bitwy. Następnie losuje Planta (pierwszy wleciał) na końcu zwycięzca całej Bitwy czyli Draco (wleciał przedostatni).

Następnie zwycięski Draco (nie posiadający bomb neutronowych), strzela 2x pomarańczową kością (dwoma działkami plasmowymi) do obecnych na kafelku 2 kostek populacji Oriona. Jeden (z 2) strzałów to "pudło". Drugi strzał jest celny - zadaje 2 obrażenia: tym samym 1 z kostek Oriona ląduje na cmentarzu, a druga zostaje na planecie i czarny pozostaje właścicielem atakowanego sektora.

---
edit: jeśli gdzieś się grubo mylę, to proszę uprzejmie o podanie właściwego cytatu z instrukcji. Dziękuję
1. Tak
2. Żeby nie dało się zdjąć i położyć dysku wpływu w jednej akcji :) Można zrobić INF dla samych statków
3. Legitna akcja :D
4. Obrońca/właściciel walczy zawsze ostatni. Rakiety strzelają na początku każdej bitwy - na jednym heksie może być kilka bitew

Najlepiej zerknąć na te filmiki wyjaśniające wszystko wraz z niuansami (dokłądnie taki sam przykład Draco w centrum został przedstawiony :)) Są w dwóch częściach jeden po drugim:
https://www.youtube.com/watch?v=HGrHeYlqyBo

Re: Eclipse: Second Dawn for the Galaxy

: 26 lut 2021, 13:30
autor: Filut
grzeslaw90 pisze: 26 lut 2021, 13:01
4. Obrońca/właściciel walczy zawsze ostatni. Rakiety strzelają na początku każdej bitwy - na jednym heksie może być kilka bitew
Dziękuję za odpowiedź i link, na pewno to sprawdzę.
Co do Twojej odpowiedzi 4. z tymi rakietami masz rację. Dzięki za pomoc :)

Ale nie przekonuje mnie informacja, że wlatujący jako ostatni będzie walczył jako ostatni - poszukam w tym filmiku, oraz na BGG i wrócę uzasadnić moją interpretację albo pokornie posypać głowę popiołem.
Zwróć uwagę że na str.20 kroki bitwy to:

2A) ustalenie kolejności bitew miedzy graczami, w kolejności odwrotnej od wejścia do Sektora.
2B) ustalenie Atakującego i Obrońcy, na podstawie kolejności wejścia, gracz kontrolujący Sektor, niezależnie od kolejności swojego wejścia, zawsze traktowany jest jako Obrońca.

I to wszystko - nigdzie tu nie pada stwierdzenie, że "Obrońca/właściciel walczy zawsze ostatni."

Re: Eclipse: Second Dawn for the Galaxy

: 26 lut 2021, 13:46
autor: Tachion
Filut pisze: 26 lut 2021, 13:30
grzeslaw90 pisze: 26 lut 2021, 13:01
4. Obrońca/właściciel walczy zawsze ostatni. Rakiety strzelają na początku każdej bitwy - na jednym heksie może być kilka bitew
Dziękuję za odpowiedź i link, na pewno to sprawdzę.
Co do Twojej odpowiedzi 4. z tymi rakietami masz rację. Dzięki za pomoc :)

Ale nie przekonuje mnie informacja, że wlatujący jako ostatni będzie walczył jako ostatni - poszukam w tym filmiku, oraz na BGG i wrócę uzasadnić moją interpretację albo pokornie posypać głowę popiołem.
Zwróć uwagę że na str.20 kroki bitwy to:

2A) ustalenie kolejności bitew miedzy graczami, w kolejności odwrotnej od wejścia do Sektora.
2B) ustalenie Atakującego i Obrońcy, na podstawie kolejności wejścia, gracz kontrolujący Sektor, niezależnie od kolejności swojego wejścia, zawsze traktowany jest jako Obrońca.

