Too Many Bones - pytania, zasady

Masz pytanie o zasady jakiejś gry - zamiast pisać na forum ogólnym, napisz osobnego posta na tym podforum. Uwaga! W tytule wątku podaj nazwę gry (i krótko czego dotyczy pytanie)!
Awatar użytkownika
qreqorek
Posty: 417
Rejestracja: 26 maja 2015, 22:42
Has thanked: 190 times
Been thanked: 521 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: qreqorek »

Ardel12 pisze: 04 maja 2022, 12:17 Grałem wczoraj Tantrumem i zastanawia mnie czy mogę wykonać następujący ciąg akcji:
1. Ruch o 1 pole by dotrzeć do przeciwnika #1
2. Odpalenie kości rage, która jest na 1.8, więc ścinam wroga(1PT)
3. Idę dalej do kolejnego przeciwnika
4. Wykonuję atak przeciw #2

Zastanawia mnie czy mogę przerwać ruch by odpalić kość z efektem any time i potem dalej kontynuować ruch??
W GARG sekwencja jest jednoznaczna:
1. Początek Tury (np. Krwawienie, Zatrucie, Patches - Talent Wrodzony)
2. Porusz Gearloka
3. Określ Cel
4. Wybierz i Rzuć Kośćmi
5. Rozpatrz Rzut (np. Atak i Obrona, Umiejętności, Plan Awaryjny)
6. Reakcja Złolców (np. Riposta)
7. Koniec Tury

Czyli najpierw ruch, potem wskazanie celu i dopiero rzuty i używanie kości.

Tutaj bym dodał, co nie jest ujęte w samej instrukcji, a dopiero na str 29 w "Informacje Techniczne":
Rzut Kośćmi Ataku: Czy jako jednostka walcząca Wręcz, mogę rzucić Kośćmi Ataku (dla szansy wyrzucenia Gnatów), nawet jeśli nie sąsiaduję ze Złolcem?
Nie. Gearlocy, podobnie jak Złolce, muszą mieć swój cel w zasięgu ataku, aby móc zaatakować (rzucić Kośćmi Ataku).
Awatar użytkownika
Ardel12
Posty: 3341
Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
Lokalizacja: Milicz/Wrocław
Has thanked: 1024 times
Been thanked: 1960 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: Ardel12 »

qreqorek pisze: 04 maja 2022, 12:33
Ardel12 pisze: 04 maja 2022, 12:17 Grałem wczoraj Tantrumem i zastanawia mnie czy mogę wykonać następujący ciąg akcji:
1. Ruch o 1 pole by dotrzeć do przeciwnika #1
2. Odpalenie kości rage, która jest na 1.8, więc ścinam wroga(1PT)
3. Idę dalej do kolejnego przeciwnika
4. Wykonuję atak przeciw #2

Zastanawia mnie czy mogę przerwać ruch by odpalić kość z efektem any time i potem dalej kontynuować ruch??
W GARG sekwencja jest jednoznaczna:
1. Początek Tury (np. Krwawienie, Zatrucie, Patches - Talent Wrodzony)
2. Porusz Gearloka
3. Określ Cel
4. Wybierz i Rzuć Kośćmi
5. Rozpatrz Rzut (np. Atak i Obrona, Umiejętności, Plan Awaryjny)
6. Reakcja Złolców (np. Riposta)
7. Koniec Tury

Czyli najpierw ruch, potem wskazanie celu i dopiero rzuty i używanie kości.

Tutaj bym dodał, co nie jest ujęte w samej instrukcji, a dopiero na str 29 w "Informacje Techniczne":
Rzut Kośćmi Ataku: Czy jako jednostka walcząca Wręcz, mogę rzucić Kośćmi Ataku (dla szansy wyrzucenia Gnatów), nawet jeśli nie sąsiaduję ze Złolcem?
Nie. Gearlocy, podobnie jak Złolce, muszą mieć swój cel w zasięgu ataku, aby móc zaatakować (rzucić Kośćmi Ataku).
Niestety, ale Twoja odpowiedź nie jest poprawna, gdyż wymusza odpalenie umiejętności dopiero w fazie 4-5, a oficjalny kanał od CTG:
"Yes! You can trigger Rage at any time during your turn - so you can do so even before resolving Start of Turn effects like Bleed and Poison. You just can't interrupt an effect in the middle of it "
W wątku: https://boardgamegeek.com/thread/204006 ... age-timing

