Pomyślałem o grze wyścigowej, biorąc pod uwagę sławę włoskiego kierowcy Don Roberto.
Grom tego typu brakuje, z tych których instrukcje poznałem, elementu taktycznego.
Mam na myśli tą rzeczywistą taktykę związaną z całym sezonem, dwoma bolidami w teamie i przepisami.
Moje pomysły do gry:
1) Jazda o pole position w formie licytacji. Jak wiemy czołowi zawodnicy nie mają prawa tankować
bolidów przed startem, więc licytujemy zużyciem paliwa. Pierwsze 3-4(?) bolidy na starcie właściwego wyścigu
mają tyle paliwa ile zostało im po licytacji, reszta ma maksimum.
2)Każdy gracz ma swoją ,,kratkę"- 5 (szerokość)x 6(wysokość). Na środku dolnego paska kratki jest narysowany
bolid, na nim kładziemy pionek. W tej pozycji oznacza to że bolid/pionek na planszy właściwej stoi. W każdej kolejce
możemy, w zależności od posiadanego bolidu, poruszyć pionek na kratce o np. 3 pola z tego max. 3 do przodu, max 2 na boki i do tyłu. Wektor ruchu pionka na planszy to droga wyznaczana przez pionek i rysunek bolidu na kratce.
Przykład:Startujemy. Pionek na kratce 3 pola do przodu, ruch na planszy 3 pola do przodu. Następnie na kratce 2 pola do przodu i jedno w prawo, na planszy 5 pól do przodu jedno w prawo. Na kratce 1 pole do tyłu, 2 w lewo, na planszy 4 pola do przodu i 1 w lewo.
Są też dodatkowe zasady. Jeśli poruszamy się szybciej niż 4 pola do przodu i skręcamy o 2 pola (na kratce, nie koniecznie na planszy) mamy karny ruch o 1 pole na ,,zewnątrz" skrętu. Tor ruchu to zwykle wszystkie pola do przodu i skręt, ale przy skręcie o 2 pola (tym razem na planszy/ nie kratce) pierwszy ruch w bok wykonujemy po połowie (zaokrąglając w górę) ruchu do przodu.
3)Generalnie benzyna stanowi nasze ,,życie", jeśli jej poziom spadnie do zera, możemy się dalej poruszać, ale zmieniamy
wektor ruchu tylko o 1 pole w kolejce. Dodałbym jeszcze element losowy odnośnie pogody/ opony 2 rodzaje oraz usterki które mogą wyniknąć z kolizji, albo bardziej gwałtownej jazdy (zwykle i za to płacimy ,,benzyną").
Każdy gracz powinien mieć 2 bolidy. Pozwoli to stosować więcej taktyki na samym torze. Benzyna ,,schodzi" o 1 w kolejce, albo o 2 przy większych prędkościach. Można wykonywać ruchy ,,poza wektorem" ale nie może tego robić aktualny lider i płaci się za nie dodatkowe punkty benzyny. Tankowanie to obowiązek zjechania na bok z prędkością nie większą od 2- taka dróżka jak w formula D. Byłyby jeszcze inne zasady odnośnie jazdy po kolizji i co tam jeszcze dałoby się wcisnąć.
Generalnie pomysł jest nie przetestowany. Chciałem go ,,wydać" jak dominus maris na stronie internetowej, ale mój grafik
mi to odradził. Stwierdził, że taka gra powinna mieć więcej wspólnego z szybkością niż z myśleniem, dlatego lepsze są ,,głupie" kostki niż kombinowanie nad wektorem. Ponieważ dopracowanie właściwej proporcji długości/szerokości toru i ilości punktów benzyny wydało mi się zbyt czasochłonne i faktycznie przyznałem koledze grafikowi rację, zarzuciłem pomysł.
A co Wy o nim myślicie?
Don Roberto
-
- Posty: 410
- Rejestracja: 16 paź 2008, 12:05
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
Re: Don Roberto
Hmm...pomysł nie jest zły, jestem ciekaw co mogłoby wyjść z takiego pomysłu
Wyścigi F1 to teraz popularny temat i napewno akurat z tym trafiłeś w 10.
Przeczytałem zaproponowane przez Ciebie zasady, nie jest źle, ma to potencjał. Teraz tylko zostaje dopracować temat. Dodanie elementów taktycznych na pewno urozmaici rozgrywkę. Nie wiem jak z kostkami, póki nie spróbujesz to się nie przekonasz co będzie lepsze.
Życzę powodzenia, bo zapowiada się całkiem fajna gra

Przeczytałem zaproponowane przez Ciebie zasady, nie jest źle, ma to potencjał. Teraz tylko zostaje dopracować temat. Dodanie elementów taktycznych na pewno urozmaici rozgrywkę. Nie wiem jak z kostkami, póki nie spróbujesz to się nie przekonasz co będzie lepsze.
Życzę powodzenia, bo zapowiada się całkiem fajna gra