I to wszystko - nigdzie tu nie pada stwierdzenie, że "Obrońca/właściciel walczy zawsze ostatni."
Z angielskiej instrukcji:
Battles with multiple opponents are resolved between two
players at a time in reverse order of entry into the Sector,
with non-player Ships battling the last surviving player.
For each battle, the player who first entered the Sector is
considered the Defender and the player who entered last is
considered the Attacker. If a player Controls the Sector where
the battle is taking place, that player is always considered the
Defender and will battle last, regardless of when their Ships
entered the Sector.

Re: Eclipse: Second Dawn for the Galaxy

: 26 lut 2021, 13:53
autor: Filut
Tachion pisze: 26 lut 2021, 13:46

Z angielskiej instrukcji:
(...) If a player Controls the Sector where
the battle is taking place, that player is always considered the
Defender and will battle last, regardless of when their Ships
entered the Sector.
Chłopaki posypuję głowę popiołem, i to tak że sadza zabrudziła nowiutkie spodnie (fuck!). Dziękuję bardzo za pomoc, porównałem aż z PL instrukcją, w "naszej" brakuje tych kluczowych słów: and will battle last :)

Re: Eclipse: Second Dawn for the Galaxy

: 26 lut 2021, 14:09
autor: Tachion
Filut pisze: 26 lut 2021, 13:53
Tachion pisze: 26 lut 2021, 13:46

Z angielskiej instrukcji:
(...) If a player Controls the Sector where
the battle is taking place, that player is always considered the
Defender and will battle last, regardless of when their Ships
entered the Sector.
Chłopaki posypuję głowę popiołem, i to tak że sadza zabrudziła nowiutkie spodnie (fuck!). Dziękuję bardzo za pomoc, porównałem aż z PL instrukcją, w "naszej" brakuje tych kluczowych słów: and will battle last :)
Nie ma co się spinać. Ani w polskiej ani w angielskiej nie jest poprawnie sformułowana faza upkeep także nie takie błędy można popełniać.
Dla zainteresowanych: https://boardgamegeek.com/thread/251663 ... 3#36025953

Re: Eclipse: Second Dawn for the Galaxy

: 26 lut 2021, 14:14
autor: grzeslaw90
Filut pisze: 26 lut 2021, 13:53
Tachion pisze: 26 lut 2021, 13:46

Z angielskiej instrukcji:
(...) If a player Controls the Sector where
the battle is taking place, that player is always considered the
Defender and will battle last, regardless of when their Ships
entered the Sector.
Chłopaki posypuję głowę popiołem, i to tak że sadza zabrudziła nowiutkie spodnie (fuck!). Dziękuję bardzo za pomoc, porównałem aż z PL instrukcją, w "naszej" brakuje tych kluczowych słów: and will battle last :)
Dodatkowo w przypadku Draco zajmującego sektor ze starożytnymi to starożytni walczą jako ostatni :)

Jest jeszcze jeden niuans z Draco, o którym warto wiedzieć w przypadku planowania nimi strategii - Drako może położyć żeton wpływu na sektorze zajmowanym przez starożytnych i spopulizować go. Nie może za to podnieść żetonu odkrycia, bo pilnują go starożytni. Nie może też walczyć ze starożytnymi więc żeton jest dla niego niedostępny normalną drogą. Za to, jeśli sektor zostanie zaatakowany przez innego gracza, który zdoła pokonać starożytnego ale nie uda mu się ubić populacji Draco to Draco nadal jest w kontroli sektora z niebronionym już żetonem odkryć. Jako osoba kontrolująca sektor po walce może wziąć ten żeton :)

Re: Eclipse: Second Dawn for the Galaxy

: 26 lut 2021, 14:18
autor: Tachion
grzeslaw90 pisze: 26 lut 2021, 14:14
Filut pisze: 26 lut 2021, 13:53
Tachion pisze: 26 lut 2021, 13:46

Z angielskiej instrukcji:
(...) If a player Controls the Sector where
the battle is taking place, that player is always considered the
Defender and will battle last, regardless of when their Ships
entered the Sector.
Chłopaki posypuję głowę popiołem, i to tak że sadza zabrudziła nowiutkie spodnie (fuck!). Dziękuję bardzo za pomoc, porównałem aż z PL instrukcją, w "naszej" brakuje tych kluczowych słów: and will battle last :)
Dodatkowo w przypadku Draco zajmującego sektor ze starożytnymi to starożytni walczą jako ostatni :)
Co ma sens, bo Draco mają chronić Starożytnych, więc idą pierwsi jako mięso armatnie :D