Przerzucając na nasz: Można odpalić Rage w dowolnym momencie swojej tury. Co ciekawe, jak otrzymujemy np. obrażenia z różnych źródeł(krwawienie i zatrucie) to pomiędzy jednym a drugim możemy się wstrzelić i odpalić naszą akcję. CTG jasno mówi by nie przerywać EFEKTU, ale nie jestem pewny czy ruch zalicza się do tej kategorii i powinien zostać rozpatrzony w całości czy mam okienka między kolejnymi polami :)
Awatar użytkownika
seki
Moderator
Posty: 3346
Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
Lokalizacja: Czapury/Poznań
Has thanked: 1106 times
Been thanked: 1268 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: seki »

Zauważyliście, że niemal wszyscy robią jakieś drobne błędy w interpretacji zasad ale specjalnie nie wpływają one na odbiór gry? TMB ma sporo mikrozasad, głównie z uwagi na mnogość umiejętności i ich zastosowanie w różnych momentach gry. Cześć zasad nawet jak je się zna, czasami zapomina i po czasie się przypomina. Jednakże nigdy nie odczułem by z powodu jakiejś błędnej interpretacji gra by ucierpiała. To tak na marginesie naszych rozważań o zasadach. Mamy w grze na tyle dużo losowości, że raz na jakiś czas jeśli złamiemy jakąś zasadę na naszą korzyść bądź przeciwnie, na naszą niekorzyść, to w ogólnym rozrachunku niewiele to zmienia W powyższym przypadku powiedział bym, że ruchu przerwać nie można na wykonanie Rage i ja bym go nie przerywał ale to własna interpretacja.
Awatar użytkownika
qreqorek
Posty: 417
Rejestracja: 26 maja 2015, 22:42
Has thanked: 190 times
Been thanked: 521 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: qreqorek »

Ardel12 pisze: 04 maja 2022, 12:53
qreqorek pisze: 04 maja 2022, 12:33
Ardel12 pisze: 04 maja 2022, 12:17 Grałem wczoraj Tantrumem i zastanawia mnie czy mogę wykonać następujący ciąg akcji:
1. Ruch o 1 pole by dotrzeć do przeciwnika #1
2. Odpalenie kości rage, która jest na 1.8, więc ścinam wroga(1PT)
3. Idę dalej do kolejnego przeciwnika
4. Wykonuję atak przeciw #2

Zastanawia mnie czy mogę przerwać ruch by odpalić kość z efektem any time i potem dalej kontynuować ruch??
W GARG sekwencja jest jednoznaczna:
1. Początek Tury (np. Krwawienie, Zatrucie, Patches - Talent Wrodzony)
2. Porusz Gearloka
3. Określ Cel
4. Wybierz i Rzuć Kośćmi
5. Rozpatrz Rzut (np. Atak i Obrona, Umiejętności, Plan Awaryjny)
6. Reakcja Złolców (np. Riposta)
7. Koniec Tury

Czyli najpierw ruch, potem wskazanie celu i dopiero rzuty i używanie kości.

Tutaj bym dodał, co nie jest ujęte w samej instrukcji, a dopiero na str 29 w "Informacje Techniczne":
Rzut Kośćmi Ataku: Czy jako jednostka walcząca Wręcz, mogę rzucić Kośćmi Ataku (dla szansy wyrzucenia Gnatów), nawet jeśli nie sąsiaduję ze Złolcem?
Nie. Gearlocy, podobnie jak Złolce, muszą mieć swój cel w zasięgu ataku, aby móc zaatakować (rzucić Kośćmi Ataku).
Niestety, ale Twoja odpowiedź nie jest poprawna, gdyż wymusza odpalenie umiejętności dopiero w fazie 4-5, a oficjalny kanał od CTG:
"Yes! You can trigger Rage at any time during your turn - so you can do so even before resolving Start of Turn effects like Bleed and Poison. You just can't interrupt an effect in the middle of it "
W wątku: https://boardgamegeek.com/thread/204006 ... age-timing

