Too Many Bones - pytania, zasady

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
bajbaj
Posty: 1114
Rejestracja: 11 sie 2019, 11:39
Has thanked: 854 times
Been thanked: 631 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: bajbaj »

KamilM pisze: 31 sie 2021, 17:17 Aeiou871 przytoczył również moje rozumienie zapisu other units.

Ponadto w przypadku interpretacji bajbaja owstaje problem - jak weaken miałby działać na złolców i przywołańców?

Na koniec - argumenty lingwistyczne zazwyczaj działają umiarkowanie dobrze - osoby dla których angielski nie jest pierwszym językiem mają inne wyczucie niuansów językowych niż osoby w tym języku wychowane.
(...)
Poczytałem, poszperałem i ...

Macie rację - tak, chodzi o redukcję liczby kostek ataku, którymi rzuca złol. Tako pisze Stanza. Co ciekawe, co do złoli, to redukowałem zgodnie z tą zasadą, choć przecież nie mają dexa. Przemawiało za tym to, że ruchu nie mogę im odebrać, kostki obrony mogą już być w active, więc wyszło mi, że jedyna sensowna opcja to redukcja siły ataku :D Stosowałem to dobrze, ale na podstawie zupełnie błędnych przesłanek.

I zdecydowanie większy błąd - wszystkie efekty (bez wyjątków!) działają tak, że nowszy zastępuje starszy. Czyli przy weaken, jak przy poison, 1 zastępuje 2 (jeśli ten już jest), a 2 zastępuje 1 (jeśli ten już jest). Wstyd przyznać, ale jest to napisane w instrukcji do podstawki... Nawet zilustrowane jest to kostką ... weaken 2... (prawy górny róg s. 22).
Ostatnio zmieniony 31 sie 2021, 17:59 przez bajbaj, łącznie zmieniany 3 razy.
Awatar użytkownika
seki
Moderator
Posty: 3353
Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
Lokalizacja: Czapury/Poznań
Has thanked: 1113 times
Been thanked: 1270 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: seki »

Być może macie rację, ale w jednym z tych samych wątków, które aeiou871 przytoczył pojawia się interpretacja, którą ja się zapewne kierowałem szukając kiedyś info na ten temat "Splice & Dice reference sheet it actually says if you get applied weaken by another target, it decreases your attack stat." Chyba, że ja to błędnie odczytuje bo mój angielski nie jest idealny.
aeiou871
Posty: 976
Rejestracja: 18 kwie 2017, 11:12
Has thanked: 307 times
Been thanked: 430 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: aeiou871 »

seki pisze: 31 sie 2021, 17:45 Być może macie rację, ale w jednym z tych samych wątków, które aeiou871 przytoczył pojawia się interpretacja, którą ja się zapewne kierowałem szukając kiedyś info na ten temat "Splice & Dice reference sheet it actually says if you get applied weaken by another target, it decreases your attack stat." Chyba, że ja to błędnie odczytuje bo mój angielski nie jest idealny.
W tym wątku stoi dokładnie: "I think in Splice & Dice reference sheet it actually says if you get applied weaken by another target, it decreases your attack stat.", czyli komuś wydaje się, że tak jest napisane. A w Splice & Dice reference sheet przy Weaken mamy dokładnie taką samą definicję: "Weaken # – Place a # Weaken Effect Die on target. Gearloc’s Dex is reduced by # next turn (other units reduce Atk Stat)."
Awatar użytkownika
bajbaj
Posty: 1114
Rejestracja: 11 sie 2019, 11:39
Has thanked: 854 times
Been thanked: 631 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: bajbaj »

Tachion pisze: 31 sie 2021, 17:29 Niestety potwierdzam fakt, że bajbaj i seki się mylą.
Na bgg w kilku tematach poruszano ten temat jak kolega wyżej zauważył.
Jeśli w jednej rundzie Gearloc oberwie drugą kością tego samego typu (czyli Weaken #X i zaraz potem kolejny Weaken #X) to zgodnie z zasadami ogólnymi pierwsza kość spada i zastępuje ją kolejna - nie można stackować efektów tego samego typu.
Dopisek w nawiasie mówi o wszystkich innych jednostkach niż Gearloci. Ewidentnie brakuje tam zaimka "their" i w angielskim często jest to opuszczane.
Wiesz, dla mnie to na szczęście. W końcu rozegram to dobrze i będzie łatwiej. Do tej pory mając weaken 2, dostając weaken 1 odbierałem sobie dodatkowo jedną kość ataku na kolejną turę. Teraz będę miał po prostu weaken 1 :D