Re: Eclipse: Second Dawn for the Galaxy

: 01 mar 2021, 17:38
autor: dannte
Ciekawostka: obecne reguły 2-giej edycji zawierają błąd (nieprecyzyjność).
Reguły twierdzą, że Relacje Dyplomatyczne można nawiązać podczas dowolnej swojej Akcji, podczas gdy można to robić także na koniec Fazy Walki.
Ważny szczegół, bo ma znaczenie dla przychodu/produkcji w Fazie Utrzymania tej samej rundy.

Tutaj doprecyzowanie jednego z autorów Eclipse: link

Re: Eclipse: Second Dawn for the Galaxy

: 06 mar 2021, 23:43
autor: szlachcicpolski
Pytanie; czy draco będące na polu ze starożytnymi dostaje bonus w takiej postaci, że starożytni wiążą w walką statki innych gracy, więc draco może z pola sobie wyjechać bez problemu, czy jednak starożytni są traktowani, jak inni gracze, więc nie chronią draco przed byciem przypiętym do pola?
Np. na polu są dwa statki starożytnych i jeden Draco. Wchodzi na to pole statek Mechanemy. Czy statek draco jest przypięty przez Mechanemę, czy nie?

Re: Eclipse: Second Dawn for the Galaxy

: 07 mar 2021, 00:01
autor: dannte
szlachcicpolski pisze: 06 mar 2021, 23:43 Pytanie; czy draco będące na polu ze starożytnymi dostaje bonus w takiej postaci, że starożytni wiążą w walką statki innych gracy, więc draco może z pola sobie wyjechać bez problemu, czy jednak starożytni są traktowani, jak inni gracze, więc nie chronią draco przed byciem przypiętym do pola?
Np. na polu są dwa statki starożytnych i jeden Draco. Wchodzi na to pole statek Mechanemy. Czy statek draco jest przypięty przez Mechanemę, czy nie?
Tak, 1 statek Draco jest związany przez 1 statek Mechanemy (chyba, że Draco posiada Urządzenie Maskujące). Natomiast aż 3 statki Mechanemy byłyby związane przez sumę 3 wrogich statków (2 Starożytnych + 1 Draco).

Re: Eclipse: Second Dawn for the Galaxy

: 07 mar 2021, 09:39
autor: AntBehindLeaf
szlachcicpolski pisze: 06 mar 2021, 23:43 Pytanie; czy draco będące na polu ze starożytnymi dostaje bonus w takiej postaci, że starożytni wiążą w walką statki innych gracy, więc draco może z pola sobie wyjechać bez problemu, czy jednak starożytni są traktowani, jak inni gracze, więc nie chronią draco przed byciem przypiętym do pola?
Np. na polu są dwa statki starożytnych i jeden Draco. Wchodzi na to pole statek Mechanemy. Czy statek draco jest przypięty przez Mechanemę, czy nie?
Tak. Statki innych graczy najpierw wiązane są przez Draco, dopiero później przez starożytnych.

Re: Eclipse: Second Dawn for the Galaxy (Touko Tahkokallio)

: 23 mar 2021, 13:45
autor: michalldz90
- przelot przez sektory sojusznika nie powoduje zdrady
czyli przelatywanie przez sektory nie wiąże odrazu jednostek ? czyli można przelatywać przez sektory ze starożytnymi i gwiazdą śmierci w ten sam sposób ?

Re: Eclipse: Second Dawn for the Galaxy (Touko Tahkokallio)

: 23 mar 2021, 13:56
autor: grzeslaw90
michalldz90 pisze: 23 mar 2021, 13:45
- przelot przez sektory sojusznika nie powoduje zdrady
czyli przelatywanie przez sektory nie wiąże odrazu jednostek ? czyli można przelatywać przez sektory ze starożytnymi i gwiazdą śmierci w ten sam sposób ?
Tylko sojuszników. Reszta wiąże zawsze. Z npc nie ma się sojuszu tylko co najwyżej Drako ze Starożytnymi (nie Guardian, nie GCDS) ma "sojusz" a raczej obopólnie obojętną nietykalną egzystencję.