Przerzucając na nasz: Można odpalić Rage w dowolnym momencie swojej tury. Co ciekawe, jak otrzymujemy np. obrażenia z różnych źródeł(krwawienie i zatrucie) to pomiędzy jednym a drugim możemy się wstrzelić i odpalić naszą akcję. CTG jasno mówi by nie przerywać EFEKTU, ale nie jestem pewny czy ruch zalicza się do tej kategorii i powinien zostać rozpatrzony w całości czy mam okienka między kolejnymi polami :)
Racja, zwracam honor, zapomniałem że Wściekłość Tantruma może być odpalana W dowolnym momencie swojej tury.
Pogrzebałem i CTG odpowiada, że można w trakcie ruchu wykonać różne czynności, które nie wymagają obrania celu: https://boardgamegeek.com/thread/217877 ... 0#31650760.
seki pisze: 04 maja 2022, 13:09 Zauważyliście, że niemal wszyscy robią jakieś drobne błędy w interpretacji zasad ale specjalnie nie wpływają one na odbiór gry? TMB ma sporo mikrozasad, głównie z uwagi na mnogość umiejętności i ich zastosowanie w różnych momentach gry. Cześć zasad nawet jak je się zna, czasami zapomina i po czasie się przypomina. Jednakże nigdy nie odczułem by z powodu jakiejś błędnej interpretacji gra by ucierpiała. To tak na marginesie naszych rozważań o zasadach. Mamy w grze na tyle dużo losowości, że raz na jakiś czas jeśli złamiemy jakąś zasadę na naszą korzyść bądź przeciwnie, na naszą niekorzyść, to w ogólnym rozrachunku niewiele to zmienia.
Faktycznie, nieraz jakieś drobnostki można zrobić źle, ale też nie mam przeświadczenia że całą grę potem należy powtórzyć :)
Awatar użytkownika
Ardel12
Posty: 3341
Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
Lokalizacja: Milicz/Wrocław
Has thanked: 1024 times
Been thanked: 1960 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: Ardel12 »

qreqorek pisze: 04 maja 2022, 13:16 Racja, zwracam honor, zapomniałem że Wściekłość Tantruma może być odpalana W dowolnym momencie swojej tury.
Honor nie ucierpiał :) więc nie ma czego zwracać.
seki pisze: 04 maja 2022, 13:09 Zauważyliście, że niemal wszyscy robią jakieś drobne błędy w interpretacji zasad ale specjalnie nie wpływają one na odbiór gry? TMB ma sporo mikrozasad, głównie z uwagi na mnogość umiejętności i ich zastosowanie w różnych momentach gry. Cześć zasad nawet jak je się zna, czasami zapomina i po czasie się przypomina. Jednakże nigdy nie odczułem by z powodu jakiejś błędnej interpretacji gra by ucierpiała. To tak na marginesie naszych rozważań o zasadach. Mamy w grze na tyle dużo losowości, że raz na jakiś czas jeśli złamiemy jakąś zasadę na naszą korzyść bądź przeciwnie, na naszą niekorzyść, to w ogólnym rozrachunku niewiele to zmienia W powyższym przypadku powiedział bym, że ruchu przerwać nie można na wykonanie Rage i ja bym go nie przerywał ale to własna interpretacja.
Zgadzam się, że mikro reguł jest sporo albo raczej wyjątków od zasad przez nowe postacie i zależności między nimi a przeciwnikami i ich umiejętnościami. Fajnie, że trzymają jasny przekaz i wording jest zawsze ten sam. Nie ma rozjazdów, że tutaj znaczy to samo co tam.
ppeter
Posty: 526
Rejestracja: 22 cze 2021, 17:15
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 146 times
Been thanked: 59 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: ppeter »

Była już tu informacja o otwieraniu zamków, ale mam pytanie odnośnie wydarzenia "004 - NIGDY NIE UFAJ TANCERZOWI W LESIE"
Spoiler:
Jak powinno przebiegać otwieranie kajdan, każde jedno jest traktowane jako pojedyncze zamknięcie, czyli mamy do otworzenia jedno na 3L, jedno na 4T itd?
Czy Gearlok z drużyny, zaczyna, rzucając wszystkimi czterema kośćmi i ma ewentualnie przerzut za pierwszym niepowodzeniem jak przy normalnym otwieraniu zamków, a po otwarciu jednego zamknięcia do kolejnego idzie bez kości, które zużył przy odblokowaniu poprzedniego zamknięcia?
Awatar użytkownika
qreqorek
Posty: 417
Rejestracja: 26 maja 2015, 22:42
Has thanked: 190 times
Been thanked: 521 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: qreqorek »