BTW - wprowadziłem edycję do mojej pierwotnej odpowiedzi na pytanie woytasa, wskazując jednoznacznie, aby tego nie czytać.
Awatar użytkownika
woytas
Posty: 754
Rejestracja: 03 lis 2013, 16:11
Has thanked: 171 times
Been thanked: 139 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: woytas »

Zadając pytanie o Weaken, chodziło mi właśnie konkretnie o ten dopisek na końcu w nawiasie.
Tachion pisze: 31 sie 2021, 17:29 Dopisek w nawiasie mówi o wszystkich innych jednostkach niż Gearloci. Ewidentnie brakuje tam zaimka "their" i w angielskim często jest to opuszczane.
Tachion, dlaczego uważasz, że chodzi o wszystkie inne jednostki niż Gearlocy?
bajbaj pisze: 31 sie 2021, 17:43 Poczytałem, poszperałem i ...
Macie rację - tak, chodzi o redukcję liczby kostek ataku, którymi rzuca złol.
bajbal, gdzie o tym czytałeś? Możesz podać link?

Przeleciałem się po instrukcji w celu odnalezienia UNITS i za każdym razem wychodzi mi, że JEDNOSTKI to wszystkie możliwe żetony, jakie biorą lub będą brać udział w bitwie (oprócz żetonów życia).
Obrazek

Dodatkowo, na str.30 jest grafika, która jasno pokazuje czym są JEDNOSTKI. Jedyne co wiadomo, to że jednostki mogą być wrogimi, ale w definicji WEAKEN nie ma żadnej wzmianki o tym, że chodzi o WROGIE JEDNOSTKI.
Dopóki nie zobaczę oficjalnego stanowiska autorów gry, to dla mnie sprawa jest prosta - weaken wpływa na wszystkie pozostałe jednostki, zmniejszając im liczbę Kości Ataku. Trochę nielogiczne, bo Złolec w tym przypadku będzie negatywnie wpływać na inne Złolce z którymi tworzą jedną bandę.
Obrazek

Taka prosta regułka a tyle zamieszania. TMB to naprawdę dobra gra, ale coraz bardziej przypomina escape room - zagadka goni zagadkę... albo bieg z przeszkodami, gdzie trzeba się wypierdzielić kilka razy, zanim dobiegnie się do mety. Ale gra jest zacna i polecam:)
Jak ktoś wpadnie na rozwiązanie tej zagadki, to bardzo chętnie je poznam.
aeiou871
Posty: 976
Rejestracja: 18 kwie 2017, 11:12
Has thanked: 307 times
Been thanked: 430 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: aeiou871 »

Spoiler:
Weaken to negatywny stan nakładany na "target" - ataku bądź zdolności. Dlaczego miałby działać na sojusznicze jednostki? Porównaj Weaken z Poison:

Set or reset a Poison Effect Die on target to #. Target takes True Dmg equal to the Effect Die # at the start of its turn. After applying Dmg, reduce Effect Die by 1

Też masz "target", dlaczego przy Poison nie masz wątpliwości, że chodzi wyłącznie o wrogie jednostki?

Rozumiem, dlaczego można źle odczytać działanie Weaken opisane w nawiasie, zostało to wyjaśnione kilka postów wyżej: "other units reduce Atk stat" oznacza "inne jednostki obniżają SOBIE Atak" (a nie "pozostałe jednostki obniżają innym atak". We wskazanych przeze mnie wątkach są wypowiedzi Shannon z CTG, potwierdzające, że Weaken działa na sojusznika (Nightshade) tak jak na Złołców - obniża im Atak. Złolce nie przydzielają sobie nawzajem Weaken, ale są zdolności gearloców, które mogą im Weaken nałożyć i wtedy one tracą Atak (bo nie mają Dexa i zgodnie z opisem Weaken są innymi - niż gearloci - jednostkami).
Awatar użytkownika
Tachion
Posty: 422
Rejestracja: 24 sty 2019, 00:16
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 167 times
Been thanked: 207 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: Tachion »

