Strona 1 z 1

Sid Meier's Civilization - Polacy

: 13 lis 2020, 21:55
autor: Ziomek
Po rozegraniu wielu partii, rozczarowany brakiem naszej nacji ;) postanowiłem opracować i przetestować rodzimą cywilizację.

Oto jej założenia:
Husaria - polska jazda atakuje piechotę wroga równocześnie.
Jedno miasto w turze może poświęcić się na rzecz handlu - zebrać w fazie zarządzania dodatkowy handel.
Technologia początkowa: Jazda Konna
Kafelek początkowy - Niemcy lub Francuzi (dostęp do żelaza i jedwabiu)

Test wypadł pomyślnie. Grało się Polakami przyjemnie, a jednocześnie nie było odczucia, że są przesadzeni.

Re: Sid Meier's Civilization - Polacy

: 14 lis 2020, 04:33
autor: tomuch
Można by wrzucić grafikę Sobieskiego na jakąś planszetkę, doczepić koła i można grać.

Re: Sid Meier's Civilization - Polacy

: 14 lis 2020, 20:09
autor: feniks_ciapek
Ziomek pisze: 13 lis 2020, 21:55 Jedno miasto w turze może poświęcić się na rzecz handlu - zebrać w fazie zarządzania dodatkowy handel.
Na początku to wydaje się być całkiem potężna zdolność. Grałeś tylko z podstawką, czy z dodatkami też? Konkretnie chodzi mi o politykę społeczną (nie pamiętam nazwy), która umożliwia kupowanie technologii z I i II poziomu za odpowiednio 6 i 11 kasy.

Re: Sid Meier's Civilization - Polacy

: 15 lis 2020, 09:45
autor: Ziomek
feniks_ciapek pisze: 14 lis 2020, 20:09
Ziomek pisze: 13 lis 2020, 21:55 Jedno miasto w turze może poświęcić się na rzecz handlu - zebrać w fazie zarządzania dodatkowy handel.
Na początku to wydaje się być całkiem potężna zdolność. Grałeś tylko z podstawką, czy z dodatkami też? Konkretnie chodzi mi o politykę społeczną (nie pamiętam nazwy), która umożliwia kupowanie technologii z I i II poziomu za odpowiednio 6 i 11 kasy.
Z dodatkami. I choć rzeczywiście wydaje się to potężna zdolność, to kwestia priorytetów. W tej rozgrywce poszedłem na początku w rozbudowę miast i armię i tej zdolności nawet nie wypróbowałem, bo zawsze było coś pilniejszego do zrobienia. Także nie wiem jak akurat ta opcja działa w praktyce. A politykę społeczną na początek biorę zazwyczaj tę pozwalającą przy budowie pionka armii od razu dobrać jednostkę (militaryzm).
Husaria się sprawdzała w bitwach bardzo dobrze. Największy chyba bonus na początek to technologia Jazda Konna pozwalająca od razu poruszać się o 3 - spora premia przy eksploracji mapy i zgarnianiu surowców z chatek.