- Filippos
- Posty: 2466
- Rejestracja: 02 sty 2007, 16:54
- Lokalizacja: Wawa, sercem w Wawie, nogą w wawie i innymi częściami ciała też;))
Re: Don Roberto
Ja ci dam ponownie tę samą radę: zacznij testować swoje pomysły! Jak fajne one by nie były pisanie o nich na forum nie zamieni ich w działającą grę. Jak czytam że zarzuciłeś pomysł bo "dopracowanie właściwej proporcji długości/szerokości toru i ilości punktów benzyny wydało ci się zbyt czasochłonne" to myślę że nie warto też poświęcać czasu na dyskusję o nim.
Re: Don Roberto
Filippos, spokojnie, kolega może chciał sprawdzić swój pomysł zanim zacznie konkretną pracę nad nim.
moje rady po analizie pomysłu:
1)pole position- dobry pomysł, niech to będzie szybko się działo, żeby nie przeciągać czasu oczekiwania na sam wyścig
2)ruch-ok, zanim zrozumiałem dokładnie o co cho,trochę się naczytałem (coś ostatnio czytanie ze zrozumieniem siada
)
3)pomysł z paliwem też dobry.
Grafika się nie słuchaj
moim zdaniem poszedłeś daleko z tą grą już na początku, deklarując, że gra ma być taktyczna.
Mój pomysł na modyfikacje bolida- karta pojazdu podzielona na pewną ilość pól (w formie wykresu)
taki mały przykład graficzny...to tylko przykład, pól może być więcej lub inaczej ułożone

zielone pola to ulepszenia bolidu, czerwone to jakieś niedobory w aucie...
ciężko to tak bez przemyślenia się podaje... teraz po zainstalowaniu ulepszeń i zweryfikowaniu wszystkiego mamy podane w kwadratach pomiędzy możliwości bolidu
...nie wiem czy to jakoś się przyda...nie wiem nawet czy ktoś coś z tego zrozumiał
moje rady po analizie pomysłu:
1)pole position- dobry pomysł, niech to będzie szybko się działo, żeby nie przeciągać czasu oczekiwania na sam wyścig
2)ruch-ok, zanim zrozumiałem dokładnie o co cho,trochę się naczytałem (coś ostatnio czytanie ze zrozumieniem siada

3)pomysł z paliwem też dobry.
Grafika się nie słuchaj

Mój pomysł na modyfikacje bolida- karta pojazdu podzielona na pewną ilość pól (w formie wykresu)
taki mały przykład graficzny...to tylko przykład, pól może być więcej lub inaczej ułożone

zielone pola to ulepszenia bolidu, czerwone to jakieś niedobory w aucie...

...nie wiem czy to jakoś się przyda...nie wiem nawet czy ktoś coś z tego zrozumiał

-
- Posty: 410
- Rejestracja: 16 paź 2008, 12:05
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
Re: Don Roberto
Sam pomysł sprawdziłem pobieżnie. Pokazałem koledze tak by mógł już robić grafikę-
ilość pól na torze miała być jeszcze sprawdzona, dopasowana do 15 punktów paliwa i 3 okrążeń.
Ale kolega stwierdził, że jego zdaniem pomysł jest zły więc będzie to kasa-na grafikę-
wyrzucona w błoto. To było pół roku temu. Teraz przy okazji pomysłu koneva sobie
o grze przypomniałem. Już ją opisywałem w jego wątku, gdy przyszło mi do głowy, że
gra jest pomyślana jako mały print and play, więc nie pasuje do tamtej idei.
Pomyślałem że zapytam jak widzicie mechanikę, w końcu dominusa ocenialiście po
instrukcji, czyli mechanice nie grywalności. Myślę że to co napisałem daje pogląd
o tym ja by to miało działać. Pytanie czy to się Wam podoba, czy nie.
Wiadomo, że dobrą mechanikę można potem zepsuć. Konkretnie pytam o sam
pomysł z kratką bolidu na której oznacza się wektor ruchu.
Paliwo to pomysł wtórny, coś jak opony w Formula 1.
Do Oshii. Ta kratka do dobry pomysł, ale nie wiem czy znalazłoby się dla niej miejsce na kartce A4
razem z torem i punktami paliwa dla 4 graczy (oba bolidy są przedstawiane na jednej karcie gracza).
ilość pól na torze miała być jeszcze sprawdzona, dopasowana do 15 punktów paliwa i 3 okrążeń.
Ale kolega stwierdził, że jego zdaniem pomysł jest zły więc będzie to kasa-na grafikę-
wyrzucona w błoto. To było pół roku temu. Teraz przy okazji pomysłu koneva sobie
o grze przypomniałem. Już ją opisywałem w jego wątku, gdy przyszło mi do głowy, że
gra jest pomyślana jako mały print and play, więc nie pasuje do tamtej idei.
Pomyślałem że zapytam jak widzicie mechanikę, w końcu dominusa ocenialiście po
instrukcji, czyli mechanice nie grywalności. Myślę że to co napisałem daje pogląd
o tym ja by to miało działać. Pytanie czy to się Wam podoba, czy nie.
Wiadomo, że dobrą mechanikę można potem zepsuć. Konkretnie pytam o sam
pomysł z kratką bolidu na której oznacza się wektor ruchu.
Paliwo to pomysł wtórny, coś jak opony w Formula 1.
Do Oshii. Ta kratka do dobry pomysł, ale nie wiem czy znalazłoby się dla niej miejsce na kartce A4
razem z torem i punktami paliwa dla 4 graczy (oba bolidy są przedstawiane na jednej karcie gracza).
Re: Don Roberto
sugeruje aby bolid mial okreslona predkosc "wektorowa" i ruchy dotyczyly zmiany tej predkosci. Zmiany predkosci oczywiscie wiaza sie z przyczepnoscia a ta znowy wynika z opon, areodynamiki i pogody. Pogoda losowa i taka sama dla wszystkich 
Trzebaby tabelki zrobic aby gra przypominala gre a nie liczenie PITa

Trzebaby tabelki zrobic aby gra przypominala gre a nie liczenie PITa