woytas pisze: 31 sie 2021, 23:55 Zadając pytanie o Weaken, chodziło mi właśnie konkretnie o ten dopisek na końcu w nawiasie.
Tachion pisze: 31 sie 2021, 17:29 Dopisek w nawiasie mówi o wszystkich innych jednostkach niż Gearloci. Ewidentnie brakuje tam zaimka "their" i w angielskim często jest to opuszczane.
Tachion, dlaczego uważasz, że chodzi o wszystkie inne jednostki niż Gearlocy?
Zgodnie z tym co jest na obrazku:
Obrazek

Najpierw jest mowa o Gearlocach, a w nawiasie o pozostałych jednostkach (czyli innych niż Gearloci).
Awatar użytkownika
qreqorek
Posty: 418
Rejestracja: 26 maja 2015, 22:42
Has thanked: 190 times
Been thanked: 521 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: qreqorek »

Dobra, postaram się to wyjaśnić dogłębnie. Najpierw ustalenie faktów.

Obrazek

Definicja Weaken z GARG w wersji 1.0 (czyli z 2017):
Target must Reduce their Dex by # for their next turn. Place # Weaken Effect Die on target.
Definicja Weaken z GARG w wersji 2.2 (czyli z 2021):
Place a # Weaken Effect Die on target. Gearloc’s Dex is reduced by # next turn (other units reduce Atk Stat).
Następnie ustalmy co to jest jednostka.
Obrazek

Definicja z instrukcji pod drzewkiem Jednostek (instrukcja, str 30):
Units
In TMB, a unit refers to any playable chip in the game (does not include Lane Markers, Day Counter, or Health Chips).
Czyli wiemy, że jednostka to Tyran, Złolec, Gearlok, Bot u Tinka, Wilk u Duster (z Undertow) a nawet (co pokazuje rysunek) Złolec, który ma etykietę "Temporary Allies". W tym miejscu jeśli ktoś nie wie, to są w grze takie mechaniki, które pozwalają w ramach akcji Gearloka - użyć Złolca i zaatakować nim innego Złolca. No i jak się ma do tego "Weaken". No taki Złolec czy Bot nie mają Dexa. Dlatego pojawiła się nowa definicja, która zmienia
z
"Target must Reduce their Dex by # for their next turn."
na
"Gearloc’s Dex is reduced by # next turn (other units reduce Atk Stat)"
No i mamy jasność, jeśli Weaken ma być zastosowane na Gearloka - zmniejsza to jego Dex. Jeśli na inną jednostkę, to zmniejsza jej Atak (bo inne jednostki nie mają Dexa).

Dlaczego ta zmiana definicji "Weaken" i czy ChipTheoryGames nie mogło tego od razu ogarnąć? A no nie mogło, bo gdy wyszła gra podstawowa, to "Weaken" miały tylko Złolce i zaatakować mogły jedynie Gearloka. Dopiero potem wyszły dodatki, nowe Gearloki i pojawiły się nowe opcje. Okazało się wtedy, że "Weaken" może trafić w coś innego niż Gearlok i pierwotna definicja ma się do tego celu nijak.

Podsumujmy:
1. Kość efektu zawsze zastępuje poprzednią kość efektu, jeśli jest to ten sam efekt. Niezależnie, czy spowoduje to zwiększenie, czy zmniejszenie siły tego efektu (instrukcja, str. 22, sekcja "Effect Dice").
2. Gdy "Weaken" jest stosowane na Gearloka - zmniejsza jego Dex, gdy na inną jednostkę niż Gearlok - zmniejsza jej Atak.
Awatar użytkownika
bajbaj
Posty: 1114
Rejestracja: 11 sie 2019, 11:39
Has thanked: 854 times
Been thanked: 631 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: bajbaj »

woytas pisze: 31 sie 2021, 23:55 Zadając pytanie o Weaken, chodziło mi właśnie konkretnie o ten dopisek na końcu w nawiasie.
bajbaj pisze: 31 sie 2021, 17:43 Poczytałem, poszperałem i ...
Macie rację - tak, chodzi o redukcję liczby kostek ataku, którymi rzuca złol.
bajbal, gdzie o tym czytałeś? Możesz podać link?
Tak jak było już mówione - to ten link:
https://boardgamegeek.com/thread/207898 ... -questions
Wypowiada się w nim Stanza z CTG.