ppeter pisze: 17 maja 2022, 12:21 Była już tu informacja o otwieraniu zamków, ale mam pytanie odnośnie wydarzenia "004 - NIGDY NIE UFAJ TANCERZOWI W LESIE"
Spoiler:
Jak powinno przebiegać otwieranie kajdan, każde jedno jest traktowane jako pojedyncze zamknięcie, czyli mamy do otworzenia jedno na 3L, jedno na 4T itd?
Czy Gearlok z drużyny, zaczyna, rzucając wszystkimi czterema kośćmi i ma ewentualnie przerzut za pierwszym niepowodzeniem jak przy normalnym otwieraniu zamków, a po otwarciu jednego zamknięcia do kolejnego idzie bez kości, które zużył przy odblokowaniu poprzedniego zamknięcia?
Dokładnie tak. I jak grasz na np. 3 Gearloków, to musisz otworzyć 3L-4T-5F. Mogłoby to wyglądać tak:
- pierwszy Gearlok rzucił na 3L - totalna lipa, robi przerzut wszystkiego.
- powtórzony rzut otworzył jedną kością 3L - odkłada tą kość i pozostałymi dwoma + uniwersalna próbuje tworzyć 4T - to też mu się udaje, ale wyczerpał wszystkie kości.
- drugi Gearlok zabiera się za 5F - rzuca, decyduje się powtórzyć rzut, nie udaje mu się otworzyć.
- trzeci Gearlok podchodzi do tematu 5F - jak otworzy, to drużyna zyska Zaskoczenie.
ppeter
Posty: 526
Rejestracja: 22 cze 2021, 17:15
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 146 times
Been thanked: 59 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: ppeter »

To jeszcze jedno pytanie odnośnie tego wydarzenia, w razie niepowodzenia mamy:
"Drużyna musi w tej bitwie zignorować wartości swoich Kości Statystyk Ataku."
Czy ignorowanie dotyczy to również kości umiejętności typu "wzmocnienie miecza" dla Picketa i liczy się tylko "bazowa" statystyka ataku?
Awatar użytkownika
qreqorek
Posty: 417
Rejestracja: 26 maja 2015, 22:42
Has thanked: 190 times
Been thanked: 521 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: qreqorek »

ppeter pisze: 17 maja 2022, 13:14 To jeszcze jedno pytanie odnośnie tego wydarzenia, w razie niepowodzenia mamy:
"Drużyna musi w tej bitwie zignorować wartości swoich Kości Statystyk Ataku."
Czy ignorowanie dotyczy to również kości umiejętności typu "wzmocnienie miecza" dla Picketa i liczy się tylko "bazowa" statystyka ataku?
Nie, to dotyczy tej kości w slocie Ataku. Przykładowo, jeśli masz Dex bazowo 3 i w niej kość 2, to możesz rzucić łącznie 5 kośćmi. I teraz jak masz Atak bazowo 1 i w slocie ataku kość o wartości 2, to normalnie mógłbyś w ramach tych 5 rzucanych kości wziąć 3 kości Ataku, ale tutaj musisz zignorować statystyki z tej kości w slocie Ataku, co oznacza że wolno Ci wziąć tylko jedną kość Ataku. Nie wpływa to natomiast na kości umiejętności, nawet jeśli te dają Atak.
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8720
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2627 times
Been thanked: 2319 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: Curiosity »

Graliśmy wczoraj z Nomem, z którym, jak może niektórzy pamiętają, walczy się pojedynczo, czyli tylko jeden Gearloc na planszy, a jak zostanie pokonany to wchodzi kolejny itd.

Mieliśmy sytuację, w której w piątej rundzie, jako ostatnia, na pole bitwy weszła Stanza. Dzięki swojej pieśni, "wskrzesiła" pozostałych Gearlocków (każdy ocknął się z 1HP), ale za chwilę weszła 6 runda (Fatigue) i było oczywiste, że musimy mieć więcej niż 1HP, żeby cokolwiek tam zrobić. Wtedy Stranza zaśpiewała kolejną piosenkę, leczącą nas o kolejne 1, więc każdy miał 2HP. Do tego, pierwszy Gearloc, który wszedł na pole bitwy po Stanzie, rzucił grupowe leczenie (z przedmiotu: +2HP dla wszystkich, oczywiście oprócz Stanzy). W ten sposób pokonaliśmy Noma.