Re: Eclipse: Second Dawn for the Galaxy (Touko Tahkokallio)

: 23 mar 2021, 14:12
autor: raj
Hola hola.
Po pierwsze tu nie ma sojuszy, tylko są relacje dyplomatyczne, które można określić jako układ o nie agresji.
Po drugie wszystkie statki normalnie przechwytują, także te, które mają układ o nieagresji.
Czyli przelatywać przez takie systemy bez łamania relacji dyplomatycznych można tylko wtedy, gdy nie ma tam statków właściciela lub jest tylko jeden statek a my mamy cloaking device (czyli wymagane są dwa do związania naszego jednego).

Re: Eclipse: Second Dawn for the Galaxy (Touko Tahkokallio)

: 27 mar 2021, 22:56
autor: xtomashx
Pierwsza rozgrywka za mną. Jestem bardzo zadowolony z zakupu. Nawet na 2 osoby dużo emocji było (oboje chcieliśmy walczyć). Mieliśmy jednak wątpliwość czy żeby statki mogły się poruszać między sektorami muszą one być złączone dwoma połówkami Tuneli? Czy wystarczy że na jednym z kafelków będzie?

Re: Eclipse: Second Dawn for the Galaxy (Touko Tahkokallio)

: 27 mar 2021, 22:57
autor: addekk
xtomashx pisze: 27 mar 2021, 22:56 Pierwsza rozgrywka za mną. Jestem bardzo zadowolony z zakupu. Nawet na 2 osoby dużo emocji było (oboje chcieliśmy walczyć). Mieliśmy jednak wątpliwość czy żeby statki mogły się poruszać między sektorami muszą one być złączone dwoma połówkami Tuneli? Czy wystarczy że na jednym z kafelków będzie?
Tylko odpowiednia technologia pozwala przechodzić przez połówki tuneli

Re: Eclipse: Second Dawn for the Galaxy (Touko Tahkokallio)

: 13 sie 2021, 06:58
autor: osa1908
Witam czy jest moze gdzies dostepna instrukcja pdf w wersji pl?Albo slabo szukam badz nie jest dostepna.

Re: Eclipse: Second Dawn for the Galaxy (Touko Tahkokallio)

: 13 sie 2021, 07:37
autor: Jinx1337
Niestety - nie ma, dlatego sam ostatnio skanowałem ręcznie swoją kopię fizyczna, na potrzeby przygotowania się do gry ze znajomymi.

Łap :)
https://1drv.ms/b/s!AlpjIRF8_Bb4g-oF21d ... g?e=2uwWhM

Skanowana w OCR, więc idzie nawet wyszukiwać frazy.

Re: Eclipse: Second Dawn for the Galaxy - pytania i wątpliwości

: 20 wrz 2021, 14:54
autor: Prus
Mam parę pytań:
1. Czy gdy „zasiedlam” orbitale, to też używam statków kolonizacyjnych, jak przy kolonizowaniu sektorów? Wg mnie tak, ale nie jestem pewien.

2. Przy eksploracji:
- dobieram kafel sektora
- decyduję czy go kładę czy odrzucam
- jeżeli kładę, to sprawdzam płytkę odkrycia (o ile jest)
- decyduję czy zasiedlam sektor czy nie i zabieram płytkę
Wg mnie to właściwa kolejność, ale wolę się upewnić – szczególnie w kwestii kolejności (sprawdzenie płytki i zasiedlanie sektora).

3. Wg instrukcji jeżeli wyciągnę płytkę odkrycia „krążownik w sektorze” lub „orbital w sektorze” za sprawą STAROŻYTNYCH LABORATORIÓW z RZADKICH TECHNOLOGII, to muszę położyć krążownik lub orbital w swoim sektorze startowym, pod warunkiem, że go kontroluję. Oczywiście nie można dostawić drugiego orbitala w sektorze. W innym wypadku mogę jedynie złapać dwa punkty zwycięstwa. Czy to samo dotyczy płytki „monolit w sektorze”? Logika sugeruje, że tak.
I pytanie dodatkowe:
Gdy orbital już stoi w kontrolowanym sektorze startowym lub nie kontroluję sektora, to czy mogę przyjąć dwa materiały bez budowy orbitala? Zakładam, że nie.