Problem z nawiasem i tekstem w nim, to nie - jak zasugerował któryś kolegów - niedostateczne rozumienie kontekstów językowych przez użytkowników spoza świata języka angielskiego, ale nieprecyzyjne złożenie tej części opisu efektu. Najpierw jest napisane w stronie biernej, że dex gearlocka jest zredukowany o wartość weaken, a potem w nawiasie dosłownie "inne jednostki obniżają statystyki ataku". I tu jest problem, ponieważ jest to napisane w stronie czynnej, wskazując implicite na ich sprawczość (agency). Stąd mój błąd w odbiorze, przecież to nie one obniżają, ale JA im obniżam, moim atakiem (zgodnie ze stanowiskiem CTG) :D . Wychodząc z założenia nieprzypadkowego użycia takiej a nie innej formy gramatycznej, założyłem, że skoro inne jednostki obniżają, to ... mnie. A zatem, że moje statystyki ataku spadają. Standardowy problem z połączeniem w jednym zdaniu strony biernej z czynną + moje nieco naiwne założenie, że było to celowe wskazanie, na to, kto, gdzie ma agency. Zgadzam się z Tachionem, że to po prostu dość oszczędna w słowach forma zapisu, używająca potocznego angielskiego, która nie tylko mnie wprowadziła w błąd. Na pewno to zmyłka dla typów takich jak ja, którzy posługują się głównie językiem formalnym i zakładają (często niesłusznie), że przekaz drugiej strony też jest w "tym języku", bo w końcu to instrukcja :roll:
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8733
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2641 times
Been thanked: 2330 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: Curiosity »

qreqorek pisze: 01 wrz 2021, 00:43 Dobra, postaram się to wyjaśnić dogłębnie.
Szczerze, to jak to wyjaśniłeś, to teraz brzmi prosto i banalnie 8)
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Awatar użytkownika
woytas
Posty: 754
Rejestracja: 03 lis 2013, 16:11
Has thanked: 171 times
Been thanked: 139 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: woytas »

qreqorek pisze: 01 wrz 2021, 00:43 Podsumujmy:
1. Kość efektu zawsze zastępuje poprzednią kość efektu, jeśli jest to ten sam efekt. Niezależnie, czy spowoduje to zwiększenie, czy zmniejszenie siły tego efektu (instrukcja, str. 22, sekcja "Effect Dice").
2. Gdy "Weaken" jest stosowane na Gearloka - zmniejsza jego Dex, gdy na inną jednostkę niż Gearlok - zmniejsza jej Atak.
I o to mi chodziło! A ja cały czas myślałem, że oprócz Gearloka poszkodowane są jeszcze inne jednostki :oops:
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8733
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2641 times
Been thanked: 2330 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: Curiosity »

Graliśmy w niedzielę przeciwko Duster i pojawiło się kilka pytań. Na większość sobie jakoś odpowiedzieliśmy, oprócz jednego:

Duster może wywalić Gearloca poza obszar walki, a potem sprowadzić go ponownie.
A co w sytuacji, kiedy ktoś jest poza walką, a w tym czasie Duster zginęła? Czy ten Gearloc wraca do walki, czy już do końca jest poza grą?
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
khuba
Posty: 977
Rejestracja: 15 cze 2017, 11:36
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 308 times
Been thanked: 276 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: khuba »

Curiosity pisze: 28 wrz 2021, 10:37 Graliśmy w niedzielę przeciwko Duster i pojawiło się kilka pytań. Na większość sobie jakoś odpowiedzieliśmy, oprócz jednego:

Duster może wywalić Gearloca poza obszar walki, a potem sprowadzić go ponownie.
A co w sytuacji, kiedy ktoś jest poza walką, a w tym czasie Duster zginęła? Czy ten Gearloc wraca do walki, czy już do końca jest poza grą?
Gdy Tyrant ginie walka się kończy (nie trzeba się pozbywać drobnicy):
https://tmbsupport.chiptheorygames.com/ ... ally-over-
When fighting Tyrants, the Battle ends as soon as the Tyrant is defeated, even if Baddies remain.
Sprzedam:
Cerebria, Miasteczka, Weather Machine - metalowe zębatki
zajudzony
Posty: 103
Rejestracja: 12 maja 2020, 18:46
Has thanked: 50 times
Been thanked: 3 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: zajudzony »