Pytanie: czy z tym leczeniem to było zgodne z zasadami? W naszym odczuciu było to zgodne z klimatem i z "duchem gry", ale nie wiemy co o tym mówi podręcznik.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Awatar użytkownika
qreqorek
Posty: 417
Rejestracja: 26 maja 2015, 22:42
Has thanked: 190 times
Been thanked: 521 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: qreqorek »

Curiosity pisze: 25 maja 2022, 08:02 Graliśmy wczoraj z Nomem, z którym, jak może niektórzy pamiętają, walczy się pojedynczo, czyli tylko jeden Gearloc na planszy, a jak zostanie pokonany to wchodzi kolejny itd.

Mieliśmy sytuację, w której w piątej rundzie, jako ostatnia, na pole bitwy weszła Stanza. Dzięki swojej pieśni, "wskrzesiła" pozostałych Gearlocków (każdy ocknął się z 1HP), ale za chwilę weszła 6 runda (Fatigue) i było oczywiste, że musimy mieć więcej niż 1HP, żeby cokolwiek tam zrobić. Wtedy Stranza zaśpiewała kolejną piosenkę, leczącą nas o kolejne 1, więc każdy miał 2HP. Do tego, pierwszy Gearloc, który wszedł na pole bitwy po Stanzie, rzucił grupowe leczenie (z przedmiotu: +2HP dla wszystkich, oczywiście oprócz Stanzy). W ten sposób pokonaliśmy Noma.

Pytanie: czy z tym leczeniem to było zgodne z zasadami? W naszym odczuciu było to zgodne z klimatem i z "duchem gry", ale nie wiemy co o tym mówi podręcznik.
Poświęciłem paręnaście minut na zerknięcie w instrukcję i arkusz pomocy Stanzy. Najpierw jest koniec rundy i w tym timingu dokłada się ocuconych Gearloków, a dopiero potem (jako ostatni krok w bitwie) jest sprawdzanie, czy na Macie bitewnej jest przynajmniej jeden Gearlok. Więc ten aspekt graliście dobrze. Jeśli Stanza potem odpaliła Heal HP na całą drużynę (a to działa tak na Gearloków na macie, jak i poza nią), to nie widzę tu błędu w interpretacji zasad.

Wyszła wam super rozgrywka. To za takie epickie bitwy ludzie tak lubią TMB :)
dżeq
Posty: 39
Rejestracja: 15 mar 2019, 21:19
Has thanked: 9 times
Been thanked: 1 time

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: dżeq »

Curiosity pisze: 25 maja 2022, 08:02 Graliśmy wczoraj z Nomem, z którym, jak może niektórzy pamiętają, walczy się pojedynczo, czyli tylko jeden Gearloc na planszy, a jak zostanie pokonany to wchodzi kolejny itd.

Mieliśmy sytuację, w której w piątej rundzie, jako ostatnia, na pole bitwy weszła Stanza. Dzięki swojej pieśni, "wskrzesiła" pozostałych Gearlocków (każdy ocknął się z 1HP), ale za chwilę weszła 6 runda (Fatigue) i było oczywiste, że musimy mieć więcej niż 1HP, żeby cokolwiek tam zrobić. Wtedy Stranza zaśpiewała kolejną piosenkę, leczącą nas o kolejne 1, więc każdy miał 2HP. Do tego, pierwszy Gearloc, który wszedł na pole bitwy po Stanzie, rzucił grupowe leczenie (z przedmiotu: +2HP dla wszystkich, oczywiście oprócz Stanzy). W ten sposób pokonaliśmy Noma.

Pytanie: czy z tym leczeniem to było zgodne z zasadami? W naszym odczuciu było to zgodne z klimatem i z "duchem gry", ale nie wiemy co o tym mówi podręcznik.
Moim zdaniem powinniście zmienić kolejność,
najpierw zagrać +2 z łupu , Potem pieśń nr 2,
wydaje mi się, że początek rundy 6 z 1HP kończy się nokautem, ale łupy możesz zagrać przed efektami co by was uratowało.

z polskiego tłumaczenia instrukcji:
"Tura Gearloków (krok po kroku)
*Łup: Jeśli nie zaznaczono inaczej, możesz
użyć Łupu w dowolnym momencie swojej
tury (nawet przed zastosowaniem Efektów)."