4. I analogicznie. Z instrukcji wynika, że gdy podczas eksploracji wyciągnę płytkę odkrycia „krążownik w sektorze” lub „orbital w sektorze”, to muszę ten sektor skolonizować, by skorzystać z powyższej cechy. Bez kolonizacji biorę 2PZ. Czy to samo dotyczy płytki „monolit w sektorze”? Chyba tak.
Znów pytanie dodatkowe:
Gdy nie kontroluję sektora, to czy mogę przyjąć dwa materiały bez budowy orbitala? I znów zakładam, że nie.

5. Pytanie poza konkursem.
Mam za sobą jakieś 12-15 rozgrywek, niestety w większości dwuosobowych. To pozwoliło mi wyrobić sobie pewne wyobrażenie o grze, ale na razie to bardziej szkic niż pełny obraz. Chodzi mi o swoisty ranking ras.
Wg mnie najłatwiej gra się Żółtymi i Zielonymi. Niebieskimi jeszcze nie grałem, ale wydaje się, że to też silna, a przynajmniej średnia rasa. Ludzi umieściłbym gdzieś w połowie stawki. Czarnymi zdecydowanie wygrałem przeciw niebieskim, ale wg mnie zawdzięczam zwycięstwo błędom przeciwnika. Czarni sprawdziliby się w grze wieloosobowej, gdy na planszy robi się ciasno. W przypadku pojedynku do przeciwnika jest daleko i to kłopot. Z Białymi trochę podobnie, grałem dwa razy przeciw Żółtym (porażka i zwycięstwo bliskie remisu). Czerwonymi grało mi się przyjemnie, ale przeciw Zielonym przegrałem dwa razy. Większe zaawansowanie na starcie nie rekompensuje mniejszej liczby dysków, za to ładnie oddaje klimat zmierzchu cywilizacji. I znów – przy dużej liczbie graczy Czerwonym byłoby chyba łatwiej.

Zatem wg moich wyobrażeń najsilniejsi są:
Zółci i Zieloni (chyba wolałbym Żółtych)
Niebiescy
Czarni i Biali
Czerwoni
Ludzi umieściłbym chyba za niebieskimi.
Różnice są odczuwalne, ale nie wykluczają pokonania silniejszego.
Jeżeli ktoś znajdzie chwilę, to poproszę o korektę powyższej kolejności na bazie własnych doświadczeń.

Re: Eclipse: Second Dawn for the Galaxy - pytania i wątpliwości

: 20 wrz 2021, 18:55
autor: dannte
Odpowiedzi na czerwono.

Kolor czerwony jest zastrzeżony dla administracji forum - Curiosity
Prus pisze: 20 wrz 2021, 14:54 Mam parę pytań:
1. Czy gdy „zasiedlam” orbitale, to też używam statków kolonizacyjnych, jak przy kolonizowaniu sektorów? Wg mnie tak, ale nie jestem pewien.
Tak, i tylko różowe albo żółte populacje[/color]

2. Przy eksploracji:
- dobieram kafel sektora (tak, a jeśli grasz jako Draco to możesz nie dobierać drugiego po obejrzeniu pierwszego)[/color]
- decyduję czy go kładę czy odrzucam
- jeśli są Starożytni, to pomijasz kolejne dwa kroki (ale płytkę odkrycia tak czy siak kładziesz) - chyba, że jesteś Draco[/color]
- jeżeli kładę, to sprawdzam płytkę odkrycia (o ile jest)
- decyduję czy zasiedlam sektor czy nie i zabieram płytkę - tak, w nowej edycji możesz zabrać płytkę nawet jak zdecydujesz się nie zasiedlić sektora[/color]
Wg mnie to właściwa kolejność, ale wolę się upewnić – szczególnie w kwestii kolejności (sprawdzenie płytki i zasiedlanie sektora).