Siema. A ja mam tylko szybkie pytanie czy ilość slotów na macie gearlokow na kości aktywne jak i zblokowane w ilości 3 szt, determinuje nam maksymalna ilosc tych kości do liczby 3? Czy jak mam ochotę dołożyć 4 kosc obrony do aktywnych to kładę kosc obok czy jak nie ma już wolnego slota to nie mam możliwości jej dołożenia?

Pozdrawiam serdecznie!
khuba
Posty: 977
Rejestracja: 15 cze 2017, 11:36
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 308 times
Been thanked: 276 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: khuba »

zajudzony pisze: 29 wrz 2021, 20:22 Siema. A ja mam tylko szybkie pytanie czy ilość slotów na macie gearlokow na kości aktywne jak i zblokowane w ilości 3 szt, determinuje nam maksymalna ilosc tych kości do liczby 3? Czy jak mam ochotę dołożyć 4 kosc obrony do aktywnych to kładę kosc obok czy jak nie ma już wolnego slota to nie mam możliwości jej dołożenia?

Pozdrawiam serdecznie!
Determinuje max - nie możesz dołożyćnic obok (i ta ilość może być różna u różnych gearlocków)
Sprzedam:
Cerebria, Miasteczka, Weather Machine - metalowe zębatki
zajudzony
Posty: 103
Rejestracja: 12 maja 2020, 18:46
Has thanked: 50 times
Been thanked: 3 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: zajudzony »

Siema, wczoraj po mojej pierwszej rozgrywce pojawiło się małe pytanie. Czy jeśli rzucam za złolca kością defensywy a on już posiada aktywną kosc to jeśli dobrze rozumiem każda aktywna kosc redukuje ilosc kości w nowej turze ? Tak jak w przypadku gearlokow, czy moje rozumowanie jest słuszne. A sama gra sztos, dawno tak się przy planszy nie bawiłem. Dziś kolejna przygoda. Pozdrawiam i miłego weekendu!!
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8733
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2641 times
Been thanked: 2330 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: Curiosity »

zajudzony pisze: 02 paź 2021, 10:05 Czy jeśli rzucam za złolca kością defensywy a on już posiada aktywną kosc to jeśli dobrze rozumiem każda aktywna kosc redukuje ilosc kości w nowej turze ?
Jeśli musisz rzucić kością defensywy za przeciwnika, który ma już jakieś kości defensywy na sobie, to rzucasz o tyle mniej kości ile on już ma. Czyli przykładowo: ma rzucać dwiema, a ma już jedną na sobie - rzuca jedną. Ma już dwie na sobie - nie rzuca wcale.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
zajudzony
Posty: 103
Rejestracja: 12 maja 2020, 18:46
Has thanked: 50 times
Been thanked: 3 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: zajudzony »

Dzięki!! I tak dokładnie grałem. Kurczę gra mną zawładnęła. Dawać mi zbiorówkę na dodatki!!!
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8733
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2641 times
Been thanked: 2330 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: Curiosity »

O, to i ja o coś zapytam, bo mi się przypomniało: czy można dobrowolnie ustawić swoją postać na torze inicjatywy niżej, niż złolec, który miał gorszy parametr? W sensie: ja mam 4, przeciwnik ma 2, ale chciałbym być za nim.
Ma to sens, kiedy na planszy jest kilku przeciwników z trucizną na tym samym poziomie. Jeśli wszyscy ruszaliby się przede mną, to zatruwa tylko pierwszy, reszta nic nie robi. A jeśli bym był między nimi, to dostaję za 2, w swojej turze zmieniam 2 na 1, a za chwilę zatruwa mnie drugi i zamieniam 1 na 2.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
khuba
Posty: 977
Rejestracja: 15 cze 2017, 11:36
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 308 times
Been thanked: 276 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: khuba »