"Po R5 następuje runda (Zmęczenie) i trwa ona
do końca bitwy. Na początku każdej rundy ,
wszystkie jednostki na Macie Bitewnej tracą 1 PŻ
(nie są to żadne konkretne rodzaje Obrażeń i nie
można ich w żaden sposób zablokować ani się
przed nimi bronić)."

"Jeśli zostałeś Znokautowany (straciłeś ostatni Żeton
Życia), natychmiast usuń z Maty Bitewnej swój Żeton
Gearloka oraz Kość Inicjatywy i umieść je w swoim
Obszarze Przygotowania Gearloka. Usuń ze swojej
maty wszystkie kości z Aktywnych i Zablokowanych
Slotów oraz z Planu Awaryjnego (Umiejętności stają
się Wyczerpane). Łupy zostają z tobą, ale nie możesz
z nich korzystać gdy jesteś Znokautowany."


Pozdrawiam
Dzeq
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8720
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2627 times
Been thanked: 2319 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: Curiosity »

dżeq pisze: 25 maja 2022, 13:16 Moim zdaniem powinniście zmienić kolejność,
najpierw zagrać +2 z łupu , Potem pieśń nr 2,
wydaje mi się, że początek rundy 6 z 1HP kończy się nokautem, ale łupy możesz zagrać przed efektami co by was uratowało.
Tak się nie dało, bo przedmiot miał Patches, a nie Stanza. Z Nomem walczysz tak, że tylko jeden Gearloc znajduje się na macie walki, reszta czeka poza nią. Stanza w swojej turze "wskrzesiła" dwóch pozostałych, ale nie zostali oni od razu wstawieni na pole walki, bo zasady bitwy z Nomem mówią wyraźnie, że "tylko jeden na raz". Czyli Patches i Ghillie czekali "z boku". I teraz pytanie, czy Patches mógł odpalić przedmiot leczenia +2HP dla wszystkich, nie przebywając na macie? Uznaliśmy, że nie, dlatego czekaliśmy kolejną turę aż Stanza nas podleczy do 2HP.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
dżeq
Posty: 39
Rejestracja: 15 mar 2019, 21:19
Has thanked: 9 times
Been thanked: 1 time

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: dżeq »

Curiosity pisze: 25 maja 2022, 14:05
dżeq pisze: 25 maja 2022, 13:16 Moim zdaniem powinniście zmienić kolejność,
najpierw zagrać +2 z łupu , Potem pieśń nr 2,
wydaje mi się, że początek rundy 6 z 1HP kończy się nokautem, ale łupy możesz zagrać przed efektami co by was uratowało.
Tak się nie dało, bo przedmiot miał Patches, a nie Stanza.
To co innego, myślałem że Stanza miała ten łup, moim zdaniem w/g zasad Patches nie mógł użyć łupu nie będąc na planszy i w nie swojej turze, ale zagrałem tak jak wy w podobnej sytuacji rozstrzygając "niedopowiedzenie" na drużynę, uznałem, że będąc w takiej sytuacji rzucił bym łup drugiemu członkowi drużyny który może go użyć ;)
Pozdrawiam
Jacek
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8720
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2627 times
Been thanked: 2319 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: Curiosity »

dżeq pisze: 25 maja 2022, 16:09 moim zdaniem w/g zasad Patches nie mógł użyć łupu nie będąc na planszy i w nie swojej turze
Kolego, ale czytaj uważnie. Stanza wskrzesiła dwóch pozostałych graczy a potem podbiła im życie o dodatkowe +1, więc mieli po 2HP. Jak Stanza padła, to Patches wszedł do walki, dostał 1 True Damage i WTEDY odpalił itemka.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
dżeq
Posty: 39
Rejestracja: 15 mar 2019, 21:19
Has thanked: 9 times
Been thanked: 1 time

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: dżeq »

Fakt, moje niedopatrzenie przepraszam.
"Pierwszy Gearloc, który wszedł na pole bitwy po Stanzie"
W takim razie, skoro to była tura rzucającego itemka, nie widzę nic niezgodnego w waszej rozgrywce
zgodnie z tym co pisał qreqorek.
Pozdrawiam i kolejnych takich rozgrywek :)
Moonz
Posty: 281
Rejestracja: 14 sty 2022, 13:55
Has thanked: 60 times
Been thanked: 28 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: Moonz »