3. Wg instrukcji jeżeli wyciągnę płytkę odkrycia „krążownik w sektorze” lub „orbital w sektorze” za sprawą STAROŻYTNYCH LABORATORIÓW z RZADKICH TECHNOLOGII, to muszę położyć krążownik lub orbital w swoim sektorze startowym, pod warunkiem, że go kontroluję. Oczywiście nie można dostawić drugiego orbitala w sektorze. W innym wypadku mogę jedynie złapać dwa punkty zwycięstwa. Czy to samo dotyczy płytki „monolit w sektorze”? Logika sugeruje, że takNa to wygląda, ale można by się przyczepić, że ograniczenie "1 na sektor" działa tylko podczas akcji budowy ;)[/color]
I pytanie dodatkowe:
Gdy orbital już stoi w kontrolowanym sektorze startowym lub nie kontroluję sektora, to czy mogę przyjąć dwa materiały bez budowy orbitala? Zakładam, że nie.Czytając reguły dosłownie, powiedziałbym, że jeśli nie kontrolujesz sektora to musisz zachować kafelek jako 2 VP, natomiast w przeciwnym razie możesz zdecydować się wybrać drugą stronę i pominąć budowę Orbitala (jeśli w danym momencie 2 materiały są sytuacyjnie ważniejsze niż 2 VP)[/color]

4. I analogicznie. Z instrukcji wynika, że gdy podczas eksploracji wyciągnę płytkę odkrycia „krążownik w sektorze” lub „orbital w sektorze”, to muszę ten sektor skolonizować, by skorzystać z powyższej cechy. Bez kolonizacji biorę 2PZ. Czy to samo dotyczy płytki „monolit w sektorze”? Chyba tak.Gdzie tak wynika z instrukcji? Czytam angielską i nie widzę nic takiego[/color]
Znów pytanie dodatkowe:
Gdy nie kontroluję sektora, to czy mogę przyjąć dwa materiały bez budowy orbitala? I znów zakładam, że nie.A ja bym założył, że tak (jak wyżej), ale ciężko jest wyobrazić sytuację, gdzie to by się opłacało[/color]

5. Pytanie poza konkursem.
Mam za sobą jakieś 12-15 rozgrywek, niestety w większości dwuosobowych. To pozwoliło mi wyrobić sobie pewne wyobrażenie o grze, ale na razie to bardziej szkic niż pełny obraz. Chodzi mi o swoisty ranking ras.
Wg mnie najłatwiej gra się Żółtymi i Zielonymi. Niebieskimi jeszcze nie grałem, ale wydaje się, że to też silna, a przynajmniej średnia rasa. Ludzi umieściłbym gdzieś w połowie stawki. Czarnymi zdecydowanie wygrałem przeciw niebieskim, ale wg mnie zawdzięczam zwycięstwo błędom przeciwnika. Czarni sprawdziliby się w grze wieloosobowej, gdy na planszy robi się ciasno. W przypadku pojedynku do przeciwnika jest daleko i to kłopot. Z Białymi trochę podobnie, grałem dwa razy przeciw Żółtym (porażka i zwycięstwo bliskie remisu). Czerwonymi grało mi się przyjemnie, ale przeciw Zielonym przegrałem dwa razy. Większe zaawansowanie na starcie nie rekompensuje mniejszej liczby dysków, za to ładnie oddaje klimat zmierzchu cywilizacji. I znów – przy dużej liczbie graczy Czerwonym byłoby chyba łatwiej.Mnie się tylko najmniej ciekawie gra Mechanemą (biali?), bardzo lubię Plantę i Draco[/color]

Zatem wg moich wyobrażeń najsilniejsi są:
Zółci i Zieloni (chyba wolałbym Żółtych)
Niebiescy
Czarni i Biali
Czerwoni
Ludzi umieściłbym chyba za niebieskimi.
Różnice są odczuwalne, ale nie wykluczają pokonania silniejszego.
Jeżeli ktoś znajdzie chwilę, to poproszę o korektę powyższej kolejności na bazie własnych doświadczeń.