Curiosity pisze: 02 paź 2021, 11:09 O, to i ja o coś zapytam, bo mi się przypomniało: czy można dobrowolnie ustawić swoją postać na torze inicjatywy niżej, niż złolec, który miał gorszy parametr? W sensie: ja mam 4, przeciwnik ma 2, ale chciałbym być za nim.
Ma to sens, kiedy na planszy jest kilku przeciwników z trucizną na tym samym poziomie. Jeśli wszyscy ruszaliby się przede mną, to zatruwa tylko pierwszy, reszta nic nie robi. A jeśli bym był między nimi, to dostaję za 2, w swojej turze zmieniam 2 na 1, a za chwilę zatruwa mnie drugi i zamieniam 1 na 2.
Nie, wg instrukcji gracz ma wybór kolejności tylko przy remisach.
Sprzedam:
Cerebria, Miasteczka, Weather Machine - metalowe zębatki
Rykas
Posty: 371
Rejestracja: 30 paź 2017, 09:23
Has thanked: 143 times
Been thanked: 69 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: Rykas »

Można zadecydować o nie użyciu tarczy i dostania obrażeń, albo część redukuje tarczami a część przechodzi, tak żeby jakieś tarcze nam zostały?
khuba
Posty: 977
Rejestracja: 15 cze 2017, 11:36
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 308 times
Been thanked: 276 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: khuba »

Rykas pisze: 29 paź 2021, 12:08 Można zadecydować o nie użyciu tarczy i dostania obrażeń, albo część redukuje tarczami a część przechodzi, tak żeby jakieś tarcze nam zostały?
Wg instrukcji:
The total [#] of (sybol tarczy) in your Active slots is the [#] Atk Dmg you may prevent. Decrease (symbol tarczy) by this
amount (in the example above, Boomer had the choice between reducing a 2 Def to 1 or simply removing the 1).
Def Dice must be used for all incoming Dmg (except True Dmg) first before removing HP.
CZyli najpierw musisz zużyć wszystkie tarcze zanim zaczniesz tracić HP.
Sprzedam:
Cerebria, Miasteczka, Weather Machine - metalowe zębatki
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8733
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2641 times
Been thanked: 2330 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: Curiosity »

khuba pisze: 29 paź 2021, 12:30 CZyli najpierw musisz zużyć wszystkie tarcze zanim zaczniesz tracić HP.
No ale z drugiej strony zacytowany fragment mówi "you may prevent", wiec może to jednak jest dobrowolne? Ja bym to bardziej rozumiał, że najpierw zastawiasz się tarczą, a dopiero potem tracisz życie a nie odwrotnie.
EDIT: już wyjaśnione.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Awatar użytkownika
Tachion
Posty: 422
Rejestracja: 24 sty 2019, 00:16
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 167 times
Been thanked: 207 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: Tachion »

Curiosity pisze: 29 paź 2021, 14:59
khuba pisze: 29 paź 2021, 12:30 CZyli najpierw musisz zużyć wszystkie tarcze zanim zaczniesz tracić HP.
No ale z drugiej strony zacytowany fragment mówi "you may prevent", wiec może to jednak jest dobrowolne? Ja bym to bardziej rozumiał, że najpierw zastawiasz się tarczą, a dopiero potem tracisz życie a nie odwrotnie.
To "you may" tutaj nie jest tłumaczone, że gracz może, ale raczej "pozwala na zablokowanie". Mechanicznie chodzi o to, żeby tracić kości obrony i nie aktywować zbyt prosto Innate+1 oraz BP wyższego poziomu.
khuba
Posty: 977
Rejestracja: 15 cze 2017, 11:36
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 308 times
Been thanked: 276 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: khuba »

Curiosity pisze: 29 paź 2021, 14:59

No ale z drugiej strony zacytowany fragment mówi "you may prevent", wiec może to jednak jest dobrowolne? Ja bym to bardziej rozumiał, że najpierw zastawiasz się tarczą, a dopiero potem tracisz życie a nie odwrotnie.
No nie jest to najlepiej sformulowane, ale wydaje mi sie ze w tym 1 zdaniu mowa bardziej o potencjale kosci obrony niz dobrowolnosci ich uzycia. Inaczej te 2 zdania sie wykluczaja , jak bede mial chwilke to pogooglam - ktos gdzies w internecie na pewno mial z tym problemy
Sprzedam:
Cerebria, Miasteczka, Weather Machine - metalowe zębatki
ODPOWIEDZ