Ja mam coś łatwiejszego, raczej dla upewnienia się.
1. Czy umiejętność Engulf wali wszystkie sąsiadujące jednostki, nawet te stojące po ukosie od celu?
2. Czy umiejętność Kaboom The Goblin Kinga odrzuca zawsze ignorując ustawienie jednostek względem siebie i czy nawet jeśli stoję w rogu mapy, a on obok, powinienem zostać wyrzucony z tego miejsca?
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8720
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2627 times
Been thanked: 2319 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: Curiosity »

Na pierwsze pytanie: Engulf działa na wszystkie jednostki, ale nie po ukosie.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Awatar użytkownika
bajbaj
Posty: 1112
Rejestracja: 11 sie 2019, 11:39
Has thanked: 851 times
Been thanked: 625 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: bajbaj »

Moonz pisze: 16 cze 2022, 19:05 Ja mam coś łatwiejszego, raczej dla upewnienia się.
1. Czy umiejętność Engulf wali wszystkie sąsiadujące jednostki, nawet te stojące po ukosie od celu?
2. Czy umiejętność Kaboom The Goblin Kinga odrzuca zawsze ignorując ustawienie jednostek względem siebie i czy nawet jeśli stoję w rogu mapy, a on obok, powinienem zostać wyrzucony z tego miejsca?
Odpowiedź na drugie pytanie - tak, gearloki są odrzucane w pozycje najdalsze od Goblin Kinga. Chyba najbardziej precyzyjne tłumaczenie na bgg, z którym zgodzili się goście z CTG, to "pick up Gearlocs and place them as far as possible from the Goblin King on the battle mat".

https://boardgamegeek.com/thread/176797 ... ing-kaboom

I mały komentarz do pierwszego pytania. Tak jak napisał Curiosity, po skosie nie działa. Zgodnie z zasadami gry sąsiadowanie jest tylko w linii prostej. Po skosie tylko niektóre złole mogą się przemieszczać, ale nigdy nie ma atakowania po skosie, ani otrzymywania obrażeń, statusów etc.
Awatar użytkownika
qreqorek
Posty: 417
Rejestracja: 26 maja 2015, 22:42
Has thanked: 190 times
Been thanked: 521 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: qreqorek »

Mamy (my, osoby robiące tłumaczenie) zagwostkę z kartą 016 Special Encounter z dodatku The Age of Tyranny: "Bridging the Sibron". Nie do końca wiemy jak to powinno działać, a chcemy to dobrze opisać na karcie. Co by nie trzeba było grzebać, poniżej podaję treść karty i wszystko, co znalazłem na BGG i FB (są to oficjalne odpowiedzi CTG).

Treść karty:
Spoiler:
Pytania z BGG:
Spoiler:
Pytanie z FB:
Spoiler:
Wychodzi nam, że grając 1 Gearlokiem zadanie może być wręcz niemożliwe do zrealizowania, bo można przesunąć Zwłoki tylko o 2 pola, np. z kolumny 2 do 4, albo z kolumny 2 do 3, ale o jedno pole wyżej lub niżej. Nie ma opcji na przesunięcie Zwłok o dokładnie jedno pole, czyli tuż obok.

Napiszcie proszę, jak rozumiecie tę kartę i jak byście z nią grali, ale raczej szczegółowo niż zdawkowo.
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 10806
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3332 times
Been thanked: 3190 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: japanczyk »

qreqorek pisze: 30 sie 2022, 12:03 Wychodzi nam, że grając 1 Gearlokiem zadanie może być wręcz niemożliwe do zrealizowania, bo można przesunąć Zwłoki tylko o 2 pola, np. z kolumny 2 do 4, albo z kolumny 2 do 3, ale o jedno pole wyżej lub niżej. Nie ma opcji na przesunięcie Zwłok o dokładnie jedno pole, czyli tuż obok.

Napiszcie proszę, jak rozumiecie tę kartę i jak byście z nią grali, ale raczej szczegółowo niż zdawkowo.
ok, ale dlaczego uwazasz to za niemozliwe?
Wciaz zabijasz Baddie w lane 3 i przesuwasz do Lane 1 (stojac w Lane 2)
Albo zabijasz w Lane 2 nad soba i przesuwasz do Lane 1 obok
1 2 3 4
X X X X
X B X X
X G B X
X B X X

Wszytskich Baddies powyzej Gearlock moze przesunac do Lane 1
Oczywiscie tworzy to ciekawa zagdake ale nie jest nie do zrobienia, szczegolnie, ze pojawija sie kolejni Baddies
Awatar użytkownika
qreqorek
Posty: 417
Rejestracja: 26 maja 2015, 22:42
Has thanked: 190 times
Been thanked: 521 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: qreqorek »

Grając 1 Gearlokiem, zawsze masz max 1 Baddie na macie. Jak wyjdzie Ci z rzędu 6 walczących wręcz, to zawsze będą wychodzić na tym samym polu (lane 1, melee baddie position). W życiu tego nie przesuniesz o jedno w dół, a co za tym idzie, możesz te truchła przenosić na 8 z 16 pól maty bitewnej. Pozostałe 8 nigdy nie będzie opcją. A po 6 Złolcach to nie wiem, który Gearlok samodzielnie to wytrzyma, zwłaszcza że mówimy o spotkaniu Specjalnym w 3 dniu. To oznacza, że grając samodzielnie, potrzebujesz aby na matę weszło 2 złolców melee i 2 range, inaczej zadanie nie będzie do zrealizowania.

Do tego słabo mi to wygląda mechanicznie - za pomocą 1 Dex przerzucam zwłoki o dwa pola, ale sam mogę pójść o 1 i nie mogę idąc ciągnąć zwłok ze sobą. No chyba że mogę? Albo na potrzeby tej karty sąsiednie pole do przesunięcia zwłok to także to po diagonali?
khuba
Posty: 970
Rejestracja: 15 cze 2017, 11:36
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 307 times
Been thanked: 276 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: khuba »

Pamiętaj o tym że gracze mają pewną kontrolę nad tym gdzie się ruszy złol + główna część zagadki to właśnie ustawianie się tak żeby złol podszedł przed własną śmiercią na odpowiednie pole (takie gdzie stanie się częścią mostu lub takie z którego łątwo go przesuneisz gdzie trzeba). Kłopot jest jedynie z zasięgowcami którzy nie za bardzo się ruszają.
Do tego słabo mi to wygląda mechanicznie - za pomocą 1 Dex przerzucam zwłoki o dwa pola, ale sam mogę pójść o 1 i nie mogę idąc ciągnąć zwłok ze sobą. No chyba że mogę? Albo na potrzeby tej karty sąsiednie pole do przesunięcia zwłok to także to po diagonali?
Popchnąć dryfujące zwłoki w wodzie nie jest tak trudno ;p. Zasady tego co jest sąsiednim polem tutaj się nei zmieniają.
Sprzedam:
Cerebria, Miasteczka, Weather Machine - metalowe zębatki
Awatar użytkownika
woytas
Posty: 754
Rejestracja: 03 lis 2013, 16:11
Has thanked: 171 times
Been thanked: 139 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: woytas »

Dzięki kolegom za wyjaśnienia. Czy zapisanie tego w taki sposób będzie prawidłowe?
Gdy Złolec zostanie pokonany, zostaw go na macie ale odwróć jego żeton (inne jednostki mogą zajmować tę pozycję). W swojej turze Gearlok może wydać 1 Zręczności, aby przesunąć jednego sąsiadującego, pokonanego Złolca na inne, dowolne, ale niezajęte pole sąsiadujące z tym Gearlokiem.
Awatar użytkownika
qreqorek
Posty: 417
Rejestracja: 26 maja 2015, 22:42
Has thanked: 190 times
Been thanked: 521 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: qreqorek »

woytas pisze: 30 sie 2022, 23:45 Dzięki kolegom za wyjaśnienia. Czy zapisanie tego w taki sposób będzie prawidłowe?
Gdy Złolec zostanie pokonany, zostaw go na macie ale odwróć jego żeton (inne jednostki mogą zajmować tę pozycję). W swojej turze Gearlok może wydać 1 Zręczności, aby przesunąć jednego sąsiadującego, pokonanego Złolca na inne, dowolne, ale niezajęte pole sąsiadujące z tym Gearlokiem.
Dla mnie ok, natomiast zaproponowałbym dopisanie:
Dodatkowo można przesunąć tylko jednego pokonanego Złolca na raz, nie można przesuwać pokonanego Złolca, na którym się stoi, a pole, na które przesuwany jest Złolec, musi być puste. Za to można przesuwać pokonanego Złolca, jeśli stoi na nim inny Złolec lub inny Gearlok.
ODPOWIEDZ